Aptallığın en büyük kanıtı, aynı şeyi defalarca yapıp farklı bir sonuç almayı ummaktır einstein
Nafiz Karak
Nafiz Karak
VİP ÜYE

Yüreğin Darbeleri Hak Ediyor

Yorum

Yüreğin Darbeleri Hak Ediyor

( 6 kişi )

4

Yorum

11

Beğeni

5,0

Puan

170

Okunma

Yüreğin Darbeleri Hak Ediyor

Yüreğin Darbeleri Hak Ediyor

Şiir okunursa kendini bilir insan...



Yüreğim, senin her atışın bir destan,
Bir fırtınanın ortasında doğan umut,
Karanlık gecelerde yıldızları yakan,
Ve sabahın ilk ışığında uyanan ruh.
Sen durursan dünya durur, biliyorum,
Ama durmuyorsun; çünkü hak ediyorsun.

Her darbe, bir sevgilinin gözlerine bakış,
Her vuruş, ayrılığın acıyan sızısı,
Her ritim, bir çocuğun ilk gülüşünde saklı,
Her çarpıntı, hasretin yakıcı közü.
Sen susmazsın, çünkü susmak ölüm,
Ve sen yaşamı, en derininden hak ediyorsun.

Dağları aşan yolcunun yorgun ayakları,
Denizleri yaratan dalgaların öfkesi,
Yağmurla ıslanan toprağın kokusu,
Ve gözyaşlarıyla sulanan her hevesi.
Bunların hepsi senin damarlarında akar,
Her damla kan, bir hikâye anlatır sana.

Yüreğim, sen kaç kez kırıldın, saymadım,
Kaç kez yandın, kül oldun, yeniden doğdun.
Ama her seferinde daha güçlü attın,
Daha derin sevdin, daha çok inandın.
Acı da senin, sevinç de senin hakkın,
Darbelerinle ödersin bu dünyanın bedelini.

Bir bahar sabahı, çiçekler açarken,
Bir kış gecesi, karlar altında ezilirken,
Bir yaz ikindisi, kavurucu sıcakta yanarken,
Bir sonbahar akşamı, yapraklarla savrulurken…
Sen hep oradasın, ritmini bozmadan,
Hayatın nabzını tutarak, dimdik ayakta.

Aşk geldiğinde deli gibi çarparsın,
Sanki göğsüm yetmiyor sana dar gelir.
Korku çöktüğünde hızlanırsın birden,
Sanki kaçmak ister gibi, ama kalırsın.
Öfke sardığında gümbürdersin dağ gibi,
Hüzün bastığında yavaşlar, ağlarsın usulca.

Sen sadece et parçası değilsin, hayır,
Sen bir orkestrasın, evrenin bestesi.
Her hücremde yankılanır adın,
Her nefeste, her adımda hissedilir sesi.
Yüreğim, sen benim en sadık yoldaşım,
En büyük öğretmenim, en derin sırdaşım.

Kaç kez “Yeter!” dedim sana, hatırlıyorum,
Kaç kez “Dur artık!” diye yalvardım karanlıkta.
Ama sen dinlemedin, attın, attın, attın…
Çünkü biliyordun, durmak ihanettir hayata.
Sen hak ediyorsun her vuruşu, her sancıyı,
Çünkü sen varsan, ben varım hâlâ.

Şimdi dinle beni, ey kadim dostum,
Ey içimdeki en büyük devrimci:
Atmaya devam et, daha hızlı, daha güçlü,
Daha tutkulu, daha inatçı, daha umutlu.
Sevdiğimiz her şey için, kaybettiğimiz her şey için,
Henüz yaşanmamış yarınlar için at.

Yüreğin darbeleri hak ediyor,
Çünkü sen dünyayı sırtında taşıyorsun.
Her atışta yeniden yaratıyorsun beni,
Her sızıda biraz daha insan oluyorum.
Sen durma sakın, sen hiç durma,
Ben de seninle birlikte yanayım, tükeneyim, dirileyim.

Ve bir gün, en son darbeni vurduğunda,
Gözlerim kapandığında, dudaklarımda tebessüm,
Biliyorum ki, her şeyin bedelini ödemiş olacağız.
Yüreğim…

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (6)

5.0

100% (6)

Yüreğin darbeleri hak ediyor Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Yüreğin darbeleri hak ediyor şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yüreğin Darbeleri Hak Ediyor şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Etkili Yorum
Rabia Asya Öztürk
Rabia Asya Öztürk, @ozturkasya
3.6.2026 23:01:53
5 puan verdi
Kaleminize yüreğinize sağlık
Selam ve saygılarımla
Tülay Aslan
Tülay Aslan, @tulayaslan
3.6.2026 16:35:29
5 puan verdi
Güzel şiiri ve şairimi kutluyorum Kaleminize bereket İlhaminiz bol olsun Tebrikler Selam sevgiler.
Ebuzer Ozkan
Ebuzer Ozkan, @ebuzerozkan
3.6.2026 13:15:29
5 puan verdi
Yüreğinize sağlık, kalbi sadece bir organ değil, hayatın ritmini taşıyan bilinçli bir yol arkadaşı gibi ele almışsınız; özellikle yürekle kurulan bu içsel diyalog şiire güçlü bir varoluş tonu kazandırmış. Emeğinize teşekkür eder, kaleminizden yeni şiirlerin aynı içtenlik ve derinlikle akmasını dilerim. Selam ve saygılarımla.
emre vehbi alkan
emre vehbi alkan, @emrevehbialkan
3.6.2026 12:47:14
5 puan verdi
Bu şiir insanın kalbine dokunan çok derin bir duygu taşıyor. Her dizesinde ayrı bir hüzün ve güzellik var. Okurken adeta duyguların içinde kayboldum. Kırılmasın Kaleminiz...
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL