Bireyin ve dolayısıyla toplumun kendini ifade etmek biçimlerinden biri olarak müzik, belki de en doğrudan etkiye sahip olan sanat dalıdır. Giles Oakley`nin Blues Tarihi-Şeytanın Müziği adlı çalışması da kendini ifade etme biçimi olarak müziğin en ilginç öykülerinden birini anlatıyor. Amerika`da en büyük "öteki" grubu olarak algılanan siyah kölelerin arasında doğan blues zamanla, ötekinin "öteki..»»
Afro- Amerikan kaynaklı müziklerin XIX. Yüzyılın sonlarından itibaren yaşadığı dönüşüm, cazın yüzyıllık bir tarih aralığında okunan tarihsel serüveninin başlangıcı aynı zamanda. Tarihsel gelişimin kökeni kilise korolarına dek götürülebilen caz, dinsel nitelikli bir müzik formunun terk edilmesinden vokal geleneğine ve oradan fusion diye tanımlanan yakın tarihli bireşime dek çarpıcı bir değişim y..»»
Artık çığırından çıkan "seyretme kültürü" karşısında "duyma" ile yeni bir ilişki kurulması gereğinden yola çıkan Joachim E. Berend, kitabının hedefini "başlangıcından tersine tek bir stil üzerinde yoğunlaşmıyor; bilgisini, sadece bir tür müzikle duygusal ilişkiye girerek geliştirmek yerine duyguyu ve bilgiyi sürekli sınamak, sorgulamak ve yenilemek gerektiğine inanarak ragtime`den postmodern ca..»»
Emprovizasyon caz müziğinin bir öğesidir. Emprovizasyonun gizli mekanizmasını tam olarak açıklamak mümkün değildir. Ancak süreklilik gösteren üç elemandan meydana geldiğini söyleyebiliriz. Bunlar melodi, armoni ve ritmdir. Bu elemanlardan hiçbiri yerinden oynatılamaz ve birbirinden ayrı olarak düşünülemez, kısacası melodi armoniyle, armoni melodiyle ve her ikiside caz müziğine özgü bir ritmik yapı..»»
1970`den sonra caz dünyasında bir çeşitlilik ve renklilik ortaya çıktı. Önceki yarım yüzyıl içinde caz, New Orleans, Swing, Bebop, Cool-caz, Hard-pop ve Free-caz gibi temel akımlarla özdeşleşti. Her akım, kendine özgü stilleriyle birçok caz dehası üretti. 1970`den sonra sayısız grup ve müzisyen, folk ve etnik müziklerden yararlanarak kendine özgü, kategori-dışı soundlarıyla bu müziğin ufkunu de..»»
... Benim yazdığım bu kitap bir caz tarihi değildir, çünkü bu gibi incelemeleri suyun başında olan ve her türlü dökümana sahip bulunan bazı yazarlar eğri veya doğru yapmıştır. Hangi müzisyen nerde doğmuş, kimle çalışmış ve ne zaman ölmüş gibi malumat veren bir caz ansiklopedisi de değildir, çünkü Leonard Feather yazdığı caz ansiklopedilerinde bu gibi malumatı en iyi şekilde vermiştir. Nitekim b..»»
Güney ve Orta Amerika ile Karayipler`in otantik ritimlerinin harmanlandığı salsa, Yeni Dünya`da cazla iç içe geçerek etkisi tüm dünyaya yayılan benzersiz bir müziğin doğuşunu müjdeledi. Farklı enstrümanların farklı kültürel etkilerle karışması, melez ama o oranda karakteristik bir ritmin miladı sayıldı hep. Sadece kendisine has bir müzik sahnesinin değil, aynı zamanda tarihsel ve toplumsal bir anl..»»
Cazın, sinemayla birlikte, yirminci yüzyıla damgasını vuran iki olgudan biri olduğuna kuşku yoktur. Afrika çıkışlı geleneksel müziklere, Amerikalı zenci kölelerin dinsel şarkılarına, Avrupa`nın klasik, askeri ya da folklorik müzik geleneklerine bağlanan kökleri, yirminci yüzyıl boyunca birçok dönüşüm geçirerek evrensel ölçüde ses getiren bir etki uyandırmıştır. Tarih Boyunca Caz, bu serüvenin ..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.