MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Cüz'i iradenin o yetkinin sınırı ne mi...
Hamdioruc

Cüz'i iradenin o yetkinin sınırı ne mi...


Cüz’i iradenin o yetkinin sýnýrý ne mi...

Ýmtihandan münezzeh deðiliz.Külli irade bizi dener...ama cenneti seçecek sebeb olacak yetkisine sahibiz.Ýradeliyiz

"Ýrci’"emri müþrike ve muvahhidedir...Muvahhidden Allah razýdýr...müþrikten razý deðildir ama ikisi de döner biri cennete diðeri cehenneme döner...ceza yerine döner dünyadan...

cüz’i irade insanýn kendi yaptýklarýyla kaderini belirlemesidir. cennet-cehennem seçimi yapma yetkisidir ancak.Külli irade ise Allah’ýn belirlediði kaderdir þeytana Allaha esmaya ortak olma denk olma hýrsý var...iþte bu hýrs zararlý hýrstýr...cennete kulluða hýrs faydalý hýrstýr adý da aþkullahtýr...

Evet...Ýmtihandan münezzeh deðiliz.Külli irade bizi dener...ama cenneti seçecek sebeb olacak yetkisine sahibiz.Ýradeliyiz

Ýyi olmayý muvahhit olmayý seçme yetkiliyiz...Ýyi olmalý seçenden Allah razýdýr..."Kilise bunu kastederse"Oðul Ýsa"derken bu þirk olmaz...ama Vahhabi beyin kimyasal mantýða bakýþa ölçüye sahib deðil yani eksik bir beyindir ve "Oðul Ýsa"iddiasýnda üreme parça olma iddiasý ortak olma ve denk olma iddiasý mevcut...ve sanki "Oðuldur Ýsa"dersek þirk oluþmaz...kuvvetli bir bað vardýr kastedilmiþtir çünkü Habibullah inancýndada bu iddia var çünkkü...de.Vehhabi beyninden üstün ol beyince...

Vahhabilik de 73 fýrkadan biridir.Kimyasal farklarý nesheden bir mantýktadýr.Ýyi insanla kötü insan Allahta yok olan da müþrik der

Evet...Kimyasal farklarý nesheden bir mantýklýdýr Vehhabilik.Ýmam muvahhiddir.Allahta yok olmuþtur.Ýmamla müþrik farklý de

Vahhabilik Türklerin Natoyu seçmesini eleþtirmeyi görev edinmiþ ama bu zararlý bir tercihtir...ehven-i þerdir Natoyu seçmemiz...dinimizle Natodayýz biz...Allahýn esmasýndan kopmadýk Natoyu seçmekle...

Nato ve AB yi seçmeliyiz ama inancýmýzla böylece ticaretimiz de zarar görmez.Ýslam ilim sandýðýmýz yanlýþlara da düþmeyiz...

Yalanlara hilelere...sarýldý Vahhabiler...Ýftiralara saptý...Siyasal Ýslam 73.fýrkadýr ehl-i sünnet...ehl-i sünneti korusa yeter...laikliði de seçse halkýmýz ehl-i sünnettir...

Ne þiþ yansýn ne kebeb...deme...biri yanacak çünkü ehven-i þerri seçmeye mahkumuz...Osmanlý güçlüydü o gücü elde etmeden ehven-i þerri seçmeye mahkumuz...

Ýþte"Hoþ geldin ramazan diyen bir halk var" ve hep var olacak da...ey vehhabi kafa...Biz ehven-i þerri seçtik Ýslamdan geçmedik.Ýslam içindir bu seçimimiz de...ve Batan batýnýn hýzýrý olacaðýz...bu görev bize düþtü...

Putlara düþmanýz ey Vehhabi kafa...iftiracýsýnýz...Hz Muhammed de hz isa da Ýnsanlýðýn imamlarýdýr...Kullarýdýr...

Cihadý kaybeden bir ümmetiz...ve tevbeli de deðiliz..."El-Galib"Asa verdi musaya ve Firavuna galip getirdi...inþaallah bu ümmete de bu lütuf nasib olur Allah VEHHABTIR ama takdir "El-hakim"sýfatýyla da alakalýdýr...

Ey Vahhabi kafa..Arab bize ihanet etti...eski düþmanlarýmýzla AB ile dostluk ehven-i þer oldu o þartlarda...Ýþte günümüzde Gazzeliyi de terk etti Arab ülkeleri...

Ýlahi adalet zalimleri birbirine musallat etsin Mehdilik gibi hayrýmýza olur bu kader...Ýnþaallah.

Ýnsana verilen cüz’i iradenin kiminde daha güçlü kiminde daha zayýf olmasý yaratýlýþtan

Cüz’i irade nimetidir Allahýn...Yaratýlýþýmýz da ayna olmak içindir esmaya...ama ortak olmak istemek hýrstýr...þeytanda bu hýrs bu kibir vardý cehennemi seçti tevbe etmedi cehennemden cennete...Ýlme...nimete tevbe etmedi þeytan..."HAÞÝYE: Ýman, o cüz-i ihtiyarîyi, Allah namýna istimal ettirip, her þeye karþý kâfi getirir. Bir askerin cüzî kuvvetini devlet hesabýna istimal ettiði vakit, binler kuvvetinden fazla iþler görmesi gibi..." (Sözler, On Yedinci Söz, Ýkinci Makam.)

"Koruyup kolladýklarýmýza"dinimize vatanýmýza ýrkýmýza zarar vermek olur...ehven-i þerri seçmezsek.Osmanlý Faizi nesh etti..."ehveniþerri seçti...ehven-i þerri seçmeliyiz ey Vehhabi kafa...

Evet...sadece duadýr...cüz’i irademiz...Tetbir bizden dua bizden takdir "El_hakim olan Allahtandýr...zaten Allahýn þeytandan beklentisi azdýr çünkü hýrs kibir yani ortaklýk arzusu duasý da verdi þeytana.Melekte sýfýrdýr bu dua...Peygamberlerde yok gibidir...bu dua bu arzu...Þeytan adaletin tecellisi gereði ortak olmayý arzu eder Allahla birlikte yönetmek ister varlýðý...ortaklýk ister...üstünüm demesi de bundandý...Ýnsandaki bu irade duygusu yaratma ve icat noktasýndan aciz ve kýsadýr. Ýrade sadece kesp yani istemek ve talep etmek kabiliyetindedir. Ýnsan iradesi ile ister kudret-i Ýlahi ise bu talep ve isteði yaratýp icat eder.

Evet...Ýrade de mevcut olmayýp, itibari bir þey olmasýndan dolayý, kula verilmiþtir. Ýrade mevcut olsa, cebir lazým gelir. Madum olsa, zaten olmayan bir þey olur. O zaman, mevcut ile madum arasý, itibari ve nispi bir emirdir denilmiþtir.

Ýmam-ý Maturidi, meyelaný, itibari olarak kabul ettiði için, kula vermiþtir. Ýmam Eþari ise, mevcut nazarý ile baktýðýndan, kula vermemiþtir. Ancak, meyelandaki tasarrufu, itibari gördüðü için kula vermiþtir. Dolayýsý ile her iki imam da iradeyi kabul etmiþlerdir. Aradaki fark, lafzi ve içtihadidir.

Allah insaný verdiði yük kadar mesul tutuyor. Ve her insana ayný ve eþit yükü vermediði aþikârdýr. Yani Allah her insana farklý kuvvette ve derecede kabiliyetler vermiþ ve ona münasip bir sorumluluk yüklemiþtir.

Öyle ise basit ve avam bir mümin ile Hazreti Ebu Bekir (ra)’in irade kuvveti müsavi ve eþit deðildir. Birisi zayýf ve basit iken diðeri kuvvetlidir, lakin imtihan ve sorumlulukta buna göredir. Yani Allah Hazreti Sýddýk’ýn aðýr sorumluluðunu basit bir mümine yüklemiyor. Öyle ise herkes çekerince tartar. Eþitlik her zaman adillik olmaz, her hak sahibine hakkýný vermek adilliktir.

Evet...ey Vahhabi kafa her iradeli farklý hýrs ve kibirde yani Allaha ortak olma arzusu duasý farklý verilmiþtir...Kilise de bu dua çok.bu arzu çok.Ortak olmak arzumuz yok biz muvahhidiz.Hz Muhammed de "Habibullah" yani rýzaya aþýk ortaklýða aþýk kilise...benzer deðiliz...örtüþmüyoruz ne kiliseyle ne de havrayla...Muvahhit Allahýn esmasýndan razý imamlýða aþýkýz biz.Ýlahlýða deðiliz Allahýn ilahlýðýndan razýyýz biz...bu farký gör...
Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.