Para, gübre gibi etrafa yayılmazsa işe yaramaz. baco
tutkun durukan
tutkun durukan

PİR SULTANA...

Yorum

PİR SULTANA...

( 4 kişi )

32

Yorum

5

Beğeni

5,0

Puan

5746

Okunma

PİR SULTANA...

PİR SULTANA...

Kalk Pir’im kalk da bak, yattığın yerden
Heceyi hedefte gördü dönmeler
Tarzına tarifsiz tavır takınıp
Mısrayı ölçüsüz ördü dönmeler

Doğru yoldan başka yere saptılar
Emanete sözde devrim yaptılar
Gelenekten, özümüzden koptular
Hüsranın harcını kardı dönmeler

Ritimle ahengin renkleri soldu
Kafiye silindi, vezin yok oldu
Şiirin heryeri imgeyle doldu
Sanatı yerlere serdi dönmeler

İyice karıştı sap ile saman
Geçtikçe insafa gelmiyor zaman
Bizim sahillerde kalmadı liman
Rotayı batıya kırdı dönmeler

Rakı sofrasında bardak taşırdı
Sarhoş oldu kıblesini şaşırdı
Fransızdan, İtalyandan aşırdı
İthal cümleleri derdi dönmeler

Yarışa tutuştu üç beş haşarı
Jüriye çağırdı sağır Yaşarı
Ahraz Ahmet’indi bütün başarı
Her gece bir ödül verdi dönmeler

Ozanın herşeyi kalem kağıttı
Feryadı içimde dinmez ağıttı
Artolar, Ürekler efkar dağıttı
Barlarda tepinip durdu dönmeler

Karacoğlan, Köroğlundan erdemi
Nesimi’nin ilahi aşk her demi
Dadaloğlu, Aşık Veysel nerde mi
Çoktan defterini dürdü dönmeler

Ali Ekber Çiçek nasıl ustaydı
Mahsuni Şerifim ona hastaydı
Ölünce ülkemde kimler yastaydı
Sazıyla kefene sardı dönmeler

Desek de toprağa artık doyuver
Hayati Vasfiyle, Halil Soyuer
Sessizce gittiler bak birer birer
Yıllardır saltanat sürdü dönmeler.

Ustam Cemal Safi, asırlık çınar
Kalbinden tarihi akıtan pınar
Na-ehil bir olmuş sabrını sınar
Küstürdü murada erdi dönmeler

Tutkun DURUKAN


Bu şiir içimize sızan, bizden olmadığı halde bizden görünen, örfümüzü, adetlerimizi, geleneklerimizi ve söz sanatımızı yıkmak isteyen hainlere yazılmıştır....



Koyun beni hak aşkına yanayım
Dönen dönsün ben dönmezem yolumdan
Yolumdan dönüp de mahrum mu kalayım
Dönen dönsün ben dönmezem yolumdan

Pir Sultan Abdal

Paylaş:
5 Beğeni
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (4)

5.0

100% (4)

Pir sultana... Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Pir sultana... şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PİR SULTANA... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Nuray Ayhan
Nuray Ayhan, @nurayayhan
14.2.2013 16:31:47
5 puan verdi
mükemel bir iç döküş okudum hem de yerli yerinde kutlarım hissiyatını bu mahiyette yazan şairi
yorumlar ayrı bir rekn katmış sayfaya kültürümüz gibi desen desen daha ne desem hoşça bakın zatınıza....
zorel
zorel, @zorel
13.12.2008 22:40:51
ÇOK DEĞERLİ ŞAİRİM! ŞU SİTEDE HECE İLE YAZAN PARMAKLA GÖSTERİLECEK KADAR AZ.AMA NE YAZARSANIZ YAZIN NE SÖYLERSENİZ SÖYLEYİN ,BAHSETTİĞİNİZ DÖNMELERİ BU BATAKLIKTAN ÇIKARAMAZSINIZ .SİTE YÖNETİMİ HAFTANIN ŞİİRİNİ BU GÜNE KADAR HECE İLE YAZILAN ŞİİRLERDEN SEÇMEDİ, BELKİ BEN FARKINDA DEĞİLİM. YORUMLARIMA BAKMA İMKANINIZ OLURSA GÖRECEKSİNİZ Kİ İÇİ SİZİN GİBİ YANAN BİRİNİN ÖFKESİ ARTIK SON HADDİNE GELMİŞTİR.HELE O MÜNASEBETSİZ YORUMLAR YOK MU?KAHROLUYORUM ŞUNU SİZE KESİNLİKLE SÖYLEYEBİLİRİM Kİ O YORUMU YAPANLAR DA O ŞİİRİ(!) SEÇENLER DE O ŞİİRİ ANLAMAMIŞLARDIR.
AMA ALLAME OLDUKLARI İÇİN ANLIYORLAR.DEĞERLİ ŞAİR KARDEŞİM, BEN HİÇ BİR ŞEY ANLAMADIĞIM İÇİN
KENDİMİ APTAL VE GERİ ZEKA OLARAK DÜŞÜNMEYE BAŞLADIM ; O ŞİİRİ SEÇEN KURULA VE YORUM YAPARKEN
ADETA BİRBİRLERİYLE YARIŞAN O ŞAİRLERE BİR SORU SORDUM BU ŞİİRİN KONUSU NEDİR? TEMA'SI NEDİR ŞU ANA KADAR O BÜYÜK USTALARDAN SES SEDA YOK BEKLİYORUM.DEĞERLİ SAİRİM,SİZDEN BİZZAT RİCA EDİYORUM
YORUMLARDA LUTFEN ÖĞRETİCİ OLALIM, HATALARI BELİRTELİM ,DOĞRUSUNU GÖSTERLİM BENİM BÜTÜN YORUMLARIM BÖYLEDİR. 76 YAŞINDAYIM BÜTÜN GAYEM GENÇLERE BİRİKİMLERİMİ AKTARMAK ONLARI GELENEKLERİMİZE UYGUN BİRER EVLAT OLARAK YETİŞMELERİNDE KARINCA KARARINCA ONLARA YARDIMCI OLMAK BAŞKA BİR BEKLENTİM DE ZATEN YOK.SEVGİLERİMLE
AHMET TURANOĞLU
AHMET TURANOĞLU, @ahmetturanoglu
11.12.2008 14:19:10
SERBEST NAZIM

İmge, hayâl çöplüğü şiir-şair maskara !
Edebi kültür zayıf, okumaz aruz-hece...
Düzen-uyak-ölçü yok, dili atar mezara ;
Olmalı serbest nazım ! Nâzım-Ârif-Veli’ce.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Bir dörtlükle sesine ses olmak için eklerim.
"HECEYE GÖNÜL VERENLER" atölyeme beklerim.
kartanesı
kartanesı, @kartanesi
2.9.2008 13:20:15
SAYGILAR...
Saadet Ün
Saadet Ün, @saadetun
31.8.2008 01:22:50
Bu şiir yalnızca tek bir şeyden söz etmiyor ki...


Serbest şiir derken, şiir yazdığını sanan ve alkışlanmayı bekleyen, anlamını bulamadığımız, söz olsun torba dolsun misali imgelerle süslenmiş nesiri şiir olarak ortaya koyanlaradır bu tepki...

Bu tepki:

"Ozanın herşeyi kalem kağıttı
Feryadı içimde dinmez ağıttı
Artolar, Ürekler efkar dağıttı
Barlarda tepinip durdu dönmeler"

Toplumun kimleri alkışladığına tepkidir... Yüreklerdeki temizliğin kayıplığına tepkidir...
Yürekten gelen türkü türkü sevgilerin kaybına tepkidir...

Bu şiir;

"Koyun beni hak aşkına yanayım
Dönen dönsün ben dönmezem yolumdan
Yolumdan dönüp de mahrum mu kalayım
Dönen dönsün ben dönmezem yolumdan

Pir Sultan Abdal"

Hakkı unutanlara tepkidir... Dünyaya tamamiyle yüzünü dönenlere tepkidir...
"Kim gidip görmüş" diyerek ahireti unutup, hayatını yaşa (zevk diye tanıtılan her türlü pisliği güzel gösterek) diyenlere tepkidir...

Ve hece şiirine sahip çıkması;
Pir Sultan Abdal'ın, Yunus Emrenin, Karacaoğlan'ın vs... yani bizim şiirimize sahip çıkma isteğidir... diyorum.


"Dönme" kelimesi akıllara bir çok şey getiriyor... Buna hangi gözle bakılırsa öyle görülür...
Evet anlamı nahoşdur. "Dönme" kelimesi yerine sapanlar, sapıtanlar, saptıranlar deseydi... ya da yönünü dönenler deseydi belki bunca tepki almayacaktı bu şiir...

Bu kadar tepki bana göre bir tek kelime yüzünden şiirin tümüne haksızlık etmektir...

Tutkun Durukan Kardeşimin Kişiliğini bilir ve takdir ederim...
Kalemini de beğenir ve her zaman takdir ederim...

Bu demek değildir ki onu tanıdığım için savunuyorum.
Hayır. Şiiri okudum. Ve eleştirileri de okudum...

Bunca tepkiye haksızlık derim ve şiiri seven, şiire değer veren, emek harcayan bu yüreği kutlarım.

Saygımla


Saadet Ün tarafından 8/31/2008 1:25:11 AM zamanında düzenlenmiştir.
ay
aytaç şirin, @aytacsirin
25.8.2008 00:07:16
sizin gibi hadsizlerin ağızlarına pir sultan adını alması için önce gargara yapması gerek.

ayrıca şiirin pir sultan üstad la ne alaaksı olduğunu anlamakta güç. sanırım kuyruk acısı ağır geldi size...
aslında yorumlara verdiğiniz cevaplardan terbiye seviyeniz de açıkçası gün yüzüne çıkmış...

ama çok şükür ki şiiri seviyorum....
her zaman ki gibi attila ilhan lar orhan veli ler aziz nesin ler karacaoğlanlar okuyarak yaşayacağım...
sizlerin şiirleri hayatımdan uzak olsunda yeter...

aytaç şirin tarafından 8/25/2008 12:22:58 AM zamanında düzenlenmiştir.

aytaç şirin tarafından 8/25/2008 12:24:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
munır
munır, @munir
24.8.2008 05:02:16
demek hala yaşıyor
sana karşı çıkanlar orhan veli,
halbuki
seninde güzel şiirlerin vardır heceli.
bozok
bozok, @bozok
23.8.2008 12:20:07
sayın değerli ustamız ve şairimiz tutkan bey vezin ve ölçüyle yazılan şiiri , kültürümüzü savunduğun için kutluyorum ama sizler bunların eğitimini almış desteklenmişsiniz bu şansınız olmuş bir de bizi serbest yazanları düşünün içinde yanan şiir aşkını nasıl dindirsin bizlerin eğitim alma tercihimize bile anlayış gösterilmedi hala içimden gelen anlık söz ve şiirlerimi gizli bu sayfaya yazıyorum bizede anlayış ve hoşgörü lütven. sizlergibi ozan ve şairleride yürekten alkışlıyorum tabiki.
tutkun durukan
tutkun durukan, @tutkundurukan
23.8.2008 08:42:54
BU ülkede vazife alıp dinimizi, dilimizi, kültürümüzü, edebiyatımızı v.s bozmak için içimize yerleşen hainler var...Atatürk vefatından önce Masonlarla ilgili ve İsmet İnönü ile ilgili tehkileri haber vermiş ama kimseye derdini ölüm döşeğinde anlatamamıştı...Bu vatan sahipsiz değil...Beni tanıyanlar bilir...Ben serbest vezinli şiire karşı değilim...Ben serbest denilen ama nesirden farkı olmayan düzyazılara karşıyım....Kibariyenin ve Hülya Avşarın jüri üyesi olduğu bu ülkede biz edebiyatımızı ve müziğimizi bu dönmelere bırakacak değiliz....
ADALETİN SESİ
ADALETİN SESİ, @adaletinsesi
23.8.2008 03:25:06
ustammmmmmmmmm.
herkes hece yazacak diye bir kural yok değil mi?
aslında hece şiiri yazmak başlı başına bir sanat.
herkes yazamaz değil mi?
yazanı zaten ayakta alkışlıyor herkes.
ama,,, ama ,,,serbest şiirler de var insana haz veren.


***tavuk lezzetlidir
haşlaması da güzel olur,,,,mangalı da.
hangisini derseniz? .... tercih sebebidir derim.
şiirinizi ayrıca kutlarım.bu kadar yüklenmeyin bence....
cawres
cawres, @cawres
22.8.2008 20:41:27
ustaları yad ettigin için yürekten kutlarım emek dolu şiirinizi harikaydı
şahamettin
şahamettin, @sahamettin
22.8.2008 20:34:14
Kalk Pir’im kalk da bak, yattığın yerden
Heceyi hedefte gördü dönmeler
Tarzına tarifsiz tavır takınıp
Mısrayı ölçüsüz ördü dönmeler

Bazı arkadaşların kıtanın son dizesinden dolayı şiire tepki, verdikleri görülüyor.Şiirin geneline bakıldığında şairin serbet şiir yazan herkesi DÖNME OLARAK kastetiğine dair bir belirti yoktur.

Her ne kadar itham olarak hoş bir sözcük olmasa da şairin sözünü ettiği şey bence anlaşılandan daha farklıdır. Kaldıki dönme diye itham edilenler , sözü edilen eylemleri heceyle de, aruz la da yapabilirler. O bakımdan serbst şiir yazanların alınmasını aşırı alınganlık olarak görüyorum. Mesela serbest ölçüyle ben de çok şiir yazdığım halde kendimi dönme olarak suçlanmış hissederek üzerime alınmadım. Bence şiirin muhatabı sadece dönme olarak suçlanan kişilerdir. Serbest şiirler yazan ama dönme olmayanların alınmasına gerek yoktur.

Dönme sözcüğü anlamca : cinsiyet değiştiren ve din değiştirenlere söylenen bir kavramdır diye bilirim. Milliyet değiştirme söz konusu olmadığından insanlar sadece tabiyet değiştirir. Dolayısıyla şiirde tariz anlamı da düşündüğümüzde heceden ve aruzdan dönüp serbest şiir yazanlar itham edilse bile bunda da şahsıma göre o kadar kızacak bir yan olmamalı nihayeti serbest şiir de bizim kültürümüzün öz malıdır.
Bence suçlanan şiir tarzı değil iki yüzlü davranarak, bizim kültürümüze hizmet ediyor görünüp altını oyan, kötü emelli kişiler şairin hedefi olmuştur.

Şair bence şiir tarzını değil ülkenmiz ve kültürümüz için zararlı fiilerde bulunan bizden gibi görünüp bize zarar verenlere çatmıştır. Serbest şiiri yazanların tamamına değil , bu şiir tarzıyla şiiirimizi ve kültürümüzü yozlaştırmas gayreti güden ard niyetli ve ülke düşmanı kişileri hedef almıştır.

Şair arkadaşımızın da böyle düşündüğünü sanarak bu şiiri oluşturduğunu düşünüyorum.

Bu arada güzel şiiri ve hece tekniğini başarıyla kullanmasından dolayı da kutluyorum.

Herkese saygılarımla
Guldane Dal
Guldane Dal, @guldanedal
22.8.2008 15:54:54

Sayın Tutkun sizi aşırı tutkun gördüm bazı konularda..
Aslında sayfanıza gelmemdeki sebep tamamen şiirinizin adından dolayı olmuştu ama açınca okumak istediğimde yine bazı yorumlarınızdaki sivriliklerle kalşılaşmış olmam beni şaşırtmadı açıkçası yoksa özel olarak sizi okumaya gelme gibi bir seçimim olamazdı hele ki geçenlerde severek ve beğenerek okumuş olduğum Atilla Güler'in şiirinin altına düşmüş olduğunuz ilginç ve bir o kadar da yanlış yorumunuzdan sonra ...
Ben de '' sizin içinize sızan, sizden olmadığı halde sizden gibi görünen, örfünüzü, adetlerinizi, geleneklerinizi ve söz sanatlarınızı yıkmak isteyen hainler sınıfına giriyorum sanırım sizin tabirinizle ya da dönekler sınıfına'' öyle mi ? Bu nasıl bir dildir anlaşılır gibi değil gerçekten de yani şimdi siz serbest şiir yazanları HAİN ve DÖNEK olarak mı nitelendiriyorsunuz ? Siz ki okuduğunuzu söyleyen bir kişisiniz yoksa bunları size o okuduğunuz okullarda mı öğrendiniz ? Başkalarına yani sizin dışınızdakilerine böyle hakaretler edin diye ni verdiler siz o diplomaları ? Ki şiirinizde bahsi geçen şairleri siz böylesi bir şiirde kullanma cüretini nasıl gösterebiliyorsunuz ? O değerli şairleri kimsenin böylesi aşağılayıcı bir şiirde onların adlarını kullanma lüksü olamaz ve olmamalı da ... Aslında yazılacak çok şey var şiirinizin üzerine ama gerek yok fazla uzatmaya çünkü her şey ortada ve ben sizin HAİN ve DÖNEK'likle suçladığınız bir değerli şairimizden örnekle bitirmek istiyorum yorumumu daha fazla uzatmadan ;

ANLATAMIYORUM

Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;
Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?
Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce
Bir yer var biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım duyuyorum
Anlatamıyorum (Orhan Veli)


Saygılarımla ....


verda
verda, @verda
22.8.2008 14:19:07
‘’Bilirim bilirim dersin bilene danış
Danışan dağları aşar mı aşar
Danışmadan yola çıksa bir kişi
Akıbet yolundan şaşar mı şaşar’’ der Pîrim Sultan…

Gerisi şaire kalmış.Varsın düşünsün…
Fatma Biber
Fatma Biber, @fatmabiber
22.8.2008 13:01:43
Unutmayınız ki serbest yazanlardan da çok çok iyileri var. Hatta birçok hececiden daha çok insan ruhuna hitabedenler...

Bence eleştiriniz fazla sert olmuş. Gençlerimiz serbest şiiri daha çok seviyor.

Şiir olarak güzel, itirazım içeriğe...

Tebrik ediyorum.
cemil
cemil, @cemil
22.8.2008 12:50:08
Ozanın herşeyi kalem kağıttı
Feryadı içimde dinmez ağıttı
Artolar, Ürekler efkar dağıttı
Barlarda tepinip durdu dönmeler

Karacoğlan, Köroğlundan erdemi
Nesimi’nin ilahi aşk her demi
Dadaloğlu, Aşık Veysel nerde mi
Çoktan defterini dürdü dönmeler

Ali Ekber Çiçek nasıl ustaydı
Mahsuni Şerifim ona hastaydı
Ölünce ülkemde kimler yastaydı
Sazıyla kefene sardı dönmeler


Kaleminize sağlık. Saymış olduğunuz ve daha nice ozanlarımızı rahmetle anarken türkülerimizin susmayacağını ve yeni nesillere aktarılacağını görmek beni sevindiriyor. Çünkü gençliğin türkülerimizi dinlemeye başladığını da görmekte ve mutlu olmaktayım. Türkü kültürünün diğer kültürler gibi aileden geldiğini de yakından izlemekteyim. Yeni pir sultanlar ve mahzunilerin yetişmesi dileklerimle.
dellysedat
dellysedat, @dellysedat
22.8.2008 09:50:31


dellysedat tarafından 10/21/2009 1:10:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
nene hatun
nene hatun, @nenehatun
22.8.2008 09:10:52
Halk ozanlarının piri yada üstadı olan Pir Sultan Abdal, Osmanlı’nın halka karşı haksız, sert ve baskıcı tavrına karşı baş kaldırmıştır ve bu yüzden asılmıştır.

Kul Olayım Kalem Tutan Ellere

Kul Olayım Kalem Tutan Ellere,
Kâtip Arzuhalim Yaz Yare Böyle.
Sekerler Ezeyim Şirin Dillere,
Kâtip Arzuhalim Yaz Yare Böyle.
Güzelim Ey Güzelim Ey Güzelim Ey Ey.

Sivas Ellerinde Sazım Çalınır,
Çamlı Beller Bölük Bölük Bölünür.
Yardan Ayrılmışam Bağrım Delinir,
Kâtip Arzuhalim Yaz Yare Böyle.
Güzelim Ey Güzelim Ey Güzelim Ey Ey.

Pir Sultan Abdal’ım Ey Hızır Paşa,
Gör Ki Neler Gelir Sağ Olan Basa.
Beni Hasret Koydun Kavim Kardaşa,
Kâtip Arzuhalim Yaz Yare Böyle.
Güzelim Ey Güzelim Ey Güzelim Ey Ey.

Yüreğinize sağlık güzeldi ...Hatta yine tebessümlerle okudum.Pir Sultan hakkında biraz okudum.Çok ildinç gelen bir cümleyi de buraya taşıdım.Çok tanınmış bir eserini de hatırlamak açısından tekrar okuyorum.Biz şiiri layıkıyla okuyup yetinelim .Emeğinizi,yüreğinizi koyduğunuz bu güzel şiirleriniz için teşekkür ediyoruz size.Çalışmalarınızda başarılar dilerken yüreğiniz sevgiye ve ilhama açık olsun.Bize de bu şiirler örnek olsun.

Nihal Mirdoğan
Nihal Mirdoğan, @nihalmirdogan
22.8.2008 06:26:44
Merhaba Sayın Durukan...
Edebiyatımızda hece ve serbest vezin ya da aruz.Üç ayrı tarz vardır... ayrı tarzlarda yazan şairlere herzaman saygı duymalıyız..Tabi ki serbest şiir kuralsız diyen şairlere ben de karşıyım...Serbest şiirde ritmi yakalamak,arada kafiye serpiştirmek hele ki iç kafiye ya da ses uyumlarını önemseyerek yazmak kuraldır...Serbest şiir yazmak,öyle denildiği gibi de kolay değildir
alabildiğine serbest yazılan şiirleri okumak bana haz vermez...
Ayrıca her hece şiiri de mükemmel olmadığı gibi her serbest ya da aruz da mükemmel olmayabilir...
Şiirimizi kuralıyla okuyucuya verebiliyorsak,tabii ki tarzımızı savunacağız ama karşı tarafa da saygı duyacağız...

kaleminizi takdir ettiğimi bilirsiniz...saygılarımla.

Asithâne
Asithâne, @ados
21.8.2008 23:13:02
şimdi bende bu sözde ''şiir'' olan yazıya
aynı şekilde karşılık versem seviyem ne olur ?
5 yaşında çocuk yapmaz sergilediğiniz bu davranışı.

sizi izinde olduğunuzu iddia ettiğiniz kişilere havale ediyorum..
ayıp deme gereği duymadan...
meco
meco, @meco
21.8.2008 22:56:35
Sevgili Şair Efendi,
Şiiriniz, dost gönülleri okşarken, bir tarafı yok sayıyor. Sen Şair Efendi, diyorsun ki; 'Hececiliği öldürdüler, kafiyeyi bozdular, kağıdı kafalarına göre dürdüler.' hececiliğe saygı diyorsun, ama serbest ölçü yazana
-Dönek- diye hitap ediyorsun.
Kimse hececiliği kötülemiyor ki zaten. Onun -Zamanında- büyük ustalık olduğu halen kabul edilir.
Sen ki, Ey! Şair Efendi Nazım'ları, Orhan Veli'leri, Attila İlhan'ları, Edip Cansever'leri, Ahmet Arif'leri, İlhan Berk'leri yok say diyorsun ve yok saymayan -Biz Sen'lere- 'Dönek' diye hitap ediyorsun ve bizim adlarımızı hainleştiriyorsun, sen Şair Efendi.

Ben bir Tiyatro Yönetmeni'yim. Geçdiğimiz tiyatro sezonunda izleyicilerimize bir Şiir Dinletisi sunduk.
İçinde kimler mi vardı:
Karacaoğlan'lar, Aşık Veysel'ler...
Nazım'lar, Attila İlhan'lar, Ahmet Arif'ler...

Peki şimdi sorarım sana, Ey! Şair Efendi, Bizler dönek miyiz?

Yoksa sen mi,
'Sessizce gittiler bak birer birer
Hepsinin kalbini kırdı dönmeler.'
diyerek, kapalı bir kutu içinde at gözlüğüyle mi dolaşır durursun,
-A benim, Şair Efendim.

Serbest Hece Ölçüsü ile yazanlar ülkemiz adına ödül alırken hiç mi, sana bir şey olmadı.
Çünkü biz - Sen'li Bizler- Ali Ekber Çiçek Baba'nın yurtdışında ödüller, övgüler aldığı üniversiteleri duydukça gururlandık,
Fazıl Say gibi ünlü sanatçılarımızın Aşık Veysel'i yurtdışına taşıdığında göğsümüz kabardı. ( Ki Fazıl Say'ın son albümüde, Serbest Ölçü'lü şiir yazan Nazım Hikmet RAN'ı konu aldı.)


Hadi buyrun bakalım, Şair Efendi. Sen ki Yücelerin Yücesi, Dağ Deviren -Efendi Bay-larsınız, o kadar üniversiteyi ne diye bitirdin. Yoksa sizin üniversitelerinizde 'Eşitlik, Özgürlük, Kabul Görmek' diye haklar yok muydu?

Ki sen Demokrasi yanlısıysan, neden yok sayıyorsunuz 'Serbest Ölçü'yü'.

Ben de -çok önemli ise- Tiyatro Yönetmeni, legal olarak çalışan bütün Sivil Toplum Örgütleri, Siyasi Partileri içinde barındıran sadece ülkenin geleceği için çalışan, hiç kimsenin arka bahçesi olmayan bir Kent Konseyi Gençlik Meclisi'nin Genel Kurul Üyesi'yim.

Dip not: Şiirindeki hatalarına da bir baksan iyi edersin -Şair Efendi-!....
OZ
OZANSENTEZI, @ozansentezi
21.8.2008 22:34:52
ah demekten baska ne diyabilirim ki bu gercegin kendisi haykirisa
tebrikler gönül dolusu selamalr
Etkili Yorum
MEZARKABUL55
MEZARKABUL55, @mezarkabul55
21.8.2008 22:28:34
Eskinin asaletini yeninin özenti tayfası içi boş bir şekilde işgal etmiştir ne yazık ki...

"Sence bir yıl geçti bence asırlar
Gıybete malzeme kaldı kusurlar
Fahişe oldu da bakire sırlar
Seni sevdiğimi öğrenmedin mi"
CEMAL SAFİ
Büyük ustamızın dörtlüklerinden bir örnektir yukarıdaki...Be dönmeler,be ruhsuzlar ne istersiniz böyle asil bir gelenekten nedir bu içi boş hayranlık dedim şiirinizi okuyunca...Bu topraklardan bir Yunus EMRE geldi geçti dünya tarihine kimsenin çakamayacağı kazığı çaktı geçti siz hala neyden bahsediyor sunuz???Günlük konuşma dilinden şiire kadar değil sadece yozlaşımımız her türlü insan ilişkilerimizde kendini gösteriyor bu çöküntü...Karacoğlan, Köroğlu,Dadaloğlu, Aşık Veysel,Halil Soyuer,Nesimi,Pir Sultan Abdal...Allah aşkına bir düşünelim kim bu adamlar ne yapmışlar nasıl yapmışlar,hangi duyguyla hangi şekli kullanmışlar bir düşünelim...Geçmişini bilmeyen bir toplum olarak gelecekten hayır bekleyen aptal bir toplum olmayalım diyorum...Eğer o taptığınız batı ülkeleri aruzla yada heceyle şiirler yazıyor olsaydı eminim ki herkes bu ülkede hece yazmaya başlardı...Hep koyun olmuşuz çobanlıkta gözümüz yok...Bu kültürü bu hale getiren kimseye saygı duymuyorum ben...Şiire saygısı olmayan kimseye saygı duymuyorum ben...Kimsenin haddi değil şeref timsali bir kültürü ayaklar altına almak...Bu işe gerçekten emek veren her kimse bu kültürün asıl sahipleride onlardır...Her heceyle şiir yazan çok iyidir ve çok güzel bir iş yapıyor demiyorum bu arada...Bende hece yazıyorum ama öyle hece şiirleri var ki okurken sıkılıyorum sırf ölçü tutsun diye manadan eser kalmamış şiir de...Burda aklıma gelen ilk şey de "herkes şiir yazmak zorunda değil" sözü...Bunları sadece ama sadece bu işe olan saygımdan söylüyorum...Birilerinin keyfi için birşeyler baltalanmasın...Son dönem hececi şairlerimizden kaliteli eserleriyle tanıdığımız Tutkun DURUKAN hocama böyle bir eseri bizlere sunduğu için sayısız teşekkür ediyorum...Yolunu bilenlere layık olma ümidiyle...
ASMEROZ-62(Gülşen Polat)
ASMEROZ-62(Gülşen Polat), @asmeroz-62-gulsenpolat-
21.8.2008 21:54:19
Tüm samimiyetimle güzel duygularınıza katılıyorum şiir yürekli dost, doyumsuzdu kaleminiz daim ve keskin olsun..

UMUT ve DOSTCA
Selma Özeşer
Selma Özeşer, @selmaozeser
21.8.2008 20:06:09
Sadece sular dalgalanmadan durulmaz, bu da bir tabiat gerçeğidirdiyorum.
sağlıcakla.
Yalçın Gözetelik
Yalçın Gözetelik, @yalcingozetelik
21.8.2008 18:34:39
Evet katılıyorum size. Saygıdeğer Tutkun Durukan. Gerçek sanatkarlara bu sesleniş pek bir gerekli idi. Keşke diyorum keşke Pir Sultan uyansa da. Sanatın kimlerin eline düştüğünü görse kime ne emanet ettiğine bir baksa da görse.Davranışlardaki bozukluğun seslenimlerdeki hakaretin gerçek sanatla uyuşmadığını bir takım 'dönmelere' yeni baştan öğretse.Sanat bu değil sanat insanı sevmektir sevmeyi öğretmektir. Doğruyu yanlışı ayırt ederken ne olursa olsun insanı kazanmanın yolunu göstermektir.Demem o ki Saygıdeğer Tutkun Durukan iyi ki siz 'dönme' değilsiniz (!) ve varlığınızı hissediyoruz sanatınızla.Saygılarımla..
Salih Keteci
Salih Keteci, @salihketeci
21.8.2008 18:34:22
Sanat,edep dedi usta yazarken
Üstad Cemal Safi bize küserken
Şair şamarını böyle vuruken
Yüzlerde izini görün dönmeler.
müptelâ
müptelâ, @muptelâ
21.8.2008 18:29:15
olağanüstü bir taşlama,mükemmel örneklerle süslenmiş ,su gibi akıp giden harika bir şiir olmuş.
her mısrasında şairin emeği, inandığı yoldaki mücadelesinin teri hissediliyor.
bu dizeleri yazan üstadın adını eminim ilerleyen zamanlarda çok güzel şiirlerin mahlasında,dilden dile türküleşen sözlerin altında göreceğiz.
tebrik ederim...
muratcanbolat
muratcanbolat, @muratcanbolat
21.8.2008 18:23:23
Türk Kültürü sağlamdır .Kaya üstünde toz değildir .Asla ve kat'a Türk Kültürüne ve değerli ozanlarına laf söylemek kimsenin haddi değildir.Nazımıyla Fazılıyla Pir Sultanıyla Yunusuyla bu kültürün canlı kalmasına hizmet eden herkes bizim için değerlidir .Bu Şairlerimizin dil gelişimine katkıları büyüktür.Rabbim sayılarını artırsın.Mevlana Yunus torunları Pir Sultanın evlatları Hacı Bayramın Talabeleri Hacı Bektaşı Velinin erenleri gelin hep birlikte şiirimizle yazdığımız nesirle kültürümüze hizmet edelim.Üç şiir tarzıda bizimdir.Özleşim Topluluğu olarak hedefimiz üç şiir tarzında gerek aynı form içinde gerek farklı form ve şekillerde hizmet etmektir dilimize.Yani madem biz kökleri mazide olan atileriz Yahya Kemalin ifadesiyle .Gelin pirinçteki beyaz taşları ayıralım .Tamam herkes duygusunu düşüncesini yazabilir ama her ölçüye uygun heceyle aruzla yazılan şeylerin şiir olmadığı gibi konu bütünlüğü olmayan kavram çelişkileriyle dolu ve bol imgeyle saklı şiirimsiler de şiir değildir.Gerçekten çok güzel serbest şiir yazan bir sürü şair var gerek burda gerek başka yerde ki bana göre çok daha zordur serbest şiir yazmak .Hece şiirinde ritmi ahengi tuttturmak kafiye ve ölçüye boğmadan has şiir yazmak kolay değil çok zordur.6+5 gibi kolay görünen ve ritmin ahengin çok zor sağlandığı bir şiiri Tutkun Kardeşim meslektaşım gibi böyle başarılı bir şekilde icra etmek çok çok zordur.Benim saygım hece yazana da serbest yazanada aruz yazana da aynı .Burda insan olarak herkese saygı duymalıyız .Evrensel değerler çerçevesinde kimseye saygısızlık yapmak istemem.Zaten şahsı değil yaptığını eleştiririm.Şimdiye kadar kolay kolay kimsenin şiirini eleştirmedim.Özelden dileyene eleştirimi yaptım.İnşallah bu güzel hece öğreniğinde olduğu gibi herkes kendi yazdığı tarzda güzel örnekler verir.Saygı ve sevgilerimle...
d_i_l_e_k
d_i_l_e_k, @d-i-l-e-k
21.8.2008 18:07:03
hece ölçüsüyle şiir yazmanın zorluklarını birkaç gündür yaşıyorum ve bu güzel şiirinizdeki ölçüye gıpta ederek bakıyorum.... size daha önce de belirttiğim gibi kelimelerle harbe girmiş gibi hissediyorum kendimi... işte tamda bunun bilinciyle sizi tebrik ederim....
ayrıca belirtmekte isterim... ismini sizden sıkça duyduğum Cemal Safi' nin şiirlerini daha önceden okumamıştım... büyük eksiklikmiş benim için.... tekrar tebrikler....

bozok
bozok, @bozok
21.8.2008 18:05:14
ağzınıza sağlık değerli şair çok beğendim çok şiirinizi kutlarım sizi
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL