Ismarlama bir şiirdir. Konu İKİYÜZLÜ olsun dendi, ben de yazdım, muhatabım yoktur biline.
İkiyüzlü diyerek dokundum mu teline Bir kaç satır dizeyle gururlandın sen yine Haksızlık etme sakın aman kendi kendine Yorganını sardığın nevresim iki yüzlü Ayıp ama taktığım her isim ikiyüzlü.
Bir yanın yokluk zulüm diğer yanın şatafat Adına şiir yazmak erişilmez mükâfat Bilir misin bu sıfat inan sana iltifat Bir tarafı görünür gökte ay iki yüzlü Hangi yüzün yüzüme dönüktür ikiyüzlü?
Gözün güler herkese için irin kuyusu Çiğ süt emmiş diyelim böyledir huyu- husu Aklım kabul etmiyor bu ahlakı doğrusu Aman çok da aldırma ayna da iki yüzlü Sırlı yanın arkada bakmayız ikiyüzlü.
Mert olmalı her insan dürüstlüktür meziyet Açıkça söylenmeli akla gelen her niyet Bohçalarsan kalbinde her şerri böyle şayet Altı da var üstü de toprak da iki yüzlü Gir derim tez zamanda içine ikiyüzlü.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İKİ YÜZLÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İKİ YÜZLÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu şiiri okuduktan sonra varsa eğer muhatabı yada iki yüzlülüğü huy hus edinenler kesin bir daha düşüneceklerdir sevgili Afet hanım. Tekbiiir gibi olmuş şiir.Dikatine ilğililerin. Kutlarım canım.
Mert olmalı her insan dürüstlüktür meziyet Açıkça söylenmeli akla gelen her niyet Bohçalarsan kalbinde her şerri böyle şayet Altı da var üstü de toprak da iki yüzlü Gir derim tez zamanda içine ikiyüzlü.
en tehlikeli insan tipidir benim için iki yüzlü olan insan... manidar ve oldukça güzel anlatmışsınız Afet hanım kutlarım yürekten... Bu arada söz verdiğim aruz cinası dünkü yorumumun altına koyuyorum söz verdiğim üzere... her daim saygımlasınız..ve sevgimle..
"İkiyüzlülere söylenebilecek en etkili beddua 'geber' sözüdür." demişti bir büyüğüm. Sormuştum: Hangi yüzü? diye. Tebrik ediyorum Afet Hanım Kardeşim. Sipariş de olsa, şiir güzel. Sıhhatiniz daim ola..
İki yüzlü ayrı yazılddığı zaman TDK''ye göre :İki tarafı olan veya iki taraflı kullanılan demektir. İkiyüzlü bitişik yazıldığı zaman TDK'ye göre: Özü sözü bir olmayan, riyakâr, müraî; anlamlarının yazı sıra ikitarafı bir olmayan anlamını da içerir.
:)))) Bence olmuyor.... İki ayrı karakter, iki ayrı yüz de ( ikiyüz) " iki yüz " anlamı taşıyor...Yani bana göre cinas değil... Sizin ilhamınız kesilirse biz ölelim artık...
ayrı olmuyor mu birisi tam hakaret olarak iki yüzlü birisi iki tarafı da var anlamında iki yüzlü. Bu sıralar ilhamdan yana kesiğim ısmarlama da bu kadar oldu.
sevgimle