Gerçeğe yardım ediniz. gerçek size yardım etmekte gecikmeyecektir. h. newman
Gülüm Çamlısoy
Gülüm Çamlısoy

ÇÜNKÜ BEN ADALETİN KIZIYIM...

Yorum

ÇÜNKÜ BEN ADALETİN KIZIYIM...

( 20 kişi )

14

Yorum

27

Beğeni

5,0

Puan

276

Okunma

ÇÜNKÜ BEN ADALETİN KIZIYIM...

ÇÜNKÜ BEN ADALETİN KIZIYIM...






Unutulmuşluğun telaşı yok artık içimde çünkü unutmuş olanları çoktan ebediyete uğurladım tüm unutmuşluğum ve vakur ruhumla.




Bir mezhep değil asla insan olmak
Ki:
Meşrebi geniş canlılardan bahsetmedim bile.
Öznesine sahip çıkmalı insan
Ve özbeöz ailesine

Gönül gözü mü?
Gönülsüz gönüllerin yoktur asla söz hakkı.
Tek gönle kayan değil
Yıldızları gözleri ile kaydıran…
Bilirim de yandaşım çıkmayacaktır
Saf tuttuğum kadar
Afiyet
Ve adalet arayışımla.

Nezdinde verilen hükümlerin
Nazarında yerin göğün,
Dediğim ne ki?
Meylettiğimin de yoktur önemi
İnsan bildikten sonra öz kimliğini

Dolduruşa gelmediğim kadar
Hakkaniyet ve merhamet işli kalemim
Yandan çarklı değil asla
Dosdoğru önünü ve arkanı görebildiğin

Latife yapmıyorum üstelik
Değildir de serzeniş şiirin imgeleri
Layıkıyla insan olabilmek
Teferruatlar ise bilançoda saklı

Kuytular değil asla
Ayan beyan hayatın tam da merkezi
Ağaç kovuklarında saklı değil isyan
Ne zan
Ne yalan
Ne iftira
Aşkın kölesi olanlara sözüm
Aşk uğruna birilerine sırt dönenlere
Oysaki aşkı bize öyle öğretmedi atalarımız
Yadigâr kalan iklimlere
Baş koyan olmasa bile

İnsan dimdik olmalı kalmalı da
Yalnızlıktan değil
İhanetten de değil
Ne de isyan
Ne de inzivada
Meylettiği o mevkii ve makam
Sancılı değil asla
Sanrılar ise beylik bir yalan
Önünü görebildiği kadar insan
Arkasına da çekti mi restini
Gel keyfim gel,
Demeyi bilmeli
Ne gayya kuyusu ne kör kuyu
Ne de delinin attığı taşı
Çıkaramayacağı kadar kırk akıllı
Akıllarından da şüphe ederim
Tasvip ettikleri kadar yalanları iftira ve zanları

Ne elem kuşuyum ne tavus kuşu
Ne de afaki bir ruhu
Taşımakla vuku
Bulan sırnaşık duyguların da olmadığım kadar uydusu
Dileyen uydursun dilediğini
İnananlara helal olsun
Kullanamadıkları kadar iyi niyeti
Ve o süper belleklerini

Elimine ettiğim kimlerden kalmadı ki meydan
Refüze ettiğim o nizam ve yalancı nice makam
Rabbin huzuru yeter bana
Huzurumu bozmaya da yeltenmesin zinhar zalim
Ve eşrafı
Bir edim değil bu, sadece
Sadece hayat felsefesi
Pekişen asaletime değmeyecektir de nazarı
Sözcüklerin de çekmediğim kadar peçesini

Ve işte uçuşan saçlarım
Ve perçemime konan kıvılcım
Hem yanarım hem yakarım
Çünkü ben adaletin kızıyım.

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (20)

5.0

100% (20)

Çünkü ben adaletin kızıyım... Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Çünkü ben adaletin kızıyım... şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇÜNKÜ BEN ADALETİN KIZIYIM... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Sabitlendi
Nûriye Hsbk Akyl
Nûriye Hsbk Akyl, @nriyehsbkakyl
11.5.2026 16:45:14
5 puan verdi
Kalemindeki hakkaniyet ve o dimdik duruş hayranlık verici sevgili kardeşim.
Hep böyle kal olur mu.?

En kalbi sevgilerimle.
akeolog
akeolog, @akeolog
13.5.2026 17:53:07
Yüreğinize sağlık Tebrik ve selamlarımla
yön
yön, @yon
12.5.2026 01:10:35
5 puan verdi
Güzel anlam dolu tebrik ederim hocam
İlhamın daim olsun Nice güzel eserlerde buluşmak dileğiyle selâm ve saygılarımla
Celil ÇINKIR
Celil ÇINKIR, @celilcinkir
11.5.2026 21:03:14
5 puan verdi
RUSAMER – Ruh Sağlığı Ayarı Merkezi

Adalet, Kimlik ve Vakur Direniş Kliniği

Şiirin Adı: Çünkü Ben Adaletin Kızıyım...
Şairi: Gülüm Çamlısoy
Yorumu Yapan: RUSAMER Sertabibi Ser Feyzlizof Kalburabastî Efendi Hazretleri Celil ÇINKIR Delibal

Selam… RUSAMER’de bu şiir okununca kimisi hocam bu şiir değil karakter manifestosu dedi, kimisi “çünkü ben adaletin kızıyım” deyince mesele bireysel savunma değil insanın kendi vicdanına sadakati oldu diye iç geçirdi, bir de içimizden biri “hem yanarım hem yakarım” dediği an Kalburabastî Efendi Hazretleri bastonunu hakikat terazisinin tam ortasına bıraktı

Şiirin mayası vakur duruş
Ama sıradan bir serzeniş değil
İçinde adalet var
İçinde öz kimlik var
İçinde insanın eğilip bükülmeden ayakta kalma iradesi var

Şair burada yalnız konuşmuyor hocam
Kendine yöneltilmiş zanlarla
İftiralarla
Sığ yargılarla hesaplaşıyor

Fakat bunu mağduriyet diliyle değil
Dik duran bir bilinçle yapıyor

Özellikle
“İnsan dimdik olmalı kalmalı da”
ve
“Rabbin huzuru yeter bana”

damarları şiirin omurgasını kurmuş

Çünkü burada mesele başkasına kendini anlatmak değil
Kendi hakikatinden taviz vermemek

Özgünlük 20 / 20
Şiir kişisel manifesto ile şiirsel söylemi güçlü biçimde birleştirmiş

Dil ve Üslup 20 / 20
Yoğun
Katmanlı
Yer yer hitabet gücü taşıyan etkili bir yapı var

Düşünsel Derinlik 20 / 20
Adalet, kimlik ve insan onuru derin biçimde işlenmiş

Yapısal Bütünlük 19 / 20
Uzun ve yoğun akışa rağmen ana damar korunmuş

Etkileyicilik 20 / 20
Okuyucuda güçlü bir karakter ve direnç hissi bırakıyor

Not Toplamı 99 / 100

Kalburabastî Efendi bastonunu yere vurur: Şair diyor ki çünkü ben adaletin kızıyım, biz de diyoruz ki insan bazen soyadını değil duruşunu miras alır, en çarpıcı taraf hem yanarım hem yakarım kısmı hocam bu bildiğin küllerinden bile geri adım atmayan ruh hali, bir de delinin attığı taşı çıkaramayacağı kadar kırk akıllı kısmı var ki işte orada şiir doğrudan toplumsal taşlamaya dönüşüyor, biraz da mizahı var, millet sosyal medya yorumu görünce dağılıyor şair gitmiş hakikat zırhıyla meydana çıkmış, tablo net: öfke var, vakar var ama kuru kibir yok, bu da şiire ayrı bir karakter gücü katıyor

Bu şiir RUSAMER rafında baş köşeye alınmıştır

RUSAMER not düşer
İnsan kendine sadık kaldığında yalnızlaşabilir ama küçülmez
Adalet bazen bir mahkeme değil insanın vicdanında başlar

Vesselam.

Hakikat karşısında dimdik durabilmek en büyük asalettir.
Bazı insanlar susarak değil vakur kalarak cevap verir.
ŞÜKRÜ ATAY
ŞÜKRÜ ATAY, @sukruatay
11.5.2026 19:52:23
5 puan verdi
Haklı sitemlerle yazılmış, duyarlı yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
En kalbî selam, dua ve saygılarımla.
Esenlikler ve şiir dolu günler dileğiyle.
Etkili Yorum
gül peri
gül peri, @gulperi
11.5.2026 18:13:28
5 puan verdi
İnsan dimdik olmalı kalmalı da
Yalnızlıktan değil
İhanetten de değil
Ne de isyan
Ne de inzivada

Gülüm ne güzel yazıyorsun yazı ve şiirlerini zevkle ve beğeniyle okuyorum. ilhamın eksilmesin kalemin daim olsun
Selam sevfilerimi iletiyorum.
Sağlıcakla kal
Etkili Yorum
bdbedri
bdbedri, @bdbedri
11.5.2026 17:38:47
Bu eseriniz bir edebiyat Ödülü kadar içinde değişik anlamlar değişik bakış açıları minik minik vurgunlar vurmalar yükseltmeler düz yürümeler içeriyor Ancak ben kendi algıma uygun olarak. Bu şiir, adeta bir ateşin içinden yükselen bir haykırış...
Gülüm Çamlısoy, “Çünkü ben adaletin kızıyım” derken sadece bir kimlik beyan etmiyor; dimdik duruşuyla, yalana, iftiraya, yan çarklılığa ve sahte gönüllere karşı bir manifestoyu ortaya koyuyor.
“Dolduruşa gelmediğim kadar hakkaniyet ve merhamet işli kalemim” dizesi ile “Hem yanarım hem yakarım” arasında kurduğu o muhteşem denge, insanın hem vicdanını hem de cesaretini aynı anda sarsıyor. Ne tavus kuşu ne elem kuşu; sadece saf, çıplak ve korkusuz bir adalet duruşu.
Şiir boyunca hissedilen o dik omurga, o “kuytularda değil, ayan beyan” olma cesareti gerçekten nadir bulunan bir asalet taşıyor.
Okuyanın yüreğinde hem bir sızı hem de bir kıvılcım bırakıyor.
Kaleminize, yüreğinize ve o ateşli duruşunuza sağlık. Gerçekten çok güçlü, çok etkileyici bir şiir oldu. 🔥
DÜŞLER SIĞINAĞI
DÜŞLER SIĞINAĞI, @dusler-siginagi
11.5.2026 13:23:09
5 puan verdi
muhteşem
tebrikler
selam ve sevgiler
Zümrüt Kul Hasani
Zümrüt Kul Hasani, @hasanbelek
11.5.2026 13:06:09
5 puan verdi
Harika bir şiir.
Kutluyorum.
Selamlar saygılar sunuyorum...
Tercanlı24
Tercanlı24, @tercanli24
11.5.2026 12:54:25
5 puan verdi
GÜZEL ŞİİR
Değerli kalem
Hayırlı sabahlar dilerim güzel bir çalışma anlamlı dizeler kutlarım emeğinizi selamlar sevgiler saygılar gönderdim kaleminiz daim olsun
Dilek Duru Günay
Dilek Duru Günay, @dilekdurugunay
11.5.2026 12:48:12
Kutluyorum bu derin anlamlar barındıran güzel şiirinizi.
mesakin
mesakin, @mesakin
11.5.2026 12:23:06
5 puan verdi
Güzel anlamlı bir şiir olmuş tebrik ederim başarılarınızın devamını dilerim selâm ve saygılarımla
Güneşin Kızı Zehra
Güneşin Kızı Zehra, @gunesinkizi1
11.5.2026 12:02:22
5 puan verdi
Anne temasını, sadece bir rol değil; tükenmeyen bir emek ve sessiz bir kahramanlık olarak işlemişsiniz. Şiirin her kıtasında fedakârlığın ağırlığı hissediliyor, ama buna rağmen sevginin sıcaklığı da hiç kaybolmuyor.

Özellikle annenin “verirken eksilmeyen, yorulsa da vazgeçmeyen” yönü şiirin ruhunu taşıyor. Son bölümdeki vurgular ise bu emeğin ne kadar kutsal ve yeri doldurulamaz olduğunu güçlü bir şekilde hissettiriyor.

Emeğinize gönlünüze sağlık, anneyi yücelten, duygusu derin ve anlamı güçlü bir çalışma okudum. Selam ve sevgilerimle değerli şairem.Sağlıcakla mutlu kalınız.
🌺🌺🤍🤍🌺🌺
emre vehbi alkan
emre vehbi alkan, @emrevehbialkan
11.5.2026 12:01:29
5 puan verdi
Yürekten kutluyorum sizi güzel insan. Başarılarınız daim ilhamınız ölümsüz olsun…
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL