renbo
491 şiiri kayıtlı

sana malum olur

renbo
26 beğenme · 31 yorum · 1564 okunma

Günün şiiri
Okuduğunuz şiir 17.3.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.

sana malum olur


Unutulsun istediğim şeyler var.var olmadı zannedilen bir erkeğe, itham edilmiş sözler gibi.

Bazılarını okuyunca yazamıyorum artık,yazamayınca bazı şeyleri okumuyordum bazı anları
Kalkıp duvara bir centik daha atıyorum
Kalkıp düş alıyorum
Kalkıp düşüyorum
Düşüp kalkıyorum bazılarıyla
Düşünüyorum sonra

Istemedim olmadı
Olmayınca istedim
Olmuş bitmiş birinin
Ölmüş gitmiş anlarını istedim
Ben,gitmiş oldum
Bir kere istedim

Bunu anlamanı söylerken sana
Sabah akşam okudum
Sana bazı şeyler ölsün istedim
Okuduklarım bitsin gitsin
Gitsin istediklerim,okusun
Olsun
Dedim

Birkaç zaman sonra
Adam oldum ağzının içinde
Küfrettim ağzının içine
Ağzının içine doğru akıp
Birkaç zaman bekledim
Sonra
Taksi çevirdim
Verecek bir şey bulamayınca taksiciye küfrettim
Taksici ağladı
Ben çevirdim
Takdir etti taksi beni
Öptüm taksiyi
Taksi bağırdı
Çevirdim

Şimdi,gözyaşı şişesidir dudaklarım
Söyledikçe doldum
Olduklarım soldu
Yedi günde yaradana
Sordum
Gün döndü
Öldüm

Beni,ellerinle yokla
Görmediklerin
Oluruz
Ellerin ve ben
Soluruz zamanı
Ellerin delikli
Severiz

(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
sana malum olur şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

sana malum olur şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
oguz99
2 Nisan 2013 Salı 11:17:06
içinden geldiği gibi yazdığın belli, kim ne derse desin, sınırsız, ölçüsüz, güzellik kavramı göreceli ben beğendim güzeldi,
Harun Aktaş
18 Mart 2013 Pazartesi 23:32:52


http://www.youtube.com/watch?v=Jroaw-GTHbM





Harun Aktaş tarafından 3/18/2013 11:39:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 23:37:46
teşekkürler.dinliyorum.selamla.
ahmet okur
18 Mart 2013 Pazartesi 22:50:04
tebrikler çok güzel olmuş. kalemınız daım olsun...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 23:37:15
selam ile.
Kalimera.
18 Mart 2013 Pazartesi 22:39:10
Bazı bazı kendisine gıcık olsam da şiirlerini severim

her zaman farklı şiir ve konulara el atması çok iyi

......kutlarım.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 23:36:51
teşekkürler
Sev_tap
18 Mart 2013 Pazartesi 22:04:22
özgün bir anlatımdı, ilgiyle ve beğeniyle okudum, tebrikler şairim...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 23:36:11
selam ile
Noyan Safi Sel
18 Mart 2013 Pazartesi 22:01:37
zannedilen bir erkeğe itham edilmiş sözler gibi
galiba tüm fırtına bu içsel ithamda kopuyor tebrik ederim
şiir arada kalmamış
sıkışmamış
hak edilmiş ve doğru yolda ...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 23:35:48
selam ile
asude_vuslat
18 Mart 2013 Pazartesi 21:25:23


güne düşmüş olması hasebiyle şair için tebrikler bırakıyorum ...

Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 23:34:44
selamla.
Naci KASAPOĞLU
18 Mart 2013 Pazartesi 19:43:41
örneğin;

ilk dizedeki itham kelimesi-ki doğrusu ithaf olmalıdır-yanlış mı yazılmıştır yoksa ironik bir havasımıdır şiirin bilinmez..

bu tür söz oyunları edebiyata bişey kazandırmaz
Bu yoruma 27 cevap yazılmış.
Naci KASAPOĞLU
19 Mart 2013 Salı 00:28:41
itham etmek fiili devamlılık arzeden bir fiildir..

seni şair kategorisi dışında tutuyorum kendi tasnifimde bundan böyle üzülerek..hem bilmiyorsun hem öğrenmek istemiyorsun..

senin için edebiyatı ve dil kurallarını yeniden düzenleyecek halimiz yok..

bu kadar..

sevgilerimle
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
19 Mart 2013 Salı 00:26:52
bir de bu gibi durumlarda eğer ulema ihtilafa düşerse yaptığı şey şudur kendilerinden bu konuda daha iyi birinin kaynaklarında geçen kullanımına bakmaktır.ben böyle yaparım.selamla.
KUVVA
19 Mart 2013 Salı 00:26:24
Sevgili Renbo Kardeş,

Çok çok çok kitap okumuş olabilirsin, bu elbette ki kutlanası bir durum.Kaldı ki sizinle sidik yarıştırmıyoruz; fakaaaat ben on iki yılımı dershanelerde ÖSS Türkçe dersi anlatarak geçirdim.Bak o konuda iddialıyım.

Söz grubu eylemsi dahi olsa, hem özneye göre çatıdan hem de nesneye göre çatıdan etkilenir.

Siz gidin sokakta bir adama :"Bana itham etme." deyin. Bakalım vatandaş ne düşünecek?

Ege tarafından bir adamsa, sizi hemşehrisi sanıp gülecektir,zira Ege'de

"-i" hali yerine "-e" hali, "-e" durum eki yerine de "-i" hali kullanılır:

Örnek:

Gaydırıguppak Cemile'm
Nasıl nasıl edelim de biz bu işe (İşi demek istiyor)
Nikahımızı kıysın
Ünlen gelin Hoca Memişe (Memişi) demek istiyor.

Saygılar usta.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
19 Mart 2013 Salı 00:24:00
naci bey sizi önemsiyorum da bir kenara çıkın.mehmet bey suçu itham etmek demiyorum dikkat edin.itham edilen diyorum.dikkat edin.sözcüğün yapısına..cümlenin yapısına.birini suçlamak anlamında değil birine isnat edilen beyan.tefsiri budur.ithamı yapan itham eden.diğeri de birine itham edilen.si anlarsınız.biraz acele etmişsiniz.
Naci KASAPOĞLU
19 Mart 2013 Salı 00:19:52
evet

itham etmek fiilimsi..

zaten sizin şiirinizde şiirimsi kıymetli renbo
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
19 Mart 2013 Salı 00:14:18
şaka gibi ya.

mehmet bey itham etmek eden ve edilen şeklinde kalıba girer.bu bir ikincisi nesne alıp almamk fiillerle alakalı bir durumdur bunu lisede talebelerinize de öğretiyorsunuzdur ki orada itham eden derken zaten fiilimsi şekline girmiş bir söz grubu var ki açtı özelliği aranmaz.siz yapmayın zira...şüphe edeceğim.
ayrıca bazı fiillerin hassasiyeti cümleye göre değişir..neyse.bir ara lise müfredatının dışında kğtaplar da karıştırın.
selamla
Naci KASAPOĞLU
19 Mart 2013 Salı 00:11:31
evet biraz çok inatçı renbo..

baştan söylemedi fakat..
KUVVA
19 Mart 2013 Salı 00:10:09
Renbo iyidir:))

Gerçi ilk zamanlar gıcık olur insan; ama yüreği temiz bir arkadaş, şiiri de ciddiye alıyor, gaydırıguppak yorumlara yüz vermiyor.Doğruya doğru.İnatçılığı biraz Karadenizlilik çağrıştırıyor o kadar:)))
Naci KASAPOĞLU
19 Mart 2013 Salı 00:05:24
nerdesin be Mehmet hocam..

nerdeyse kan kustum..
KUVVA
19 Mart 2013 Salı 00:03:48
Efendim polemiğe geç dahil olduk ama, Naci Bey'in Türkçe hassasiyetine hayran kaldım; zira: "Unutulsun istediğim şeyler var.var olmadı zannedilen bir erkeğe itham edilmiş sözler gibi."dizelerinde geçen "itham etmek" eylemi geçişli bir eylemdir ve nesne alır.Nesne alan birçok eylemde olduğu gibi bu eylem de dolaylı tümleç almaz.Yani ki: "onu itham etmek" olur da, "ona itham etmek" olmaz.

Şiir, güzeldi ama...

Naci KASAPOĞLU
18 Mart 2013 Pazartesi 21:09:00
eleştiriye tahammülünüz yok di mi?

:)

sabaha kadar şiirinizin başında bekleseniz sonuç değişmeyecek çünkü..

selametle
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 20:53:07
çok ,haftada bir acilden diazem yaptırıyorum.:))

neyse siz çok takıldınız bu üç kuruşluk şiirciğe:) daha iyilerinebakmak ,daha iyilerini okumak lazım.ama caccağızım burada kaldıkça bu namümkün.
selamla:)
Naci KASAPOĞLU
18 Mart 2013 Pazartesi 20:49:12
etağfurullah size neden gıcık olayım..sizi ne tanır ne ederim ayrıca..

anladığım kadarıyla asabi bir kişiliğiniz var..
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 20:31:43
öyle olsun.tamam.sıkıntı nedir onu anlamadım.haklısınız dedim.ne dememi beliyorsunuz.alkış efekti olmuyor maalesef sitenin sistemi buna elvermiyor.ama şak şak şak,edeyim
ya hu ne gerek var bütün bunlara.açıkça deyin ki size gıcığım ,şirinize de gıcığım.gerisi teferruat:)
selamla
Naci KASAPOĞLU
18 Mart 2013 Pazartesi 20:28:56
"itham edilmiş sözler"

bu haliyle harikulade..ancak sizin kurduğunuz cümlenin kuruluş yapısı içersinde,cümlenin kalktığı yerden bakıldığında durduğu yer yanlış..

bişey murad etmişsiniz fakat sizin anladığınız gibi duruyor sadece
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 20:18:51
bak naci bey izah edeyim o halde:
birincisi o kısmın ilk cümlesinde diyor ki unutulsun istediğim şeyler var.demek ki bir kişi olumsuz bir durumla itham etmiş yazanı.zira ithaf etmek birine sunmak,birine adamak anlamındadır ki olumlu manalarda kullanılır..oldu mu.olmadıysa da takılma.
Naci KASAPOĞLU
18 Mart 2013 Pazartesi 20:15:58
yok ben bildiğimi okurum dersen..oku o zaman..

dinlesinler
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 20:15:57
tamam olamaz,sensin:)
selamla ,takılma o kadar.
Naci KASAPOĞLU
18 Mart 2013 Pazartesi 20:14:27
orada itham sözcüğü olamaz....

açık ve net olarak iddiam budur..

polemik yapacak yaşlarda da değilim..

dersin ki gözümden kaçmış..

ben de öper başımın üzerine korum..
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 20:11:10
selamla,naci bey.kardeşlik kolay:)
Naci KASAPOĞLU
18 Mart 2013 Pazartesi 20:09:33
sen bi daha çalış bence şeker kardeşim
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 20:08:30
dilbilgisi işte kahretsin,bir de tabii heyecanı kontrol bilgisi var.örneğin,
örneğin diye girilmez bir paragrafa ki derler adama neyin örneği,karın ağrısını gösterir zira.

erik yemedik ki karnımız ağrısın değil mi naci bey:)
Naci KASAPOĞLU
18 Mart 2013 Pazartesi 20:02:46
"bir erkeğe itham edilmiş sözler gibi"

bu edebiyatla dilbilgisiyle alay etmektir açık açık..

bizler buna müsade etmemeliyiz diye düşünüyorum kıymetli kardeşim
Naci KASAPOĞLU
18 Mart 2013 Pazartesi 19:58:48
bak bu güzel işte rimbaud :)

tereciye tere satılmaz
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 19:56:49
hayatımda özdemir asaf olmak istemedim.hatta hiç kimse.ki özdemir asafı beğenmem.rimbaud deseydiniz çok daha memnun olurdum:)
sizce bir insan erkek olmamakla itham edilmişse ya da erkek olmakla.mantıklı mıdır:) değil değil mi.ben bahse girerim şiiri okumadınız bile..bu da iyi bir şey zaten.tereciye tere satılmaz ki:)
Naci KASAPOĞLU
18 Mart 2013 Pazartesi 19:52:25
peki şöyle söyleyeyim o zaman..

o sözcüğün o halde kullanılması çok mantıksız

bu şekilde Özdemir Asaf olunmaz.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 19:48:26
örneğin:))
itham etmekle ithaf etmeyi karıştırsaydım öperdim kendimi.
kazandırmaz tabii.aynısını ben de söylüyorum ruhu olmalı şiirin,sanatın:)
Angie
18 Mart 2013 Pazartesi 15:09:07

Şiirin güne gelmesine sevindim çünkü;

Sanki sitede bir şiirin iyi şiir kategorisine girmek için belli kalıpları olmalıymış gibi. Yani belli bir uzunlukta olmalıymış, belli destanlardan beslenip araya bunlardan imgeler sıkıştırılmalİymış ya da ya kahramanlık ya savaş-barış, hattadil din ırk.gibi konulara dokunulmalİymış gibi bir algı sözkonusu...
Hatta bundan o kadar prim yapanlar var ki...Hani başka bir malzemeleri de yok yaznak için.

Yani bu anlamda bu şiir gerçekten iyi ve kalıpların dışında. Ki çok daha iyilerini de okudum bu sayfada.

Kutlarım.



Bu yoruma 22 cevap yazılmış.
cahitbozkurt
18 Mart 2013 Pazartesi 19:21:45
rembo dedigim icin kac kez özür dileyim... ki kisinin secimidir...
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 19:20:23
o kişiler de,olmalı.sadce de nin bitişik mi ayrı mı yazılmasını bilenler işte:)
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 19:19:15
aslında sema enci ben bunu demeye çalıştım arkadaşlara bir fikriniz varsa bunu ayrıca yorum atabilirler diye.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 19:18:26
cahit bey,gerçekten beğenmeyebilirsiniz.ben size sadce rembo demeniz konusunda bir şey dedim.ben taraftarlara diyorum sadce.ve mümkünse rahat olun.beğenmeyebilirsiniz.bunu söyleyebilirsiniz.kimseden gocunmam ama edebiyat bilgisi sadce fakülte bitirmeye yetecek taraftarlara sözüm.zaten o kişilerde uzak duruyorlar.emin olun bence sıkıntı yok.
cahitbozkurt
18 Mart 2013 Pazartesi 19:14:49
ben bu şairi beğenmiyorum mu dedim? ya da bu şiirini!
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 19:11:58
neyse, siz şiirin kıyısından geçmiş kişilerle görüşün zira sitede böyle birilerini bulabilirseniz.takım tutar gibi şiir okuyan kişilerin yorumlarıyla karşılaşmak kötü.
biliyor musunuz aslında öylelerini ciddiye almıyorum.söyleyecek sözü olan söyler.hepsi bu..
gereksiz uzuyor.selamla
sahra
18 Mart 2013 Pazartesi 19:11:21
ben buradaki yorumla ilgili fikrimi sundum. burada tarafımı iyi şiirden yana kullanıyorum. kişisel polemikleriniz beni kesinlikle ilgilendirmiyor kimin haklı olduğu umrumda değil.
Angie
18 Mart 2013 Pazartesi 19:11:06
cahit bey renbo'ya özellikle rembo dediğinizi düşündün tırnaklı bölümden sonra. ve birdenbire değişen bu tavrınız da beni uzun yzun düşündürdü.

rica ederim bir kere de tartışmalara alet olmasın yorumlarım.zira tesadüf olmadigini düşünecegim artık.

herkese iyi aksamlar.


cahitbozkurt
18 Mart 2013 Pazartesi 19:09:03
özür dilerim… içimden rembo demek gelmiş… yalnız seninle değil, ben şiirin kıyısından geçtim diyen herkese diyorum ki, buyrun…
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 19:03:16
birincisi sizin adının canit mi ki ben size canit demiyorum.siz de bana rembo deyip durmayın,ricamdır.

ikincisi,keşkeliğk hiçbir durumda değilsiniz zira bu sitede şiirleri tahkir edilen birinci kişi benimdir ve asla olayı ciddileştiip küçük düşürmem karşımdakini.yani şiirim konusunda en azından böyle.
nedenleriyle söyledikten sonra hiçbir sorunla,ekşi yüzle karşılaşamazsınız.

bir kısım yerlerde taraf olduğunu söyleyip de buraya gelip tarafsız yorum yapacak bir kişiden bahsediyorum ben.edebi bilgi konusunda neyi varsa kişilerin görüşelim diyorum.hepsi bu.
cahitbozkurt
18 Mart 2013 Pazartesi 18:59:32
rembo, buyur dilediğin yerde yazalım… ama, keşkeler…
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 18:54:43
keşke bunu sema enci nin yorumunun altına değil de ayrı bir yorum şeklinde yapsanız.o zamn ben de size özgün bir yorum yapayım.hem üç kuruşluk şiir hem de çalıntı üslup kunusunda.
sahra
18 Mart 2013 Pazartesi 18:47:49
bence renbo şiirlerinin iyi bir yanı varsa o da üslûbudur. üslûbunun özgün olduğunu düşünüyorum en azından buradaki çoğu şiire göre. fakat ünlü bir şairden esinlenip esinlenmediği konusunda bir fikrim yok.
şiire gelince bu sayfada anlamaktan çok çağrışımı umuyorum.fakat nötr...
cahitbozkurt
18 Mart 2013 Pazartesi 18:45:09
hee ;)
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 18:42:15
hayırlısı.
cahitbozkurt
18 Mart 2013 Pazartesi 17:42:38
üç kuruşluk şiir be 'rembo'… ben kendime kızarım
cahitbozkurt
18 Mart 2013 Pazartesi 16:15:05
şiir taslakları vardır herkesin bildiği. ve üstelik bu yaygındır. hiç kimse el atıp değiştirmek istemez o taslağı! niye? kolaydır da…
birileri Edip Cansever oluyor, ötekileri, Necip Fazıl… ayrı yön bile olsa aynı şeyleri yazan güruh…
sanat hakkında ayrıca konuşuruz
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 16:13:04
yaZIN TAbii cahit bey,müsaade istemenize gerek yok.ayrı bir başlık da açabilirsiniz.
cahitbozkurt
18 Mart 2013 Pazartesi 16:04:03
şiir sahibi izin verirse iki laf ederim Sema öğretmenim…
Angie
18 Mart 2013 Pazartesi 15:57:43

Sanatın çıkış noktası taklitçiliktir. Hatta daha derin ve felsefik olarak ele alırsak sanatı dahi sıfİrlayabiliriz.

Yani bu bağlamda ele alırsak yazmaya yeni başlayan birinin taklitçiliği (tabii ki üslup taklididir söz ettigim) kabul edilebilir şeydir. Hatta size dünyadaki bütün ünlü ressamların kendilerini bulmadan önce hep başkaları gibi resim yaptığınİ söyleyebilirim. BütUn görsel sanatlarda ve sanatçılarda buna fazlasıyla örnek vermek mümkün. Hatta edebi sanatlarda da böyledir. Yani belli dönemle belli üslupları taşımakarı sanatçıların çok olağan. Hatta sinema da bile mevcuttur bu.
Bakınız çalmaktan ve almaktan sözetmiyorum ya da bir şiiri önüne açıp sadece kelimeleri değiştirmek değil bahsettiğim. Üslup denilen şey tavırdır.

Hatta size diyebilirim ki sitede heceyle yazan ve usta diye adlandırılan isimler de bile kalıp hırsızlıgı var. Bakın üslup değil, kalıp. Üslup almak olağandır. Ama kalıp bir şiirin şifresidir. Onu almak düpedüz sahtekarlıktır.

Benim yorumumda bahsettigim ise bunlardan çok başka şey. İyi şiir kalıbı. Yani mesela yalnızca pastoral şiirleri göklere çıkarıp diger türleti yok saymak gibi.

Ben çok karşİlaşıyorum mesela bu şiir nasıl böcek almıs sözüyle.(böcek bazilarinca kriter diye o örnegi veriyorum.)Yani mesela mensur şiir şiir degilmiş gibi.

Örnekler bitmez.

Selamlarımla.

cahitbozkurt
18 Mart 2013 Pazartesi 15:21:29
Sema öğretmenim, biliyorum belki yeri değil ama, her önüne gelen de şiir yazıyor. işin kötüsü şiir yazanlar bundan şikayetçi, yani aynı insanlar. çocuk, eline edip cansever kitabını alıyor diyelim. sanır ki kimseler bilmez edip ustayı… yazıyor da yazıyor, aynı havadan.
neyse diyeyim…
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 15:17:45
Düşüncelerinize katılıyorum ki sevgili aynur engindenizin yorumunda benzer şeyleri söylemeye çalışmistim.selamlar
Salih Ataseven
18 Mart 2013 Pazartesi 15:03:14
bazen bakıyorum,gözler bazen puslu el alışkanlığı gözlükleri arar oldum..bakıyorum bazen,pencereden değil,gözüm alabildiği yere kadar dalıp akıyorum,bunca yorum,marka favori alıntılar..anlamak için zorlanırken..şairi alkışlıyorum..tebrikler,selamlar renbo...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 15:15:06
Selamlar benden size
faik danışman
18 Mart 2013 Pazartesi 13:59:51



unutulsun diyeceğim çok şey var elbet
ama bu şiir onlardan biri değil...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 14:31:34
Bazı sözler hiç tanıdık olmasa da güzel şeyler hissettirir insana..selamla
frezya...
18 Mart 2013 Pazartesi 13:41:24
bu tarz şiirlere sürrealist şiir mi deniyor ?
Bu yoruma 5 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 14:26:02
Şimdi o akımda birçok şey reddediliyor mesela noktalama.ama bende toplu bir reddedis sözkonusu değil.yani en azindan bundan oraya ait degilim diyebilirim.ee benzer yanlarn olmasi da normal..
Selamla
frezya...
18 Mart 2013 Pazartesi 13:54:47
hoş gördüm...
frezya...
18 Mart 2013 Pazartesi 13:53:30
sürrealist şiirlere de buna benzer tanımlar yapılıyor renbo...

ben de bu tarz yazmayı denedim bir- iki şiirim var...yazınca anladım bu tarz yazmanın çok keyifli olduğunu...


işin içine bilinçaltı girince mantık aramak boşa kürek çekmek oluyor...şiirinizi gerçekten anlamak için okudum...köşesinden bucağından bir şeyler söyledi ama tam olarak anladığımı söyleyemeyeceğim...


böyle şiirleri şairinden dinlemek güzel olur düşüncesindeyim ama bunu istemek hakkım yok biliyorum...[ sadece sesli düşündüm ]


saygılarımla...
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 13:49:01
Klavye hatalarını hoş görun
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 13:47:34
Aslında bi tarz şiirlere Su akım bu akım demiyorum da ben.bilinçkaybı şiirleri diyorum.hani bilinçakışının da bence ötesi bir şey.
Yani herhangi bir bilince sahip olmayan şiirler ki anlamsız şiir demiyorum,yanlış anlaşılmasın
ezçum
18 Mart 2013 Pazartesi 12:06:52
bana pek iyi gelmedi ama yinede ellerinize sağlık:)
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
ezçum
19 Mart 2013 Salı 12:39:34
ewet:)
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 12:14:10
Selamla .Okuman bile güzel bir şey.ez,ben,cum gidiyorum.
Sermin Çınar
18 Mart 2013 Pazartesi 11:56:44
vallahi çok iyiydi.kutlarım
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:57:38
Selamlar
Ali Ekber Hırlak
18 Mart 2013 Pazartesi 11:52:09
Şiir güzeldi yalnız çok kelime tekrarı var bu da şiirin büyüsünü bozmuş gibi,sevgilerimle...
Bu yoruma 5 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 13:44:30
Maalesef,görüşmek üzere
Ali Ekber Hırlak
18 Mart 2013 Pazartesi 13:19:37
çok önemli bir konu bu,şiirlere ne yazıkki gerekli özen gösterilmiyor.Oku yucu kitlesi maalesef sen bana yorum yaz bende sana yazayım oldu,böyle olunca da sadece gelip okuyorlar yorum ayrı birşey tabi ama yine de her şiirde yürek göstermek iyidir bu şiiri geliştirir mi?o da tartışılır tabi her iyi şiir irdelelnmeli ve şiirsel yorumdan geçmeli bence bunu hakkediyor,sevgilerimle...
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 12:12:14
Dertleşelim mi

Okuyucu sıkılabilir,alalım bu sözü.
Okuyucu dedigimiz kitle kaca ayrılır
Buna cevap vermek zor ama kaba tabirle.sizin de ifade ettiğiniz bir okuyicu kitlesi var.tüketim toplumlarında- tüketmeyen toplum var mı,bu da ayrı bir başlık gerektirir- öyle her şeyi tüketip atmak zaten normaldir.bir kazağı,arabayı,şarkıyı vs.e bir şiiri de içine girmeden eğlence gibi gören toplum her heceye ,kelimeye basmadan sıkılıp atacaktır zaten.
Kaygımız bu olsun sadece.
Kelamını sevdiklwrimle uzatrm.kusura kalmayn
Ali Ekber Hırlak
18 Mart 2013 Pazartesi 12:03:16
gereksiz demiyorum çünkü yazılan her söz yürektir,emektir ama şiirde devamlı yeni kelimelerin ve sözlerin peşinden koştuğumuz için bazen sıkabilir okuyucuyu bu durum,sevgilerimle...
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:53:51
Öncelikle selamlar.tekrar var ama gereksiz mı buna karar veremedim ben.
xtuwanax
18 Mart 2013 Pazartesi 11:05:08
Çok farklıydı ,beğeniyle okudum tebrikler..
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:51:50
Selamlar
rumuz gonca gül seven
18 Mart 2013 Pazartesi 10:04:58
küfrün edebisine de karşıyım bilader:)


ama şiirini burda görmek güzel...

Bu yoruma 4 cevap yazılmış.
rumuz gonca gül seven
18 Mart 2013 Pazartesi 10:21:13
namus insanîdir, cemadat için namus bir meziyet değildir..

namusu olmadığı için vardır şiir velakin, şiirin sahibi öyle diyorsa bana da tebessüm etmek düşer..

yani demem o ki; şairin namusu vardır ve şiir şairin namusuna dair ip ucu verir..

bu kadar bilader..

aklıma " her şey zıddı ile kaimdir" kuralı geldi bak, sebepsiz sevgi ve saygı ansızın nedensiz kin ve öfkeye dönüşür.. bir temeli olmalı şiirin de, şairin de, namusun da, sevginin de, kinin de...uzayabilir..ama uzayan her kelâm bir başka hataya götürür insanı..

saygılarımla kardeşim..
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 10:16:06
Her şeyin bir namusu vardır,şiirin de.bilader
rumuz gonca gül seven
18 Mart 2013 Pazartesi 10:14:00
hiç seçici değilim şiirde, nefes alsın yeter:P
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 10:12:20
Hayırlsı olsun.seçmeniz için telkin etmedim sizleri
meselci
18 Mart 2013 Pazartesi 09:32:09


Şiir konuşmuş
bir şekilde.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:51:20
Selamlar
meltemecem
18 Mart 2013 Pazartesi 07:58:49
Delikli eller de sever...tebrik ederim güne gelen şiirin şairini...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:50:42
Selam ile
Sevay
18 Mart 2013 Pazartesi 01:39:55
şiiri ziyaretimden ziyade, güne düşmesinden ,çok sevilmesinden dizelerin ,tekrar tekrar okunmasından yana oyumu bende kullanıyorum ve kutluyorum şairi...

gerçek bir yetenek istiyor bu tarzda şiir yazmak,,,,yazabilmek
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:50:15
Farklı düşünebilmek farklı bakmaya dayanıyor buna da izan gerekiyor haliyle..selamla
suna
18 Mart 2013 Pazartesi 01:01:31
Beğeniyle okuduğum farklı bir yorumdu. Tebrikler.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:49:01
Selamlar
Bir Mısralık Devrim , 5 puan verdi
18 Mart 2013 Pazartesi 00:41:15
çok farklı bir üslup farklı bir teknik. biliyorsunuz üslup şairin imzası gibidir siz bu konuda başarılısınız.
şiir çok güzel kutlarım
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:48:31
Değerlendirme yapmak günümüzde bilimsel temellere dayandırılsa da ben hep zekaya dayalı olduğuna inandım.selamla.
direniş
18 Mart 2013 Pazartesi 00:36:28
Şimdi,gözyaşı şişesidir dudaklarım
Söyledikçe doldum
Olduklarım soldu
Yedi günde yaradana
Sordum
Gün döndü
Öldüm


tebrikler şair

selam ve saygılar... uzaklardan...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:46:21
Taa uzaklara selamlar
ALPEREN OZAN
18 Mart 2013 Pazartesi 00:26:28
Hiç bir ateş ısıtamaz beni!

Sabah yanıbaşımda ağlar,

Buz kesilmişim,gecelerim deli!

Hiçbir sevda uyandıramaz beni,
Uykuya aç düşlerden...

...
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
ALPEREN OZAN
18 Mart 2013 Pazartesi 13:00:58
teşekkürler
sevgili şair
iç sesiniz farklı, kararsız ama şiirsel...

nice şiirlere sevgili dost
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:45:31
Selamlar
Aynur Engindeniz , 5 puan verdi
18 Mart 2013 Pazartesi 00:20:01
Şimdi, seçkileri 'bir parmak bal' olarak tanımlayan şairi tebrik etsek nasıl bir cevap alırız bilemedim. O yüzden aklımdan geçen en duru cümleyi yazıyorum: Ben sizi okumayı ve şiirinizi anlamaya çalışmayı seviyorum galiba.

Bu yoruma 3 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 13:43:43
Bilmukabele
Aynur Engindeniz
18 Mart 2013 Pazartesi 13:24:31
Ben şundan emin gibiyim ama; sizi okumayı sevdiğini söyleyenler doğruyu söylüyorlardır. Çünkü bir gruba dahil değilsiniz. Sivri çıkışlarınız var. Ve eyvallahınız yok. Doğal olarak hayran kitlenizin de sizi tebrik ederken art niyeti ya da herhangi bir beklentisi olamaz.

Saygılarımla.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:36:43
Şöyle cevaplayayım sizi :


Öncelikle kısır çatışmaların yaşandığı bir ülkede edebiyatta da sanatta da kısır çatışmaların olması gayet normaldir.

Ama sorun şu:
Edebiyat ve sanat alanındaki açmazlardan şikayet eden bir grubun oncelikle bu açmazların etkenlerinden biri ve en önemlisi de ideolojik saplantilardır.yani kendi fikrinin en mükemmel olduğu yanılgısidir.maalesef ülkenin bir gerçeği de budur.


En ufak bir çatışmada doğrunun haklınin kim ve ne olduğu bırakılıp soyleyenin kim olduğuna bakılması,en büyük bir problemdir.ayrımciliktan soz edenlerin kendi fikirlerine en büyük iltiması geçmesi de bir ironidir.beğenmediklerimizi kürtçü,türkçû,ibne vs. Gibi kalıplara sıkıştırmak çabası ve direkt bunlarla suçlama cabası gözümuzun kör dilimizin seytan olduğunun bir göstergesidir.mesela burada da olan bir şey gruplasmalardr ,beğeniler buna göre şekilleniyor.haliyle boyle bir ortamda birilerunin beni beğenmesi ya da tahkir etmesi cidden umurumda değil.hatta daha önce de söyledim.mumkunse beni seckiye almasınlar ki bu tarz meselelerin icine girmeyeyim.

Iyi günler
Hazal Karadağ , 5 puan verdi
18 Mart 2013 Pazartesi 00:11:17


Kutladım.
Bu yoruma 5 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 20:36:10
selam ile..
Hazal Karadağ
18 Mart 2013 Pazartesi 20:34:16


Kuru dalları taşlayan olmaz...
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 20:32:47
:) maalesef ben sürekli bu durumdyım işte.biraz da şerbetliyim.
Hazal Karadağ
18 Mart 2013 Pazartesi 20:30:13


Sabır taşı çatlarmış bilmem bilir misiniz:))

Sabır taşına ithamda bulundum bakın şimdi...

Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:45:06
Selam ile
Kadir YILDIZ
18 Mart 2013 Pazartesi 00:11:14
farklıydı
kutlarım kalemi
dua ile
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:44:42
Selamla
Mehtap Yıldız
18 Mart 2013 Pazartesi 00:05:46
(.

her şey için de saklı

sevdim seni şiir


esenlikle


Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:44:14
Selamla
patagon
18 Mart 2013 Pazartesi 00:04:51
tebrik ederim
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
18 Mart 2013 Pazartesi 11:43:50
Selamla
Necla Kezban Turan
17 Mart 2013 Pazar 10:32:24
oyy benim dertli başım...
güzel.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
17 Mart 2013 Pazar 10:54:42
Mersi
Angie
17 Mart 2013 Pazar 10:03:41


bazı güzel şiirler zamanında yetişen çiçek gibiler diye afili bir yorum yazmak istedim.
kutlarım.



Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibirenbo , şiirin sahibi
17 Mart 2013 Pazar 10:09:22
Bazı anlar olur
Bazı anlar ölür,diyerek artistik patinaj yapmak istedim.mersi bayan
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.