Eserleriyle kendisinden sonra gelen, başta Mevlâna, Hâfız, Sadi, Fuzûlî, Molla Câmi... gibi ekol sahibi şairleri etkilemiş olan Genceli Nizamî'nin Heft Peyker'i, Sasanî hükümdarı Behram-ı Gûr'un efsanevi hayatının fon olarak kullanıldığı görkemli bir söz sanatı örneği. Eser, bütün zamanların en içli, en içten ve en asil ruhlu şairi, sanatıyla olduğu kadar yaşantısıyla da zamanın yıldızı olan Nizam..»»
Bulunan
Oğullarım:
Mehmet ve Bora'ya
Kimileri kaç kez görür
Ölürken yaşamı, yaşarken ölümü
Hiç unutulmayan bir fotoğraf kalp cebimde
Saçlarım kesilmemiş daha
Mavi bakmıyor hiçbir hüznüm
Aladağlar'da ölmemiş birileri
Ne çok şey olmamış
Aşka ve kitaplara dair
Şimdi açın sandığımı orada yüreği parçalı
Bir kitap olacak
Belki hiç okunmamış
Vakit bulunmamış rüzgara boyun eğmekten
S..»»
Ticaret ve ekonomi hayatının bir parçası olması nedeniyle marka kavramı, özel hukuk düzenlemeleri ile daha sık anılmaktadır. Sadece hukuk boyutu kapsamında değerlendirilmesi böylesine önemli bir konunun eksik incelenmesine sebebiyet verecektir. Marka ihlallerine yönelik caydırıcılığın sağlanabilmesi için kanuni düzenleme zorunlu olduğundan 6769 Sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu yürürlüğe girmiştir. Çal..»»
Özel ve Kamusal Alanda Kadın, Evlilik, Aile, Cinsellik / Güzellik, Eğitim, Çalışma Hayatı, Sosyal Yaşam, Örtünme, Siyaset, Feminizm, Türkiye'de Kadın Dergileri'nin Teknik Özellikleri, Karakteristik Özellikleri, Ortak yanları, Farklı Yanları, Kadın Dergilerinin yöneticileri ile söyleşiler Hülya Demir'in bu kapsamlı çalışmasından bölüm başlıkları»»
İnsanlık tarihi boyunca hukuk, sürekli gelişme göstermiştir. Hukuk ve ekonomi bilimlerinin sürekli ilişkisi içinde bulunduğu bir kurum olan rekabet, diğer birçok hukuki ve ekonomik kurum gibi gerek bireysel gerekse toplumsal faydalar sağlamaktadır.
Rekabet, gerek gerçek kişiyi gerekse de tüzel kişiyi geliştiren, olduğu yerden daha ileriye gitmesini sağlayan bir itici güçtür. Rekabetin kurallar ..»»
Kamera kelimesi Latince "camera obscura"dan (karanlık oda) köken alır. Bu karanlık odanın çağrışımları, bizi sinema salonunun bir karanlık oda oluşuna götürür. Zihnin de bilinçdışı katmanlarıyla bir karanlığı vardır. Ruhsallık kendini sinemanın karanlık odasında bulduğu zaman, iç perdesindeki imgeler sinema salonunun perdesindekilerle alış verişe girer. Psikanalistler ve yönetmenler karanlık odada..»»
Elinizdeki kitap kente dair toplumsal kavrayışımızın, yani kentin bütününe veya parçalarına ilişkin algı biçimlerimizin, bunlara yüklediğimiz anlamların ve içlerinde yaşadığımız deneyimlere dair oluşturduğumuz belleğin, kısacası kentsel tahayyülün, her toplumsal olgu gibi, siyasal bir nitelik taşıdığı fikrine dayanıyor. Kentsel araştırmalar alanı ile kültürel çalışmalar arasında bir bağ kurarak, u..»»
Köşe Başında Suret Bulan Tek Kişilik Aşk
Şimdi izin verirseniz, ben azıcık bencillik yapacağım, Güray Süngü’nün bu kitabının kapak arkadası notlarını ben düşeceğim. Editör, en alta bold harflerle izin vermeyeceği için hemen burada da adımı söyleyeyim: Sedat Demir.
Beş yıldır, içinde yer aldığım ikinci Süngü yapıtı bu. Aslına bakarsanız, her yapıtın içinde yer aldım, okur olarak. Beni boşveri..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.