İyi yaşamak insanın asıl ereğidir fakat bu önce yaşamayı ve birlikte yaşamayı gerektirir.
Aristoteles Politika 1280b 30 35. o
Bazı canlılar doğa ile yaşarlar phsusis bazıları alışkanlıklarla ethos fakat yalnızca insan logos ile yaşar çünkü yalnızca insan logos'a sahiptir.
Aristoteles Politika 1332b3 5.
Önemli olan bir ruha ya da akla s..»»
İslâm bilim tarihinde taşlar hakkında yazılan en eski eser, Aristoteles’e mâledilen Kitâbu’l-Ahcâr’dır. Günümüzde yalnız Arapça tercümesi bulunan ve kaynak dildeki metni kayıp bu eser, mineraller hakkında son derece şaşırtıcı gözlem ve bilgilerin bâtıl inançlarla iç içe geçtiği, farmasötik kimyadan simyaya, simyadan İskender hikâyelerine uzanan geniş bir tayftır. Arapçay..»»
Bugün modern siyaset içerisinde kolektif çıkarılan bireysel çıkarlar ile nasıl uzlaştırılacağına ilişkin soru önemli bir yer tutmaktadır. ?Halkın egemen olduğu? düşünülen demokrasinin kamusal iyiyi sağlayacağı konusundaki iddialar da tümüyle gerçeği yansıtmamaktadır. Çünkü bu rejimin, en son aşamada, kamu yararını tahrip edecek şekilde bireysel çıkarları toplumun çıkarlarının önüne geçirme ihtima..»»
Felsefe, bilgi ve bilge sevgisi anlamına gelir. M.Ö. 500'lü yıllarda Anadolu'da filizlenen felsefe, bilgiyi aramak ve hayatı anlamaktır. Bilgi, merakla başlar... Merak, çocuklara has bir duygudur. Merak eden çocuk, çevresine soru sorar, yanıtlar arar, bulduğu yanıtlar üzerine düşünür, sorgular ve yeni bir şeyler keşfeder. Hayal gücü ile birleşen düşünce, özgürleşmeye başlar. Aklını bir alet gibi k..»»
İnternalist özcülük metafizik realist özcülükten zaman dışılığı ve dış dünyanın bağımsız bir yapıya sahip olduğunu reddetmesiyle ondan ayrılır. Bu anlayışa göre insanın tarihi insanın özünü bilmenin alanı ve olanağıdır. İnsanın kendini gerçekleştirdiği alan olarak tarih insanı insanın içinden anlamanın gerçek zeminidir ve oradan hareketle insana ilişkin belli bir kavrayış geliştirmek mümkündür. Bu..»»
***Savaş*** bütün zamanların en çetin realitesi. İki tarafı da keskin bir bıçak gibi tehlikeli. Bir bakıma da kullanımı niyetlere göre şekillenen doğal bir durum. İnsanın en soylu ve kayda değer taraflarından biri olabileceği gibi, yine insanın en zalim tarafını da açığa çıkarmakta. İster mücadele kelimesiyle dile getirilsin ister savaş kelimesiyle tanımlansın, insan önce kendindeki olumsuzluklard..»»
"Savaş" bütün zamanların en çetin realitesi. İki tarafı da keskin bir bıçak gibi tehlikeli. Bir bakıma da kullanımı niyetlere göre şekillenen doğal bir durum. İnsanın en soylu ve kayda değer taraflarından biri olabileceği gibi, yine insanın en zalim tarafını da açığa çıkarmakta. İster mücadele kelimesiyle dile getirilsin ister savaş kelimesiyle tanımlansın, insan önce kendindeki olumsuzluklardan b..»»
Massimo Pigliucci eşine az rastlanır bir filozof ve bilim insanı. Aristoteles'ten Yanıtlar adlı çalışmasında hem bir evrim biyologu ve hem de bir filozof olarak ahlaktan epistemolojiye, bireyden devlete, sevginin hormonlarından tanrıya kadar birçok konuyu bilim ve felsefenin (***Schi-phi***) ışığında ele alır. Bizi, kendi yaşamımız, içinde bulunduğumuz dünya ve evren üzerinde düşünmeye çağırır. O ..»»
Bilgiyi epistemik erdemler, bilişsel yetiler yoluyla açıkladığı için “erdem epistemolojisi” adını alan görüş Aristoteles’e kadar dayanır. Çağdaş epistemolojide Ernest Sosa’nın kurucusu olduğu bu görüşte “entelektüel erdem” merkezi kavramlardan biridir. Erdem epistemolojisi çağdaş epistemolojide bilgi konusunda yaşanan sorunları çözmeye aday önde gelen görüşlerden biridir. O sadece Gettier problemi..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.