FERHAT GÜNAYDIN
843 şiiri kayıtlı

GAYRI

FERHAT GÜNAYDIN Kimlik Onaylı
  5,0 / 15 kişi ·29 beğenme · 11 yorum · 622 okunma

Günün şiiri
Okuduğunuz şiir 21.5.2020 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
GAYRI

GAYRI



Taşıyamaz bunca yükü bedenim
Kaderin önüne geçemem gayrı
Kırdın kanadımı kolumu benim
Bir daha kalkıp da uçamam gayrı

Sanırım boşuna çekmişim kürek
Yaşamaktan başka kalmadı erek
Param parça oldu seven bu yürek
Dağıldı her yanım kaçamam gayrı

Elem keder benden öte gitmiyor
Hiç bir şeye elim kolum yetmiyor
Çileli günlerim neden bitmiyor
Etrafa gülücük saçamam gayrı

Dört yanım ızdırap çekerim çile
Bu düşkün halimi getirmem dile
Kendimi her zaman zorlasam bile
Yanlışı, doğruyu seçemem gayrı

Her taraf karanlık sanki kör kuyu
Genç iken ne ise değişmez huyu
Ecel döşeğinde bir damla suyu
Versende elinden içemem gayrı

Ferhadi’yem sözler doğrudan yana
Kıyma ne olursun seven bu cana
Kapıları sakın kapatma bana
Ben başka kapılar açamam gayrı

Ferhat GÜNAYDIN
Emekli Öğretmen / Şair - Giresun
20 Mayıs 2020

Şiirimi Günün Şiirine layık gören siz değerli şair arkadaşlarıma, seçki kuruluna sonsuz teşekkürler.

Şiiri Değerlendirin
 
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GAYRI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

GAYRI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
23 Mayıs 2020 Cumartesi 00:48:01
Bakınız Türk Dil Kurumuna Göre Eleştirinin Tanımı: “Bir insanı, bir eseri, bir konuyu doğru ve yanlış yanlarını bulup göstermek amacıyla inceleme işi” olarak geçiyor.

Peki siz ne yapıyorsunuz? "bu şiir olmamış" diyorsunuz. Her emekte kişisel olarak mutlaka kusur, hata, beğenmeme durumu olabilir. Hele hele bu şiirse mutlaka olur. Bize düşen; şiire dair bir eleştiri varsa gerçek manada eleştiri yaparsınız. Kendiniz için doğru olanı yazarsınız. Şair, okuyucular bundan payını alırsa ne mutlu. Almazsa yapacak bir şey yok. Amaç burada üzüm yemektir. Bağcıyı dövmek değil.


Güne gelen "ŞİİR"i tebrik ederim!


Bu yoruma 3 cevap yazılmış.
Ali Asaf
24 Mayıs 2020 Pazar 16:35:45
Çok güzel izah ettiniz. Elinize sağlık ;)
Şiirin sahibiFERHAT GÜNAYDIN , şiirin sahibi
23 Mayıs 2020 Cumartesi 11:51:29
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Şiirin sahibiFERHAT GÜNAYDIN , şiirin sahibi
23 Mayıs 2020 Cumartesi 11:23:45
Yorumunuz için teşekkür ederim.
, 5 puan verdi
22 Mayıs 2020 Cuma 21:16:18


Bu güzel şiire, günün şiirine, yorum yazmaktan çok mutlu oldum. Nice güzel şiirlere diyor, Şair Arkadaşımı içtenlikle KUTLUYORUM...
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiFERHAT GÜNAYDIN , şiirin sahibi
23 Mayıs 2020 Cumartesi 00:03:21
Yorumunuz için teşekkür ederim.
22 Mayıs 2020 Cuma 20:06:43
Yani, bu şiir bazı arkadaşların hızını kesmedi de sıra Merhûm Abdurrahim Karakoç Hocaya mı geldi? Barı şiirini doğru kopyalasaydınız da hece ve kafiyeleri hatalı çıkmasaydı!

Bu şiirin altını ( günün şiirinin) tartışma alanına çevirecek yerde meraklı arkadaşlar forum açsın da orada eleştiri tekniklerini daha yakından görüp istifade etme şansını yakalayalım...
Bu yoruma 3 cevap yazılmış.
Ali Asaf
24 Mayıs 2020 Pazar 16:41:45
Değerli Oflu ağabeyim... Rahmetli Karakoç'un şiirini tartışmaya açmak ne haddimize... Eleştiriyi yapan arkadaşlara 'Eğer isterseniz; Üstad Karakoç'un bu meşhur şirinde bile eleştirecek noktalar bulursunuz' demek istedim... Yapıcı eleştirinin önemine vurgu yapmak için, hece Üstadın şiirini paylaştım ki kendimize gelelim...

Yanlış anlaşılmak çok üzücü...
Bir Dünyevî
22 Mayıs 2020 Cuma 20:55:11
.

Düzenleme:23.5.2020 01:31:44
Şiirin sahibiFERHAT GÜNAYDIN , şiirin sahibi
22 Mayıs 2020 Cuma 20:33:57
Yorumunuz için teşekkür ederim.
22 Mayıs 2020 Cuma 17:22:24
Öncelikle şiirlere yapılan yorumların derin ve esaslı olmasını isteyen kişilerden biri benimdir sanıyorum. Günün şiirine eleştiri yapan arkadaşlara teşekkür ediyorum.

Bir Dünyevi rumuzlu arkadaşa katıldığım yerler de var katılmadığım yönler de... Mesela -Önüne Geçmek: Takılmanıza gerek yok burada! Şair bir yerden, bir noktadan ya da önündekini geçmekten söz etmiyor ki... Olmasını istemediği bir durumu engellemekten, ona mani olamamaktan dem vuruyor... Daha net olarak istemediği o şeyin önünde durmayı anlatıyor... 'Geçemem' yerine 'Duramam' kelimesini kullansaydı ses düzeni açısından daha bir şık olabilirdi..

Taşıyamaz bunca yükü bedenim
Kaderin önünde duramam gayrı
Kırdın kanadımı kolumu benim
Bir daha kalkıp da uçamam gayrı

Neyse konuyu uzatmayacağım... Kusur hepimizin çalışmalarında olabilir. Ben bu sayfada öylesine başarısız çalışmalar gördüm ki anlatamam.. Ferhat Günaydın Beyi tanımam etmem.. İlk kez bugün okudum şiirini.. Bu şiire biraz haksızlık edilmiş gibi hissettim. O yüzden yoruma tekrar döndüm...

Şimdi A. Karakoç üstadın meşhur bir şiirini paylaşağım aşağıya... Tenkit edecek bir yapısı var mı hep birlikte görelim...


İsyanlı Sükut

Abdurrahim Karakoç



Gitmişti makama arz-ı hal için
Bey dedi yutkundu eğdi başını
Bir azar yedi ki oldu o biçim
Şey dedi yutkundu eğdi başını

Kapıdan dört büklüm çıktı dışarı
Gözler çakmak çakmak benzi sapsarı
Bir baktı konağa alttan yukarı
Vay dedi yutkundu eğdi başını

Çekti ayakları kahveye vardı
Açtı tabakasın sigara sardı
Daldı neden sonra garsonu gördü
Çay dedi yutkundu eğdi başını

İçmedi masada unuttu çayı
Kalktı ki garsona vere parayı
Uzattı çakmağı ve sigarayı
Say dedi yutkundu eğdi başını

Döndü, gözlerinde bulgur bulgur yaş
Sandım can evime döktüler ateş
Sordum memleketin neresi gardaş
Köy dedi yutkundu eğdi başını

Yürüdü kör-topal çıktı şehirden
Ağzına küfürler doldu zehirden
Salladı dilini vazgeçti birden
Oy dedi yutkundu eğdi başını



Güzel akşamlar diliyorum..



Ali Asaf tarafından 5/24/2020 5:08:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Bir Dünyevî
22 Mayıs 2020 Cuma 18:12:53
.

Düzenleme:23.5.2020 01:31:24
22 Mayıs 2020 Cuma 12:55:32
Bir an düşünüyorum... Tüm kapılar kapandıktan
sonra pencereler açılsa ne olacak?

Ben, pencerelere dalıp gitmektense, kapılarda
karşılanmayı severdim...

Bir an düşünüyorum: Tüm kapılar ardına kadar
açılsa...sen çıksan karşıma… ne olacak?

Ben, yüreğindeki kapıların açılmasını ve orada kendimle
karşılaşmayı severdim...

Bir an düşünüyorum, Yüreğinin orta yerinde kendime
rastlasam ne olacak?

Ben, orada sakladığın beni, kendim saklayabildim mi ki?

Evet, kader yükünü tuttu. Kondu ve göçtü...
Ama bu dönem içinde yıllar çok şeyi alıp götürdü Ayışığım...
Şemsi Belli

Kapanyan kapılara inşallah. Güzel şiirinizi kutluyorum. Üstad Şemsi Belli'nin mensur bir eseriyle selamlıyorum sizi...

...
Bir arkadaşın tenkit yorumunu okudum. O yüzden tekrar döndüm. Şiiriniz oldukça başarılı... Şiirde devrik cümle bolca kullanılır.. Kafiyeye uydurmak ve söylemi daha etkin kılmak için. Kopmozisyon değil ki şiir cümlenin öğeleri yerli yerinde olsun.

Analamdaş kelimelerin arka arkaya iki mısrada kullanılması gayet normal. Kaldı ki aynı kelimeyi değil eş anlamlısını kulanmışsınız.

Keyifli bir şiirdir. Aynı isimle kaleme aldığım benim de bir çalışmam var. Bu arada ben serbest vezinle yazarım daha çok. Fakat hece şiiri de yazmaktan imtina etmem.. Selam ve muhabbetle.

Ali Asaf tarafından 5/22/2020 1:12:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
Ali Asaf
24 Mayıs 2020 Pazar 17:14:40
Selamlar...

Burada çok ciddi tenkit yaptığım kardeşlerim oldu. Amacım doğruya yönlendirmekti. Kaldıramadılar. Yorumlarımı sildiler. Hatta kimisi ilgili çalışmasını bütünüyle kaldırdı. Ki övüle övüle bitirilememişti çalışması...

Evet 'olmamış' demeniz kırıcıydı cidden. Kendimi şairin yerine koydum. Kaldı ki bizler naçizane amatör kalemleriz. Adımıza şair bile denmez.

Hatalarımız elbette olacak ve eleştirilerle o hatalar azalacak. Bu olmak zorundadır.

Bakın bir üst yorumda Karakoç şiirini örnekledim... Kafiyeye uydurmak için kelimeleri nasıl kullanmış...

Ve inanın şiirde devrik cümleler ayrı bir lezzetlidir...

Kimi hece şairleri / kalemleri hece şiirini üstün görüp bana 'serbest şiiri' boş ver diyorlar... Ben ise tam aksini düşünüyorum... Hece kolay şiirdir...

Mısraların hece sayısı eşitliği bir ahaenk oluşturur zaten
Durak ayrı bir ahenk daha oluşturur...
Kafiye ve uyaklar sessel ahenk verir...

Yazmak da kolaydır, eleştirmek de...

Ama serbest şiir öyle mi? Asla... Ne hece sayısı eşitliği, ne durak, ne kafiye ne ayak! Bunlar olmadan ahenkli ve melodik olmalı şiir...

Sizinle tanışmış olduk böylelikle.. Görüşmek üzere. İyi bayramlar..
YAZGI_24
24 Mayıs 2020 Pazar 16:05:42
Merhaba sn ali bey
Ben şiirin sahibini tanımam. Kişiliğini bilmem. Özellikle öğretmen olmasından dolayı bence zaten güzel bir insandır. Burada ki niyetim şu. Her şiire beğeni bırakıp şiir güzel olmuş demek yorum değildir. Şiir ya size katkı yapar ya da siz şiire katkı yaparsınız. Burada şiire olmamış demem yanlış olabilir. Buda benim hatamdır. Anlatım bozuklukları diye bir konu var Türkçe dersinde. Hepimizin yaptığı yanlışlar var bu konuda. Cümle devrik olabilir. Yalnız kafiye tutturmak için cümleyi devirmek olmaz.
Şöyle düşünün ormanı tarif eden bir şiirde mesela şimdi doğaçlama yazayım
Toprağı çiçeği ağacı vardı
Doğayı çok seven doğacıı vardı
Somali halkında çok acı vardı
Trenler geç kaldı gelmedi yine.
Burada orman ile başlayıp tren ile bitirmek nedir.
Bence alakasızlık. Buna güzel diyen biri mesela oflu hocanın şiirlerinede güzel diyor. Ya kardeşim ya şimdi emek verip yazan oflu hocanın yazdığına hüzel diyorsun bu yazdığım düzmeceye güzel diyorsun. Bu nasıl şiir okumak.
Konunun aslı bu
Eyvallah
22 Mayıs 2020 Cuma 09:17:11
Hocam, yüreğinize sağlık selam ve dua ile.
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
YAZGI_24
22 Mayıs 2020 Cuma 19:18:06
Merhaba
Öncelikle benim şiirinde bana yaptığınız yorum için teşekkür . Sonra hasetlik yaptığımı düşündüğünüz cümleye geleyim. Beni tanımadan bu fikre kapılmanı anlamış değilim. Hasetlik bana uymayan bir elbise. Neye niçin hasetle yapayım. Burada ki seçki çok önemli bir şey mi. Konu buysa bence önemi yok. Önemli olan senin de benim şiirinde yaptığın gibi eleştiri yapabilmek. Yoksa şiir değeri taşımayan şeylere çok güzel olmuş deyip gaz vermek değil. Hasetlik konusu hariç yorumunu beğendim. Hasetle değil de beğendiğim şairler var bu sitede. Macit aktürk gri gölge gezginmustafa şahin atlı. Hatta kendisiyle aram olmadığı halde mirim. Oflu.
Bunlar hece yazıyor. Biz hece de bocalıyoruz. Aramızdaki fark bu. Bu gibi şiirlere güzel dersek örnek verdiğim kişilerin emeğine yazık.
Eyvallah
Şiirin sahibiFERHAT GÜNAYDIN , şiirin sahibi
22 Mayıs 2020 Cuma 09:45:01
Yorumunuz için teşekkür ederim.
22 Mayıs 2020 Cuma 07:24:26
Çok güzel bir sitem şiiriydi güne düşen. Tebrikler
selam ve saygılar
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiFERHAT GÜNAYDIN , şiirin sahibi
22 Mayıs 2020 Cuma 07:29:39
Yorumunuz için teşekkür ederim.
22 Mayıs 2020 Cuma 06:53:11
0 Hesabım Paylaş
FERHAT GÜNAYDIN
799 şiiri kayıtlı
GAYRI
FERHAT GÜNAYDIN
5,0 / 6 kişi
·14 beğenme · 3 yorum · 149 okunma

Günün şiiri
Okuduğunuz şiir 21.5.2020 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
GAYRI
GAYRI


Artık taşıyamaz yükü bedenim
Kaderin önüne geçemem gayrı....İki cümle bir birinin tamamlayıcısı. Artık ve gayrı aynı anlamda. Birinin kullanılmaması gerekir.
Kırdın kanadımı kolumu benim
Bir daha kalkıp da uçamam gayrı

Sanırım boşuna çekmişim kürek
Yaşamaktan başka kalmadı erek
Param parça oldu seven bu yürek
Dağıldı her yanım kaçamam gayrı

Elem keder benden öte gitmiyor
Hiç bir şeye elim kolum yetmiyor
Çileli günlerim neden bitmiyor
Etrafa gülücük saçamam gayrı

Her yanım ızdırap çekerim çile..sadeve ses benzetmesi olsun diye cümleyi dahi bozmanın anlamı yok. Çile çekerim olmalı
Bu düşkün halimi getirmem dile
Kendimi her zaman zorlasam bile
Yanlışı, doğruyu seçemem gayrı

Dört yanım karanlık sanki kör kuyu
Kuyu kare şeklinde mi ki dört yan karanlık olsun

Genç iken ne ise değişmez huyu
Ecel döşeğinde bir damla suyu
Versende elinden içemem gayrı

Ferhadi’yem sözler doğrudan yana
Kıyma ne olursun seven bu cana
Kapıları sakın kapatma bana
Ben başka kapılar açamam gayrı
Son dörtlükle bir üsteki yer değişmeli.
Kısaca şunu diyebilirim. Önce gerçekten bu işe emek verenleri okuyun. Ve şiire emek verin. O zaman şiir de size değer verir. Bu şiir hiç olmamış.

Bu yoruma 5 cevap yazılmış.
ANSIZIN
23 Mayıs 2020 Cumartesi 00:46:52
Türk Dil Kurumuna Göre Eleştirinin Tanımı: “Bir insanı, bir eseri, bir konuyu doğru ve yanlış yanlarını bulup göstermek amacıyla inceleme işi” olarak geçiyor.

Peki siz ne yapıyorsunuz? "bu şiir olmamış" diyorsunuz. Her emekte kişisel olarak mutlaka kusur, hata, beğenmeme durumu olabilir. Hele hele bu şiirse mutlaka olur. Bize düşen; şiire dair bir eleştiri varsa gerçek manada eleştiri yaparsınız. Kendiniz için doğru olanı yazarsınız. Şair, okuyucular bundan payını alırsa ne mutlu. Almazsa yapacak bir şey yok. Amaç burada üzüm yemektir. Bağcıyı dövmek değil.

Hece şiiri tarzım değildir. Ama şahsen şiiri beğendim.


YAZGI_24
22 Mayıs 2020 Cuma 21:01:31
Birbirimizi anlamıyoruz. Bu nedenle daha fazla kısır döngü yazmanın da anlamı yok. Beni eleştirebilirsiniz. Bana haset diyemezsin. Bu benim sana hak etmediğin bir küfrü etmem gibi bir şey. Ve bu benim sana senin kalbini kıracak şeyler söyleme hakkını verir bana. Lakin bu hakkı kulanmıyorum. Sebebi ise birbirimizi anlamıyoruz.
Benden uzak huzura yakın ol.
Eyvallah
YAZGI_24
22 Mayıs 2020 Cuma 19:52:22
Benim olmamış bu şiir dememe kırıcı diyorsun. Sen hasetik yaptığımı söylüyorsun. Hangisi daha kırıcı. Yine senin yazdıklarından faydalanarak söylüyorum. Madem hata yaptığımı düşünüyorsun. Sen neden özelden yazmayarak aynı hatayı yapıyorsun.
Kendinle tezat olmuyor mu.
Eyvallah
Cengiz Doğan
22 Mayıs 2020 Cuma 09:16:29
Yazgı-24,
Kahpe felek nasıl şaka?
Bülbülü bastırdın faka... Sade ses benzetmesi olsun diye cümleyi dahi bozmanın anlamı yok.
Bülbülü faka bastırdın olmalıydı.
Göz ardında baka baka... Burada anlatılmak istenen ney? Göz ardından mı, gözü ardında mı, göz altından mı?
El elinde yürümüş gül....Bu nedir? Eli elinde mi, elin elinde mi? el elinde çürümüş gül olsa anlamı olurdu. Bir kere dörtlükte bütünlük yok.

Rüzgar biçer öfke eken... öfke eken neden rüzgar biçsin? hadi biçer diyelim o zaman biçmek için ekmek gerek ekmeden biçemezsin yani, öfke eken rüzgar biçer olmalıydı. Asıl olması gereken ise "rüzgar eken fırtına biçer" yazılmalıydı. burada "Ekmek" çoğaltmak, artırmak anlamında kullanılıyor.
Erken çöker çile çeken... çile çeken erken çöker olmalıydı.
Ne yaprak var ne de diken
(Tomurcukken)...(?)kurumuş gül..

Siz, hasetliği bırakın kendi yazılarınıza odaklanın. Niyetiniz iyiyse eleştirilerinizi özelden yapın. bu yorumu şiir tekniğinden anladığımdan değil sizin engin bilgilerinizden faydalanarak yaptım.




Şiirin sahibiFERHAT GÜNAYDIN , şiirin sahibi
22 Mayıs 2020 Cuma 07:58:35
Bu şiir hiç olmamış demek başka, şu şekilde olur ise şiir anlam kazanır. Hatalar var demek başka. Ya siz beğenilen şairleri çekemiyorsunuz ya da emeğe saygınız yok. Şiire emek vermediğimizi de kestirip atmışsınız yani. Emek vermediğimizi nereden biliyorsunuz ki. Biz dört dörtlük olduğumuzu da idda etmedik. Amatör bir şairiz. Şiiri günün şiiri olarak seçsinler diye de torpil yaptırmadık. Eleştirinin de ölçüsü olmalı, kırıcı değil yapıcı, yol gösterici olmak gerek. Ben şahsen yapıcı her türlü eleştiriye açığım. Kalın sağlıcakla.

Düzenleme:22.5.2020 08:20:33

Düzenleme:22.5.2020 08:24:02
, 5 puan verdi
22 Mayıs 2020 Cuma 01:14:01
Güne gelip bu yakışan eserden ötürü değerli şairimizi kutluyorum, saygılarımla.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiFERHAT GÜNAYDIN , şiirin sahibi
22 Mayıs 2020 Cuma 01:16:20
Yorumunuz için teşekkür ederim.
, 5 puan verdi
22 Mayıs 2020 Cuma 00:12:30
çok güzel bir gönül dizeleriydi şiir dost bravo kutlar esenlikler dilerim....
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiFERHAT GÜNAYDIN , şiirin sahibi
22 Mayıs 2020 Cuma 00:29:20
Yorumunuz için teşekkür ederim.
, 5 puan verdi
21 Mayıs 2020 Perşembe 02:33:59
Tebrik ederim kıymetli Ferhat hocam kaleminiz yüreğiniz susmasın 👏 👏 güzel akıcı şiir gibi şiir di
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiFERHAT GÜNAYDIN , şiirin sahibi
22 Mayıs 2020 Cuma 00:29:19
Yorumunuz için teşekkür ederim.
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.