- 298 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
MAZİYE BİR BAKIŞ
Olmaz ki imansızın mezhebi ve de dini,
Durdursak zalimlerin çok hızlı gidişini!
Bozsak hain planını bozsak hınzır işini,
Vuralım hep zincire göstermesin dişini.
Hatırlasak o mazimizi, hatırlasak o şanlı geçmişimizi! Böylesine duyarsız olur muydu bu devlet, böylesine duyarsız olur muydu bu millet?
Çanakkale sırtları barut kokusu ve düşman çizmeleriyle kirlenmişti. O hainlere haddini bildirmek için milletimiz top yekun silaha sarılıp savaşmışlar...
Geçmişte atalarımız vatan müdafaası için Allahüekber nidalarıyla topraklarımızdan, denizlerimizden yamyam ruhları def etmek, kovmak için düşmüşler yollara. Topraklarımızdan dolaşan düşmanları genciyle, yaşlısıyla, kadınlarıyla, erke-ğiyle top yekun bu millet istiklali, istikbali için seferber olmuşlar...
Asırlardır dalgalanan İlahi Kelimetullah sancağını yere düşürmemek,ülkemizi palikaryalara teslim etmemek için o korkusuz yağız Anadolu delikanlıları ölesiye ve bitesiye savaşmışlar. Haremlerine uzanan eller kırmak, kem gözleri çıkarmak, o kötüleri yok etmek, istilacıları kovmak için silaha sarılmışlar. Anadolu insanı, saçının bir teline dünyaları değişmediği kadınların iffetini korumak için savaşmışlar...
Bizim insanlarımız, bir zülüf için dünyayı yakar. Kem göz bakış için terettüt etmeden savaş ilan edecek kadar namus anlayışına sahiptir. Anadolu insanı, elbet ki namusuna göz diken it sürülerine gerekli dersi vermişler, düşmanları yurdumuzdan kovmuşlar.
Atalarımız vatanımızı düşmanlardan korumak için kazmaları silah,kürekleri zırh, karasaban demirini gürz yapıp savaş- mışlar. İşte bu şartlar altında istikballerini kazanmışlar. Geçmiş mazimimize bakalım, atalarımızı örnek alalı!…
NAZIM TAŞTAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.