Düşmanlarınızı daima bağışlayın, hiçbir şey onların bu derece canını sıkmaz. oscar wilde
Tercanlı24
Tercanlı24

Bir İnsan Kaç Kere Tükenir....

Yorum

Bir İnsan Kaç Kere Tükenir....

( 34 kişi )

31

Yorum

41

Beğeni

5,0

Puan

327

Okunma

Bir İnsan Kaç Kere Tükenir....

Bir İnsan Kaç Kere Tükenir....

Bir İnsan Kaç Kere Tükenir...

Bir insan kaç kere tükenir İstanbul
Söyle…
Kaç defa kırılır da
Hala dimdik görünmeye çalışır.

Ben sana bir ömür bıraktım
Sen benden yavaş yavaş her şeyi aldın
Önce uykularımı
Sonra içimde kimseye göstermediğim o güzel tarafı
İnsan en çok da
Kendi içindeki ışık sönünce yoruluyormuş.

Kalabalığında kayboldum İstanbul
Milyonlarca insanın arasında
Bir tek kendime ulaşamadım
Ne kadar güldüysem
O kadar içim kanadı belki de.

Geceleri çatılara çöküyor burada yalnızlık
Bir pencerenin önünde sigarası biten adamlar
Sessizce ağlayan kadınlar
Kimseye derdini anlatamayan gençler var
Ve herkesin içinde
Kimsenin bilmediği bir yıkım büyüyor.

Bir insan kaç kere tükenir
Kaç kez iyiyim deyip
İçinden sessizce dağılır
Kaç kere sarılmak ister de
Kollarını boşluğa bırakır.

Senin sokakların öğretti bunu bana İstanbul
Burada insan
Ekmeğini kazanıyor belki
Ama kendini kaybediyor.

Bir gün giderim diye düşündüm hep
Ama bazı şehirler
İnsanı gitse bile bırakmıyor
Çünkü senin yükün
Bir bavula değil
Kalbin en derin yerine yerleşiyor.

Ve şimdi anlıyorum
Bazı insanlar sessiz değildir aslında
Sadece içlerinde
Çok fazla kırılmışlık taşırlar.

Belki de bu yüzden
Kimse kimsenin gözlerine uzun bakmıyor artık
Çünkü insan bazen
Bir çift gözde kendi yarasını görüyor.

Ve İstanbul
Sen geceleri ışıl ışıl görünüyorsun ya
Kimse bilmiyor
Kaç karanlığı içinde sakladığını
Şimdi bir vapur geçiyor içimden ağır ağır
Ben hala buradayım
Ama eski ben
Çoktan senden gidiyor.

Bazı şehirler insanı öldürmez
Sadece yavaş yavaş eksiltir...

Hüseyin YANMAZ
14.05.2026

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (34)

5.0

100% (34)

Bir insan kaç kere tükenir.... Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Bir insan kaç kere tükenir.... şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir İnsan Kaç Kere Tükenir.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Turgut Yıldızan
Turgut Yıldızan, @turgutyildizan
18.5.2026 14:09:57
AH İSTANBUL... BİZE GÖSTEREMEDİN ASİL YÜZÜNÜ DEYAHYA KEMALLERİ AŞIK ETTİN KENDİNE. VE BİZ ÇİLESİYLE İSTANBULUN VEFALI YÜREKLERİ OLMAYA ÇALIŞANLARA SELAM EDELİM BURADAN. TERCANLI HÜSEYİN BEYE ŞÜKRANLARIMIZI SUNALIM BU DUYGULU DİZLERİ İÇİN.
akeolog
akeolog, @akeolog
15.5.2026 16:15:56
5 puan verdi
Yüreğinize sağlık, tebrik ve selamlarımla
Tigem0663
Tigem0663, @tigem0663
14.5.2026 19:10:40
Hoşçakalın hababam sınıfı elveda



Gençliğim Nerede...
Bir sabah uyandım yıllar omzumda
Aynaya baktım da tanımadım kendimi
Gençliğim nerede hangi rüzgar aldı
Sanki dün gibiydi geçen ömrüm

Tercanlı24


Kul Nefsani baktı aynaya
Bir sabah uyandı yıllar çökmüştü sırtına
Koşun çocuklar koşun
Gençliğinizi tefekkür ederek okuyun
Bir gün aynaya bakar tanımazsın kendini
Küçük burak geçti Televizyon başına
Seyredilecek ne kaldı dünyada
Peygamberimiz SAV adalet insanıydı
Oysaki şimdi adaletin çivisi çalındı
Ekran cızırdadı karıncalandı ekran
Emrolunduğumuz gibi doğru olsaydık
Kapanıp kararmı ekran siyah olurmuydu
Sultanın adaletlisi insanın merhametlisi
Yetmiş bin yıllık ibadetten üstündür ameli
Ve kul nefsani sesle küçük torunum
Evladım şu tv kapandı karardı galiba
O zaman dönelim eski devirlere
Mümir özkul Halit abi Adile teyze
Hababam sınıfı 1975 te merhaba dedi
Tarık Akan İnek Şaban hiç unutulurmu
Şimdi ayrıyız onlardan sanki dün gibiydi
Aç kapıyı veysel efendi öte dünyadan
Bir hababam taburu geçti dünyadan
Unuttu insanlar gençliklerini mazileri
Unuttuk adaleti merhameti
Ey Hababam sınıfı yeniden gelin evimize
Badi ekremle güldük inek şabanla ağladık
Güdük Necmi Kel Mahmut Hafize ana
Hoşça kalın hababam sınıfı sizlere elveda
Hayrullah
Hayrullah , @hayrullah1
14.5.2026 18:40:27
5 puan verdi
Emeğinize sağlık değerli hocam yüreğiniz dert görmesin kaleminiz kavi ilhamınız bol olsun , harika bir şiir okudum kaleminizden nicelerine inşallah tebrik eder hayırlı çalışmalar diliyorum selamlar saygılar
Etkili Yorum
Adem Çelik
Adem Çelik, @geli
14.5.2026 17:59:35
5 puan verdi
BİR İNSAN KAÇ KERE TÜKENİR.... ÜZERİNE
Kalemine, o derya yüreğine sağlık Hüseyin üstadım. Şiirinde İstanbul’u sadece bir şehir olarak değil, insanı yavaş yavaş eksilten, ruhunu yoran devasa bir ayna gibi işlemişsin. "İnsan en çok da kendi içindeki ışık sönünce yoruluyormuş" dizesi, kalabalıklar içinde kaybolan modern insanın o mutlak yalnızlığını ne kadar derin bir yerden yakalıyor.
Ekmeğini kazanırken kendini kaybetmenin, ışıl ışıl sokakların ardındaki o gizli karanlıkların ve "iyiyim" derken içten içe dağılmanın hikâyesini çok naif ama bir o kadar da sarsıcı bir dille anlatmışsın. Vapurun içinden ağır ağır geçtiği o hüzün, okuyucunun kalbine bir mühür gibi basılıyor. Bazı şehirlerin insanı öldürmeyip yavaş yavaş eksilttiği gerçeği, şiirin en vurucu vedası olmuş.
Emeğine, hisseden yüreğine sağlık. Kalemin her daim böyle güçlü, ilhamın bol olsun.
serdarascioglu
serdarascioglu, @serdarascioglu
14.5.2026 17:53:01
5 puan verdi
İSTANBULUN GÜZELLİĞİ...EMEĞİ VE YEMEYİ KARŞILAMIYORSA..RUHSAL ÇÖKÜNTÜDE ; YALNIZLIĞINDA BİR BAŞINA KALIR İNSAN...! İSTANBULDA..YAŞAMAK HEM ÇOK ZOR , HEMDE ÇOK KOLAY..! TAŞI SAT...DÖNER ALIR İNSANLAR..! SAYGILARIMLA ŞAİRİM .GÜZEL ŞİİR..TEBRİKLER ÜSTAT .
Ahmet Coşkun 1
Ahmet Coşkun 1, @ahmetcoskun1
14.5.2026 17:37:56
5 puan verdi
Sitemli dizeler
yüreğinize sağlık...
Sevimb
Sevimb, @sevimb
14.5.2026 17:07:51
5 puan verdi
Çok güzel bir şiir okudum elinize emeğinize yüreğinize sağlık tebrikler değerli hocam kaleminiz daim olsun selamlar saygilarimla
Gülüm Çamlısoy
Gülüm Çamlısoy, @gulum-camlisoy
14.5.2026 16:49:57
5 puan verdi
güzel şiirinizi kutlarım hocam
selamlar saygılar
Çerkez Kızı
Çerkez Kızı, @cerkezkizi
14.5.2026 15:45:08
5 puan verdi
DEGERLI HOCAM HARIKA EMEKLERINIZE SAGLIK SIIR YUREGINIZ VAR OLSUN.
İlyas Ateş
İlyas Ateş, @ilyas-ates
14.5.2026 13:50:11
5 puan verdi
Sorumluluk alanlar içlerinde biterler bunu asla ve asla
kimse bilmeyecektir dünya sadece sorumsuzlar içindir
tebrik ederim saygı ve selamlarımı sunar hayırlı günler
dilerim
Ebuzer Ozkan
Ebuzer Ozkan, @ebuzerozkan
14.5.2026 13:27:41
5 puan verdi
Yüreğinize sağlık, duygu yoğunluğu yüksek ve etkileyici bir eser okudum. Kaleminiz daim olsun, nice güçlü şiirlerde buluşmak dileğiyle. Selam ve saygılarımla.
AZERZ
AZERZ, @azerz
14.5.2026 13:04:20
5 puan verdi
Ve şimdi anlıyorum
Bazı insanlar sessiz değildir aslında
Sadece içlerinde
Çok fazla kırılmışlık taşırlar.

Kutlarım Üstad
En içten selam ve saygılarımla.
superbaba
superbaba, @superbaba
14.5.2026 11:30:02
5 puan verdi
Haklısınız yerden göğe kadar
Eğer bu şehir İstanbul ise.
Kutluyorum anlamlı şiiriniz için.
Saygılar.
Kartal 18
Kartal 18, @kartal18
14.5.2026 11:21:22
5 puan verdi
Malesef hayat böyle üstadım mücadele etmek zorundayız pes etmek yok saygılarımla selamlar...
Mesut Tütüncüler
Mesut Tütüncüler, @mesut-tutunculer
14.5.2026 11:04:00
5 puan verdi
Emeğinize ve kaleminizin gücüne sağlık; duygularınıza tercüman olan bu güzel eserin yolu açık olsun inşallah
Saygılar
nejat hoca
nejat hoca, @nejathoca
14.5.2026 10:45:15
5 puan verdi
“Bir insan kaç kere tükenir” şiiri için dört cümlelik yorum örneği:

Şiiriniz, insan ruhunun yorgunluklarını derin bir içtenlikle dile getiriyor.
Her dize, hayatın ağırlığını kalbe dokunan bir sızı gibi hissettiriyor.
Sadelik içinde güçlü bir duygu akışı var.
Kaleminize sağlık, etkileyici bir eser olmuş.
Servet Bardak
Servet Bardak, @servetbardak
14.5.2026 10:41:05
5 puan verdi
Yüreğinize kalemine sağlık değerli hocam saygılar sunarım selamlar
Zümrüt Kul Hasani
Zümrüt Kul Hasani, @hasanbelek
14.5.2026 10:23:28
5 puan verdi
Hocamın şirini ve kendini kutluyorum.
Selamlar saygılar sunuyorum 🙏✍️☕
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
14.5.2026 08:35:40
5 puan verdi
"Milyonlarca insanın arasında / Bir tek kendime ulaşamadım" dizeleri, kalabalıklar içindeki o mutlak yalnızlığın en sarsıcı özetidir. İstanbul, bu şiirde her şeyi veren ama karşılığında ruhun ışığını alan bir dev gibidir. İnsanın "ekmeğini kazanırken kendini kaybetmesi" teması, büyükşehir hayatının o acımasız takasını gözler önüne seriyor
Sivaslı Remzi
Sivaslı Remzi, @sivasliremzi
14.5.2026 08:33:20
5 puan verdi
Emeğinize, yüreğinize sağlık hocam.. harika dizelerdi..ilhamınız bol olsun.. saygılar..
emre vehbi alkan
emre vehbi alkan, @emrevehbialkan
14.5.2026 08:24:22
5 puan verdi
Kelimeler böylesine mükemmel, böylesine derin ve böylesine duygu yüklü olduğundan şiir sanata dönüşmüş. Başarılarınız daim olsun güzel insan…

Şa
Şair Ahmet1, @sairahmet1
14.5.2026 07:38:45
5 puan verdi
Yüreğine gönlüne sağlık
Mavi Masal72
Mavi Masal72, @mavimasal72
14.5.2026 06:58:27
5 puan verdi
Yüreğinize sağlık değerli hocam. Anlamı ve anlatımı güzel bir şiirdi. Tebrik ederim :)
Güven Tekin
Güven Tekin, @guventekin
14.5.2026 02:38:18
5 puan verdi
Evet yüreğine sağlik hocam güzel şiir s
Etkili Yorum
CEMRE_YMN
CEMRE_YMN , @cemre-ymn
14.5.2026 02:03:03
5 puan verdi
Saygı değer kıymetli üstadım,
İstanbul’u bir dert ortağı yapıp ona en zor soruyu sormuşsunuz:
Bir insan kaç kere tükenir?"
Şehrin kalabalığında dimdik durmaya çalışırken, içeride sönen o ışığın yorgunluğunu anlatışınız gerçekten sarsıcı.
İnsanın dışarıya karşı verdiği savaşı değil de, asıl kendi içindeki o güzel tarafı kaybedince asıl yenilgisini aldığını ifade etmeniz çok derin bir gerçeklik.
Bu asil yorgunluğu ve sitemi mısralara nakşeden yüreğinize, duygunuza sağlık.
Tebrikler üstadım.
YAKAMOZ ŞİİRLER
YAKAMOZ ŞİİRLER, @yakamozsiirler
14.5.2026 01:50:32
5 puan verdi
Bir insanın yaşadığı tükenmişlik sendromunu anlatan hüzünlü ve güzel bir şiirdi yüreğinize sağlık .
Alptekin Yazar
Alptekin Yazar, @alptekin-yazar
14.5.2026 01:10:29
5 puan verdi
Güzel şiirdi, duygulu ve hüzünlüydü,
Şiir tümüyle etkiliyor insanı;
İlgiyle okuduğum bu muhteşem eseri ve değerli şairimi yürekten kutluyorum. Selam ve saygıyla.
DÜŞLER SIĞINAĞI
DÜŞLER SIĞINAĞI, @dusler-siginagi
14.5.2026 00:48:57
5 puan verdi
evet yavaş yavaş eksiliyoruz
muhteşemdi
tebrikler
selam ve sevgiler
ben YEP
ben YEP, @benyep
14.5.2026 00:42:07
5 puan verdi
Duygu dolu güzel bir şiir.
Emeğinize sağlık.
Saygılar...
Güneşin Kızı Zehra
Güneşin Kızı Zehra, @gunesinkizi1
14.5.2026 00:31:36
5 puan verdi
İstanbul’u bir şehirden çok, insanın içindeki yorgunluk gibi anlatan çok etkileyici bir şiir olmuş. Kalabalığın içindeki yalnızlık ve sessiz tükeniş güçlü bir dille hissediliyor. Özellikle “İnsan en çok da / kendi içindeki ışık sönünce yoruluyormuş” dizesi derin iz bırakıyor.

Yüreğinize sağlık değerli hocam. Mükemmel bir eser okudum. Tebrik ederim. Selam ve dua ile.
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL