Türkiye`de fotoğraf sanatı söz konusu olduğunda teorisinden pratiğine her alanında emeği olan Sevgili Çizgen`in en önemli özelliklerinden birisi bu alanda tümüyle kendi emeği ve becerisiyle kurumlaşan bir yapıyı oluşturabilmesi olmuştur. Bu açıdan Sultanahmet`teki stüdyosu, her yönüyle onun nitelik ve nicelik değerlerini yansıtan bir merkez durumundadır.
Sanatçının üretim ve paylaşım olarak adlandırabileceğimiz iki sorumluluğunun bilincini en üst noktasına kadar taşıyarak eserler veren Gültekin Hoca’nın bu son kitabını yayınlamak bizim için sonsuz bir gurur kaynağıdır. Son birkaç yılda çeşitli yerlerde yayınlanan yazılarının yanı sıra FOTOTREK FOTOGRAF GALERİSİ küratörlüğü sırasında yazdığı sergi sunumları ve daha önce yayınlanmamış 6 yeni yazısın..»»
Walter Benjamin'in fotoğraf teorisi konusunda en önemli makalesi olan "Fotoğrafın Kısa Tarihi" ile sanat teorisinde çığır açıcı bir etkisi olan "Teknik Araçlarla Yeniden-Üretim (Çoğaltma) Çağında Sanat Eseri" adlı makalesinin yeni, özenli çevirileri...
(Tanıtım Bülteninden)
»»
Günümüzde fotografçılık dijital bir devrim ile karşı karşıya kalmıştır. Eskiden her evde mutlaka bir adet kompakt, film kullanan bir makine varken şimdi neredeyse her cep telefonunda bir fotograf makinesi bulunmaktadır.
Dijital fotografçılık ile beraber yepyeni bir fotograf kültürü oluşmaktadır. Teknolojik gelişim insanların daha çok fotograf paylaşmalarına izin vermekle beraber, kullanıla..»»
Alp Alper'in uzun yıllar boyunca gökyüzünden çektiği fotoğraflara bakarken acı ve hüzünle şunu fark ettim. İstanbul'un zaman içinde ne kadar çok bozulduğunu ve bu süreç içinde estetikten ne kadar çok uzaklaştığını gördüm bu fotoğraflarda. Siz istediğiniz kadar bakış açınızı ve bulunduğunuz noktayı değiştirip durun, çirkinlik her zaman yine kocaman bir çirkinlik olarak kalıyor...
İs..»»
Fotoğraf, gerçeği hem kaydeder, hem de bu gerçeği temsil eder. Aynı zamanda gerçekle hiçbir ilişkisinin bulunmadığını göstermekten de geri durmaz.
Görüntüler evreni, görüntüleri oluşturan maddi tüm oluşumları, görüntülerin dışsal ve varlıksal özelliklerini, gerçek ve algılanarak dönüştürülmüş gerçekliğin fotoğraf görüntüsünde karşılık bulan anlamına bir yaklaşım sağlamak amacını öne çıkarm..»»
Fotoğrafın temel amacını, onun değişimi dile getirmesiyle açıklayabiliriz. Yani değişim içinde bulunan yaşamın an`lık yansımalarını ele geçirmesiyle...
Görüntü büyücüsü; görüntüler evreninin iki kutbunu, yani fotoğrafçıyı ve fotoğraf sanatını ele alarak, fotoğrafın bu iki önemli dinamiğini irdelemektedir. Fotoğrafçıya yaşam, sanat ve fotoğraf sanatının temel dinamikleri hakkında yol göster..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.