terazi
66 şiiri kayıtlı

Milliyet Blog sayfalarında haftalardır tartışılan şiirim, sizin tepkileriniz ne olacak acaba?

terazi
  0,0 / 0 kişi ·0 beğenme · 7 yorum · 1382 okunma

Milliyet Blog sayfalarında haftalardır tartışılan şiirim, sizin tepkileriniz ne olacak acaba?


Köşe başında,
ıssız ve korumasız,
bedeninin örselendiği bu kaldırımlarda,
saçaklardan sicim gibi süzülen yağmur damlalarının altında
BİR KADIN uzattı elini,
karşısındaki yüzü görünmeyen adama.
Belli belirsiz duyulan sessizliğiyle,
merhaba dedi,
tüm silikliğiyle.
Çıkarken,
üçüncü sınıf bir otel odasının merdivenlerini,
aynı yaşadığı hayat kadar kaygan ve de kirli kademelerini,
gözyaşlarının köpüğünde yıkandı pişmanlıkları ve çaresizliği.

Arındı sanki her basamakta,
ruhundan akan feryat dolu ümitsizliği,
arındı tüm karanlıklardan,
arındı tüm kahırlardan...
Geceye soyundu,
akşamdan kalan bu günün son dakikalarında,
tanımadığı,
ve kimbilir bir daha hiç karşılaşmayacağı bu bedenin soğunda,
kayboldu sabaha kadar,
soyundu gözlerini sımsıkı kapatarak,
görmemek için bedeninde tırmanan soluk ve dokunuşları.
Soyundu sabah kadar,
olanca utancı,
duvardaki saatin vuruşlarına karıştı
ve de yalnızlığına sığınarak,
genzine dolan bu alkol kokusunu duymazdan gelerek
gün ağarıncaya kadar dayandı.

Tenine değen hoyrat bir dokunuşla uyandı,
kalk giyin diyordu,
gece tüm zerafetiyle yanına uzanan adam,
hadi gitme zamanı!
Olanca heybeti ve azameti ile,
kendisine sahip olan,
ve şu an,
kulakları çınlatan bir uğultuyla,
kaçtığı gün doğumlarını kulağına haykırıyordu sanki.

Sanki sabah olmamış da,
sanki yeni doğmuş,
saf bir bebek edasıyla doğruldu yataktan,
giyindi alel acele bir yandan.

Hoşçakal diyordu,
hoşçakal,
eline sıkıştırdığı bir tutam parayla,
bu kahrolası odada,
çöktü kaldı bir anda.
Alışılagelmiş bir gündü oysa,
bedenine değen ne ilk eldi,
ne son temas.
Ama bu defa içi bir başka acımıştı,
bir başka kesmişti yüreğini avcundaki para.

Uzunca bir zaman baktı ardından,
kendisinde tek bir iz bırakmayan adama
bedeninin bedelini,
yüreğiyle ödeyemeyen binlercesi gibi,
onun da ardından sessizce baktı,
köşebaşından uzaklaşana kadar...
Şiiri Değerlendirin
 
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Milliyet Blog sayfalarında haftalardır tartışılan şiirim, sizin tepkileriniz ne olacak acaba? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

Milliyet Blog sayfalarında haftalardır tartışılan şiirim, sizin tepkileriniz ne olacak acaba? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
terazi
22 Kasım 2007 Perşembe 02:29:53
Güzel dostum,
ben ilk etapta bu yazıyı öykü kategorisine yerleştirdim.
Fazlaca açılıp bakılmadı,
son umar olarak şiir sayfasına geçirdim.
Okunsun istedim.

Vezin, uyak ses uyumu belki de şirselliği hiçyoktu ama kadın gerçeğiydi her harfi...

Saygılar ve çoK teşekkürler.

Okunmak büyük zevkti.

Nilgün.

galabet
22 Kasım 2007 Perşembe 00:35:33
eseriniz kesinlikle sosyal yönden çok derin bir konuya ses getirmiş. bu açıdan kesinlikle kutluyorum sizi.
ben sadece şiirinizi içerik ve ses olarak şiir adına bilimsel açıdan incelemeye çalıştım.
göstergebilim adında bir bilim alanı var. eserinizi bu yönden incelerseniz beni daha iyi anlayacağınızı tahmin ediyorum.
çalışmalarınızın devamını dilerim.
omerkivircik
21 Kasım 2007 Çarşamba 19:25:11
şiir veya değil tartışmasına girmeyeceğim.duyarlılığınız için sizi kutlarım.
terazi
21 Kasım 2007 Çarşamba 17:35:45
Buna benzer bir forum açarak TÜRK HUKUK da da bir çok aydın hukukçuyu çevremde toplayarak konuşabilmeyi başarmıştık.

Ne çözüldü, belki hiç birşey...
AMA EN AZINDAN TABU DİYE saklanan ve konuşulamayanlara dokunmayı başardık,
bu da belki atılmış ufacık bir adımdı,
aydınlık adına...
terazi
21 Kasım 2007 Çarşamba 17:26:03
NEDEN?

Çekirge devlet hastahanesindeki göz muayenesinden dönüşümde İNTAMLAR sitesinin son durumunu görmek amacı ile ÇELİKPALAS ŞERİDİNDE yürürken yaklaşık beş metre ileride konforlu siyah bir araç farkettim.
Süratle giderken ansızın acı bir fren yaparak bir metre geriye döndüler ve kaldırımda duran iki genç kadınla hararetli bir şekilde konuşmaya başladılar.

Eee ne var bunda denilebilir ama alelade bir sohbet değil pazarlık yapıldığına şahit oldum ve bu iki kadın araca bindiler,
araç,
süratli, bir -U- dönüşü yaparak DAĞ YOLUNA DOĞRU hızla uzaklaştı.

İçim acıdı ve o anda bu yazı çıktı ortaya.

ADI ŞİİR OLSUN ÖYKÜ OLSUN YAZI OLSUN,
HER NE .... İSE.

Ben hiç bir hemcinsimi bu konuma yaklaştırmaya yakıştırmaya kıyamam.

BELKİ YÜREĞİMDEN KOPAN BİR İSYANIN sonucuydu.

Rahatsızlık verdiysem affoluna...

DOSTÇA KALIN.

NİLGÜN ÇAKICI/BURSA

terazi tarafından 11/21/2007 5:28:01 PM zamanında düzenlenmiştir.

terazi tarafından 11/21/2007 5:29:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
terazi
21 Kasım 2007 Çarşamba 17:18:41
Yazının akışında ses uyumu şiirseldi.
Şiir mi değil miye bir savunmam bu olabilir.
Ayrıca;

Burada hayat kadınları değildi işlenen tema,
onların yaşamlarını idame ettirmeye çalıştıkları BATAKLIKTA ne gibi çırpınışlar içinde oldukları ve yaşadıkları hayattan hoşnutsuz olabilecekleriydi anlatılmaya çalışılan.
Milliyet Blogda tartıştık bunu,
yazı şiir midir değil mdir değildi konuşulan
olayın SOSYOLOJİK BOYUTLARI gündeme geldi kendiliğinden ve katılımcılar ikiye ayrıldı.
Oh olsun hakettiklerini bulmuşlar/ZATEN KENDİ TERCİHLERİ DEĞİL MİYDİ,
ler bir yana ayrıldı...

Onlar bu yola babaları ağabeyleri ya da akrabaların herhangi bir üyesinin zorba itici korumasız yaklaşımlarından zorla itildiler/ i savunanlar diğer yana ayrıldılar.

Ha konu vasat bir yosma dramı değildi.

TOPLUMUMUZUN TANIDIK BİR ÇEHRESİNDEN/ BARLAR DİSKOTEKLER PAVYONLAR GENELEVLER ve buna yakın kadınların her birinin bu yoldaki iç yüzlerine bir spot yakmak istemiştim.

NEDEN?

terazi tarafından 11/21/2007 5:19:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
galabet
20 Kasım 2007 Salı 22:49:59
sevgili terazi öncelikle yazmış olduğun eser bir şiir değildir. manzum bir öykü olabilir. eserinde yargı cümlelerine ve haber kiplerine olduğu gibi yer vermişsin. yapı olarak çok zayıf bir şiir olabilir gibi. ama yazmış olduğun eser kesinlikle güzel bir öykü.
şiirlerin duyguları olur. bu biçime de yansır.
öykülerin ise olayları vardır. ve anlattığın gerçekçi bir öykü. yani şiir bazında tartışmak bana göre anlamsız.
ele aldığın konuyu şiir olabilmesi için duygu yönünden işlemelisin. oysa sen olay yönünden incelemişsin.
bu arada hayat kadınları herkesin ilgisini çeker.milliyet de neyi tartıştı açıkçası pek anlamadım.
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.