Ertem Eğilmez hangi sebeple yönetmen oldu, Yılmaz Güney ***Endişe*** filmini çekerken hangi olaylarla karşılaştı, Erden Kıral Türkiye'yi neden terk etti, Halit Refiğ ***Yorgun Savaşçı***nın yakıldığını duyunca nasıl tepki gösterdi, Memduh Ün*** Zıkkımın Kökü***nü bir yıl sonra neden yeniden kurguladı, Ali Özgentürk ***Selvi Boylum Al Yazmalım***ın finalini nasıl değiştirdi, Ömer Kavur..»»
3 Mayıs 1968 yılında öğrenciler Paris Sorbonne Üniversitesi'nde başlayan isyan hareketiyle meclisi fes edecek kadar ileri gitmişlerdi. Yıllar sonra Jorge Semprun o günleri şöyle anlatmıştı: ***Barikatlar sokakları tıkıyor ama perspektifleri açıyor.*** Susan Sontag ise Godard için, ***O yalnızca akıllı bir ikon kırıcı değil, sinemanın kasıtlı bir yıkıcısıdır*** açıklamasını yapıyordu. ..»»
***Parçalanmış bir toplumsal varoluşun ürünü olan karakterler, doğası gereği 'çelişkin' nitelikler üzerine kurulur... Hakiki karakterler, ancak gerçek bir olay örgüsünde varlık bulabilirler... Dramatik yapı, elbette 'tek' bir çatışmadan meydana gelmez; çoğu zaman 'temel' çatışmaya bağlı, çok sayıda yan çatışmadan oluşur. Bu yan çatışmaların tümü, doğrudan doğruya 'ana karakterler' ala..»»
***Bu kitapta gecekondu olgusunu, film anlatısının merkezine koyan filmlere ağırlık verilmiştir. Türk sinemasının ve sinema sanatının, modern bir kültürel form olarak, toplumsala ilişkin değişimlere eşlik ederken, bir kültürel üretim alanına dönüştürülen gecekonduların sinematografik ele alınışları tarihsel süreç incelenerek ve bu doğrultuda dönemselleştirmeler yapılarak incelenmiştir..»»
Giovanni, çok az sayıda olan harika insanlardan birisidir. Sadece yazar olarak değil, benim için Giovanni aynı zamanda bir düşünür, felsefeci. Benim sanata, edebiyata bakışımı belirleyen önemli insanların başında geliyor. Onunla oyuncaklara bile bakışım değişti. Ben Çizgi romanları onunla daha çok sevdim. Edebiyatı daha çok sevdim. ***
-Metin Demirhan-
***Giovanni sinemalarda büy..»»
Limon ve Leman dergilerinde yirmi yılı aşkın bir süredir mizah yaşamına devam eden Ahmet Yılmaz, ***Kutsal Damacana*** adlı filmin senaryosunu yazıp, yönetmenliğini de Kamil Audın'la paylaşmıştır. Ünlü mizahçının bu altıncı kitabıdır.
(Tanıtım Bülteninden)
»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.