Yürek, günlük hislerle renklenip, zamanı yaşamadan sürecini tamamlıyor sadece.
Günlük yaşamımızda etkilendiğimiz hislerin etkisi, yüreğin istekleri, düşlerin göstergesi, düşlerin armonisi, onların arasında sıkışan hayatın sesidir.Efruzlu Notları elinize aldığınızda ay yüzlü Mehlika' nın günlük notlarında kendi hislerinize yakın çok şey bulacaksınız.
Anlık duyguların satırlarında renkli bir y..»»
Canımı yakan adamı neden bu kadar çok sevdiğimi bilmiyorum. Acıyı geceme ortak olarak işleyip adıma derin iz bırakan adamın planları bizi bu hale getirmişti.
Gecem, gündüzüm ağzımdan akan kan olmuş yüreğime. Akıp giden geçmiş, şuan karşıma çıkıyordu. Günâhım boynuna Ey Urfa! Çaresizlik kekremsi tat bırakmış damağımda.
Suçu günâhı olmayan bir kadının dünyasına kurulu keskin bir plan çizilmi..»»
Efruz Bey, 1908'den Birinci Dünya Savaşı ortalarına kadar uzanan devrin romanıdır. Edebiyat dünyamızda, ***Ömer Seyfettin'in Don Kişotu*** diye anılan bu eserde, Türkiye'nin o dönemdeki siyaset, bilim, Türkçülük, köycülük, eğitim, felsefe vb. akımları ele alınmış ve bu akımların temsilcisi olan kişiler, adlan değiştirilerek Efruz Bey'in kişiliğinde biraraya getirilmiştir.
Ömer Seyfet..»»
Küçük bir kalem dairesinde görev yapan Ahmet Bey, kendisini olduğundan daha asil ve saygın göstermeye çalışan, abartılı tavırlarıyla dikkat çeken bir devlet memurudur. Meşrutiyet'in ilan edildiği sabah, coşkulu bir sevinçle dairesine gelir. Fakat hadiseyi saltanat idaresinin oyunu sanarak, Hürriyet coşkusuna katılmayan arkadaşlarının duyarsızlığına çok şaşırır.
Müthiş ve yüksek sesli sloganlar..»»
Ömer Seyfeddin'in romanı sayılan bu bir dizi hikâye, çağdaş edebiyatımızın en ilgi çekici metinlerinden biridir. Efruz Bey adlı bu mozaik tiple, bedavacı hürriyet kahramanlığı yanında, sathî batılılaşma da ilgi çekici bir tarzda eleştirilir.
ittihat ve Terakki Fırkası çevresinden seçilen tipleri Efruz Bey'in kişiliğinde karikatürize eden bu bir seri hikâye, benzerlerini sık sık gör..»»
Bu romanı Efruz Beyefendinin kendisine hediye ediyorum.
Sayın Efruz!
Hayatından şu birkaç levhayı yazarken belki biraz mübalağacı göründüm. Ne yapayım? Bu benim mizacım... Bunun için kızma. Beni affet! Hem emin ol ki, amacım ne seni tahkir, ne de maskara etmek... Hakikati görüldüğü gibi, edebiyat yapmadan yazmak istedim. Muvaffak oldum mu? Bilmiyorum. Fakat okuyunca samimiyetimin derecesini he..»»
(...) İkinci kat pencerelerinin birinden Despina göründü. Şeytan, maskara, güzel bir Rum kızı... Hürriyet'in ne olduğunu çapkın pekala biliyordu. / Sokaktaki gürültüden, bağrışmalardan hiçbir şey anlamayan Bolulu aşçıbaşıya demin hürriyetin manasını, "Sizin hanımlar da bizim gibi olacak artık! Hürriyet bu demek!&quo..»»
Arka Kapak Yazısı (Tanıtım Bülteninden)
Prof.Dr. Nazım Hikmet Polat tarafından hazırlanan Ötüken’in Ömer Seyfettin Külliyatı; yazarın sağlığında yayımladığı kitaplar esas alınarak aynı çerçevedeki diğer metinlerin ilgili eserlere eklenmesiyle meydana getirilmiştir. Ömer Seyfettin’in anlatma esasına bağlı beş ..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.