Para, gübre gibi etrafa yayılmazsa işe yaramaz. baco
türkmendağlı
türkmendağlı

ŞAİR KİBİRLİ OLMAZ.

Yorum

ŞAİR KİBİRLİ OLMAZ.

( 43 kişi )

64

Yorum

2

Beğeni

5,0

Puan

3647

Okunma

ŞAİR KİBİRLİ OLMAZ.

ŞAİR KİBİRLİ OLMAZ.


Şiir yazmak kolay mı, yaz bir tane görelim.
İyi şiir yazarsan, bizde takdir edelim.
Tenkid etmek kolaydır, emeğe saygılı ol.
İnanın ki dostlarım, şairlik zorlu bir yol.

Şair güldür bülbüldür, kelimede zengindir.
Hak, hukuk kollayandır, o ilimdir bilgidir.
Leyla’sının gönlünde, Mecnun gibi sevgidir.
Allah yolunda gezen, Yunus un yüreğidir.

Kardelen olur bazen, hayatı kısa sürer.
O yaşarken kendine, verilmez bazen değer.
Yoksul doğar ve yaşar, şair sıkıntı çeker.
Bir çoğu halk şairi, bir çoğu Hakkı seçer.

Türkmendağlı hepsinden, birer parça almıştır.
Esas derdi haksızlık, çokça şiir yazmıştır.
Yoksul, fakir, fukara, kol kanatta germiştir.
Okuyan dostlar bilir, nice eser vermiştir.

Şairin içi sızlar, ezileni gördükçe.
Hakk yolun yolcusudur, yaratanı sevdikçe.
İlham Allah’tan gelir, şair doğru oldukça.
O şükreder Rabbin e , şiirleri yazdıkça.

Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.

HİLMİ CAN.
25.MART.2009.


(3028)

Paylaş:
2 Beğeni
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (43)

5.0

100% (43)

Şair kibirli olmaz. Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Şair kibirli olmaz. şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞAİR KİBİRLİ OLMAZ. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
okutucu 71-istanbul
okutucu 71-istanbul, @okutucu71-istanbul
15.2.2011 15:53:45
Öncelikle yüreğinize sağlık değerli hocam baştan sona harika kelimeler ne güzel seçilmiş ve işlenmiş sözler heceler...beğeniyle okudum bir kez daha size gıpta ettim finaldeki sözler dahada etkileyiciydi evet şairi ve şairin yüreğini ne güzel anlatmışsınız gerçekten şair kibirli olmaz ve şairin asla sözleri tükenmez şair hakikatli olursa ilham dediğiniz gibi yüce haktan geliyor ve bu açıdan tebrik etmek az olur ama sonsuz saygılarımı sunuyorum gönülden saygılar...

Şair bazen gözyaşı olur akar
Gönüllere inceden zuhur eder
Zümre olup yükselir arşa kadar
Şairin emeği yücedir kalbe değer.


filiz aktaş
ufukguney
ufukguney, @ufukguney
13.1.2011 06:59:46
Değerli hilmi hocam çok güzel eser okudum şiirinizle düşüncelerinizde örnek teşkil eden fikirler nakış nakış işlediniz aklımıza teşekürlerimi sunuyorum saygı değer abim...SAYGILARIMLA
PERİ BACASI 50
PERİ BACASI 50, @peribacasi50
26.12.2010 20:54:00
5 puan verdi
Tebrikler kapadokyadan saygılarımızı iletiyoruz...
mustafa ermiş
mustafa ermiş, @mustafaermis
16.12.2010 21:58:56
samimiyetin baharını ve hazanını birleştirmişsiniz.
edebiyattan habersizlerin eteğine curuf dökmüşsünüz.
tenkit ve yorumun yüksek karekter istediğini bir daha da siz söylediniz.
*akla gelenin yazılması ve şiir olabilmesi için edebiyattan haberdar olmak gerek dersiniz.
kişi kendi kendine ben ....rim derse abes olur,çık halkla paylaş yazdıklarını dersiniz.
PEK GÜZEL DERSİNİZ......
saygı ve selamlar....................
'kul ermiş'
recepyasar
recepyasar, @recepyasar
23.11.2010 18:59:24
Şairin içi sızlar, ezileni gördükçe.
Hakk yolun yolcusudur, yaratanı sevdikçe.
İlham Allah’tan gelir, şair doğru oldukça.
O şükreder Rabbin e , şiirleri yazdıkça.

Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana

Çök güzel dolu dolu bir şiir...nasıhat içeren ustad elinden çiktiği belli....Allah kibirin açığından ve gizlisinden...farkında olmadığımızdan ...her türlüsünden cümlemizi esirgesin...kibir manevi bir hastalıktır aynı zamanda...kibiri olanlarada şıfalar dilerim inş...selam ve saygılarımla...Allaha emanet olun ...dua ile...
aayşe
aayşe, @aayse
23.11.2010 14:14:36
5 puan verdi
Kardelen olur bazen, hayatı kısa sürer.
O yaşarken kendine, verilmez bazen değer.
Yoksul doğar ve yaşar, şair sıkıntı çeker.
Bir çoğu halk şairi, bir çoğu Hakkı seçer.

işte bu kıta vurdu beni hocam
ağzınıza sağlık, emeğe saygı önce gelmeli
şiirde güzel yada çirkin diye değerlendirmek çok yanlış...
sadece edebi değeri olup olmadığı belki sorgulanabilir
şiir duygu selidir önüne ne set çekilebilir nede gem vurulabilir yüreğe
şairi şair yapan şiirleri değil yüreğinin sesine yansıyan tını ve içtenliktir...

saygıyla alkışlıyorum sizi.
aliorhan06
aliorhan06, @aliorhan06
23.11.2010 10:47:31
Ne güzelde getirmişsin dost dile
Kibirli insanları konu etmem bile
Selamlıyorum sizi ben sevgiyle
Ne güzelde getirmşisin dost dile

Yüregine sağlık Dost Türkmandağlı sevgilerimle,
can.er
can.er, @can-er
23.11.2010 10:40:26
Şair duygu insanıdır.İncinir, incitmez.Ağlar, ağlatmaz.Ezilir, ezmez...Ve kibir; hangi meslekten olunursa olunsun, insan olan insana yakışmaz.Medeni, çağdaş ilişkilerde de böyledir.İslami inançlarda da böyledir.Kibir yoktur.
Ancak kibirli olmamak;

mütevazilik, tevazu anlamda da gurur ve haysiyetlerin yerle bir edilmesine neden oluyorsa, o zaman da en yüksek dağın, en tepesi gibi, dik ve mağrur olunmalıdır.Şeref ve haysiyetlerden ödün verilemez.Her ne kadar şerefsizlerden şeref beklenmezse de...Tabi bunun adı kibir ise...
"Al eline kalemi, yaz başına geleni."Heceyse hece, kafiye ise kafiye.Oldu bir şiir...Güne de düşebilir.Dedim oldu.Kalemin kılıçtan keskin olduğu da gerçektir.Bunun içindir ki matbaanın icadıyla çok şeyler değişmiştir.Şairin dişiliği, cazibesi olamaz.Böyle düşünülemez.Şiirde cinsiyet aranmamalıdır.Şiirde cazibenin öne çıkarılması ve de bu sözcüğün kullanılması duygu adamına yakışmaz.Herkes kendi yeteneği ölçüsünde yazar.Emektir.Saygı duyulur.Şairsen önünü ilikle, bahsedilen kibirlilerden olma ve kendini Kaf dağında görme derler adama.Fikir hür, yorum serbesttir.Herkes kendi anladığı şekilde yorumlar.Ama bu durum başkalarının hak ve özgürlüklerine ve hatta kişiliklerine saldırma serbestisi vermez. Çok da dürüstsek bir takım şeyleri kendimize sormak gerek. En azından evime, çoluk çocuğuma gerçekten helal lokma götürebiliyor muyum? Yoksa başkaları tarafından bana sağlanmış bazı imkanları özel egomu tatmin için mi kullanıyorum.Emanet bindiğim araba ile caka mı satıyorum denilmelidir.

Sanal alemde çok şeyler görülebilir ve yaşanabilir de.Ama o hayasızllıklara meyledip, ayak uyduranlara ve sonra da bunları eleştirenlere ne demeli.? Çok tecrübeler yaşanabilir de ama hayali, sahte resimlere meyledip yuvasını yıkmayı göze alanları da yazdıklarıyla vicdanları arasında baş başa bırakmak gerekmez mi? Demezler mi adama senin oralarda ne işin vardı diye.Nereden biliyorsun diye.?Dürüstlük taslayıp da en büyük ahlaksızlıklara alet olanlara ne demeli...Önce kendimizden başlamalıyız.Aynanın karşısına geçip önce kendimize bir bakalım, bazı doğruların olması için...
Sn.Üstad, her zamanki usta şiirlerine yeni bir ustalık göstererek yenisini eklemiş.Tebrik ediyor, saygılarımı sunuyorum.
babidim
babidim, @babidim
23.11.2010 08:51:52
5 puan verdi
Kardelen olur bazen, hayatı kısa sürer.
O yaşarken kendine, verilmez bazen değer.
Yoksul doğar ve yaşar, şair sıkıntı çeker.
Bir çoğu halk şairi, bir çoğu Hakkı seçer.
*******************************
Haklı söze ne denir? Aynen efendim, aynen!..
Kutluyorum saygıyla ve teşekkürlerimle!
cosari
cosari, @cosari
23.11.2010 07:59:03
Çok haklısın üstad. Selamlar.

cosari tarafından 11/23/2010 7:59:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
ilhamialbayrak
ilhamialbayrak, @ilhamialbayrak
22.11.2010 22:54:33
5 puan verdi
Eline kalemine sağlık emeğe saygı duymayan şiirden nasibi olmaz saygımlasın değerli abim selamlarım
SOFUOĞLU
SOFUOĞLU, @sofuoglu
22.11.2010 22:38:32
5 puan verdi
Güzel ve Manidar mısraları Beğenerk Okuyorum Hocam Kaleminize sağlık.Bir şaiiri ancak bu kadar güzel mısralar anlatabilirdi.Gönlünüz şen kaleminiz daim olsun Selam ve saygılarımla..
müşü
müşü, @musu
22.11.2010 21:51:29
5 puan verdi
Çok güzel bir konu ve çok güzel dile getirilmiş dizeler.Tebrikler efendim.Selam ve saygılarımla.Esen kalın.
Ahmet Yağız Altunel
Ahmet Yağız Altunel, @altunel
22.11.2010 16:06:40
5 puan verdi
Kardelen olur bazen, hayatı kısa sürer.
O yaşarken kendine, verilmez bazen değer.
Yoksul doğar ve yaşar, şair sıkıntı çeker.
Bir çoğu halk şairi, bir çoğu Hakkı seçer.

Türkmendağlı hepsinden, birer parça almıştır.
Esas derdi haksızlık, çokça şiir yazmıştır.
Yoksul, fakir, fukara, kol kanatta germiştir.
Okuyan dostlar bilir, nice eser vermiştir.


Şiir kaleminizden çok güzel ve harika bir şiir okudum… Şiir yazan yüreğinize sağlık… Selam ve dua. SAYGILARIMLA.
Aysel Var
Aysel Var, @ayselvar
22.11.2010 00:48:57
Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.

harika bir anlatım...sadece şairler mi...!
bence hiç kimse hiç bir şekilde kibirli olmamalı
büyüklük Allah'a mahsustur.
kutlarım yürekten....selam ve dua ile...
yaban böceği
yaban böceği, @yabanbocegi
21.11.2010 23:32:37
5 puan verdi
Şairlere ustadan güzel bir ders.Hissemi aldım, Yunus diyarına selamlarımı bırakarak gidiyorum hocam.Saygılarımla... acemibülbül-Ahmet BOZTAŞ...
hüzün şairi
hüzün şairi, @huzunsairi7
21.11.2010 23:21:15
5 puan verdi
N. Fazıl’a göre “şiir, bu mukaddes eşiğin süpürgesi; şair de, boynundaki süpürücülük borcuyla insanoğlunun en yüksek rütbelilerinden birisi”dir.

Der şiir ve şairlerin sultan rahmetli üstad.Buradan yola çıkarak günümüze gelirsek eğer bu şiarı kaç kişinin taşıdığına bakmak ve en doğru tesbitlerle şiir nasıl korunur ve kollanır onu bulmak gerekmektedir.

Ben sözümüde uzatmayacağım ama şahit olduğumuz öyle kahredici bir nokta varki, paylaşmakta istedim.Bu gün bizim vergilerimizle devletimizin her kademesinde, yine millete hizmet amaçlı kullanması amacıyla oluşturulan hizmet birimlerinde masa başında oturarak, kendisine verilen o masanın hakkını millete hizmet ederek değilde belirli sitelerde chat yaparak, şair sıfatıylada şiir adına kendi çapında emeklemeye çalışan insanlara çamur atarak bizlerin sırtından geçinenrek şiiri kirletenlere ne demeli hocam?

Bu millete hizmet etmek yerine insanların onuruna kadar dil uzatarak kendine prim yapmaya çalışarak makam işgal edenlerde şiiri siper ediyorlar hocam ya bunlara ne demeli sizce?

En acımasız haliyle kendine borç bildiği eleştiriler kendine yönelince en ulvi değerlere kadar dil uzatma cüreti gösterenlerde var, bunlar şair midir peki?

Hatta bulunduğu makamın bir masasında oturuyor diye insanlara karşı bunu kullanarak hatta ve hatta bunu tehdit boyutuna taşıyanlarda var ve şiire sığınırlar her defasında bunlara ne demeli hocam?

EKMEK YEDİĞİ MAKAMA HÜRMETİ OLMAYANIN ŞİİRE KATKISI VE HÜRMETİDE TARTIŞILIR HOCAM...

işte şiirin erdem işi olşununu en güzel yücelten ve şiir yazmakla şair olmak arasındaki dağlar kadar büyük farkı açıklamakta en güzel ve en büyük şairden gelirdi ve bende bunu sizlerle paylaşmak istedim...

Yunus Emre hz.lerininde dediği gibi '' illa edep ill edep'' hele kide şiirde kalem tutan elde...

bu yüzden de son sözümde bu konuda şu olurdu;

şiir yazan yerer, taşlar amaaaaaa asla çamur atmaz!..

velevki atıyorsada o çamuru avuçladığı ellerine bakmalı önce!...

kalemine yüreğine sağlık değerli hocam mükemmel bir konu ve mükemmel bir şiirdi....

hüzün şairi tarafından 11/21/2010 11:30:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
cemalus
cemalus, @cemalus
21.11.2010 23:12:34
5 puan verdi
Şairin içi sızlar, ezileni gördükçe.
Hakk yolun yolcusudur, yaratanı sevdikçe.
İlham Allah’tan gelir, şair doğru oldukça.
O şükreder Rabbin e , şiirleri yazdıkça.

Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.

Çok güzel dizeler şair kibirli olmaz tabiki kibirli olursa şair olamaz.
Kutluyorum yazan yüreği sevgi ve saygılarımla.
selam atmaca
selam atmaca, @selamatmaca
21.11.2010 22:47:09
Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.ELİNE YÜREĞİNE SAĞLIK OLSUN HİLMİ HOCAM YAPACAK YORUM BULAMAM BU SÖZLERDEN SONRA YUNUS DİYARINA SELAM VE SAYGILAR İNŞ....
Ramazan Boran
Ramazan Boran, @ramazanboran
21.11.2010 21:21:46
5 puan verdi
Yunus yüreğiniz dert görmesin Hocam,,nasihat dolu dizeler/almasını bilene

tebrik eder
saygı ve selamlarımı sunarım

Ramazan Boran tarafından 11/21/2010 9:22:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
BOZKIR'İ
BOZKIR'İ, @bozkiri
21.11.2010 20:42:42
Kardelen olur bazen, hayatı kısa sürer.
O yaşarken kendine, verilmez bazen değer.
Yoksul doğar ve yaşar, şair sıkıntı çeker.
Bir çoğu halk şairi, bir çoğu Hakkı seçer.

KUTLUYORUM, HAKLICA SÖZLER HAKİKAT İ SÖYLER.
kurban
kurban, @kurban
21.11.2010 19:09:37
5 puan verdi
Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.

harikasınız hocam ne güzel bir anlatım kutlarım yüreğinizi saygılarımla selam olsun
zahra_nt
zahra_nt, @zahra-nt
21.11.2010 18:48:50

Şairin içi sızlar, ezileni gördükçe.
Hakk yolun yolcusudur, yaratanı sevdikçe.
İlham Allah’tan gelir, şair doğru oldukça.
O şükreder Rabbin e , şiirleri yazdıkça.
gercektende haklisiniz aynen kateliyorum size ustad.saigilarimla ve hurmetlerim bu guzel yureye.
YARALI_40
YARALI_40, @yarali-40
21.11.2010 18:48:08
5 puan verdi
Şairin içi sızlar, ezileni gördükçe.
Hakk yolun yolcusudur, yaratanı sevdikçe.
İlham Allah’tan gelir, şair doğru oldukça.
O şükreder Rabbin e , şiirleri yazdıkça.

Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.

YÜREGINE SAGLIK EFENDIM COK GÜZEL ANLAMLI BIR SIIRDI OKUDUGUM KUTLARIM YAZAN KALEMI
SAYGILAR SLM;LAR:::

AYSE 09
AYSE 09, @ayse09
21.11.2010 18:43:50

Şairin içi sızlar, ezileni gördükçe.
Hakk yolun yolcusudur, yaratanı sevdikçe.
İlham Allah’tan gelir, şair doğru oldukça.
O şükreder Rabbin e , şiirleri yazdıkça.

Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.

ayakta alkışladım harikasınız
taktir ve teşekkürlerimi kabul edin
yunus diyarına saygı selamlar
a.yüksel şanlıer
a.yüksel şanlıer, @a-yukselsanlier
21.11.2010 18:00:07
Leyla’sının gönlünde, Mecnun gibi sevgidir.
Allah yolunda gezen, Yunus un yüreğidir.

tebrikler dost şair doğru söylersin usta olmak
için önce çırak olmak gerekir bizler de hala
onlardanız DOST MECLİNDE DERS ALANLARIZ.
TEBRİKLER
Ben sana yandım
Ben sana yandım, @bensanayandim
21.11.2010 17:39:52
5 puan verdi
Şairin içi sızlar, ezileni gördükçe.
Hakk yolun yolcusudur, yaratanı sevdikçe.
İlham Allah’tan gelir, şair doğru oldukça.
O şükreder Rabbin e , şiirleri yazdıkça.

Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana

Hocam eline gönlüne sağlık kolaymı öyle üstadlık emek ister zahmet ister yürek ister ister de ister.Duyarlı Kaleminizi saygıyla selamlıyorum.Yunus diyarına saygılarımla...
ARİF BARAN
ARİF BARAN, @arifbaran
21.11.2010 14:56:10
5 puan verdi
Hilmi Hocam candan katılıyor ve kutluyorum kibir kadar azğın bir duyğunun esiri olmak nefsi öldürür ölülerde şiir yazamaz Bayramınızı en samimi duyğularımla kutlar nice bayramlara sağlıcakla erişmenizi temenni ederim Yunus diyarına selamlar sayğılar
şehmus çakı
şehmus çakı, @sehmuscaki
21.11.2010 14:55:45
5 puan verdi
Eh bu kadar olur üstadım.Saygılar,sevgiler..Puan tam değil bir tam daha eklemek lazım..
Etkili Yorum
Yaşanmamış Aşkların Şairi
Yaşanmamış Aşkların Şairi, @ya-anmam-ca-klar-nc-airi
21.11.2010 14:27:01
Yürekten kutlarım sizi değerli üstadım. Önemli bir konuya parmak basmışsınız. Şairler zor yetişiyor. Her eline kalem alan bence de şair değildir.Kalem var, anlamlı, itinalı ve güzel yazar.. Kalem var balta gibi kulanır. Kalem var, kendini dev aynasında görür. Pek kibirlidir. Bir kaç şiir yazdım diye kendini ulaşılmaz sanır. Kalem vardır, dişiliğini, cazibesini kullanır. Bizim bazı şairlerimiz de (!) peşlerinden gider, üç beş kelamına iltifat etmek için şiir veya yazı demeye bin şahit isteyen dizelerine yorumlarda bulunurlar. Bunu niçin yaparlar? Sorsanız inkar ederler, cevaplarını en iyi de onlar bilirler. Pek çok edebiyat sitesinde yazıyorum. Nelerini gördüm. Ordan burdan şiir araklayıp, üç beş yerini değiştirip yeni bir şiirmiş gibi yayımlayan yüzsüz şiir hırsızlarını mı görmedim... kendine ait olmayan ancak bu resim bana aitir deyip hintli porno yıldızlarının resimlerini profil sayfalarında yayınlayan erkek avcısı sahte şaireleri mi görmedim. Şiirim günün şiiri seçilsin diye editörlere yalakalık yapan ve yakınlık kuran düzenbaz şairleri mi görmedim. Hangisini anlatayım.... Şimdi yayınevleri parasını veren herkesin kitabını basıyor. Eskiden öyle miydi? Bu işler öyle kolay değildi.Şimdi ismini hatırlayamadığım ünlü bir yazar, yayınevine gider. Ancak yayınevi sahibi, kitabı basıma uygun yeterlilikte görmez ve basmaz. Defalarca kere gider gelir yazar. Aradan yıllar geçer. Sonunda yayınevi basıma uygun görür. Şimdi böyle mi? Ver parayı, bastır kitabı. Türk edebiyatı neden yerinde sayıyor dersiniz? Benciliz efendim. Kendimizi düşünüyoruz.Egoistlerden olmayalım, bencillik yapmayalım. Reklam peşinde koşmayalım. Önce kendimizi kandırırız , bilinsin.
Saygılarımla...
27gungor
27gungor, @27gungor
21.11.2010 08:42:05
Orhan Veli Kanık diyorki,çok basit görülen şiir kolay yazılmamıştır.Evet degerli dost,şiiri okumak su gibidir,okurken insana büyük bir haz verir.Ama yazması o kadarda kolay değildir.Şair toplumun yaşamını her konuda ilmek ilmek güzel mısralara döken pırıl pırıl yürektir,kibirli olmaz,size gönülden katılıyorum.Güzel bir şiir.Kutlarım.İsmail Güngör
tacettin yıldırım
tacettin yıldırım, @tacettinyildirim
21.11.2010 03:58:18
ilk harfinden son harfine kadar hepimizin sesi olmuşsun....koca ozan....saygılar
serapertence
serapertence, @serapertence
21.11.2010 01:07:00
5 puan verdi
Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.

HİLMİ CAN.

Değerli dost şair ,kutlarım dizeleri...ne de güzel dökülmüş, doğru düşünce yürekten...emeğinize, güzel gönlünüze sağlık ,saygılar selamlar esenlikler ....
Mehmet Aktaş
Mehmet Aktaş, @mehmetaktas
20.11.2010 23:49:47
5 puan verdi
Şiir yazmak kolay mı, yaz bir tane görelim.
İyi şiir yazarsan, bizde takdir edelim.
Tenkid etmek kolaydır, emeğe saygılı ol.
İnanın ki dostlarım, şairlik zorlu bir yol.

Ellerine,yüreğine sağlık şair üstadım.
Sorunlarımızı şiir diliyle çok güzel anlattınız.
Kutlarım kaleminizi.
Sağlıcakla kalınız...
TÜRKİSTANLI ALİ KARACA
TÜRKİSTANLI ALİ KARACA, @turkistanli-ali-karaca
20.11.2010 23:48:30
siz şairmi dediniz söz dizmeye çalışmaz
duygularını yazar gerisine karışmaz.
haklısın üstad hemde çok haklı..........

iyecenli tarafından 11/20/2010 11:48:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
bahçıvan
bahçıvan, @bahcivan
20.11.2010 23:47:47
" Şair ömrü boyunca hep en iyiyi, hep en güzeli arayandır. Her şiir sonraki şiirlere açılan bir ütopyadır şair için, kimisi için yaklaştıkça uzaklaşan bir kızıl elma, kimisi içinse asla vuslatına erişemeyeceği bir yâr'dır şiir. Üstadım gönlüne sağlık. Gönlünüzden gelen kelamlarınız hiç susmasın. sevgilerimle.
kibar şair
kibar şair, @kibarsair
20.11.2010 23:32:29
çok değerli hocam her satırına gönülden evet diyorum.ve şiiriniz tebrik ediyorum duygularımıza tercüman oldu.hürmetle selamlarım.varolsun sıcak yüreğiniz her daim.
Kahraman VARDI
Kahraman VARDI, @kahramanvardi
20.11.2010 23:25:27
5 puan verdi
Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.

Güzel yazılmış bir eleştiri şiiri olmuş kutluyorum konuşan dilinie ve yüreğinize salam tam puan selamlar.......
ahmet umut
ahmet umut, @ahmetumut
20.11.2010 23:13:45
Türkmendağlı hepsinden, birer parça almıştır.
Esas derdi haksızlık, çokça şiir yazmıştır.
Yoksul, fakir, fukara, kol kanatta germiştir.
Okuyan dostlar bilir, nice eser vermiştir.

....Şiir emektir emeğe saygı gerek
Şair toplumun sorunlarını dle getirir senin gibi
Bizde senin şiirlerinden ders ve ilham alıyoruz...
Sen yazmaya devam et dost..gün gelir değer bilinir..
Kutladım selamlar
aski_imkansizi
aski_imkansizi, @aski-imkansizi
20.11.2010 23:06:45
5 puan verdi
Degerli hocam siiriniz cok guzel ve anlamliydi ellbette her siir yazan sair olamaz (aslinda hic birimiz sair degiliz...:)) da neyse siirseven yurekler kizmaz umarim elinize yureginize saglik hocam....yunus diyarina sonsuz saygi ve selam...
ASMEROZ-62(Gülşen Polat)
ASMEROZ-62(Gülşen Polat), @asmeroz-62-gulsenpolat-
20.11.2010 22:53:53
5 puan verdi
Tümüyle yürek sesinize katılıyorum, gerçekleri yazan usta kaleminiz hiç susmasın hocam şiirdi kutlarım...


UMUT ve DOSTCA
su_misali(Gülhun Ertilav)
su_misali(Gülhun Ertilav), @su-misali-gulhunertilav-
20.11.2010 22:46:37
5 puan verdi

haklısınız hocam
hemde baştan sona

kutluyorum duyarlı yüreği

selam ve saygılarımla




Çerkez Kızı
Çerkez Kızı, @cerkezkizi
20.11.2010 22:26:12
5 puan verdi
HOCAM COK HAKLISINIZ HER KELIMENIZDE.BEN KENDI ADIM SAIR DEGILIM .SIIR KARALIYORUM TAKDIR OKUYANIN VE BEGENEN BEGENMEYEN ELESTIRI ALMAKDA SIIRI YAZMAK KADAR DA DOGRU OLANA INANIP DA KABULLENMEKTIR.ELSTIRI YAPICI OLMALI VE YAPICI OLMAYANI SIIR YAZAN ICIN MORAL BOZUKLUGU OLUR. AMA PES ETMEZ KBIRLI DE OLMAMALI.HER SEKILDE ACIK VE HOSGORULYLE BAKMALI HER SEKILDE .AMA BAZEN INTIKAM ALIRCASINA YAZIYORLAR BILEREK VE KISKANCLIGA VARAN SEKILDE .HIC HOS GORU YOK INSANLARDA.GENIS PENCEREDEN BAKAMIYORLAR .SANAT VE SANATCIYA SANATA SAYGI VE HOS GORU OLMALI.AMA BIZDE HEP FARKLI ALGILANIYOR HERSEY NEDENSE.KIBIRDE KENDILERINI BEGENMISLIK EDENLER .KENDILERINDEN BASKA KIMSE BILMEZ YAZMAZ CIZMEZDIR. ANLAYISLARINA GORE.YUNUS DIYARINA SEVGILER .SEVGIYLE SAGLIKLA MUTLU KALIN HERSEY GONLUNUZCE OLSUN.
zaralıeren
zaralıeren, @zaralieren
20.11.2010 22:23:43
5 puan verdi
Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.

hocamın her hecesine katıldım ince mesajlardı

saygım çokça
hasret
hasret, @hasret
20.11.2010 22:10:26
5 puan verdi
hakli dizeler yüregine saglik hocam kutlarim saygilarimla.
Seyit Kazım
Seyit Kazım, @seyitkazim
20.11.2010 22:02:31
5 puan verdi
ŞAİR KİBİRLİ OLMAZ.


Şiir yazmak kolay mı, yaz bir tane görelim.
İyi şiir yazarsan, bizde takdir edelim.
Tenkid etmek kolaydır, emeğe saygılı ol.
İnanın ki dostlarım, şairlik zorlu bir yol.

Şair güldür bülbüldür, kelimede zengindir.
Hak, hukuk kollayandır, o ilimdir bilgidir.
Leyla’sının gönlünde, Mecnun gibi sevgidir.
Allah yolunda gezen, Yunus un yüreğidir.


BOLDAN GELEN NE BİLSİN KIRAC TARLADAKİ
TOPRAĞIN KIYMETİNİ EMEK VERMESEN
ORAK İLE EKİN BİÇEMESİN GÜNEŞ BAHANE
KALP OLMASA EL KALEM TUITARMIYDI
DİL BAHANE OLMASA ARI BAL YAPARMIYDI
ARININ BİLE KIYMETİ KALMADI SAYIN ŞAİİRİM
ŞEKER SU İLE ŞERBET BAHANE KOYUN SURUSUNE
KAVAL CALMAK SEYİT KAZIM İMAN OLMASA
VİJDANIN BAHNE SAYIN TÜRKEM DAĞLI
DOSTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
EMEĞİNİN EN GUZEL YUREĞİNE HAK OLSUN
garip_ali
garip_ali, @garip-ali
20.11.2010 22:00:24
5 puan verdi
Şairin içi sızlar, ezileni gördükçe.
Hakk yolun yolcusudur, yaratanı sevdikçe.
İlham Allah’tan gelir, şair doğru oldukça.
O şükreder Rabbin e , şiirleri yazdıkça.

Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana
bizda usta olmadık hocam işallah zamanla olacaz,mükenmel mısralardı hocam güzel seslediren yüreğine sağlık kalemini ustaca yazmısın emeğine yazan güzel kalemine sağlık.saygılar.
siyahgecem
siyahgecem, @siyahgecem
20.11.2010 21:23:21
5 puan verdi
ŞAİR KİBİRLİ OLMAZ.


Şiir yazmak kolay mı, yaz bir tane görelim.
İyi şiir yazarsan, bizde takdir edelim.
Tenkid etmek kolaydır, emeğe saygılı ol.
İnanın ki dostlarım, şairlik zorlu bir yol.

Şair güldür bülbüldür, kelimede zengindir.
Hak, hukuk kollayandır, o ilimdir bilgidir.
Leyla’sının gönlünde, Mecnun gibi sevgidir.
Allah yolunda gezen, Yunus un yüreğidir.

Kardelen olur bazen, hayatı kısa sürer.
O yaşarken kendine, verilmez bazen değer.
Yoksul doğar ve yaşar, şair sıkıntı çeker.
Bir çoğu halk şairi, bir çoğu Hakkı seçer.

Türkmendağlı hepsinden, birer parça almıştır.
Esas derdi haksızlık, çokça şiir yazmıştır.
Yoksul, fakir, fukara, kol kanatta germiştir.
Okuyan dostlar bilir, nice eser vermiştir.

Şairin içi sızlar, ezileni gördükçe.
Hakk yolun yolcusudur, yaratanı sevdikçe.
İlham Allah’tan gelir, şair doğru oldukça.
O şükreder Rabbin e , şiirleri yazdıkça.

Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.


MERHABA HİLMİ ABİM YÜREĞİNE SAĞLIK NE GÜZEL SÖZLER SÖYLEMİŞSİN VAR OL ABİM
NASILDA HAKLISIN KIBIR DEĞİLMİDİR İNSANI İNSANLIKTAN KIÇARAN YOKSA BENMİ YANLIŞ BİLİYORUM
YADA DÜŞÜNÜYORUM HİLMİ ABİM YÜREĞİN VAR OLSUN BİR GÜZEL ANLATMISIN ANALAYAN ANLAR HER HALDE
SENİ BİRİLERİ KIZDIRMIŞ GALİBA ŞİİR ÇOK GÜZEL SEVGİLERİMİ YOLLUYORUM YUNUS DİYARININ ABİSİNE OKUDUM OKUDUM ALLAHA EMANET OL ABİM HOŞÇAKAL


ayniloğuzkurt
ayniloğuzkurt , @ayniloguzkurt
20.11.2010 21:20:12
5 puan verdi
Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.

yüreğinize sağlık tebrik ederim selamlar...saygılar...
Murat Çakır (şeker29)
Murat Çakır (şeker29), @muratcakir-seker29-
20.11.2010 21:18:15
çok güzeldi....özeldi..yürek sesin ssumasın hocam..saygımla......
Jale Keskin (Karadurmuş)
Jale Keskin (Karadurmuş), @jale-keskin-karadurmus
20.11.2010 21:16:36
Çok güzel bir ders anlayabilene biz şair yamağı bile değiliz ...Yolun başında bir nokta hükmümüz var ise ne ala. Tebriklerimle.
bahattintonbul
bahattintonbul, @bahattintonbul
20.11.2010 21:12:27
5 puan verdi

Türkmendağlı hepsinden, birer parça almıştır.
Esas derdi haksızlık, çokça şiir yazmıştır.
Yoksul, fakir, fukara, kol kanatta germiştir.
Okuyan dostlar bilir, nice eser vermiştir.

Şairin içi sızlar, ezileni gördükçe.
Hakk yolun yolcusudur, yaratanı sevdikçe.
İlham Allah’tan gelir, şair doğru oldukça.
O şükreder Rabbin e , şiirleri yazdıkça.

Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.


kutlarım şairi ve yazan yüreği selam yunus diyarına
Emine AYKUT
Emine AYKUT, @emineaykut
20.11.2010 21:11:02
5 puan verdi
Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.
.....

Hocam ne güzel anlatmışsınız gerçekleri..
Gerçek şairlik çok zor zorlu bir süreç..
Kutluyorum emek ve yürek dizelerinizi..
Saygılarımla..
Genç_ Türk
Genç_ Türk, @genc-turk
20.11.2010 21:07:41
5 puan verdi
Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.

Ağabeyim çok güzel alatmışsınız sağ olun, bayramınız kutlu olsun selam ile...
kul düşünce
kul düşünce, @kuldusunce
20.11.2010 21:05:29
5 puan verdi
bir ses duydum derinden,
türkmendaglı üstadın dilinden,
inci gibi dizeler yazmış yüreginden,
selam gönderdim sana,tuz gölünden....
senin uğruna
senin uğruna, @seninugruna
20.11.2010 20:59:52
5 puan verdi
Türkmendağlı hepsinden, birer parça almıştır.
Esas derdi haksızlık, çokça şiir yazmıştır.
Yoksul, fakir, fukara, kol kanatta germiştir.
Okuyan dostlar bilir, nice eser vermiştir.

Türkmendağlı söyler doğru sözü,
Birdir onun sözü özü.
Güzeldir bilirim kalp gözü,
Yunus cadır anlayana sözü...
Güzel dizelerdi değerli can dost kalemie yüreğine sağlık...Mevlana diyarından selamlar..
Ümit esk
Ümit esk, @umitesk
20.11.2010 20:58:57
5 puan verdi
Ne kadar haklısınız Hilmi ağabeyim bu harika esere bir dörtlük yazmadan geçemedim
Yunus diyarının eli öpülesi şairine selam ve saygımla.

Şair gönül adamı kibir yıkar tahtını
Yürekten süzülendir yazdığı her bir satır
Haddini aşmaz ise karalamaz bahtını
Doğrudur haktan yana sorulmasa da hatır--------Ümit GAŞ
AZAP
AZAP, @azap
20.11.2010 20:56:47
5 puan verdi
Şairin içi sızlar, ezileni gördükçe.
Hakk yolun yolcusudur, yaratanı sevdikçe.
İlham Allah’tan gelir, şair doğru oldukça.
O şükreder Rabbin e , şiirleri yazdıkça.

Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.
HA ŞÖYLE İŞTE BE DOST BİZ KİM ŞAİİRLİK KİM O YÜCE YÜREĞİNİN GÜZEL ŞİİRİNİ KUTLARIM SEVGİLER KALEMİNE...
sude karhan
sude karhan, @sudekarhan
20.11.2010 20:53:55
5 puan verdi
Yine ne kadar haklı ne kadar doğru dizeler dökülmüş güçlü kaleminizden efendim..
Şairlik;birçok şeyi kapsıyor içinde,birçok şeyi barındırıyor bünyesinde, ve öncü oluyor yüreklerde..
Ama tüm bunlar tezat düşer,eğer kapılırsa kibire....
Yüreğiniz dert görmesin hocam..Yunus diyarına saygı,sevgi ve selamlarımla....
cennet cennet
cennet cennet, @cennetcennet
20.11.2010 20:52:21
5 puan verdi
Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.

gönül dostum üstadım sonsuz sevgiler saygılar size daima
güzel yazmışsınız yerinde sözler,BÜYÜK YALNIZCA ALLLAH'TIR kibirli olmak kirli olmak gibidir
selam olsun bizden güzel gönlünüze daima var olunuz..............
kosarli 47
kosarli 47, @kosarli-47
20.11.2010 20:51:45
Türkmendağlı konuyu, anlattın okuyana.
İlmek ilmek emekle, kilimler dokuyana.
Usta şair olmadan, üstatlık taslayana.
Şair kibirli olmaz, uyma sakın şeytana.


yunus diyarına kocaman tebrikler diyorum
söze gerek yok sanırım anlatmışsın zaten

yüreğine emeğine kalemine sağlık
her dem selam sevgi dua ile.....
.birisi.(zekeriya duman)
.birisi.(zekeriya duman), @birisi-zekeriya-duman
20.11.2010 20:49:55
Bu şiirin tozunda savrulur giderim Ustam...

Harika şiirinizi ve yazan yüreğinizi kutluyorum.
Saygılarımla...
nergiz-z
nergiz-z, @nergiz-z
20.11.2010 20:47:04
5 puan verdi
Tenkid etmek kolaydır, emeğe saygılı ol.
İnanın ki dostlarım, şairlik zorlu bir yol.
Hocam ne güzel yazmışsınız Yüreğinize saglık
tabiki şiir yazmak çok zor duygularını anlatmak
final kısmını yapmak bizim gibi yeni şaireler içinde
çok daha zor hocam.Amam sizin yorumlarınız sayfamızı
ziyaretleriniz bize güç veriyor.Teşekkür ederiz çokkk güzel
bir şiirdi.Saygılarımla
CemalettinGÜRPINAR
CemalettinGÜRPINAR, @cemalettingurpinar
20.11.2010 20:34:57
5 puan verdi

Şair güldür bülbüldür, kelimede zengindir.
Hak, hukuk kollayandır, o ilimdir bilgidir.
Leyla’sının gönlünde, Mecnun gibi sevgidir.
Allah yolunda gezen, Yunus un yüreğidir.

Değerli şair dost güzel bir şiir okudum yüreğine, kalemine sağlık. Şair'in taşıdığı vasıfları ne güzel mısralara dökmüşsünüz. Kutlarım.
Saygılarımla...
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL