sami biberoğulları
519 şiiri kayıtlı

BİR OTURUŞTA ON ŞİİR

sami biberoğulları
  5,0 / 13 kişi ·16 beğenme · 20 yorum · 1814 okunma
BİR  OTURUŞTA  ON  ŞİİR

BİR OTURUŞTA ON ŞİİR


Bu gün 30 Aralık 2015
Saat 12 24 şu anda.
Kafaya koydum bir kere.
Bir oturuşta on şiir birden yazacağım.
Önceden bir hazırlığım filan yok
Yanlış anlaşılmasın.
Maksat:
Bu sitede neden genel olarak,
Serbest şiirler güne geliyor?
Bu kadar mı zor serbest şiir yazmak.
Daha mı teknik gerektiriyor?
Hece şiirlerine nazaran
Neyse…Uzatmayalım
Vira Bismillah.

Madem Vira Bismillah dedik.
İlk şiirimiz Vira Bismillah olsun

1- VİRA BİSMİLLAH

Yaşlı adam kanbur belini,
Zorlukla doğrultarak baktı denize.
Hırçınlığı, öfkesi kabarmıştı yine.
Ama üç çocuk bir de hanım.
Ekmek beklerdi akşama.
Ekmek ise,
Artık aslanın ağzında değil,
Balığın midesindeydi.

Topladı ağlarını.
Örmüştü daha önce sökülen yerleri.
Ağır ağır,
Nazlı adını verdiği takasına doğru yürüdü.
Arkasından kediler de dua ediyordu.
Kısmetin bol olsun kaptan diye.
Onlar da açtı kaç gündür.
Öyleki damlara çıkıp,
Mırvav yapacak mecalleri kalmamıştı.

Temel Reis çalıştırdı külüstür takayı.
Denizin tam ortasına geldi.
Salarken ağları denize
Vira Bismillah dedi.
Vira Bismillah
Ya nasip

2- YEKNESAK

Nedir bu yeknesaklık?
Biteviye aynı monotonluk.
Güneş bile monoton.
Mono, yani tek.
Ton,
Bir ton, ,ki ton, üç ton gibi değil.
Ağırlık ölçüsü olan tondan bahsetmiyorum.

Ne var sanki her gün doğudan doğacak?
Bir kez de bir değişiklik yap.
Batıdan doğ
Kıyamet kopmaz.

3- RUHUM

Oy bu benim deli ruhum.
Eser bahtıma bahtıma.
Ruh nasıl eser diye sorma.
Deli dedik ya anla işte.
Mecaz-ı mürsel yapıyorum yani
Nerede mi?
Ulan Mecaz-ı Mürsel nerede yapılır angut?
Elbette Karamürsel’de

Haaa Karamürsel sepeti de de güzeldir.
Ufaktır ama güzeldir.

İşte o yüzden,
Atalarımız demiş ki:
Ufak at da civcivlere yem olsun.

Eh ataları kıracak değiliz ya.
Ufaktan ufaktan atıyoruz biz de.
Bakalım şişenin dibini ne zaman buluruz.

Oy benim deli ruhum.
Hep senin halt etmen bunlar
Biliyorsun değil mi?

4- EFGARLIYIM BU GÜN GENE

Başım pare pare duman
Efgarlıyım bu gün gene
Dokunmayın gayrı benim firaklarıma.
Vuslatlarımı ellemeyin.
Hazanlarıma dönüp bakmayın bile.
Devinip durmalarım sizi ilgilendirmesin.
Evrilirim ben şurada bir köşeye.
İçsel salınımlarımla başbaşa bırakın beni

Efgarlıyım bu gün gene
Ef/gar/lıyım
Bu
Gün
Gene.

5- SOL YANIM

Ah sol yanım.
Seni unutacağımı sandın değil mi?
Olur mu hiç?
Sen hiç ‘’ Sol yanımsız’’ şiir gördün mü?

Türküsü bilem var
Cumbullu cumbullu, aslanım aslan
Sol yanım yoruldu, sağ yana yaslan.

Sahi unuttum sormayı.
Sen hiç aşık oldun mu hayatında?

Yok aslında biliyorum,
Neticede sen de,
Ağaç kovuğundan çıkmadın.
Mutlaka aşık olmuşsundur birilerine
Benim ki sadece merak.

Yani diyorum ki:
Hiç sol yanında bir sızı duydun mu?
Sol yanında bir eksilme?
Sol yanında bir elektriklenme?
Sol yanında uyuşmalar filan oluyor mu?

Şu anda sol yanın mı uyuşuyor?

Ne aşkı ne meşki?
Kalp krizi geçiriyorsun salakkkk.

6-SİZ BİZİM ÇEKOSLAVAKYALILAŞTIRAMADIKLARIMIZDAN MISINIZ?

Neden reng-i ruhsarınız albeni albeni islikler dökmüş.
Nedir bu safra kesenizdeki
Demircinin örste dövdüğü samanın,
Tecessüsleri içinde kıvrılan na mütenahi tebelleşler?
Neden sorgulamıyorsunuz
Bu ataerkil düzendeki filolojik filatelistleri?

Aman Allah’ım !
Hatta Oh My God !
Yoksa siz,
Evet yoksa siz,
Siz bizim Çekoslavakyalılaştıramadıklarımızdan mısınız?

7-UY BEN SAA ÇESULEYUM

Ey Fedime
Pırak haçan Ağasar’in nalinini
Cel ha poyle yamacima
Saa Anzer palu yedureyum daaa
Ula denuzleri aş da cel kurbanin olam.
Cel de kurtar peni ha bu abazaluktan.

Pliy misun?
Pen haçan senu
Seveyrum teliler cibi.
Cel artuk
Ula cel artuk hemsi gafa.

Cel artuk Fedime.
Pak ne zamandur,
Elumde galdi daaa.
Çiçekler teyrum. Yanliş anlamayasun:

Uy çesileyum saa
Cel artuk daa ceeeeelllll.

Ula Turkcel değil haa.
Gariştirmayasun.
Celiyrum, cideyrun diyruk ya.
Ha işte onin celi.

8- VERİN BANA

İsminizin Önemi yok,
Sizi tanıyıp tanımamamamın da.
Verin bana.
Evet evet sana söylüyorum sarı saçlı dilber.
Sen de öyle esmer
Şaşkın şaşkın bakma kumral.
Sen..evet sen..
Siz hepiniz.
Verin bana.

O en masum
O en mahcup
O en sevimli ve
O en vicdan sahibi olduğum
Çocukluğumu geri verin bana.

Toza toprağa bulandığım,
Yara bere içindeki dizlerimi,
Kırıklar yüzünden
Haritaya dönmüş kafamı geri verin.

Topaçlarımı,
Misketlerimi,
Gazoz kapaklarımı,
Teksaslarımı, Tommikslerimi,
Tahta kılıçlarımı,
Eski çorap ve bezlerden yaptığım
Futbol toplarımı,
Eski cocukluk arkadaşlarımı
Verin tekrar bana.

Evet sana söylüyorum beyefendi
Ve sana hanımefendi.
Ver bana
Vermelisin bana
Hiç olmazsa eski neşemi

Yoksa…
Yoksa, bak ölüp gidiyorum.
Bana da yazık. Değil mi?

9-SEN AŞK NEDİR BİLİYON MU?

Sen aşk nedir biliyon mu?
Hanı yüreğin pırpır eder ya.
Hani ellerin karıncalanır,
Gözlerin sulanır,
Belin yavaş yavaş kamburlaşmaya başlar
Dişlerin dökülmeye başlar,
Kafan bizim lavabo aynası gibi,
Işıl ışıl ışıldamaya başlar ya

Hani artık yavaştan yavaştan
Lumbago, siyatik, romatizma,
Ve giderek çizilmeye başlayan karizma

Hemen peşinden sık sık nevazil olmalar.
Artık yenemez olur zeytinyağlı dolmalar

Ufaktan ufaktan akciğer yetmezliği,
Prostat da cabası.

Ahh ahhh. Sen bunları nereden bileceksin ki
Çünkü kalpsizsin sen oluuum.
Aşk nedir bilmiyorsun:
Eğer aşık olsaydın.
Tüm bunları bilirdin mutlaka

‘’ Hastir lan moruk mu?’’

‘’Moruk senin ninendir ukala.
Aşktan bî haber nasipsiz şey n’olacak.

Yine de bir tanecik olsun Hece şiiri sıkıştırmadan olmuyor tabii ki.

10- MEST-İ EY YAR

Kimse bilmez kadrimi, sormaz kimse derdimi.
Name, ferman bîhude, sığmaz destane bu gönül.

Derd-i gamınla helak, okur Elham ve Felak
Bîsûd yine ümidler, vîran pastane bu gönül.

Saçlarımın hepsi ak, dîde-i giryânım çâk çâk
Bîçaredir figânım, sonum hastane bu gönül

Temaşa eyleme saf saf, söyle n’olur iki laf
İstediğim budur senden: Kâl-ü dostane bu gönül

Aşkınla cûşa gelmiş, dertle mestane bu gönül.
Ne feleğe bir intizar ne ister kestane bu gönül.

Gamzelerin çukurunda bırak ki gark olayım:
Aklım zaten takıldı ki, mini fistane bu gönül.
-------------------------------------------------------------------------
Evet bitti. Şu anda saat 14.06

14.06 -12.24 = 1.42

Bir saat kırk iki dakikada tam on şiir(!) yazmışım. Performans kötü. Daha hızlanmalıyım. Ne dersiniz?


Şiiri Değerlendirin
 
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR OTURUŞTA ON ŞİİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

BİR OTURUŞTA ON ŞİİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Ya Nur , 5 puan verdi
2 Ocak 2016 Cumartesi 01:23:28
abimin eline verin bir sopa
feleğin sırtına vursun ha vursun
Yakalayın tutun atın meydana
Ömrünün aşkını araya dursun
Bu böyle gitmez a doslar
hemen evermezsek Sami abiyi
vallahada bulduğuna toslar

Yüksek hoşgörüne sığınarak bikaç satırda benden o güzel yüreğini kutluyorum sevgimlesin


hamitkaraca , 5 puan verdi
1 Ocak 2016 Cuma 12:55:20
mutlu yıllar hocam yüreğine sağlık

Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
1 Ocak 2016 Cuma 20:25:00
Çok teşekkürler Hamit Kardeşim.

Senin de yeni yılın haıyrlara vesile olsun inşallah.
redfer
31 Aralık 2015 Perşembe 23:23:49
Aziz dostum,muhterem üstadım,kadim arkadaşım ... zamansız ve mekansız duyguların yoldaşıyız biz.bir selam yeter,bir kelam, bir haber yeter bize .
varlığınız mutluluk sebebimiz.
iyi ki varsınız.kimsenin kimseye küsme hakkı yok.küsmek darılmak,kırılmak...yok bizim lugatımızda.
Sami hocam size nasıl saygı duyduğumu siz benden daha iyi biliyorsunuz.
Ben kelimelere sığdırmaktan acizim.

İyisiniz inşaallah.Yüce Rabbim çoluğunuz -çocuğunuzla -kurban olduğum yunusunuzla sizlere mutlu sağlıklı uzun ömürler versin .nice yeni yıllar nice yeni tatlar yaşatsın.

İnşaallah bir zaman birlikte şöyle afiyetle çay içmek nasip olur.
Şiire küsmek yok sevgili hocam hiciv ve mizah yüklü şiirlerden bizleri mahrum etmeyin.
Bu alanda istisnasınız.Elinize su dökecek kim olabilir ki.

Şiirlerin tamamını okudum.Samice yazılmış serzenişlerdi.
Muhterem hocam bırak insanlar yaşadıklarını ,içindekilerini döksünler satırlara
nasıl olursa olsun,yazmak ,ifade etmek güzeldir.
duygularını saklayanlardan korkmalı.
hüzün ve duygu yüklü kalp taşıyanlardan asla kötülük gelmez.

işte bizim kisi de laf olsun .teracıya tera satıyoruz.ne haddimize.
maksat lafı uzatmak ...

Yüce Rabbime emanet ediyorum.Saygı ve hürmetlerimle.

Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
31 Aralık 2015 Perşembe 23:58:43
Allah razı olsun can dostum.

Kalp kalbe karşıdır derler. Her zaman öyleydi, hep öle kalacak.


Selam ve dua ile.
AZAP , 5 puan verdi
31 Aralık 2015 Perşembe 23:12:16
bu harika şiirlerin eşliğinde nice nice senelere dost huzur ve mutluluklar dilerim kal esenlik içinde...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
31 Aralık 2015 Perşembe 23:14:25
Allah razı olsun ustam.

Sana da huzurlu bir yıl diliyorum.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
31 Aralık 2015 Perşembe 01:38:09
Sallamayı boşver sen demleme yap pardon yaz 😁
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
31 Aralık 2015 Perşembe 21:09:30
Bakalım sallama nasıl oluyor dedim.

Eh bu da fena olmamış. Ne dersin

Selam ve sevgiler.

Yeni yılın kutlu olsun
SEVDA AYTAN (YESİLMAWİ)
30 Aralık 2015 Çarşamba 23:50:42
hocam yıne farklılıgınızı koymussunuz ortaya... belliki aklınızdan ne gectıyse kaleme dokmussunuz... kalemınız var olsun...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
31 Aralık 2015 Perşembe 21:09:57
Çok çok teşekkürler Sevda.

Selam ve sevgilerimle

Yeni yılın kutlu olsun.
su_misali(Gülhun Ertilav)
30 Aralık 2015 Çarşamba 21:51:38

:))

mutlu yıllar hocam

saygılar


Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
31 Aralık 2015 Perşembe 21:10:30
Çok çok teşekkürler sevgili Gülhun.

Selam ve sevgilerimle

Yeni yılın kutlu olsun.
bekir odaci , 5 puan verdi
30 Aralık 2015 Çarşamba 21:44:46
Hocam şiir fabrikası gibisiniz maşallah ilhamınız daim olsun kaleminize bereket saygılarımla
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
31 Aralık 2015 Perşembe 21:11:01
Çok çok teşekkürler sevgili Bekir.

Selam ve sevgilerimle

Yeni yılın kutlu olsun.
Muzaffer Yavuz , 5 puan verdi
30 Aralık 2015 Çarşamba 20:53:44
Kalemin,kelamın susmasın Sami hocam,yeni yılın kutlu olsun.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
31 Aralık 2015 Perşembe 21:11:35
Çok çok teşekkürler sevgili Muzaffer.

Selam ve sevgilerimle

Yeni yılın kutlu olsun.
Ferda,ca , 5 puan verdi
30 Aralık 2015 Çarşamba 20:46:30
Nasiplendik şiirlerden napalım Sami Hocam :))

Siz yine de hece yazın :)

Saygılar sağlıklı mutlu yıllar hocam.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
31 Aralık 2015 Perşembe 21:12:06
Çok çok teşekkürler sevgili Ferda.

Selam ve sevgilerimle

Yeni yılın kutlu olsun.
ummueytem
30 Aralık 2015 Çarşamba 20:35:40
kabiliyet başka bişey

tebrikler
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
31 Aralık 2015 Perşembe 21:12:35
Çok çok teşekkürler değerli arkadaşım.

Selam ve sevgilerimle

Yeni yılın kutlu olsun.
Murat Çakır (şeker29)
30 Aralık 2015 Çarşamba 20:11:08
sami hocam biz bir şiri zor okuyoruz kusura bakma onunu nasık okuyacağuız,biraz bizi düşün yorma bizleri yaşımız ilerledi :D
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
31 Aralık 2015 Perşembe 21:13:42
Daha yaşın ne başın ne.

Oku işte işininin gücünün adı mı var ))))))))))))))))

Selam ve sevgilerimle

Yeni yılın kutlu olsun.
Hasan Özaydın
30 Aralık 2015 Çarşamba 19:35:55
Gelemem sıkıntıya ,
Ben böyle şiir yazıyorum.
Arkadaş,
Darılma .
Tebrik ederim ,saygılarımla.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
31 Aralık 2015 Perşembe 21:14:45
Sana darılacağıma kafamı kırarım daha iyi.

Çok çok teşekkürler.

Selam ve sevgilerimle

Yeni yılın kutlu olsun.
Recep Şahbaz , 5 puan verdi
30 Aralık 2015 Çarşamba 15:32:50

SN Hocam yüreginize saglık bir birinden güzel şiirler kutlar saygılarımı sunarım
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
31 Aralık 2015 Perşembe 21:15:55
Çok çok teşekkürler Recep Kardeşim.

Selam ve sevgilerimle

Yeni yılın kutlu olsun.
muhacir bozkurt
30 Aralık 2015 Çarşamba 15:15:30
Hocam, bu şiir, günün serbest şiirlerinden biri olmaya gerçekten lâyık.. İnanmazsan saat 00:01'ı bekle, gör.
Nesi noksan ki ?
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
muhacir bozkurt
1 Ocak 2016 Cuma 23:58:18
Beşer, şaşar! :)
Seçki kurulu anlamamış kıymetini...
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
31 Aralık 2015 Perşembe 21:17:15
Çok çok teşekkürler sevgili Hocam.

Selam ve sevgilerimle

Yeni yılın kutlu olsun.
---------------------------------------------------
Not: Yanıldın. )))))))))))))))))

Halil Manuş
30 Aralık 2015 Çarşamba 15:00:10
Sami Hocam, Her ne kadar zamanla yarıştığın için serbest şiirlerde ufak takılmalar olsa da
ne yalan söyleyim o adını andığınız sitedeki serbestcilere taş çıkartırsınız evel
Allah.

Selam ve saygımla...
Bu yoruma 5 cevap yazılmış.
ANSIZIN
30 Aralık 2015 Çarşamba 19:51:15
:))

Merhaba Sami Bey

Bende aşağıda aynen dediğiniz gibi söyledim. Uygulamamız zaten sizin önerdiğiniz şekilde. Sanırım dikkatinizden kaçtı :) Üstelik bırakın dikkatinizden kaçmayı güne gelen şiirleri incelerseniz dediğiniz gibi olduğunu görürsünüz.

Diğer yandan dediğiniz gibi hececiler bir yandan şikayetçi serbestçiler bir yandan. Halbuki bakılırsa uygulanan sistem tamda istedikleri gibi.

Saygılarımla
Oflu
30 Aralık 2015 Çarşamba 19:22:52
Sami Bey,

Ben mi yanlış anladım acaba diye defalarca okudum.

Yani siz kendinizi üvey evlat görmemeniz için “Her gün bir veya iki şiir günün hece şiri, yine bir ya da iki şiir günün serbest şiiri olarak seçilmeli …” diyorsunuz…

İyi de zaten öyle değil mi?

Her gün bir serbest bir hece mutlaka seçilmiyor mu?

Üçüncü şiir de bazen serbest bazen heceden seçilmiyor mu?

Serbest şiirler hecenin iki katı olduğuna göre ( sayısal olarak) üçüncü şiirin daha çok serbestten olması âdil bir yaklaşım değil mi?

Bir hececi olarak gerçekten bunu merak ettim ve varsa ince bir espri çözemedim….

Ha, böyle zeminler, egosu yüksek, sağa sola çamur atmayı seven, aynaya ve hacmine bakmayan ama büyük lâflar etmeyi çok seven işgüzarlara da iyi fırsat oluyor.

Damlarlar birazdan!
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
30 Aralık 2015 Çarşamba 16:15:15
Sevgili Habip.

Güne gelen şiirlerin genelde serbest şiirler olması sorun.

Bu durum sadece benim değil, daha pek çok arkadaşın sık sık dile getirdiği bir sorundur.

Bunu aşmanın yolu da şu:


Her gün bir veya iki şiir günün hece şiri, yine bir ya da iki şiir günün serbest şiiri olarak seçilirse ben de dahil hiç kimse kendini üvey evlat muamalesi görmüş gibi hissetmez.

Haa bu arada,


Tam tersine ödülün hep hece şiirlerine verildiğini, serbest şiirlerin üvey evlat muamelesi gördüğünü iddia edenler de var. ))))

Selam ve sevgilerimle.
ANSIZIN
30 Aralık 2015 Çarşamba 15:42:33
Merhaba Sami Bey



Üvey evlat muamalesi derken sistem hece şiirlerinin eklenmesine müsaade etmiyor mu? Ya da ne bileyim güne mi gelmiyor? Eğer öyleyse bilgilendireyim güne gelen her şiirden biri mutlaka hece şiiridir. Bazı günler güne gelen iki şiir hece şiiri olmaktadır.

Bilmediğimiz başka bir durum varsa açıklarsanız sevinirim.

Saygılarımla

Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
30 Aralık 2015 Çarşamba 15:05:27
Allah razı olsun Halil Hocam.

Bu sitede pek çok arkadaş kalbinin sesini mısralara döküyor ama gel gör ki hece şiirleri üvey evlat muamelesi görüyor hep.

Bu durumu protesto ediyorum aslında.

Selam ve sevgilerimle.
Bulem hatun
30 Aralık 2015 Çarşamba 14:37:30
Hay maşallah. Derya kuzusu bunlar! Sürüsüne bereket abim!...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
30 Aralık 2015 Çarşamba 14:43:51
Allah razı olsun Bacım

Selam ve sevgilerimle.
ŞİİRLERİN ŞAİRİ , 5 puan verdi
30 Aralık 2015 Çarşamba 14:37:08
:))

Bence de hocam...

hele ki gündüz :))

Bu apartmandan atılırsak sebebi sizin şiirleriniz...

karakatürü de harika yani :))

tebrik ederim...

selam ve saygılarımla hocam...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibisami biberoğulları , şiirin sahibi
30 Aralık 2015 Çarşamba 14:47:03
Valla ben bu gazla yüzü bulurdum ya site sakini dostlara kıyamadım.

Hoş pek çoğu bu türe bayılıyor ya, bırak baygın kalsınlar, temelli öldürmeyim dedim. Yoksa kesin yüze çıkacaktım.))))))))

Selam ve sevgilerimle
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.