Aptallığın en büyük kanıtı, aynı şeyi defalarca yapıp farklı bir sonuç almayı ummaktır einstein
Serpil Koçar
Serpil Koçar

Ben Yine Elimi Uzatırım

Yorum

Ben Yine Elimi Uzatırım

( 9 kişi )

7

Yorum

14

Beğeni

5,0

Puan

118

Okunma

Ben Yine Elimi Uzatırım

Ben Yine Elimi Uzatırım

Ben Yine Elimi Uzatırım

Hayatım boyunca kimsenin önüne duvar örmedim.
Kardeşim, dostum, arkadaşım dedklerim Düştüğünde yanlarında oldum.
Çocuklarım ağladığında gözyaşlarını sildim.
Yanlış yaptıklarında yargılamadım onları.
Bunu yapma, bu yol seni üzer dedim sadece

Ama biliyordum;
Bazı dersleri insan ancak yaşayarak öğrenir.
Bu yüzden peşlerinden koşturup
Hayatlarına yön vermeye çalışmadım.

Sadece düştüklerinde tutacak bir el,
Dönmek istediklerinde açık bir kapı oldum.
Bir gün geldi.
Benim gördüğüm yanlışları onlar da gördüler.

Benim korktuğum yerlerden geçtiler.
Benim üzülmemek için sustuğum şeylere
onlar da üzüldüler.

Ve yine yanlarında ben vardım.
Kırılan kalplerini toplarken,
Gözyaşlarını silerken,
Sessizce omuz verirken...
Ben vardım.

Mutlu olduklarında sevindim.
Başardıklarında gururlandım.
Sanki kendi mutluluğummuş gibi
Paylaştım sevinçlerini.
Ama nedense kimse dönüp bana bakmadı.

Kimse,
Sen nasılsın? diye sormadı.
İçimde verdiğim savaşları merak etmedi.
Geceleri sustuğum acıları görmedi.
Yalnızlığımı fark etmedi.
Sevilmeye ne kadar ihtiyaç duyduğumu anlamadı.
Anlatmaya çalışmama rağmen anlayamadı
Herkes benden güçlü olmamı bekledi.

Herkes benden ayakta kalmamı istedi.
Ama kimse yorgunluğumu görmedi.
Yıllarca insanların yaralarına merhem olmaya çalışırken,
Ben kendi yaralarımı içimde sakladım.

Ve bir gün...
Hiç beklemediğim bir anda,
Karşıma gerçekten duyan bir insan çıktı.
Dinleyen...
Anlamaya çalışan...
Yargılamadan bakan...

Sözlerimin ardındaki sessizliği duyan bir insan.
İlk kez kendimi anlatmak zorunda kalmadım.
İlk kez biri,
Kalbimdeki yorgunluğu gördü.
İlk kez biri,
Güçlü görünmeye çalışan kadının,
İçindeki kocaman o yalnızlığı fark etti.

İşte o gün,
İçimde yıllardır kapalı duran
Bir pencere yavaşça aralandı.

Ama ne yazık ki,
Bunu görenler sevinmedi.
Daha da uzaklaştılar.
Sormadılar.
Anlamaya çalışmadılar.

Benim mutluluğuma ortak olmak yerine, Sessizlikleriyle aralarına mesafe koydular.

Elbette kırıldım.
Elbette üzüldüm.
Çünkü insan,
En çok sevdiklerinden bekliyor anlaşılmayı.
Ama bütün bu kırgınlığıma rağmen,
Kalbimde kin büyütmedim onlara karşı.

Çünkü sevgiyle yaşayan bir yüreğin yükü,
Öfkeyi kini taşımaya ağır gelir.
Bugün de kapımı çalsalar,
Yine açarım.
Bir gözyaşlarını görsem,
Yine silerim.
Bir yardım isteseler, yine koşarım.

Çünkü benim sevgim,
Karşılık alınca var olan bir sevgi değil.
Ben,
Bana eksik bırakılanları bile vermeye çalışanlardanım.
Belki bu yüzden yoruldum.
Belki bu yüzden kırıldım.
Ama yine de içimdeki merhameti kaybetmedim.

Çünkü insanı insan yapan,
Kendisine yapılan değil,
Kendisinin yapmayı seçtiğidir.
Ve ben bütün kırgınlıklarıma rağmen,
Yine elimi iyilikle uzatmayı seçiyorum.

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (9)

5.0

100% (9)

Ben yine elimi uzatırım Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Ben yine elimi uzatırım şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ben Yine Elimi Uzatırım şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
emre vehbi alkan
emre vehbi alkan, @emrevehbialkan
5.6.2026 13:08:56
5 puan verdi
Kelimeler böylesine derinleşince, şiir sanata dönüşüyor. Başarılarınız daim olsun güzel insan. Kırılmasın kalem, üzülmesin yürek. Selamlar saygılar…
Emrah Vuruş
Emrah Vuruş, @emrahvurus
3.6.2026 14:23:57
“Metin samimi ve duygusal bir anlatıma sahip olsa da yer yer okuyucuya duyguyu hissettirmekten çok doğrudan anlatmayı tercih ediyor. Özellikle ‘kimse beni anlamadı’, ‘kimse bana sormadı’ gibi ifadeler sık tekrarlandığı için metnin bazı bölümlerinde aynı duygu etrafında dönüldüğü hissi oluşuyor. Ayrıca anlatıcı sürekli veren, fedakârlık yapan ve haklı tarafta konumlandırılırken diğer karakterlerin bakış açısına pek yer verilmemiş. Bu durum metni zaman zaman iç dökme yazısına yaklaştırıyor. Daha fazla olay, sahne ve somut hatıra kullanılsaydı okuyucu anlatılan yalnızlığı daha güçlü hissedebilirdi. Son bölümdeki merhamet ve affediş mesajı ise metnin en güçlü taraflarından biri.”
Mesut Tütüncüler
Mesut Tütüncüler, @mesut-tutunculer
3.6.2026 13:27:34
5 puan verdi
İnsanı insan yapan, / Kendisine yapılan değil, / Kendisinin yapmayı seçtiğidir....adeta bir hayat düsturu; tebrikler
Nûriye Hsbk Akyl
Nûriye Hsbk Akyl, @nriyehsbkakyl
3.6.2026 10:13:32
5 puan verdi
Çünkü insanı insan yapan,
Kendisine yapılan değil,
Kendisinin yapmayı seçtiğidir.
Ve ben bütün kırgınlıklarıma rağmen,
Yine elimi iyilikle uzatmayı seçiyorum.

Ne güzel bir yürek mâşâllâh.
Güzel gönlünüze selâm olsun.
Tercanlı24
Tercanlı24, @tercanli24
3.6.2026 10:06:12
5 puan verdi
Bir gözyaşlarını görsem,
Yine silerim.
Bir yardım isteseler, yine koşarım.
doğrusuda bu
Kaleminiz daim olsun
Güzel bir çalışma güzel anlatım
duygu yüklü dizeler
Kutluyorum bu güzel eserinizi
Kaleminize yüreğinize sağlık
Selamlar sevgiler saygılar gönderdim...
Kâsid_
Kâsid_, @ksid-
3.6.2026 09:56:19
5 puan verdi
Kabil, çoban olan Habil'i kıskançlık sebebiyle öldürerek insanlık tarihindeki ilk cinayeti işlemiştir

Ve insanlık o gün kötülükle tanıştı aferin size
Cefa
Cefa, @cefa1
3.6.2026 09:52:52
5 puan verdi
Birilerinin iç sesini seslendirmis olabilirsiniz.Ne kadar doğru soyledikleriniz hayata bakınca.Bazen sana en uzak gibi duran insan sana en yakın olabiliyor.Bunun ölçüsü ne zaman ne mekan sanırım.Hersey kalpte başlayıp yine onda bitiyor.Tebrikler bu güzel eser için....
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL