(Mustafa Çetiner)
1764 şiiri kayıtlı

ÇÖZÜMLEMELİ ŞİİR....

(Mustafa Çetiner) Kimlik Onaylı
  0,0 / 0 kişi ·2 beğenme · 44 yorum · 1866 okunma

ÇÖZÜMLEMELİ ŞİİR....


Sevgili dostlar...
Anlaşılır şiirleri çok sıradan bulan ve beğenmeyenler var aramızda.Böyle problemli, çözümlemeli şiirleri seviyorlar anlaşılan.Onlar için olsun bu şiir...Bol bol uğraşsınlar çözmek için ki , Türk şiiri bir şeyler kazansın !....Selam, Sevgi ve Saygımla....


Benim kareköküm kaç acaba ?
ya seninki
ikimizi toplasak
hangi doğalsayı ederiz ?
ya da
çıkarsak, bölsek, çarpsak
bir de pi sayısı eklesek
hangi kesirli sayı çıkar ?

İkimizin yoğunluğu
geçer mi suyun kaldırma kuvvetini ?
batarmıyız derinlere
yoksa
durabilirmiyiz suyun üstünde
Nilüferler gibi ?

Hangi fizik kanunu
karşılığıki aşkımızın ?
aramızdaki elektriğin gücü ne ?
bir florasan’ı yakabilir mi?
ya da
daha mı fazladır
bir barajın üretebildiğinden ?

İkimiz
mütemadiyen aksak bir havuza
kaç saatte doldurabiliriz ?
yada
havuz deliktir de
dolduramaz birtürlü
süzülürmüyüz toprağa ?

Ben sana koşsam
bulunduğum yerden
sen de bana
kaç gün sonra
buluşuruz bir noktada ?
ya da
kaç hafta, ay, yıl, ömür ?
asla kesişmez mi yoksa
bir noktada hayatımız ?
teğet mi geçeriz birbirimize
birbirine dik değil de
paralel midir yollarımız ?

Biz birer şiirsek
ölçümüz ne ?
serbest miyiz yoksa ?
yoksa
aruzuz ama
kalıpların dışındamıyız
feilâtün, feilünler
değil mi karşılığımız ?

Benim atom numaram kaç ?
ya seninki ?
kaç derecede kaynarızki biz ?
kaç derecede buhar olup
birbirine karışır bedenimiz ?

Farkettin mi güzelim ?
ne kadar çok promlemiz
test de değiliz ki
bir sürü şık olsada
karalasak kafadan birini
çok uğraş gerek
bizi çözmek için
yok yok
biz çözülemeyiz......

22.03.2007 pm:13:20 Bu bir klavye başı şiiridir.
Şiiri Değerlendirin
 
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇÖZÜMLEMELİ ŞİİR.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

ÇÖZÜMLEMELİ ŞİİR.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
23 Mart 2007 Cuma 20:47:04
Şiiriniz çok güzel sayın Çetiner.Kutlarım..Saygılarımla
23 Mart 2007 Cuma 07:49:41
ben Mustafa bey dostumuzun şirini çok beğendim.hatta bu güne kadar yazdığı serbestlerin en iyilerinden biriydi..yürekten kutlarım dostum..helal olsun sana...saygılarımla...
23 Mart 2007 Cuma 00:23:59
Şiiride yapılan tüm yorumları da okudum. Ve okuduklarım arasında en çok suskunun yorumuna katıldım. Yazmayı düşündüğüm şeyleri yazmış. Şiir kişiseldir her ne olursa olsun. Ve sizin kaleminizi beğenen beğenir beğenmeyen burun kıvırır geçer. Fikrini belirtir ya da belirtmez o tamamen ayrı bir tartışma konusu. Ben orada ki yorumu bir serzeniş olarak değerlendiriyorum ve aldığı tepkilerin tamamen aksine haklı buluyorum. Benim nasıl dipnotlarım varsa bu da şairin dipnotudur ve şair tıpkı şiirin içerisinde olduğu gibi dışına da istediği her açıklamayı yazabilir. Bize okumak ve yorumlamak düşer.
Şiirine gelince. Sana kesinlikle hece şiirlerinde olduğundan çok daha başka bir biçimde yakışmış serbest şiir. Serbest demek serbest demektir. Kuralı yoktur, aması yoktur, nedeni niçini aman ne anlamsız kelimesi yoktur. Düşündürürsün okuyanı yada direk anlaşılırsın hiç problem değil iş duyguları samimiyetle yansıtmakta ve o samimiyeti okuyucuya vermektedir. Ben senin şiirlerindeki samimiyetin farkındayım. Bu yüzden de her şiirini kaçırmadan okumaya çalışıyorum.
Ben benim için yazıyorum sen senin için, gerisinden kime ne? Unutmamak lazım ki Shakespeare'ın yazıları ünlü olmadan bir çok kesim tarafından beğenilmedi ve yerden yere vuruldu ama o bugünün muhteşem yazarı... Dilerim mana açıktır..

Saygımla şair...
23 Mart 2007 Cuma 00:09:41
tüm yorumları okudum ve eklemek istedim...

kaç kişi bir olmuş,
sayın çetinerin avukatlığını yapmaktalar,

şiire bir şair yorum asmış,
sayın çetiner dururken üçüncü şahıslar neden müdahil olmuş
anlam vermem mümkün değil,
şiirin sahibi kimse o isterse cevap verir ki
bu çetinerin sayfasını hallaç pamuğuna döndermekten başka bir şeye yaramamış görünüyor...

sayın ayyıldızın (bir kaç sinek vızıldadı diye) yorumunu ve sayın kargülüalmilanın bu saldırgan tutumunu ise,
yadırgıyor ve bir şair davranışı içerisinde bulamıyorum...

bir şair, başka bir şairin şiirini yorumlayamayacaksa,
yada yorum alan şairin,(olumsuz yorum alan şairin)
tüm dostları,
(ki ben buna dostluk değil, şiiri yağmalama diyorum)
hemen müdahil olarak yoruma yorumlarda bulunacaklarsa,
şiir adına ne yapılabileceğini sizlere soruyorum...

bağırıyoruz/m kaç gündür şiir şiir diye,
bunlar ne şiire ne şaire bir yarar sağlamayacak...

...ERDOĞAN ATEŞ






22 Mart 2007 Perşembe 23:54:15
Ben siire ilk basladigimda alinti diye dusundum hani orneklemek adina.Cok tanidik geliyor insana cok hos.Tebrikler.
Tartismaya gelincede benim dusunduklerim zaten soylenmis.Saygi ve empati.Herkese sevgiler.
22 Mart 2007 Perşembe 23:49:17
ve ben de tebrık ederım sevgılı arkadaşım...bır avuc suda fırtına koparmaya yeten mısralarını ve acıklamalarını...okunası kalemsın bılırım ve şiirlerını severek takıp ederım...gönülden tebrıklerımle...
22 Mart 2007 Perşembe 23:21:03
yuregin yine guzel bir siire imza atmis sevgili dost

yorumlari okudum, cogu kendine gore hakli ama iclerinden degerli dost sayin susku hocanin yorumuna aynen katiliyorum

sairin siirini herkesin begenmesi zor tabi.

ama kirici olmadan, gonullere kirilmadan yapici olmak gerekir.

saygilarimla
22 Mart 2007 Perşembe 23:03:37
yorumları şiiri gölgeleyemeyecek kadar güzel bir serbest şiirdi susku ya katılıyorum,

bence içi hem derin hem de anlaşılırdı ,

eğlenceli renkli hoş bir sayfaydı...

şiir açıklaması en çok olan arkadaşımız sensin ,ben bunu ilk kez Kıbrıs 'ta askerken yazdıklarına şiir mi bilmiyorum ama yazmak istiyorum diye başlayan şiir altı yazından biliyorum.

tebrikler,

DUMANIMLA...
22 Mart 2007 Perşembe 22:16:53
Farkettin mi güzelim ?
ne kadar çok promlemiz
test de değiliz ki
bir sürü şık olsada
karalasak kafadan birini
çok uğraş gerek
bizi çözmek için
yok yok
biz çözülemeyiz......

Aşk bu çözülmeyen tek bilmece ..Hele matematiksel hiç çözülemiyor iki bilinmeyenli denklem gibi..En güzeli siz yüreklerinizde çözümleyin bu güzel duyguyu..Kutlarım kardeş yüreği..

Saygılarımla

Bahar
22 Mart 2007 Perşembe 20:36:58
Farkettin mi güzelim ?
ne kadar çok problemiz
testte değiliz ki
bir sürü şık olsa da
karalasak kafadan birini
çok uğraş gerek
bizi çözmek için
yok yok
biz çözülemeyiz......
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Bunu bana yapmayacaktın.Ne güzel dostlarla muhabbet ediyorduk.Güzel güzel sohbet edip dost sofraları kuruyorduk.Birkaç sinek vızıldadı diye keyfimizi kaçırdın.Yarın bataklığa bana da bomba attıracaksın.
XXXXXXXXXXXX
********************
ÇİN SEDDİ
Dostları dağ olsa da sırtımızda taşırız.
Atı evcilleştirdik kaşınanı kaşırız...
Düşmanımız hızımız uyursak uyandırır ;
Çin Seddi yapsalar da atımızı aşırız...
22 Mart 2007 Perşembe 20:32:13
şiiride yorumlarıda kutlarım
saygılar.
22 Mart 2007 Perşembe 20:09:23
Selam dostum
Tek kelime ile yazdıklarının hepsine KATILIYORUM ve altına imzamı atıyorum

Ne diyebilirim ki; o eşsiz yüreğine ve kalemine sağlık
selam ve saygımla
22 Mart 2007 Perşembe 20:02:26
Tebrikler güzel bir çalışma olmuş.
Ancak
Bu şiiri çözmek için hiç düşünmeye gerek yok. Çok anlaşılır ve sade bence. Çünkü matematik kesin ve nettir. Net olmayan kelimelerdir, cümlelerdir, duygulardır.
Selamlar...
22 Mart 2007 Perşembe 19:48:32


herkes şiirden kendince olanı alır ve gider..
bazen kalır yüreğinin bir yerinden bir kaç söz
bazen savrulur gider o anki duygularla..

şiir yazan dost kaleme tebriklerim saygıyla..



22 Mart 2007 Perşembe 19:40:39
Ne kadar sıradan görünsede bazı şiirler
Her şiir bir muamma ihtiva eder.
Yok yok çözülemez şiir.

Güzel bir serbest şiirdi
Tebrikler saygılar

22 Mart 2007 Perşembe 18:44:53
Tebrik ederim şair. Eh bir hayli uğraştıracağa benzer ne diyeyim. Yine başarılı bir çalışma.Kutluyorum efendim.
Sevgi ve saygılarımla...
22 Mart 2007 Perşembe 18:42:16
Sevgili dostlar ...
Tüm yorumları okudum.Yorumkolik biri değilim ama okuyup fikirlerini belirten dostlara da teşekkür etmeden geçemeyeceğim.Herkes kendince haklı.Çünkü herkes birbirinden faklı....

Konunun özeti şudur dostlar.Bir şiir tarzımızın dışında diye o şiiri yerden yere vurmamak gerek.Ben herkesi okuyorum.
Normalde hece şiirleri yazmama rağmen serbest şiiri de denedim.Ben hececiyim serbest şiir öcüdür demedim hiç bir zaman.Ama serbest şiir ille de karmaşık olacak, okuyan kafa patlatmadan anlayamayacak diye bir şart yok.
Bazı dostlarda biraz gizemli yazmak ister , şiirinde öyle sözcükler kullanır ki her okuyanı alıp başka bir yere götürür, birkaç kez okumadan anlayamazsınız şiiri, buna da karşı değilim....Bu tarzda da çok beğendiğim şiirler olmuştur.
Yani ben şiirde hiçbirşeye karşı değilim aslında,herkez istediği gibi yazmakta özgür.Bu şiiri yazarken amacım ocular bucular diye insanları gruplara ayırmak değildi.
Tek derdim şu benim.Kimse kimsenin şiirini küçük görüp yol göstermeye kalkmasın.Hatalar varsa elbet elbirliği ile düzeltilecek ama insanları kırmadan.Vay efendim bu kelimeler çok kullanıldı,sıradan olmuş şiir gibi yorumlara gerek yok.Ne yapacağız yani,bunlar eskidi diye yabancı kelimeler mi kullanacağız.Ya da Çince falan mı yazmalı değişiklik olsun diye...Bir Seni Seviyorum kelimesi binlerce şiirde kullanılmıştır ama hepsinde ayrı durur.

Umarım bu yazdıklarımla açıklayabilmişimdir konuyu ve daha çok uzamaz bu tartışma..
Selam,sevgi ve Saygımla...


22 Mart 2007 Perşembe 18:35:35
Toplum sanat için olamaz,sanat toplum için yapılmıyorsa,bize lazım değil.Benim toplumum da böylesini sever.Ne olur güzel yürekler,böyle yazalım.
Ben bir bendelik buluyorum,bu hallerde.Kutluyorum ve destekliyorum,böyle yürekleri,nacizane halimle.
22 Mart 2007 Perşembe 18:15:39
Çok değişik ilginç bir şiir olmuş:)
baştaki notu okuyunca hiciv diyeceğim..
notu görmezden gelince, sitem gibi de durabiliyor..
Güzeldi ama, kutladım hocam saygıyla..

22 Mart 2007 Perşembe 17:58:49
herkesin düştüğü bir hatadır ...

ben bu şiirden hiç birşey anlamadım !

iyide bu şiir sana yazılmadı ki zaten .. belki suya yazıldı belki de o an ki ruhla dağlara,


"basit cümleler zor cümleler bilmeceli çözümlemeli şiirler diye bir kavram yoktur .. yazarsın senin ruh halindir buradan senin ruhuna girmeye çalışan olarak benim o derinliğine girmemle alakalı bir konudur bu ..

ben bu şiiri beğendim diğerleri çöpte .. göreceli bir kavram içindedir bu da


sevgili çetiner
bugüne kadar senden okuduğum serbest şiirlerin arasından en beğendiğim bir şiirdi bu


tebrik çok,


22 Mart 2007 Perşembe 17:42:52
mükemmldi bence.
kutlarım
tam puanımı verdim, saygılarımla.
22 Mart 2007 Perşembe 17:18:06
çok güzel aslında söylenecek çok söz var ama biraz hassas buldum ben şiire gelen yorumları ondan susayım dedim
ama tebrik etmeden de çıkamadın sayfandan sevgili şair
saygılarımla
22 Mart 2007 Perşembe 16:47:46
"kilişeleşmiş ifadelerden uzaklaşmak bizi şiire daha kısa zamanda götürecektir" demiş ya arkadaşın birisi... Sanırım bu şiiri çok beğenmiştir. Gerçi burada da daha önce kullanılmış sözcükler var ama napalım elimizden bu kadar geliyor. Kutlarım, çok anlamlı bir şiirdi.Umarım amacına ulaşmıştır...
22 Mart 2007 Perşembe 16:44:21
Şiiri keyifle okudum, hem de büyük keyifle.. Eline sağlık, ama yorumlarla bütünleşince karıştı iş. Şair dostum bence nefis bir eleştiri oturtmuş, OKS sınavı gibi dizelere.. Heceyi, vezni, kalıbı, serbest şiirde dizelerin ritmini, vurguyu anladım da; kim çıkardı bu çözümlemeli şiir kavramını da Allah Aşkına..!! Zaten şiir yazarken yukarıda bahsettiğim ölçüler canımıza okurken şimdi bir de üniversite hazırlık kurslarına katılmamız gerekecek anlaşılan.. Ben fakülteyi 1975 de bitirmiştim anlaşılan sorular da değişmiş..)) Şaka bir yana şiirin gizemi, şairin kalemidir.. Şair'se Dil'i doğru kullanan sanatçıdır.. Hece ölçüsü de kullansa, aruzla da yazsa, serbest ölçülü şiir de yazsa şairin yüreği, düşünceleri birikimidir şiirlere yansıyan. Şiir okuyucuya ulaştığında başlar gizem, doğru ve yerinde kullanılmış bir imge, Şairin söylemek istediğinden başka yorumlar da hissettirebilir şiir sevenlere.. Gizemden kasıt bu ise tamam, ama gizemli olacağım diye de dili zorlarsanız yazdığınız da şiir olmaz.. Bırakın yürekler yazdıkça evrilecek doğruyu bulacaklar, kırmayın birbirinizi..
Latife olsun diye ekleyeceğim; Lise çağlarında ilgimi çeken ünlü Dadaist Şair Tristan Tzara'dan bir kaç mısrayı.

Asansör bir kral taşıyordu
Ağır narin bağımsız
Çok yoruyordu motorunu
Yüreğinde dada olan..
......................Şiirlerle esen kalın..
22 Mart 2007 Perşembe 16:38:13
Çok beğendim bu şiirinizi.Cümleleri kalıplara sokmaya çalışmak,kelimeleri ölçülendirmek,kısacası bir takım hesaplar yaparak duyguları anlatmaya çalışmak pek hoşlandığım bir şey değil.Bunun dışında yazmak da kargaşa yaratmak değil bence.Yeterince anlaşılır olmakla aynı saflarda durabilir farklılık.Bence bu şiir bunun ispatı olmuş,çözümsüzlüğe bir göndermeden ziyade....
22 Mart 2007 Perşembe 15:55:14
sayın çetiner,

üzerime alınmış gibi mi duruyorum
asla...

ancak yaptığım yorumu başta siz olmak üzere diğer tüm edebiyat severlerin yanlış anlamış olması üzücü tabi...

sadece kimin nasıl şiirden hoşlandığı ve nasıl şiir yazdığı bizi rahatsız etmemeli diye özetliyorum yukarda yazdıklarımı

çoğu boşa gitmiş demek ki

hele bir de ''aman takmayın,boşverin yazılanları'' ya da yaptığım yorumu eleştiri sanan o bakış açısı geniş insanlara da şurdan sesleniyorum

derdim kimseyi rencide etmek değil olamaz da lakin kendi fikrimi yazıp duyurduktan sonra da fikrim ciddiye alınmayıp böylesi''boşver ne yapsa yeridir '' gibi bir tepkiyle mi karşılanacak yani bu sitede

dediğim gibi ne size ne de şiirlerinize ya da anlattıklarınıza kastım yoktur
ancak şiirdeki notta belirttiğiniz o kişiler kimlerse artık en az bu sitede arkadaş grubu oluşturmuş sırf bu yüzden alışveriş anlayışıyla şiir yazan insanlar kadar şiir yazma ve şiir seçme hakkkına sahiptirler

kimi gizemli şiir ister kimi de su kadar yalın
ya da kimi sizin anlamdığınız bir şiire bayıla bayıla şiir yazabilir ne yani artık isterseniz herkesi tek tip giydiriptek bir konu seçip tek bir türde şiir yazdıralım

bu mudur yani

benim yorumumdan sonra gelen tepki yorumları değildir umarım

saygımla
22 Mart 2007 Perşembe 15:49:51
Biz birer şiirsek
ölçümüz ne ?
serbest miyiz yoksa ?
yoksa
aruzuz ama
kalıpların dışındamıyız
feilâtün, feilünler
değil mi karşılığımız ?

Sevgili Mustafa;
Öncelikle bu tür tartışmaların geçmişte de olduğunu belirterek başlamak istiyorum garipçiler,yedi meşaleciler,fecri aticiler v.s. edebiyat alanında mutlaka tartışmalar olacaktır..
Eleştiriler de olacaktır tabii ki ama bu eleştiri yapıcı olduğu sürece olmalıdır..
Bir konuda sevgili Karya'ya katılmıyorum her anlaşılmaz şiir üzerinde emek verilip kafa patlatılarak yazılmış bir şiir değildir,ki zaten şiir duygular yumağıdır..Bu konuda yakın zaman şairlerinden Macar ulusal şairi sıfatını kazanmış şairleri Sandor Petöfi'yi örnek gösterebilirim..Uyan ey macaristan adıyla yazdfığı şair macar devriminin sloganı olmuş ve bir ülkeyi devrim yapmaya kadar götürmüştür yani şiir anlaşılmaz olmakla edebi değeri çok fazla anlamına gelmez diyorum ben..Durulukla,yalın bir anlatımla da bir çok şey okura verilebilir..
Son bir nokta da herkesin okuduğu tüm şiirleri beğenmesi gibi bir zorunluluk tabii ki olmayacaktır,yine benim kişisel düşüncemi belirtmek istiyorum şiir bir elbise okur da üzerine yakışanı alıp giyinendir üzerine yakışmadığına inanıyorsa giyinmeyecektir tabii kimse de zorlamamalı bu konuda..
Sevgiler ve güzellikler üzerinize olsun sevgiyle ve sevdiklerinizle kalın her zaman sevgilerimle..

Çınar GÖLE
22 Mart 2007 Perşembe 15:46:09
farkı fark ettirmekdir ozanın özü yüreğinize sağlık çok güzeldi okurken keyif aldım kalem değerli siz kalemi nakş ettiren yüreği üzmeyin saygılar
22 Mart 2007 Perşembe 15:36:24
Sevgili karya.Öncelikle şunu söyleyeyim bu şiiri ve buna benzer başka bir şiirimi yazarken aklımda siz yoktunuz ama hep ilk tepki sizden geldi nedense.
Aslında isimde verebilirdim ama amacım kimseyi rencide etmek değil.Bir şeyler anlatmak.Yeni bir arkadaşımız var,pek çok şiirin altına kleşelediği bir yorumu üstelik ikişer kez ekliyor...
Şiir sizin tarzınıza uymayabilir ama bu o şiiri ve şairini küçük görme hakkını vermez size.Okur unutursunuz sizin yaptığınız gibi.Yada okumaz pas geçersiniz...

Ben hep şunu düşünürüm şiir yazarken.Herkes anlamalı beni.Köydeki Ninem de anlamalı,İstanbuldaki yeğenimde..

Bu da benim tarzım...Kimsenin tarzını eleştirmem,şiir okurken tarz seçmem her tarz şiiri okurum.Önemli olan tarzı değil bana bir şeyler hissettirmesidir şiirin.

Sizin beğendiğim şiirleriniz de oldu,yorum ekledim.Ama bana duygu veremeyen şiirlerinizi de okuyup geçtim ve unuttum ben de.Ama altına asla bu nasıl şiir böyle gibi saçma sapan yorumlar eklemedim. Benim hoşlanmadığım bir şiirde ufacık bir söz bir başkasına hoş gelebilir.Anlayışlar tamamen faklı....

Kısacası kimse kimsenin şiirinin altını reklam panosu olarak kullanma hakkına sahip değil.Dikkat çekmek adına yorum ekleyenlere ve anlaşılması zor şiir yazacağım,farklı olacağım diye anlamını bile bilmediği sözcükleri satır aralarına serpiştirip şiir yazdım sananlaradır bu şiir.Selam ve Sevgiyle.....
22 Mart 2007 Perşembe 15:22:24

felsefi bir şiir,
çözümlenebilirliğinden çok,
düşündürüyor olması ve belki çözümlenemiyecek olmasıdır.

ancak bilirsiniz ki felsefe de bazı şeyler çözülmüştür,
ve şiirinizde bu çözülenlere örnek çoktur.

yani okuyucunun çözmesine gerek kalmıyor bir yerde.

okuyucuyu düşünmeniz adına,
ve şiir adına kutladım.
saygımla şair...
22 Mart 2007 Perşembe 15:17:48
aşk..aşk..millet bıktı aşktan..harika sevgili dostum...
22 Mart 2007 Perşembe 15:12:34
Harika bir siir olmus,okumaktan zevk aldim.Sevgiyle dost.
22 Mart 2007 Perşembe 15:08:13
dert etmeyin
şimdilerde şöhret olmanın yolu bu
pek çok yerde yaşadım bu durumu
ben cididye almıyorum
siz de almamalısınız

Taş yerini bulmuştur eminim.. yeni ay doğunca eskisini kırpıp yıldız yapacağını zannedenlere diyorum ki..

ayinesi iştir kişinin
lafa bakılmaz


selamım şairedir............



KargülüALMILA tarafından 3/22/2007 3:12:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
22 Mart 2007 Perşembe 14:35:07
çok hoş bir göndermeydi sizin kızgınlığınız ne kadar keyifli oluyormuş valla tebrik ederim ne yalan söyleyim anlatışınız harikaydı
saygılarımla...
22 Mart 2007 Perşembe 14:27:26
güzel anlasilir bir siir ,hele icindeki ritim cok güzel kutlarim
arkadas
22 Mart 2007 Perşembe 14:15:59
her şey bir yana mükemmel bir şiir olmuş.
kim ne derse desin,sen doğrularınla yüzleşebildikten sonra,
kimseyi ilgilendirmez tarzın.kimseye de benzemek zorunda değilsin,olduğun gibi daha tutarlısın bence.
------oldum olası taklitçilikten hoşlanmadım,hoşlanmam da mümkün değil.ben senin sanatsal ve insancıl yanınla ilgileniyorum.
kutluyorum duruşunu...
sağlıcakla sevdiklerinle hep mutlu kal,dostum.
22 Mart 2007 Perşembe 14:04:12
evet ilginçtir bazılarımız hem karışık şiirden hoşlanır hem de soruya cevap bulamayınca seçeneklerden birini kafadan işaretleriz

bu ne yaman çelişki

savunduğum tek bir şey var şiirin sahibi ve şiire yorum geçen tüm arkadaşlara bunu hatırlatmaktan zevk duyarım:

şiir belki de sahtekarlığı ve riyayı kaldıramayan tek ifadedir

dolayısıyla kişiseldir

bir insanın ne tür şiirden hoşlandığı kesin bir yargıyla belirlenemez zira kişinin psikolojisine göre bu değişir
ben kendi adıma çerez olan şiirlerden hoşlanmam

çoğunu okur ve unuturum

şiir yazdığını zannedenler ve yazamayanlar da çoğunlukla çerez diye tabir ettiğim türde yazarlar

(bana göre)

ben şiirin üzerinde kafa yormalıyım
uğraşmalıyım
gerekirse delirecek kadar uğraşmalıyım
emek verilen şiirler zaten herkesin anlayacağı türden olmaz

ha bir de şu var:
kimse anlamasın diye yazılan şiirler de yok değil
ikisini ayıralım birbirinden

çünkü biri herkesin söyleyebileceği basit bir sözü en etkili biçimde söyleme yeteneğidir diğeri de çıfıt çarşısı gibi bulduğu her imge ve rengi şiire zorla yedirme çabasıdır

asıl şairler basit bir sözden destan yazarlar ve siz şiirin sonunda ulaşırsınız o yalınlığa

şiirin başındaki not bence gereksiz olmuş
ayrıca şiirinizde anlaşılmayacak ve kafa yoracak kadar karmaşık imgeler,tasvirler bulamadım kendi adıma

gediğe oturan taş hangisi onu da merak etmekteyim,artık birbirimizin ne tür şiirlerden hoşlandığını da mı eleştirir olduk

saygımla

karya tarafından 3/22/2007 2:20:36 PM zamanında düzenlenmiştir.

karya tarafından 3/22/2007 2:20:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
22 Mart 2007 Perşembe 13:56:38
" Benim atom numaram kaç ?
ya seninki ?
kaç derecede kaynarızki biz ?
kaç derecede buhar olup
birbirine karışır bedenimiz ?

Farkettin mi güzelim ?
ne kadar çok promlemiz
test de değiliz ki
bir sürü şık olsada
karalasak kafadan birini
çok uğraş gerek
bizi çözmek için
yok yok
biz çözülemeyiz......"

Fen dersleri hep ilgi alanımın dışındaydı ama ben bu şiire bayıldım. Ustalık bu olsa gerek. Müthişti......
Kutluyorum.
Saygılarımla.
22 Mart 2007 Perşembe 13:46:10
TEBRIKLER TAŞ GEDIGINE OTURMUŞ..KALEMINIZ DAİM OLSUN..
22 Mart 2007 Perşembe 13:42:43

Farkettin mi güzelim ?
ne kadar çok promlemiz
test de değiliz ki
bir sürü şık olsada
karalasak kafadan birini
çok uğraş gerek
bizi çözmek için
yok yok
biz çözülmeyiz......

DEĞERLİ DOSTUM SERBEST ŞİİRDEN PEK ANLAMAMA RAĞMEN

SİZİN BU GÜZEL ÇALIŞMANIZI ANLADIM ÇOK HOŞ ÇAĞLAYAN YÜREĞİNİZ HİÇ SUSMASIN TEBRİKLERRRRRRRRRRRRRRRRRR
22 Mart 2007 Perşembe 13:40:29
off dostum bayıldım desem gülme sakın gerçekten çok güzeldi

harika

kızmak yakışıyor sana

biraz daha kızdırırsak neler çıkacak acaba

sonsuz saygım ve sevgimle
22 Mart 2007 Perşembe 13:31:17

FARKLI BİR TARZDA AMA DAMAK TADI VEREN BİR ŞİİRDİ HOCAM.

TEBRİKLERİMLE
22 Mart 2007 Perşembe 13:25:30
farklılık her zaman güzeldir..
hoş bir tat bıraktı..
kutlarım..
22 Mart 2007 Perşembe 13:23:09
hocam harikasınız saygılarımla
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.