- 371 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BARIN KATLİAMI
Tam 32 yıl önce bugün Doğu Türkistan’ın Barın kasabası tarihte eşine az rastlanır bir katliama sahne oldu. İşgalci Çin yönetiminin aile planlaması adı altında başlattığı doğum yasağı, zorla kürtaj uygulaması ve zorunlu göç politikasına karşı bölge halkı sokaklara çıkmıştı.
Göstericiler silahsız ve iyi niyetliydi. Sadece seslerini duyurmak istiyorlardı. Ancak protestonun genişlemesi ve kalabalığın artmasıyla korkuya kapılan işgalci Çin yönetimi ağır silahlarla masum insanların üzerine ölüm kustu.
Barışçıl protesto bu ağır müdahale sonrasında Barın genelinde ayaklanmaya ve Çin işgaline karşı milli bir direnişe dönüştü. Ve bu küçük kıvılcım Doğu Türkistan sathına yayıldı. Elbette sivillerin ağır teçhizatlı Çin ordusuna karşı şansları yoktu ama korku dağları sarmıştı.
İşgalci Çin yönetimi bölgeyi binlerce asker, tank birlikleri, helikopter ve uçaklarla ablukaya almakta gecikmedi. 20 bin nüfusu olan kasabaya tam 22 bin 750 asker göndermişti işgalciler.
Ve işgalci Çin güçleri 5 Nisan 1990 günü Barın’a olanca güçleriyle saldırıp, hedef gözetmeksizin kadın, erkek, çocuk, ihtiyar demeden önlerine çıkan her canlıyı katlettiler. Katliam sonrası işgalciler ölü sayısını 170 olarak duyurdu oysa kasabada çok az kişi sağ kalabilmişti.
Çin’e methiyeler dizen eski-yeni maoistler utanır mı bilinmez. Lakin biz, değil 32 yıl, 32 asır geçse unutmayacağız.
İşgalci Çin yönetiminin katlettiği soydaşlarımızı katliamın yıldönümünde bir kez daha rahmetle anıyoruz.
Aziz ruhları şad olsun.
YORUMLAR
Allah kahretsin şerefsizleri.
Şehitlerimizin mekanı cennet olsun.
Filistin’e ağıt yakanlar görmüyor tabii.
Selamlar üstadım.