Para, gübre gibi etrafa yayılmazsa işe yaramaz. baco
oktayzerrin
oktayzerrin

NASIL NİŞANLIYIZ ?

Yorum

NASIL NİŞANLIYIZ ?

26

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

1830

Okunma

NASIL NİŞANLIYIZ ?

NASIL NİŞANLIYIZ ?


Nasıl nişanlıyız görüşmek yasak
Hata, kusur kimde sebep arasak
Ne çıkar üzülsek, her gün ağlasak
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

Kol-kola gezmemiz suç olup çıktı
Ellerin bu tavrı canımı sıktı
Gözyaşım sel olup, yanaktan aktı
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

Cinayet işledik sanki mübarek
Ne servet istedik, ne yağlı börek
Şeytan diyor giriş kazma ve kürek
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

Elâlem gidiyor kör müsün aya
Bu kafayla kaldık biz yine yaya
Çekip gideceğim Çin’e, Rusya’ya
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

OKTAY ZERRİN- BAFRA
31- 07-2008- Saat: 00.56

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 
Nasıl nişanlıyız ? Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Nasıl nişanlıyız ? şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NASIL NİŞANLIYIZ ? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
emine pisiren
emine pisiren, @eminepisiren
1.8.2008 13:22:42
İlahi şairim, güldürdünüz beni...Tam bam teline basılacak dizelerinizi kutluyorum...Bugünü ve çağ dışı düşünen beyinlere sesleniş gibiydi dizeleriniz...Yürekten kutluyorum sizi...Saygılarımla
rıfati
rıfati, @rifati
1.8.2008 10:27:07
Elâlem gidiyor kör müsün aya
Bu kafayla kaldık biz yine yaya
Çekip gideceğim Çin’e, Rusya’ya
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?


dosdoğru bir şiir.

Kutlarım.
NARİN/ELMAS
NARİN/ELMAS, @narin-elmas
31.7.2008 22:36:28
YÜREĞİNİZE SAĞLIK.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİNNN....
papatya__06
papatya__06, @papatya--06
31.7.2008 21:43:43
Güzeldi şiirin kardeşim gönlüne sağlık beğeniyle okudum ilhamın bol ve her şey dilediğin gibi olsun selam ve sevgiyle...
Kiraz Çiçeği
Kiraz Çiçeği, @kirazcicegi
31.7.2008 21:27:51
Kıymetli Hocam,
isyanınızla bile sevgi dolu yüreğinizle gülümsetiyorsunuz bizleri. Naif yüreğinizdeki bazı anlamsız törelere katşı duruşunuz örnek olsun kavga gürültü ile meydan okumaya baskı kurmaya devam edenlere. Yıllar yılı feryad ediyoruz, yazıp çiziyor ve anlatıyoruz da nato kafa nato mermer duruyor karşımızda :))
Demişsiniz ya zaten: millet aya biz yaya diye, aynen katılıyorum ve dahası, yaya kalmakla olsa iyi de mehter tersi bir ileri 2 geri gidiyoruz üstelik :))
Teşekkürlerle sevgi yüklü saygılarım kabulünüze.
onurumsun
onurumsun, @onurumsun
31.7.2008 17:31:49
Elâlem gidiyor kör müsün aya
Bu kafayla kaldık biz yine yaya
Çekip gideceğim Çin’e, Rusya’ya
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

Toplumsal basıların sonucu değil mi bu işkenceler. Küçük yaşta engelelnir "ERKEKTEN ARKADAŞ OLMAZ" dye ve sonrasın da " sevemezsiniz" diye prangalar vurulmak istenir yüreklere. Aşar sevdalılar tüm engelleri takarlar halkaları parmaklara ama yine yasaktır erkek eli degmemeli eline, gerdek gecesine bırakmalı her şeyini.

İşte böyle nişanlılık Sonunda evlenseler de bulabilecekler mi mutluluğu bu da belli değil ki.

Çok özel bir konuya değinmiş kalem ve yürek. Kutluyorum kaleminizi ve saygılar yüreğinize
yunusi
yunusi, @yunusi
31.7.2008 17:20:36
Nasıl nişanlıyız görüşmek yasak
Hata, kusur kimde sebep arasak
Ne çıkar üzülsek, her gün ağlasak
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

Kol-kola gezmemiz suç olup çıktı
Ellerin bu tavrı canımı sıktı
Gözyaşım sel olup, yanaktan aktı
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

Cinayet işledik sanki mübarek
Ne servet istedik, ne yağlı börek
Şeytan diyor giriş kazma ve kürek
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

Elâlem gidiyor kör müsün aya
Bu kafayla kaldık biz yine yaya
Çekip gideceğim Çin’e, Rusya’ya
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
bazı yörelerde bu böyle...yavuklular birbirinden kaçar...
ama gittikçe her konuda yozlaşma olduğu gibi bu konuda da bir yozlaşma var...
bence çok fazla görüşmemeleri doğrusu...belki birileri yobaz, gerici diyecekler, ama ben doğrularımın arkasındayım...
güzel şiirdi...kutlarım üstat...
selam ve hürmetler...
ALMILA KARGÜLÜ
ALMILA KARGÜLÜ, @almila-kargulu2
31.7.2008 17:00:22
bizim gerçeklerimiz
iyi mi kötü mü hala anlamış değilim desem??????

neyse içtenlikle tebrik eidyorum

selamlarımla
daima...
zıman
zıman, @ziman
31.7.2008 16:57:58



iyice bir sitem var

haz aldım okumaktan

sağlıkla.


oktayzerrin
oktayzerrin, @oktayzerrin
31.7.2008 16:38:47
değerli dostum sn.Attila YEKTA bey, yorumunuzu etkili yorum seçtim ama sanki ben nişanlılar şehvetini gidersinler demiş gibi bir kanı yaratmışsınız oysa her nişanlı genç ahlaksız değildir ve namusunu koruyamayacak kadar namusuz olan namusuza da bizim insanımız araştırmadan kız vermezl...ama ben öyle nişanlılar gördümki türbanlısı, mini eteklisi el-ele de geziyordu, yan-yana da...ben sizin ne demek istediğinizi iyi anladım da belki bazılarının kafasında soru işaretleri uyandırabilir bu şüpheli yaklaşımlar...yoksa her nişanlı namusuz ilşkide değildir...insanlarımızı da lüten zan altında bırakmayalım...zaten buna ancak aşırı taassup ve din duygusunu sömüren zinniyetler karşı çıkar ama akıllı ve sağ duyulu dindarlarımız da yok değil...tüm mesele doğru algılamaktadır...ona bakarsanız ben de eşimle nişanlıyken aile baskısı nedeniyle maalesef doğru dürüst gezemedik..teşekkür ederim...saygımla...Çin'e, Rusya'ya giderim sözüyle de azda olsa bir nebze espiri yapmak istedim.yoksa gidilecek Türkiye'de çok yer var..belki biraz da kâfiye düşünülerek bu fikre varılmıştır ama yine bir takım insanlar çıkıp şimdi demagoji yapacak, siyaset yapacaktır zaten biz millet olarak başka ne yapıyoruz ki ? yıllardan beri birbirimize düşmanlık beslemekten başka..saygımla...
dellysedat
dellysedat, @dellysedat
31.7.2008 15:47:06



...

dellysedat tarafından 8/1/2008 12:14:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
kazım Doğan
kazım Doğan, @kazimdogan
31.7.2008 15:39:51
Elâlem gidiyor kör müsün aya
Bu kafayla kaldık biz yine yaya
Çekip gideceğim Çin’e, Rusya’ya
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

Evet maalesef çoğu yörelerimizde töreler yüzünden yasaklanan şeyler oluyor..Aydın yüreğinize sağlık güzel ve anlamlı bir şiir daha okudum kaleminizden kutluyorum üstadım...
aynur soysal kumcu
aynur soysal kumcu, @aynursoysalkumcu
31.7.2008 15:07:49
tebrıkler okan hocam guzeldi.nısanlılık demek anlasmak anlasamadıgın yerde durup dururken ewlenıp bosanmamak için ön secım gıbı bır sey bunun içinde nısanlılık ewlılıkden daha önemlı bence nısanlılıgını ıyı ve saglıklı gecıremeyen cıftler mutsuz olmaya mahkumdur bence.
Etkili Yorum
AttilaYekta
AttilaYekta, @attilayekta
31.7.2008 15:02:16
Hocam siz çok çok çoook yaşayın emi!...
Hem şiiriniz,hem de yorumlara yazdıklarınız güldürdü beni...
Eğer şiirde içtenlik,sevecenlik gibi bir kategori varsa,sizin yazdıklarınız orada en önplanda olurdu...
Aslında,herkesin genellikle kuruntularını ifade etmeye çalıştığı ve bu yüzden de öznelliğin en sığ örneklerini verdiği bu platformda,sizin tarzınız,şiirin insancıl yanını göstermesi bakımından son derece önemlidir...
Bu tarz,kolay gibi görünsede,sizin yansıttığınız bir ağabey,bir dost niteliklerini taşıyan bir yüreği ve onu bu derece sevdirecek bir beyni,bilinci gerektirir...Ki pek sık rastladığımız bir şey değil...
Hocam,bekaret ile simgelenen,kızın "el değmemişliği",ne kadar başka bir ağız yaparsa yapsın,her erkeğin bu dünyada en çok önem verdiği konudur...Dolayısiyle,"eskiler"in hassasiyetini,arkaik düşünce biçimiyle yargılayıp çıkamayız işin içinden...Bu,kız babaları için de böyledir,oğul babaları için de...Ama nedense,modernite,bir tür ikiyüzlülük de getirdi insanlara...Hele bizim gibi,kentleşmenin,modernleşmenin en çalkantılı dönemini yaşayan bir toplum için,değerlerin sorgulanıp rafine edilmesi o kadar basit değil...Toplumu da yeniden yeniden ayrışmalara sürükleyen ekonomik,sosyal,siyasal gerçekler,değerlerin ayıklanıp,kültüre kazandırılmasını çok çok zorlaştırıyor...Uzun lafın kısası,hocam,ne nişanlılıkta çekilen şehevi özlem önemli,ne de bunların olmadığı serbestlik şansı...Bence önemli olan,insanların taşıdıkları değerlere geçici heveslerle el vurmamak,halel getirmemek,onurlarının söz konusu olacağı girişimlere sürüklememek...Yoksa,bu ikiyüzlülük çağı,bu her şeyin pazara düşürüldüğü zaman,üstüne titrediğimiz bütün inceliklerimizi hayasızca kirletmekte hiç tereddüt göstermeyecektir...Dünyanın en değerli şeyi,el değmedik bir kız değildir de,nedir hocam?...
Sevgi ve saygılarımla...
Ben_Murat
Ben_Murat, @ben-murat
31.7.2008 14:22:13
Kulaklari cinlesin, amcamin bir lafi vardi, nisanlandik, bi kere gordum, evlenecegim gune kadar o yeter bana (kizin ailesi cok zorlamisti amcami)..tabiki sakasina demisti, gule gule catlamistik..Oktay hocam yine super bir dille cogu insanin yasadigini dile getirdin..kutlarim.saygilar.
aysegulguncan
aysegulguncan, @aysegulguncan
31.7.2008 14:10:11
aklıma abimle yengemin nişanlılığı geldi okuyunca:) ben küçüktüm 7 yaşındaydım onlar nişanlı işte....yengemin babası hiç bi yere gitmelerine izin vermezdi, ayda yılda bi izin aldıklarında da beni takarlardı sepet gibi peşlerine:) halbuki saçma ya insan niye nişanlanır, tanıyabilmek için, anlaşabilmek için, doğru insan mı değil mi anlayabilmek için...ama malesef hala ülkemizde bunu anlayamayanlar var...oktay hocam çok güzeldi...tebrik ediyorum
NADİDEM ZEHRA
NADİDEM ZEHRA, @nadidemzehra
31.7.2008 13:59:47
yüreğinize sağlık...
hayatgülbahçesi
hayatgülbahçesi, @hayatgulbahcesi
31.7.2008 13:47:58
:)))) çok hoş bir şiir üstadım
nişanlınız çok kaprisli kızmayın
:)))
ÇİN yada RUSYA dan kız alınsa bukadar sıkmazlar herhalde damatı
YÜREĞİNİZE SAĞLIK
Gürsel Cengiz
Gürsel Cengiz, @gurselcengiz
31.7.2008 13:36:51

eller aya
bizim eller havaya
ne mümkün
tutacaksın
elini
değişir
dünya
değişmez
kafa
temnnimiz değişmesidir, bu önyargıların, zor ama temnnimiz bu....kutlarım.

Mutedildalgalı
Mutedildalgalı, @mutedildalgali
31.7.2008 13:36:41
Evet hala bu tip olaylara şahit oluyoruz. Nişanlanmadan önce flört edenler bile nişanlılık üsrecinde görüşemez oluyor, enteresan. Gülümsetti. Sevgiyle...
ümit zeki soyuduru
ümit zeki soyuduru, @umitzekisoyuduru
31.7.2008 13:34:01
Nasıl nişanlıyız görüşmek yasak
Hata, kusur kimde sebep arasak
Ne çıkar üzülsek, her gün ağlasak
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

Kol-kola gezmemiz suç olup çıktı
Ellerin bu tavrı canımı sıktı
Gözyaşım sel olup, yanaktan aktı
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

Cinayet işledik sanki mübarek
Ne servet istedik, ne yağlı börek
Şeytan diyor giriş kazma ve kürek
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

Elâlem gidiyor kör müsün aya
Bu kafayla kaldık biz yine yaya
Çekip gideceğim Çin’e, Rusya’ya
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

Güzel bir konu ve güzel bir şiir.
Kutluyorum.
Saygı ve hürmetlerimle.
Yorgun1
Yorgun1, @yorgun1
31.7.2008 13:33:58
Kutlarım üstadım güzeldi tebessümle okudum yüreğine sağlık
sevğiler yüreğinden eksilmesin mutlu kal
kardanadam
kardanadam, @kardanadam
31.7.2008 13:33:12
"Cinayet işledik sanki mübarek
Ne servet istedik, ne yağlı börek
Şeytan diyor giriş kazma ve kürek
İşkenceden farkı nedir bu aşkın "

sevgili arkadaşım
delikanlı iken İstanbul'un göbeğinde neredeyse dayak yemekten zor kurtulmuştum
bu elele davasından yıl 1976 sırf el ele yürüyoruz diye

ah nerelere gittim
şu değişmeyen kafalar gerçekten üzüyor beni
çok kötü bir kültürel miras bırakıyoruz çocuklara
ama sizin bu şiirleriniz umarım azaltır bu zararı
biraz olsun

sevgilerimle
YusufZiyaKarahasanoğlu
YusufZiyaKarahasanoğlu, @yusufziyakarahasanoglu
31.7.2008 13:30:59
En makbul aşk en çok acıtandır derler Oktay bey.
Bu da öyle galiba.

Teşekkürler
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
31.7.2008 13:24:54
Cehaletin gözü kör olsun

Daha 40-50 yıl öncesinde özellikle köylerde nişanlısından ayrılan genç bir kızı alan olmazdı

Buna benzer bir çok neden yüzünden nişanlı,kız-erkek bir birini zor görürdü

Tüm bunların nedeni CAHİLLİK

Yüreğin var olsun gardaş

Güzel dile gelmiş kaleminizde

Selamlar,saygılar
Halit Yıldırım
Halit Yıldırım, @halityildirim
31.7.2008 13:20:16
Nasıl nişanlıyız görüşmek yasak
Hata, kusur kimde sebep arasak
Ne çıkar üzülsek, her gün ağlasak
İşkenceden farkı nedir bu aşkın ?

Okurken güldüm hocam. Aklıma nişanlı olduğum günler geldi. Yüreğine sağlık.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL