- 463 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KAPILAR
KAPILAR
Saint Poul, Malthus, Neitzche, Comte, Hegel, Marx, Durckheim, Freud, Bacon, Millikan, Dalton, Newton, Batlamyus ve daha niceleri. Kim bunlar? Değişik alanlarda isim yapmış insanlar. Pek çoklarına göre çok büyük insanlar. Mesleklerinin zirvesi. Onlar kılavuz, bilge, âlim, deha.
Batının fos balonları. Kilisenin veya kralların ajanları. Pek çoğu bilim hırsızı ve sahtekâr bazıları da çok çok abartılı.
Mesela Hippiciliğin babası Yunan filozofu Epikür. Şüphecidir. Tanrıya inanmaz. İnsanlar için üç korku vardır der. Ölüm, Tanrı ve Cehennem korkusu.
“ Sonu yokluk olan hiçbir şeyden korkmak anlamsızdır” der ve bu üç olguya inanan meslektaşlarına kızar ve küfürler eder. “Akıllı ve akılsız iki ruh var içimizde. Zorlu arzulardan vazgeçtiğimiz sürece mutlu oluruz. Evlenme, devlet işine karışma, elemden kaç, hazzı ara”
Epikür felsefesi, din ve ahlakla olan bütün bağlarını koparan, sorumluluktan kaçan, aile ve devlet gibi kurumları reddeden, kısaca hayvanlar gibi yaşamayı tercih eden insanların sığındığı bir felsefedir. Hippiciliğe “ Neo Epikürizm” adı verilmesinin temel nedeni de budur.
Ali Çankırılının “ Batı’da ilmi sıkandalar” adlı kitabında buna benzer çok sayıda çarpıcı örnek ele alınıp işlenmiştir. Hayretlere düşeceksiniz. Fiyatı da bir simit parası. Sergide incelediğim bir kitabın kapağında 23 milyon sattı yazıyor. Fiyatı da 25 TL. Bedava verseler okumayacağım bir kitap. Hani; “ Hep nasıl kazanırsınız?”, nasıl zengin olunur, uzun yaşamanın surları, Nasıl hiç ihtiyarlamazsınız?” türünden kitaplar. Nasıl akıllanacağımızı bile öğretiyorlar bize. Yalanlar ve balonlar. Ajanlar, oyunlar, para tuzakları, çıkar odakları. Kırk kollu ahtapot.
Epikür’ün akıllı ve akılsız ruh’u aslında iyi ve kötü niyetten başka bir şey değildir. Kötü niyet nefsimizin eseridir.
Evliyaların Sultanı Abdulkadir Geyleni Hazretleri:
“ İnsanlara güvenmeyin, onlar açılıp kapanan kapılar gibidir” diyor. Bizler ise düşmana bile güvenecek kadar saflaşıyoruz bazen. Epikür den farklı bir şüpheciyim. Seni uyarıyorum. İnsanların her şeyi sahte. Hepsi diye düşünürsen imkânsız sandığını yakalarsın suçüstünde. Hataların bana değil sana zarar verecek. Seni seviyor ve hata yapmanı bekliyorum. Sabırla oku kitabımı. Beni görmeden tanıyacaksın. Karakterimi bile çözeceksin. Ne çok kötüyüm ne de iyi. Gıdıklarım, dürterim, izlerim, arzularım, kaçamak da yaparım, ipuçları dağıtırım, rahat bırakmam sizleri. Hele seni, hele seni.
Kaygan zemin üzerinde burada hayatlar
Dostluklar, aşklar
Ve bıçak sırtında bütün yarınlar
Seni yakar bu şehir
Seni oyar
Sana da kıyar bu şehir
Sana da kıyar…
( A. Selçuk İlkan )