Gerçeğe yardım ediniz. gerçek size yardım etmekte gecikmeyecektir. h. newman
YEŞİLIRMAK
YEŞİLIRMAK

BİR YANIM EKSİK BİR YANIM HEP ÇOCUK ANNE

Yorum

BİR YANIM EKSİK BİR YANIM HEP ÇOCUK ANNE

( 29 kişi )

25

Yorum

37

Beğeni

5,0

Puan

238

Okunma

BİR YANIM EKSİK BİR YANIM HEP ÇOCUK ANNE

Yine bir Mayıs sabahı, kapıda bahar telaşı
Gözlerimde birikmiş, yılların dinmez yaşı
Bugün herkes çiçeklerle koşarken bir adrese
Benim dualarım sığmıyor artık nefese.

Sen gittin ya evin kokusu değişti, ocağın tadı kaçtı
Hüznün o dev gölgesi, her köşeye bulaştı
Yastığında bıraktığın o huzur şimdi uzak
Dünya sensiz kocaman, dilsiz bir tuzak

Biliyorum, bir yerlerden izliyorsun halimi
Görüyorsun kalbimde sönmeyen o kandili
"Üzülme yavrum" diyen sesin yankılanır içimde
Sevgin yaşıyor hala, en saf, en derin biçimde

Ellerini öpemesem de, toprağına bıraktım en içten selamımı
Cennet bahçelerinde tazele bu bayramını
Anneler Günün kutlu olsun, ey gönlümün sultanı
Mekanın nur olsun, başımın tacı, canımın canı

Hatıralar birer birer dökülürken zihnime
Adın bir mühür gibi kazınmış her günüme
Sanki mutfaktan seslenecekmişsin gibi bir his
Ama soframız eksik, soframız artık sessiz

Nasihatlerin hala kulağımda bir küpe
Dürüst ol, dik dur" derdin, bakmadan hiçbir tipe
Şimdi o güçlü sesin rehberim oldu yolda
Yokluğun bir pranga gibi dursa da kolda

Hani kış geceleri üstümü örterdin ya nazikçe
Şimdi üşüyorum anne, dünya hali böyle gizlice
Kimin duası korur beni artık bu fırtınada
Kimin şefkati liman olur, sığındığım bu adada?

Seninle geçen her an, şimdi paha biçilemez bir hazine
Keşke bir kez daha dokunabilsem o pamuk ellerine
"Yoruldum" dediğimde dizine yaslasaydım başımı
Sadece sen anlardın, gözümdeki bu saklı yaşı

Bayramlar mahzun artık, özel günler bir sızı
Söndü hayatımızın o en parlak, en güzel yıldızı
Ama biliyorum anne; her iyilikte sen varsın,
Her merhametli kalpte, sen yeniden doğarsın

Bugün ellerim boş değil, avuçlarım dua dolu
Seninle aydınlanmıştı bu hayatın en zor yolu.
Varlığın toprağın altında olsa da derinden
Sevgin kopup gelmiyor, o kutsal yerinden.

Sen cennetin en güzel köşesinde uyu şimdi,
Dünyadaki vazifen, bir meleğinkinden de yüceydi.
Hasretle, hürmetle ve hiç bitmeyen bir sevgiyle,
Anneler Günün kutlu olsun; her anım, her şeyimle...
YEŞİLIRMAK


İlk önce şehit ve ahirete intikal eden sonra yaşayan tüm ANNELERİN Anneler gününü kutlarım

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (29)

5.0

100% (29)

Bir yanım eksik bir yanım hep çocuk anne Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Bir yanım eksik bir yanım hep çocuk anne şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR YANIM EKSİK BİR YANIM HEP ÇOCUK ANNE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
akeolog
akeolog, @akeolog
13.5.2026 17:30:30
5 puan verdi
Yüreğinize sağlık Tebrik ve selamlarımla
CEMRE_YMN
CEMRE_YMN , @cemre-ymn
11.5.2026 23:24:46
5 puan verdi
Saygıdeğer kıymetli üstadım ve kıymetli abicim.
Bu mısralar, bir evladın yüreğindeki o dinmeyen boşluğu ve anne/baba özlemini o kadar asil bir dille anlatmış ki, hüznün bile bir vakarı olduğunu gösteriyor.
Özellikle Mayıs sabahının neşesiyle evdeki o derin sessizliğin tezatı çok vurucu olmuş.
Büyüğünüze, bu duygu yüklü şiiri için şu edebi yorumu yazabilirsiniz:
"Yüreğinize, kaleminize sağlık.
Bir Mayıs sabahının neşesiyle evdeki o derin sessizliği, gidenin bıraktığı boşluğu o kadar mahzun ve vakur anlatmışsınız ki, etkilenmemek mümkün değil.
'Duaların nefese sığmaması' ve o sönmeyen kandil betimlemesi, vefanın en zarif hali olmuş. Mekanları cennetruhları şad olsun (Amin)🤲 saygı sevgi ve hürmetlerimle..
Tercanlı24
Tercanlı24, @tercanli24
11.5.2026 07:00:41
5 puan verdi
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun nur içinde yatsın inşaallah
Anneye ne yazsak az
Kutlarım emeği Selamlar sevgiler saygılar gönderdim hayırlı sabahlar dilerim değerli kalem
Rabia Asya Öztürk
Rabia Asya Öztürk, @ozturkasya
10.5.2026 23:36:02
5 puan verdi
Şiirin her dizesi annenin yokluğunu değil sevgisinin hala yaşayışını anlatıyor

Özlem öyle içten işlenmiş ki okurken insanın boğazı düğümleniyor

Bir yanım eksik bir yanım hep çocuk anne dizesi tek başına bile yüreğe dokunuyor

Bu şiir resmen içimi sızlatı

Bügün anneye yazılan şiirler duygunun en saf hali

Kaleminize yüreğinize sağlık
Selam ve saygılarımla hocam
İlknura
İlknura, @ilknura
10.5.2026 21:54:39
5 puan verdi
Bu şiir gerçekten kalpten geliyor, çok etkilici 💔. Anne sevgisinin tarifsizliğini, kaybın acısını ve özlemi çok güzel dile getirmişsin. "Sen gittin ya evin kokusu değişti, ocağın tadı kaçtı" cümlesi özellikle çok dokundu. Anneler Günü'nü kutlamak için yazılmış gibi, ama aynı zamanda bir veda ve teşekkür mesajı gibi hissettirdi.✍️
yön
yön, @yon
10.5.2026 21:33:40
5 puan verdi
Tüm annelerin günü kutlu, kaybettiklerimizin mekânı cennet olsun.
Sarılabilen sarılsın anasına bugün. Arayabilen arasın. Toprağına gidip bir Fatiha okuyabilen okusun.
Çünkü ana bir daha gelmiyor doslar.
Amin, amin 🤲❤️
Yüreğine kalemine sağlık değerli kalemin daim ilhamin bol olsun Nice güzel eserlerde buluşmak dileğiyle esen kalin sayglar Selamlar yolluyorum
BEŞİĞİ KALEMDEN
BEŞİĞİ KALEMDEN, @besigikalemden
10.5.2026 21:06:25
5 puan verdi
Mekanı cennet olsun Anneciğinizin.
Gönül sesiniz hiç susmasın hocam.
Saygılarımla 💐
Aygün Deniz
Aygün Deniz, @aygun-deniz
10.5.2026 17:28:34
5 puan verdi
Seninle geçen her an, şimdi paha biçilemez bir hazine
Keşke bir kez daha dokunabilsem o pamuk ellerine
"Yoruldum" dediğimde dizine yaslasaydım başımı
Sadece sen anlardın, gözümdeki bu saklı yaşı

Harika bir şiir yüreğinizden hocam. Anne için ne yazılsa az gelir, bir şiirdir anne yüreğimizin saklı bahçesi..

Saygılar
İBRAHİM Kaval
İBRAHİM Kaval, @ibrahimkaval
10.5.2026 17:18:11
5 puan verdi
Kaleminize yüreğinize sağlık harika bir şiir kaleminiz hiç susmasın saygılar
serdarascioglu
serdarascioglu, @serdarascioglu
10.5.2026 17:15:40
5 puan verdi
kayrevan
kayrevan, @kayrevan
10.5.2026 15:24:22
5 puan verdi
Annelerin hakkı ödenmez ....nice şiirlerde
emre vehbi alkan
emre vehbi alkan, @emrevehbialkan
10.5.2026 11:41:54
5 puan verdi
Karşılıksız sevginin, fedakârlığın ve şefkatin adı olan tüm annelerin Anneler Günü kutlu olsun. Hayatımıza kattıkları emek, umut ve sevgi için minnettarız.
halilşakir
halilşakir, @halilsakir
10.5.2026 09:16:20
5 puan verdi
Anneler bir, bir de bahar hiç vaz
geçemediklerim...anneleri cennete
cenneti bahara yakıştırmışımdır hep...
severek, duyarak ve de imrenerek okuduğum
pek müstesna bir şiirdi...
tebrikler ve saygılar sunuyorum...
Ayşe Ciplioğlu Kaş
Ayşe Ciplioğlu Kaş, @ayseciplioglukas
10.5.2026 09:09:22
5 puan verdi
Cennet kokulu annelerin toprağın altında da olsa bedenleri ruhları yanımızda ve bizi sarmaya devam ediyor... Ve o uzun soluklu duaları zihnimizde ve kalbimizde bizi hayata tutunduruyor. Şiiriniz ilham ve duygu dolu teşekkür eder saygılar sunar iyi çalışmalar dilerim.
k.doğanay
k.doğanay, @k-doganay
10.5.2026 08:42:02
5 puan verdi
Güzel bir şiir olmuş.
Yazan ellerinize sağlık.
Nice böyle güzel şiirlerde
Buluşmak dileklerimle,
Kutlar,selamlarımı sunarım.
Ayrıca;
ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN!..


neneh.
neneh., @neneh-
10.5.2026 05:15:39
5 puan verdi
:( Mekânı cennet olsun.Gidenin yeri doldurulamıyor maalesef.Sözün bittiği yer.Çok etkiledi.Üstad'a saygıyla.
Nurelî
Nurelî, @nurel
10.5.2026 01:44:21
Inna lillahi ve inna ileyhi raciun.
Nur içinde yatsın. Ruhu şâd olsun.
Okurken bu kadar içten mısralarda, annenizin hayatınızdaki izlerini canlı seyrettim sanki.
Kalemiz kavi, devriniz daim olsun.
Selam ve dua ile
Nâfiz BASAN
Nâfiz BASAN, @nfizbasan
10.5.2026 01:18:35
5 puan verdi
Şair, bu şiirde teknik bir kaygıdan ziyâde, "kalp diliyle" konuşmayı tercîh etmiş. Mısraların boyu, bir hıçkırığın uzayıp gitmesi gibi serbest ve akışkan.

Tezâtların Gücü: "Cennet bahçelerinde tâzele bu bayramını" derken duyulan uhrevî tesellî ile "Şimdi üşüyorum anne" diyen insânî çâresizlik arasındaki denge, okuyucunun kalbine dokunan en hassas nokta.

Sessiz Sofra: Soframızın artık sessiz kalması imgesi, kaybın her öğün, her gün yeniden hatırlandığının en somut kanıtı olarak sunulmuş.

Siz, bu şiirle üstâdım, sâdece kendi acınızı değil, annesini özleyen her evlâdın ortak sızısını dile getirmişsiniz. "Her merhametli kalpte sen yeniden doğarsın" dizesiyle kaybı, yaşayan bir değere dönüştürmeniz ise fevkalâde kıymetli.

Gönlünüze, kaleminize ve o vefâlı rûhunuza sağlık. Mekânı nûr, makâmı âlî olsun. Duâlarınızın, o güzel rûhun makâmında birer çiçek olup açmasını dilerim.
Halit Durucan
Halit Durucan, @halitdurucan
10.5.2026 00:50:26
5 puan verdi
İşte, boşuna denilmemiş cennet anaların ayağı altındadır diye. Şiirinizi okuyunca anacığım gözüme düştü, hüzünlendim!... Tüm analarımın toprağından öpüyorum. Üstada selamlar saygılar yolluyorum
Tülay Aslan
Tülay Aslan, @tulayaslan
10.5.2026 00:16:16
5 puan verdi
Güzel şiiri ve şairimi kutluyorum Kaleminize bereket İlhaminiz bol olsun Tebrikler.Annenizin mekanı cennet olsun.Selam sevgiler.
AKLA_ZARAR
AKLA_ZARAR, @akla-zarar
10.5.2026 00:14:51
5 puan verdi
Değerli YEŞİLIRMAK,

“Bir Yanım Eksik Bir Yanım Hep Çocuk Anne” adlı eseriniz, anne özlemini yüreğin en derin yerinden hisssettiren çok dokunaklı bir çalışma olmuş. Şiirin her kıtasında hasret, sevgi, dua ve vefa iç içe geçmiş. Özellikle kaybedilen bir annenin ardından duyulan o tarifsiz boşluğu son derece samimi ve doğal bir dille anlatmışsınız.

“Sen gittin ya evin kokusu değişti, ocağın tadı kaçtı” dizesi, yokluğun eve ve hayata nasıl sindiğini çok güçlü hissettiriyor. Aynı şekilde “Bir yanım eksik bir yanım hep çocuk” duygusu da şiirin tamamına içtenlikle yayılmış.

Şiir boyunca kullanılan sade ama etkili anlatım, okuyanın kendi hatıralarını da canlandırıyor. Duyguyu zorlamadan aktarmanız eseri daha da etkileyici hale getirmiş. Özellikle final bölümü hem hüzünlü hem manevi açıdan çok güçlü bir kapanış olmuş.

Kaleminiz daim olsun. Yüreğinizden süzülen bu samimi duygular nice gönüllere dokunsun. Rahmetle andığınız annenizin mekânı nur olsun.
Ahmet Coşkun 1
Ahmet Coşkun 1, @ahmetcoskun1
10.5.2026 00:13:09
5 puan verdi
Annelerimizin mekanı cennet olsun
bütün annelerin günü kutlu olsun
sevginiz daim olsun,
kutlarım efendim...
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
10.5.2026 00:11:19
5 puan verdi
Güzel ve de hoş bir eser, değerli dost kalem
Biz de okuduk ve kutladık yürekten, yalansız ve riyasız
Gönlüne, ömrüne bereket
Şiirle kal, sevgiyle kal, dostça ve de hoşça kal
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL