- 1592 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Arı kovanına çomak sokmak
…Sade bir okur, sade bir izleyici vatandaş olarak, haberleri izliyorum. İzliyorum, izliyorum’ da izleme sırası İsrail Filistin İsrail haberlerine geldiği zaman görüntülerden kanımım donup kaldığını hissediyorum. Öldürülen o sabi günahsız çocukların, hunharca saldırılardan yaralanması ölmesi, olanlar karşısında anaların babaların çığlıklarını bağırışlarını koşuşturmalarını görünce insanın içinden olaylara karşı isyan etmesi geliyor.
…Bu gaddar Siyonistlerin Müslümanlara yaptığı yaptığını kabul edilecek, yenecek içilecek cinsinden bir şey değildir. Değildir, değil olmasına’ da gördüğümüz duyduğumuz karşısında yapılanlar karşısında bazı diğer Müslüman ülkelerin’ de sessiz kalması başkaların çıkarlarına hizmet etmesi, sadece kendi keyflerini düşünmesi bana göre bir o kadar kabul edilecek cinsinden değildir.
…Bilmiyorum onların ülkelerindeki şehirlerde, bizlerde olduğu gibi, İsrail’ e karşı halk arasında gösteriler yapılıyor’ mu amma, Filistin’ e sınır komşusu olabilecek kadar çok yakın olan bu petrol zengini ülkelerin, bizlerden çok daha fazla ilgilenmesini, bu olaylar karşısında ilgilenmesi bizlerden daha fazla onların ses çıkarmasının gerektiğini düşünen vatandaşlardan biriyim.
…İşin bir başka yönünü düşünüyorum bir de, yine haberlerden izlediğim kadarıyla doğru’ mudur değil’ midir tam olarak bilmiyorum amma, bana ve izlenimlerime göre bazı yanlışların yapıldığını da, hissediyorum.
…Biz hepimiz iyi biliriz. Bizde bazı atasözleri vardır örneğin bunlardan biri “Arı kovanına çomak sokmak” Bir diğeri yine, “Haline bakmaz hasan dağına oduna gider” Şimdi bu atasözlerinden yola çıkarsak, Filistin halkının ve o Hamas denen neyse, bunların yaptıkları da, arı kovanına çomak sokmak değil midir?
…..Hangi haline güvenerek Hasan dağına oduna gitmeye kalkıyorlar.Yapılması gerekeni masa başında diplomatik yollardan yapmayı denemeyeceksin önce bağımsızlığını kazanmayacaksın, uçağını tankını topunu yapmayacaksın sonra’ da sonra da kalkıp, senden kat, kat üstün güce sahip İsrail’e kafa tutacaksın. Merak ediyorum acaba bunlar kimlere güveniyorlar da bunu yapıyorlar.
……Güvendikleri dağlara karlar yağıyor görmüyorlar mı? Bir haber izleyicisi olarak ne batı ülkelerinden bir ses çıktığını duyuyorum, ne’ de NATO ülkelerinden bir ses çıktığını duyuyorum. Haberlerden duyup izlediğimiz kadarıyla hiç birinden Filistin lehine ses çıkmıyor. Sadece bizim ülkeden, sesler çıkıyor. O da biraz insani yardım biraz’ da sokaklarda boşu, boşuna çaresizce bağırıp çağırıp taraf tutmaktır. Başka bir şey görmüyoruz.
…..Bilmiyorum amma,sokaklara çıkıp ‘da bağırıp çağırmayla bu Filistin meselesi bir vatandaş görüşü olarak bana göre, çözülmez gibime geliyor.
….Bu şekilde giderse ve bunlar daha çok tahrik olursa daha çok çocuklar ölecek ve bizler de üzüntü ile bunları izleyeceğizdir.
….Allah Filistin halkına yardım etsin. 18 Temmuz 2014-07-18
A.Yüksel Şanlı er