Aptallığın en büyük kanıtı, aynı şeyi defalarca yapıp farklı bir sonuç almayı ummaktır einstein
Mesut Tütüncüler
Mesut Tütüncüler

Kulluk Makamından Kul Gelir Geçer

Yorum

Kulluk Makamından Kul Gelir Geçer

( 28 kişi )

23

Yorum

36

Beğeni

5,0

Puan

298

Okunma

Kulluk Makamından Kul Gelir Geçer

Kulluk Makamından Kul Gelir Geçer

Facebook Atışmacılar Grubu Erenler Demi 31. Şiir Sofrasında Pir Bekir Cila üstadın yönetiminde ve üstat Murat Kahraman (Muradî) moderatörlüğünde ev sahibi şair Davut Akyıldız (Davudi) ın verdiği ayak ile yazmış olduğum şiirim.
Bu organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.

Okuduğunuz için teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum. Esen kalın.


Sen damla ben umman deyip sevinme,
Bentlere sığmayan sel gelir geçer.
Sen çorak ben sulak deyip övünme,
Devran döner bir gün, çöl gelir geçer.

Ağaçlar soyundu, soğuğu aldı.
Tohumlar serpildi, toprağı deldi.
Ekinler ekildi, başağa geldi.
Mevsim değiştikçe, hâl gelir geçer.

Güven güneş olsa, düşeni emin,
Kurulan han hamam, köprü ve zemin,
Gün batana değin herkes mutmain,
Heyhat, bağladığın bel gelir geçer!

Dünyaya gelende yola bakarsın,
Emekler, adımlar, koşar, bıkarsın.
Bir yarışta mısın, çelme takarsın;
Hak deyu aldığın yol gelir geçer.

Unutma ey gönül, o yâr sandığın,
Peşinden gittiğin anda yandığın,
Engine dalıp , sözüne kandığın,
Umman gözler tatlı dil gelir geçer.

Ecelle birlikte nefes verilir,
Omuzlar üstünde kabre girilir,
Defter çıkar çarşaf çarşaf serilir,
Hesabı verirken mal gelir geçer.

Mesut der; burdan da aldık nasibi,
Heybeye koyduğun kulun talebi,
Gelen ne götürdü, bilir sahibi,
Kulluk makamından kul gelir geçer.

Kul gelir geçer....


GÖNÜL DOSTLARIMDAN


Şu fâni dünyâya sultânım deyip,
Gurûrla yürüme, yol gelir geçer.
Harâmı helâli bir kaba koyup,
Nâdânla yediğin bal gelir geçer.

Gâh yüksekten uçtun göğün katında,
Gâh bî-çâre kaldın musallâ taşında,
Ecel oku gizli, her ömür yaşında,
Sarılıp durduğun dal gelir geçer..............Nâfiz BASAN Üstadıma teşekkür ederim.

Nice ocakları söndürür bir bir
Sağlığı, gençliği yel alır geçer
Akılsız başları döndürür bir bir
Birikmiş serveti sel alır geçer

Nice güller gördüm gönül dağımda
Goncalar sarardı, soldu bağımda
Anı olmuş yaşar gençlik çağımda
Çaresiz halimi yıl alır geçer..................hosoglu’na teşekkür ederim.

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (28)

5.0

100% (28)

Kulluk makamından kul gelir geçer Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Kulluk makamından kul gelir geçer şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kulluk Makamından Kul Gelir Geçer şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
akeolog
akeolog, @akeolog
22.5.2026 17:47:55
5 puan verdi
Yüreğinize sağlık, tebrik ve selamlarımla
Ulvi ÜRESİN
Ulvi ÜRESİN, @ulviuresin
22.5.2026 12:21:15
5 puan verdi
Koca dünya senin olsa ne yazar. Sonunda kabir var. Kiminin gönlüne gömülür insan , kiminin toprağına..
Muhteşe bir şiir.
Yürekten kutlarım.
Saygılar, selamlar..
Ba
Bayrami, @bayrami1
22.5.2026 10:48:38
5 puan verdi
Yüreğine ve ✏️ ine sağlık üstadım.Tek kelimeyle mükemmel bir şiir okudum.Sizi canı gönülden tebrik ediyor başarılarının devamını diliyor saygılar sunuyor hayırlı cumalar diliyorum 🤗
Nûriye Hsbk Akyl
Nûriye Hsbk Akyl, @nriyehsbkakyl
21.5.2026 20:51:35
5 puan verdi
Geçer, hepsi geçer. Neler geçmedi ki.
Bir türlü vazgeçemedik geçici olandan.

Yürek sesinize selâm olsun değerli Hocam.
Tebrik ediyorum.

Sağlık ve huzur dileklerimle.
Hayrullah
Hayrullah , @hayrullah1
21.5.2026 20:01:59
5 puan verdi
Değerli hocam hayırlı akşamlar dilerim, maşallah 🧿 mahir kaleminizden yine anlam ve anlatımıyla harika bir eser olmuş yüreğiniz dert görmesin kaleminiz daim olsun katkıda bulunan tüm arkadaşlara da ayrıca selamlarımı iletiyorum nicelerine inşallah selamlar saygılar
BEŞİĞİ KALEMDEN
BEŞİĞİ KALEMDEN, @besigikalemden
21.5.2026 18:23:58
5 puan verdi
Kibre, mülke ve dünyaya kapılan insana çok güçlü bir hatırlatma. 'Hâl gelir geçer' diyen bilge ve olgun kaleminize, yüreğinize sağlık hocam.
Selam ve saygılarımla 💐
andelip
andelip, @andelip
21.5.2026 17:45:42
5 puan verdi
Tebrik ediyorum hocam güzel bir çalışma olmuş..
saygılar..
Hüseyin ışık76
Hüseyin ışık76, @huseyin-isik76
21.5.2026 16:37:47
5 puan verdi
Yüreğinize kaleminize sağlık üstat selamlar
Halil Köse
Halil Köse, @halilkose
21.5.2026 15:58:38
5 puan verdi
Kaleminiz yüreğiniz var olsun hocam duygunuz daim olsun güzel bir şiir maşallah tebrik ederim selamlar saygılar
Dost Kalem
Dost Kalem, @dostkalem1
21.5.2026 15:33:53
5 puan verdi
Yürekten kutlarım üstadım, insanlığa Hak yolda ışık tutan bu harika eseriniz her türlü takdire şayan , Allah razı olsun, nice güzel paylaşımlara inşaallah saygılarımla
Murat Kahraman Murâdî
Murat Kahraman Murâdî, @murat-kahraman-mur-d
21.5.2026 15:17:43
5 puan verdi
👏👏👏
Maşaallah..
Yüreğinizin coşkun sesi hiç susmasın, kaleminizin mürekkebi kurumasın sonsuza dek, engin gönlünüz hep var olsun değerli Üstadım.
Harika bir eser, tebrik ederim. Katkı ve katılımınız için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.
hosoglu
hosoglu, @hosoglu
21.5.2026 13:24:32
5 puan verdi
Nice ocakları söndürür bir bir
Sağlığı, gençliği yel alır geçer
Akılsız başları döndürür bir bir
Birikmiş serveti sel alır geçer

Nice güller gördüm gönül dağımda
Goncalar sarardı, soldu bağımda
Anı olmuş yaşar gençlik çağımda
Çaresiz halimi yıl alır geçer
Etkili Yorum
Merdümg.riz
Merdümg.riz, @merdumg-riz
21.5.2026 12:31:05
5 puan verdi
Değerli dost,
şiiriniz bizlere hatırlatıyor ki insan çoğu zaman elindekine, yaşadığı hâle fazla tutunuyor; oysa hayat dediğimiz şey sabit değil, sürekli akıyor.
Ne güç kalıyor, ne mal, ne de insanın çok önem verdiği duygular… Hepsi bir vakit geliyor, insanın elinden kayıp gidiyor.
Kaleminiz bunu sert bir nasihat gibi değil, sakin bir uyarı gibi fısıldıyor: “fazla sahiplenme.”

Sonunda mesele şuraya varıyor: insan neyi biriktirirse biriktirsin, asıl götürdüğü şey yaptığı iyilik, niyeti ve kulluğu oluyor. Geri kalan her şey dünyada kalıyor.
Dünyayı inkâr etmiyor ama şunu söylüyor:

“Burada kalıcı değilsin, ona göre yaşa.”

Yüreğinize, kaleminize sağlık.
Sonsuz saygılarımla…
Kul Yorgun
Kul Yorgun, @kulyorgun
21.5.2026 12:18:24


Güzel ve derin bir şiir.

“Kulluk Makamından Kul Gelir Geçer”, dünya nimetlerinin geçiciliğini çok akıcı ve samimi bir dille anlatıyor. Damla-umman, sel-çöl, mevsimler, emek, güven ve en sonunda ecel ile hesap… Her dörtlükte bir “gelir geçer” vurgusuyla insana tokat gibi çarpan bir hatırlatma yapmışsın.

Özellikle son bölümdeki “Heybeye koyduğun kulun talebi” ve “Kulluk makamından kul gelir geçer” dizeleri hem hüznü hem de teslimiyeti çok güçlü taşıyor. Tasavvufi bir tat var, ama oldukça sade ve anlaşılır kalmış.

Kaleminize kelamınıza yüreğinize sağlık.
☕🙏
Cenap OSMANOĞLU
Cenap OSMANOĞLU, @cenaposmanoglu
21.5.2026 10:59:34
5 puan verdi
Sevgili Şairim, yüreğinize ve ellerinize sağlik. Zevkle okudum, düşündürücü ve anlamlı dizeler. Tebrikler
Sivaslı Remzi
Sivaslı Remzi, @sivasliremzi
21.5.2026 10:33:21
5 puan verdi
Yüreğinize sağlık Mesut hocam.. harika dizelerinizi beğeni ile okudum.. kusursuzdu.. gönül sesiniz daim olsun.. selam ve saygılar..
kul düşünce
kul düşünce, @kuldusunce
21.5.2026 09:29:26
5 puan verdi
Derslik edebi bir eserdi
Kutlarım yazan yüreği.
Ahmet Coşkun 1
Ahmet Coşkun 1, @ahmetcoskun1
21.5.2026 09:02:50
5 puan verdi
Ustalara selam olsun
muhabbet daim
kutlarım...
Etkili Yorum
Nâfiz BASAN
Nâfiz BASAN, @nfizbasan
21.5.2026 08:27:53
5 puan verdi
Şu fâni dünyâya sultânım deyip,
Gurûrla yürüme, yol gelir geçer.
Harâmı helâli bir kaba koyup,
Nâdânla yediğin bal gelir geçer.

Gâh yüksekten uçtun göğün katında,
Gâh bî-çâre kaldın musallâ taşında,
Ecel oku gizli, her ömür yaşında,
Sarılıp durduğun dal gelir geçer.

Günümün şiirini ve şâirini cân-ı yürekten kutlarım...
Ay
Ayla Kaya, @aylakaya
21.5.2026 08:22:38
5 puan verdi
Kaleminize yüreğinize sağlık
Çelebi TÜRKKÖSE
Çelebi TÜRKKÖSE, @celebi-turkkose
21.5.2026 06:59:23
5 puan verdi
Muhteşem
yön
yön, @yon
21.5.2026 06:38:44
5 puan verdi
Yüreğinize kaleminize sağlık değerli kaleminizi yürekten kutluyorum nice güzel eserlerde buluşmak dileğiyle esenlik dolu günler dileğiyle esen kalın Saygılar selamlar yolluyorum
Etkili Yorum
Âşık Yârenî
Âşık Yârenî, @sikyren
21.5.2026 06:32:52
... geldi gider,
Misafire misafir ol.

İkra-m et gönül coşsun, ikra-m et daha fazla koşsun.

Demek geldi içimden...

Tebrikler Üstâdım.
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL