İmparatorluğun modernleşme sürecindeki teftişlerin Anadolu kısmını konu alan bu çalışmada, Tanzimat Fermanı’nın ilanından sonraki on yıllık süreçte merkezileşme adına ne gibi düzenlemelerin yapıldığı, halkın bu süreci nasıl algıladığı gibi sorulara cevap aranmıştır. Dolayısıyla çalışmanın birinci bölümünde Tanzimat Fermanı’nın ilanından 1850 yılına kadar geçen süreçte genel olarak Anadolu’da yapıl..»»
Stefanos Yerasimos İstanbul`da doğdu. İlk, orta ve yüksek öğretimini burada tamamlayan yazar halen Paris`te öğretim üyesi. 1994-99 yılları arasında İstanbul`daki Fransız Anadolu Araştırmaları Enstitüsü başkanlığını yürüttü. Bu eserde, Türkiye`nin azgelişmişlik diye nitelendirilen bugünkü durumuyla sonuçlanan evrim süreci, Türk toplumunu oluşturan unsurların mücadelesinden doğan iç dinamiği ve bu t..»»
Tanzimat romanının epistemolojik temelleri üzerine bu inceleme, Türk romanının doğum evresinde, Tanzimat aydını veya genel olarak tahsilli bireyinin ruh dünyasını, baba-oğul ilişkisi izleğinde tasvir ediyor. Tanzimat romanının oğulları, geleneksel İslam kültürünü simgeleyen bir babanın yokluğunda, bu değer sisteminin vesayetini üstlenirler. Mutlakçı dünya görüşünü, otoriter ve muhafazakar bir t..»»
Sultan II. Mahmud’un saltanatı sırasında iki defa isyan eden Mehmed Ali Paşa’nın, Osmanlı varlığına yönelttiği tehdit, Avrupa devletlerinin yardımıyla gündem dışına itilebildi ancak paşanın bıraktığı miras, 19. yüzyıl boyunca Mısır’ı, Osmanlı Devleti’nin en hassas bölgelerinden biri haline getirdi. 1863’te Hıdiv İsmail’in Mısır valiliğine get..»»
Osmanlı Bankası, 19. yüzyılda Osmanlı hükümetinin talebi, Londra'da bir sermaye grubunun girişimi ve bir süre sonra Fransız ortakların da katılımıyla kurulduğunda; bir yandan Osmanlı İmparatorluğu'ndaki büyük modernleşme hareketinin, diğer yandan da batı kapitalizminin henüz bakir kalan kaynakları işletme isteğinin simgesiydi. Banka, kuruluşundan itibaren yalnızca emisyon bankası ve d..»»
Osmanlı yöneticileri, XVIII. asrın başlarında, askerliğe, bilime ve tek¬nolojiye dair yeniliklere yönelirken, farkında olmadan, hayatın her alanında ve sanatta Batılılaşmaya da kapı aralamışlardır.
Böylece, hem fizik hem estetik bir değişim süreci, aynı zamanda başlamıştır.
Bin yıldır içinde yaşanılan kültürden bir başka kültüre geçilmektedir. Ne var ki, sanatın, özellikle edebiyat..»»
Bir yanda, bir türlü içinden çıkamadığımız bir 90’lar algısı var. İki kutuplu dünya fikrinden beslendiği kadar, belki ondan da fazla, söz konusu polarizasyonun neoliberalizm lehine çözülmesinin şaşkınlığını üzerinden atamamış bir algı bu. Kavgaları, hırsları, hayalleri bu dolayımda sürüyor. Neye sevindiğini bilmeden, karşısındaki güldüğü için gülen bir çocuğun ruh haline benzetilebilir. Öte yanda,..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.