Ahlâk, Hilmi Ziya Ülken'in 1946'da yazdığı, o gün olduğu gibi bu gün de kendi alanındaki ilk ve tek yapıt sayılabilir. Ülken bu yapıtı üniversiteler için bir ders kitabı olarak tasarlamıştı. Ama incelendiği zaman görülebileceği gibi, ders kitabı niteliğini aşan kapsamlı bir araştırma. Yapıt genel olarak şu sorunları gözden geçiriyor: Ahlaksal eylem, içinde karşıtları barındıran bir bütünlük taşır...»»
Hilmi Ziya Ülken 1901 'de istanbul'da doğdu. Ülkemizde sağlam bir felsefe geleneğinin, bir düşünce tabanının oluşmasında büyük hizmeti geçen bu çokyönlü aydın, bütün öğretim yaşamı boyunca binlerce öğrenciye ders vermiş, çok sayıda öğretmen yetiştirerek bir anlamda "hocaların hocası" olmuş, onlara düşünsel hoşgörüyü aşılamış, daima öğrenmeden yana, her türlü bilgiyi sınırsız ve koşulsuz olarak edi..»»
İnsanlık bugün bir tercih durumunda değil, bir sentez durumundadır. Batı medeniyeti, kendi irade ve teknik azmasının neticesinde kendini inkâr edecek, Doğu medeniyeti iradesizliğin perişanlığında mahvolacak, insanlık yıkılacaktır. Yahut insanlığın iki büyük kutbu olan gerilme ve genişleme kavsi, birinde zekâ ve iradenin, ötekinde sempatinin hakim olduğu bu iki âlem,
karşı karşıya kendi yetmezlikl..»»
Hilmi Ziya Ülken 1901'de İstanbul'da doğdu. Ülkemizde sağlam bir felsefe geleneğinin, bir düşnce tabanının oluşmasında büyük hizmeti geçen bu çokyönlü aydın bütün öğretim yaşamı boyunca binlerce öğrenciye ders vermiş, çok sayıda öğretmen yetiştirerek bir anlamda "hocaların hocası" olmuş, onlara düşünsel hoşgörüyü aşılamış, daima öğrenmeden yana, her türlü bilgiyi sınırsız ve koşulsuz olarak edinme..»»
Çocukluk insan gerçeğinin en önemli safhasıdır. İnsanlığın bütün
gücü ve tohumu onda yaşamaktadır. Çocuğu tanımak, tarihi, medeniyeti, kültürü tanımak kadar güçtür. Bunun için çocuğun yetişmesinden başka bir şey olmayan eğitim insanın kendisi için yeryüzünde yaptığı işlerden en büyüğüdür. Dinler, ahlak sistemleri, felsefeler, her biri kendilerine göre bir eğitim tarzı ileri sürmüşlerdir.
Dinl..»»
Felsefe ve bilimde doktrin kavgalarının sonuçsuzluğunu gördükten sonra onların devamını nasıl açıklayabiliriz? Doktrinler, aslında, sosyal-ruhsal tavırlarımızın ifadesidirler. Türlü durumlarda olaylara karşı türlü tavırlar alırız. Bugün filan durumlad aldığımız tavrı, yarın başka bir durumda almayabiliriz. Hatta öyle durumlar olur ki birinci tavrı tamamen bırakarak başka bir tavır almamızı gere..»»
Sosyolojiye Giriş, Resim ve Cemiyet, İslâm Sanatı, Veraset ve Cemiyet, ibn-i Haldun, Mantık Tarihi, islâm Düşüncesi, Millet ve Tarih Şuuru, Felsefeye Giriş, Bilgi ve Değer, Eğitim Felsefesi, Varlık ve Oluş, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi, İslam Felsefesi...
Toprağın sırlarını keşfeden, güzelliklerini meydana koyan, doğanın diliyle konuşan insandır. Fakat insana özelliğini veren, onun ihtirası..»»
İslâm düşüncesini, kendi içine kapanmış ayrı bir âlem değil, bugün artık dünya uygarlığı haline gelmiş olan Akdeniz uygarlığının bir halkası gibi görmek ve çağdaş düşüncenin iki kaynağı olan Yunan (Roma) ve İslâm'dan ikincisini bütün bu düşüncenin gelişme süreci içinde, kendinden önceki Yunan düşüncesi ve kendinden sonraki Batı düşüncesiyle ilişkileri ve etkileri bakımından incelemek, onun özelliğ..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.