Tanıtım Yazısı
Eisenstein`dan başlayarak Rus biçimcileri (Eichenbaum, Tinyanov), Prag Dilbilim Çevresi (Jakobson, Mukrovski vb. ) geleneğinin sinemaya bakışının bir devamını oluşturuyor Lotman`nın bu metni. Wollen ve Metz`e giderken bir ana uğrak...
`Bu çalışma sinema dilinin dizgisel, köklü bir biçimde betimlenişi, sinematografinin dilbilgisi değildir. Amacı, yalnızca, seyircileri bir sinema dilinin varlığı düşüncesine alıştırmak ve bu alanda gözlemlerde bulunmalarını ve düşünmelerini sağlamaktır.` Lotman`ın sinema tarihinden alarak açıklamalarını somutlaştırdığı örnekler Melies`den başlayıp Chaplin ve Eisenstein üzerinden Truffaut ve Antonioni`ye dek uzanmaktadır.
`Bu çalışma sinema dilinin dizgisel, köklü bir biçimde betimlenişi, sinematografinin dilbilgisi değildir. Amacı, yalnızca, seyircileri bir sinema dilinin varlığı düşüncesine alıştırmak ve bu alanda gözlemlerde bulunmalarını ve düşünmelerini sağlamaktır.` Lotman`ın sinema tarihinden alarak açıklamalarını somutlaştırdığı örnekler Melies`den başlayıp Chaplin ve Eisenstein üzerinden Truffaut ve Antonioni`ye dek uzanmaktadır.
daha fazla
Yazar: Yuriy M. Lotman
Yayınevi: Öteki Yayınları
ISBN: 9789755841434
Sayfa: 164s.
Boyut: 14 x 21,5 cm Ciltli
Kapak:
Tarih: 2000
Kağıt Tipi:
İncelemeler ve Yorumlar
14 x 21,5 cm Ciltli kitabı hakkında sen ne düşünüyorsun?