MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

ZİKİR ADABI
hacı ali

ZİKİR ADABI



ZÝKÝR ve ADABI

.....................................
’ Tez eriþti seherler canlarýn meclisine
Yürek hala yanýyor halde maþallah kaldý
Þifalar sundu zikir bir garip dertlisine
Unutuldu kelâmlar dilde bir ALLAH kaldý....’
***************************************************


Maþallah;
Zikrin ruhuna nüfuz eden bir anlatým,
edebi yanýyla bir sanat eseri,
ruhuyla teþvik edici,
heveslendirici,
olaðan üstü bir eser,þiiriniz.Taktire þayandýr.


Aziz kardeþim:
Her varlýk ister istemez,
yaratýlýþ gayesiyle orantýlý zikir etmeye programlanmýþken,
insan oðluna,
sýnýrsýz bir yelpazede,
dilediði sýfatta,
dilediði esma ile zikir yetkisi verilmiþtir.
Kelimenin tam anlamýyla, cenabý Hakk’a halife kýlýnmýþtýr.

Yani evrende, belli sýnýrlar içinde kalmak þartýyla,
hüküm etkisi ve yetkisi verilmiþtir.
Ademoðlundan, bu yetkiyi kullanýrken,
beklenen,
hayatýn bekasýna,
adalete,
bütünlüðe halel getirmemesidir.
Çünkü;
yapacaðý duanýn, yani zikrinin,
sýfatullahça mutlaka kabul edileceði garantisi verilmiþtir..

Kuran-ý Kerim,
yapacaðýmýz zikrin nasýl olmasý gerektiðini,
bizlere,
bizzat Allah tealanýn kelamýyla belirtmiþ,
birliði ve tekilliði korumamýz istenmiþtir.

Usulüne uygun zikirin yollarýný göstermiþ,
düzenli zikri (az bile olsa sürekliliði önermiþ,)tavsiye etmiþ,
adil olmayý,
olmazsa olmaz kural olarak ortaya koymuþtur.

Hem zikri yapanýn bekasý, hem de sýfatullahýn,
yani tecelli mekanýnýn,
haksýzlýða maruz kalmamasý için,
esmalarýndan,
Esma-i hüsnasýnýn zikri önerilmiþtir.

Esma-i hüsnadan murat;
hayatýn devamlýlýðýna uygun isimlerin zikredilmesidir.
Yokluða ve zulme neden olacak isimlerinden uzak durulmasýdýr.

Ýsimler;
anlamlarýna göre tecelli edeceðinden,
kahýr ve gazabý,
yýkým ve ölümü davet edecek isimlerin zikrinden uzak durulmasý gerekir.

Bu neden le;
islamda beddua yasaklanmýþ,
’Mümin ya hayýr konuþsun ya da sussun ’
buyurulmuþtur.

Özetle,
Anlamlarýna göre, olumsuz esmalarýn zikrinden uzak durulmalý,
hayata ve hidayete davet dururken, ölümü davetin haksýzlýk olacaðý;
ve zikri yapanýn sorumlu tutulacaðý unutulmamalýdýr..

Allah ismi celalý,
her zaman ve her yerde,
herkes tarafýndan, zikir edilebilecek bir esma deðildir.
O isim bütün esmalarýný camið olduðundan zikrinde,
adaba riayet gerekir.

Arada bir hatýrlamayý kast etmedik tabii.
Düzenli zikirden bahsediyoruz.

Öyle insanlar var ki
günde binlerce kere Allah ismi celalini okuduðunu söylüyor.
Allah ismi celalý,
ayaklar hareket halindeyken zikir edilemez.
Edilirse fayda yerine zarar hâsýl olur.
Yürüyen bir insan,
içinde Allah ismi celalý olan bir ayeti okuyamaz.
Okursa mesul olur.
Çünkü celal tecelli eder.

Literatüre girmiþ birçok zikir þekli,
kuranýn özüne muhaliftir; ne yazýk.

Bize;
namazýn adabý, bu konuda ibret olmalýdýr.
Dikkat edilirse;
Uzun kýraatler, sol el, sað el tarafýndan sýký sýkýya baðlýyken okunur.
Celal esmalarý ,
hareketsiz durumda, kýyam halindeyken,
vücudun baþ bölgesinde okutulur.
Tekbir getirilir getirilmez, el baðlanýr.
Rükuda, kemal esmasý olan el azým ün, zikredilir.
secdede, sýrf cemal olan el ala ismini tespih ederiz.
Otururken bütün azalar sabittir.
Göz dahi hareket ettirilmez, secde noktasýna bakar.
Otururken sað ayak baþ parmaðý dik olarak yere sabitlenirken,
sol ayak üstüne oturulur.Bütün bunlarýn bir anlamý olduðunu açýklamak üzere;
Resulü kibriya efandimiz s.a.v.’’Namazda sol elinizi sað elinizle baðlayýn,sol ayaðýnýzýn üstüne oturun ki,seytan vuslat bulmasýn’’ buyurmuþtur.
Bu sýrdan da anlayacaðýmýz üzere vücudumuz bir hakikat kimyasýdýr.
Sol yanýmýzla Allah’ýn celalini,
Sað yanýmýzla Cemalini temsil ederiz.
Sol el ile iþ yapmak en aza indirgenmiþ,sað elin kullanýlmasý istenmiþtir.
Sol elle tesbih çekmek (hikmet efali olduðu için) kesin olarak yasaklanmýþtýr.
Kitabý sol tarafýndan verilenler,hüsrandadýr denilmiþtir.

El iþte göz oynaþta zikir yapýlamaz.
Özellikle namaz dýþýnda, toplu zikir olmadýðý bilinmelidir.

Yerimiz, belki bu izah için uygun deðildi.
Ancak, fýrsat eðitiminden yararlanmak istenmiþtir.

Bu Duygularla eserinizi selamlýyorum.
Baþarýlarýnýzýn devamýný diliyorum.



ÝSÝM /esma









I .


Bilesin ki, azizim
Allah yar ve yardýmcýn olsun
Ýsim denilen: kelam
Vara / yoða ad olan þeydir
Öyle ki
Fehim / varlýðý isimle görür
Hayal / suretlere bürür
Vehim / yakýnlaþtýrýr
Fikir /düþündürür
Akýl bilir / hüküm yürür
Ve
Þey
Ýsmiyle / eþleþir
Þüpheye yer býrakmadan
Özleþir

Zatýn bilincinde / söz
Var /ve yok’un yerini alýr
Her halükarda
Bilinçli / bilinçsiz
Gerektikçe
Þey / ismi
Ýsim / þeyi çaðýrýr


II .


Ýsmin kemali
Bilinmeyeni bildirmesidir
Þeyle aynileþmesidir
Böylece
Demiþ olduk ki
Azizim / bi iznillahi teala / anla
O öyle bir kudrete sahiptir ki
Varý bildirmekle kalmaz
Batýna dahi / baðýrýr
Gayrýndan yardým almadan
Masallardaki dev gibi
Anka gibi
Yoðu varlýk mertebesine çaðýrýr
Hatta varý yokluða gönderen de odur
Öl demek yeter /ölür
Bu yüzden / mahluk olan akýl
Halýk karþýsýnda aciz
Hem /ebedi hayrette kalýr
Ol emriyle
Batýn / elle tutulur gibi çýkar da/ zahire
göz görür
çift / çift /âlemler
gümansýz / külliyen yer ile yeksan
Kimi celaline /kimi cemaline
halen / topyekun secdeye varýr
Cehennem gibi /cennet gibi
Sevgi gibi/ nefret gibi
Her var ve yok / nefsini
O kadir-i mutlak
Bir’den alýr






III.






Ýþte
Azizim
O nedenle
Kendi hükmünce
Ýsim ve sýfatlarla
Bilinen
Sýrf varlýk olan Hakk’a
Yakin için
Allah adýndan baþka yol yoktur

Nebiler tespihinin imamesi
Kâinatýn efendisi
Muhammet s.a.v
Diliyle
Kitabullah bildirdi ki
Var ve bir olan
Allah
Var’a yok’a hükmetmiþ
Ýblis müstesna /melekler
Halef Ademe secdetmiþ


IV.




Mümküne ol de / bak
Hemen oluyor
Azizim
A caným
Aymalýsýn
Hakk’ý her nefisle bir saymalýsýn




V.



Duymalýsýn ey nefsim
Kur’an sana seslendi
Cennet, cehennem / sende
Bütün âleme halife sen
Duy /duy çaðrýyý lütfen
Sensin muhatap dendi

Maksat sensin
Ya sin

Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.