Ağaçlar Yanıyor bir ilk kitap. Şehri terk eden kadınlardan babasını geride bırakamayanlara, aşkı sürdüremeyenlerden küslüğü bileyenlere, kapıdan bir kez geçenleri yazmış Özlem Akıncı. Ustalıkla kullanılmış, yalın bir dil; dingin, aydınlık ve özgün bir anlatım; bilindik yazgılara düşen önce titrek bir mum ışığı... sonra ateşböcekleri...
Her öyküde sizi sarıp sarmalayan, ısıtan, şaşırtan küçük ı..»»
Meksikalı yazar Mario Bellatin, deneysel otobiyografisi Büyük Cam’da türün yerleşik kalıplarının dışına çıkıyor. Onun için otobiyografi yazarın kendi kimliğini bütünleştirdiği bir anlatı değil, kendini farklı kimliklere parçaladığı bir kendinden çıkış kurgusu. Bellatin “Bellatin”i birbirine hiç benzemeyen üç ayrı otobiyografiye bölerek kendisini özyaşamkurmacalar içinde ..»»
Arka Kapak Yazısı
Özlem Akıncı sıklıkla rastlananlardan bambaşka yerlerde arıyor hikâyeyi. Anlattıkları sanki yalnızca onun yaşadıklarında bulunabilirmiş gibi. Birlikte yaşadıklarımızdan çıkanlar ister istemez birbirine benzer öykülere yol açtığı için, o kendi dünyasına çekiliyor. Hikâyenin bulunabileceği ayrıntıları kendisi yaşıyor, hissediyor. Dolayısıyla başkala..»»
***Her ahlakta bir etik, her etikte bir ahlak içerilmiştir.***
İnsan, toplumsallığı gereği tek başına ele alınamayacak bir varlık. Bu bakımdan, doğduğu andan itibaren belli bir dille, dünya görüşüyle, estetik beğeniyle, inanç sistemiyle çevrelenmiş durumda. İnsanı bulunduğu toplumda kodlayan şeylerin belki de toplamı ahlak. Nasıl oturup kalkmak gerektiğinden tutun da saygıdan ne anlamamız gerek..»»
***Doğa bize dilde açılan tarihtir.***
-Martin Heidegger-
Evrensel(lik) terimi son yüz elli yıldır felsefeden bilime, sanattan gündelik dile kadar en sık kullanılan terimlerden biri. Ne var ki, Doğan Özlem Evrensellik Mitosu'nda çok kapsayıcı ve birleştirici görünen bu kavramın, ***evrensel***den anlaşılanın farklılığı nedeniyle nasıl tam tersi bir yönde ayrıştırıcılığa yol açtığına işaret edi..»»
Neslihan Önderoğlu, ilk kitabı İçeri Girmez miydiniz? ile 2013 Haldun Taner Öykü Ödülü'ne değer görüldü. İkinci öykü kitabı Mevsim Normalleri ile öykülerinin niteliğini pekiştirdi. Bu iki kitap, Neslihan Önderoğlu'nu son dönemin öykücüleri arasında öne çıkardı. Anlattıkları kadar anlatım biçimiyle de ustalaştığını gösterdi. Denebilir ki, iki kitabında aynı anlayışta öyküler yazarak yazma serüvenin..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.