yaşar/casına
56 şiiri kayıtlı

Ön Sevişme

yaşar/casına Kimlik Onaylı
20 beğenme · 10 yorum · 2641 okunma
Ön Sevişme

Ön Sevişme


Şiirin hikayesini görmek için tıklayın


tensel bir yürüyüş öyküsünde
var olmanın anlamıydı dillenen

özgürlük...
henüz
tinsel eğilime girmemişti
sadece
biraz zaman demişti

-Hani,
ne yalan söyleyeyim...
tam da
yastık üstü sevişmeler arifesinde
şimdi sırası mı demiştim.-


tematik düşünceye
esaretin resmini çiziyoruz
anatomide aşk tanrısı
kağıt boşluğu kadar aramız
nefsimiz ay tutulması
sevişmek ise
dudakların nefasetinde

her düş batımı...
bir doğum şiiri
asılıyor tenlere
her virgül hürriyet
her nokta esaret
d/okunmak ise
hiçliğin bir an öncesi
yer ile gök, var ile yok arası

tükenmişlik anaforunda
çözülüyor iliksiz düğmeler
çağlayanlara sürükleniyor
iki kişilik bir dişilik
ıssız bir savakta
direnişe baş kaldırıyor
otantik memeler

hazırlanıyor
ıslak bir vadinin otağında
at nalına
kılıç kınına
bir asi delilik
ön sevişme hasretiyle
başını dik tutuyor
ve
aşk sa hissettik diyor
çiy tanesi yatağında

yaşar/casına

ördekbacağı / ağustos / 2016
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ön Sevişme şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?

Ön Sevişme şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
4 Eylül 2018 Salı 21:00:41
Usta

Kitabı da var

Saygılarımla
14 Haziran 2018 Perşembe 06:09:57
MUBAREK RAMAZAN BAYRAMINIZI KUTLARIM...(14.06.2018 - AREFE)
ŞİİRİNİZİ BEĞENDİM...
.............................................. SAYGI VE SELAMLAR..
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyaşar/casına , şiirin sahibi
14 Haziran 2018 Perşembe 06:34:14
A.A
sizlerinde bayramı kutlu olsun
30 Ağustos 2016 Salı 13:53:13
Buralar bir karışmış pir karışmış. şiir üzerine bu kadar
Eğilmek ince ayrıntılarına yoğunlaşmak taktire şayan.
Şiire gelince olası bir ön sevişme için hiç de fena değil.
27 Ağustos 2016 Cumartesi 15:22:43
Neden sürekli kadın diyorsunuz ?neden insan demiyorsunuz ? Farklı değilsiniz. Elestirilerinizin derinliklerinde hakarete kadar uzanan dusunceler var. Buna rağmen sizi anlamaya cabaliyirum ama sürekli aynı şeyleri vurgu yapiyorsunuz. Siz bir kaç kelimeyi cinsel obje olarak vasiflandiriyorsunu. Oysa kadının cinselliği en çok gözlerinde gizlidir. Bakışlarında. Gulüşlerinde .yürüyüşlerinde. tavirlarinda. Tanrı sizi üstün vasiflar ile donatti annelik gibitanimi halen yapılamayan mükemmel bir içgüdü ile
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyaşar/casına , şiirin sahibi
28 Ağustos 2016 Pazar 08:49:38
Tarihi tabletlere, heykellere ve resimlere bakıyorum...kadını fiziksel olarak çekici göremiyorum. günümüze bakıyorum... muhteşem oluşuma ulaşıncaya kendilerini şekillendirme gayreti içerisinde görebiliyorum. Şiirde tek cinsel obje olarak ''memeler'' kullanılmış(ki bana göre gözlerden sonraki obje)bu objenin önüne de ''otantik''kelimesi konuşlandırılmış. Şiirde cinsel içerik var... bunu inkar etmiyorum. Ama, kadını aşağılayıcı oluşumu asla kabul etmem. Bunu hakaret sayarım.Kadının görselliği ile ilgili düşüncelerinizde oldukça normal...çünkü böyle (güzel)görünmeyi kadın kendi istiyor.Ve inanın evinde hayatını paylaştığı insandan daha fazla önem gösteriyor dışarıdaki insana (güzel görünmek anlamında) Şiirin hikayesi kadını yüceltiyor, şiir ise kadını seviyor...siz bu sevgiden cinsel birliktelik algısı çıkartıyorsunuz...elbette okur, dilediği şekilde algı oluşturur. Ama ben ön sevişme diyorum...''aramız kağıt boşluğu'' henüz temas yok.''dudakların nefasetinde''kadınların gözlerinin kapanmaya yaklaştığı an ve ''nefsimiz ay tutulması'' her şeyi kabullenip teslim olmak.

''d/okunmak ise
hiçliğin bir an öncesi
yer ile gök, var ile yok arası''

Esma hanım,
bence de bu uzayıp giden anlaşmazlığı sonlandıralım.

Saygıyla,
insana ve insanlığa.

Hoşçaklın
esma..
27 Ağustos 2016 Cumartesi 17:31:07
Bakın Yaşar bey yine anlamamışsınız ya anlamak istemiyorsunuz yada işinize gelmiyor ben kadın demiyorum erkeklerin kadınları sadece kendi iç güdülerini tatmin edici cinsel uzuvları ile var olduklarını sanıyorlar ve bunu her fırsatta kadın sadece cinsel arzuları karşılamak için yaratılmış olduklarını sanarak kadınları alakasız reklamlarda,dizilerde, filmler de, şiirler de yazılarda cinsel uzuvlarını ön plana çıkartarak yazıyor çiziyorlar diyorum ve de diyorum ki şiirinizin hikayesi ile şiiriniz tezat oluşturmuş,sizin dediğiniz gibi kadın analık vb. gibi değerlerle yükseltilmeli ama siz şiirinizde kadının cinsel uzuvları ile değerli kılmaya çalışmışsınız,

ben okuyucularımızı rahatsız ettiğimi düşünerek ve defterde ki arkadaşlardan özür dileyerek bu polemiği bitiriyorum.
26 Ağustos 2016 Cuma 21:55:40
Yaşar bey şiirin hikayesini ve şiiri kıyasladığınızda tezat oluşturmuş diyorum,elbette kadın sevilmek ister ama bu bir şiirde bir yazıda yada bir reklamda cinsel objeleri sayılarak değil bu şekilde kadına değer katamazsınız,sadece kadının işte bunları var bunlarla varmış gibi algı oluşturuyorsunuz,oysa kadın hayatın omuzlarına yüklediği zorluklarla ,anadır,eştir,yoldaştır,sırdaştır,kadın bunlarla sevilmeli ve bu değerlerle yükseltilmelidir.Defterde kadınlar hakkın da yazılan şiirlere bir bakın kadın en fazla ne ile,hangi unsurları ile yazılmış,çizilmiştir,tabi ki cinselliği ile. Zaten benim vurgulamak istediğim bu şiir üzerinden ama,kadınlara nasıl değer verilmesi konusuna genel bir bakıştı.

başka kadınlar feminist yaklaşımla eleştirmemiş olabilir,yada edebidir (ne kadar edibi ise ?)diyerek kabullenmiş olabilirler ancak ben bir kadınım ve kadının yada kadınların, erkeklerin kendi iç güdülerinde oluşan azgın hislerini ve iç dünyasında kalması gereken durumları, şiirinizin başlığı gibi,sonu gibi,yada kadınların cinsel uzuvlarını yazarak değer veriyorum yüceltiyorum denilmesine ve erkeklerin içgüdülerine meze olmasına karşıyım.




esma.. tarafından 8/27/2016 2:10:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
26 Ağustos 2016 Cuma 18:28:35
Duru hanım sizinle polemiğe girmek istemediğimi belirterek yazıyorum, yorumlarımı çok dikkatli okur ve bir kadın gözüyle değerlendirirseniz ne demek istediğimi çok iyi anlarsınız sanırım,şirin hikayesi kadın nasıl değerli olacağı anlatılmış ama şiirde kadın cinselliği ile değerli yapılmaya çalışılmış,sadece bu şiir de değil genel olarak bu tür şiir ve yazılarda bu hep böyle kaleme alınmış kaldı ki bırakın tekke edebiyatını sizinde gayet iyi bildiğinizi sanıyorum hiç alakasız reklamlarda bile maddi menfaat için kadınların cinselliği kullanılmaktadır.ama siz bir kadın olarak kadınların sadece cinselliği ve erkeklerin yanında cinsel içgüdülerini tatmin edeceği bir obje olarak ve bu duygularla değerli kılınacağını düşünüyorsanız bu sizin düşünceniz kimseyi de bağlamaz.
böyle başlığı olan bir şiiri okumayınız demişsin,tavsiyeniz için teşekkür ederim özür dilerim ama isterseniz müsade ederseniz hangi şiiri okuyup okumayacağıma ben karar vereyim olurmu,

saygı ile




esma.. tarafından 8/28/2016 8:35:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
26 Ağustos 2016 Cuma 18:07:49
Yaşar bey şiirinizdeki kelimelerde gördüğüm, kadının cinsel objelerini erkeklerin tiyatrolarına alet edilişidir,bu tür şiir yada yazı kaleme alanların iç duygularıdır bunlar,haa olamazmı elbette olur ama bunu insan içinde yaşar, kadınların sadece cinsel objelerini kullanarak yada kaleme alarak kadın değeri anlatılmaz anlatılamaz,dikkat ederseniz şiirin hikayesi ile şiirin tezat olduğunu söyledim,hikayede kadının nasıl ve ne şekilde değerli olacağı vurgulanmış oysa şiirinizde böyle değil.
sizinle polemiğe girmek için yazmadım bunları sadece bir kadın olarak kadınları yüceltmek ve değerli yapmak kadının cinsel objelerinden geçmeyeceğini vurgulamak için yazdım.

esma.. tarafından 8/26/2016 7:56:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyaşar/casına , şiirin sahibi
26 Ağustos 2016 Cuma 20:33:29
fatih kısaparmak odam kireç tutmuyor - YouTube
m.youtube.com/watch?v..

7+7 hece ölçüsünde harika bir eser

Amacım fikirlerinizi çürütmek değil. 106 kişi okumuş şiiri sizden başka feminist dusunceler ile eleştiren olmadı. Kaldiki ben elestirilerinize ilk cevabimda olumlu görüş belirttim.

Siz sevişmek denince ne algiliyorsunuz bilmiyorum, ama aynı algiyi paylaştığımız kesin değil.

Evet
Şiirin içeriğinde cinsellik var ama sizin altını çizdiğiniz objelerde değil. Son bölümde.

Ayrıca
Sizin elestirinizin temelinde olan kadını korumak eğiliminde bir anlam veremiyorum.
Cunku kadın, şiirin hiç bir yerinde taciz edilmiyor.
sadece
Sevilmek isteniyor
Bu da çok doğal.
, etkili yorum yaptı.
26 Ağustos 2016 Cuma 02:00:26
Şiirin hikayesinde kadınların çektiği zahmetler özetlenerek bunlara layık olmadıkları ve erkeklerden de üstün yaratıldıkları vurgulanmış.
Şiirinizde ise tam tersi (ön sevişme,yastık üstü sevişmeler arifesinde,iki kişilik bir dişilik,otantik memeler,ön sevişme hasretiyle) gibi cümlelerle diğer üstünlükleri görülmemiş, kadın kadınsal organları ile erkekler için sadece bir cinsel meta olduğu ve üstünlüğünün sadece dişiliklerinde olduğu vurgusu hakim olmuş.

Şiirin hikayesi ve şiir tezat.

genelleme yaparsak takip ettiğim kadar bu tür sevgi ve aşk şiirlerinde kadınlar,erkekler için hep sevgiden ve güvenden bahsederken,erkekler ise aşk şiirlerinde kadınlar için,yatak,dudak ve meme gibi kadın objelerinden bahsederek kadınlar sadece bu organlardan ibaretmiş gibi, kadınlara hangi yönden baktıklarını ortaya koymaktadırlar.(Benim izlenimlerim benim fikrim ve beni üzüyor,benim için asıl üzücü olan da hemcinslerimin bu tür şiirlere onay vermesidir.)

kısacası yazılan şiirlerde kadınlardan bahsederken orasını burasını kaleme alarak sevişme senaryolarında kullanarak cinsel bir olgu gözüyle bakmak değerli kılmaz,kadının yüreğine dokunmak,onları mutlu etmeye çalışmak,ve onları hak ettiği yere koymak değerli yapar.

saygı ile




























esma.. tarafından 8/26/2016 5:06:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu yoruma 3 cevap yazılmış.
Evvel
26 Ağustos 2016 Cuma 13:52:53
Bilmem hatırlar mısınız?

Ortaokul veya lise yıllarında resim öğretmenleri öğretmenler masasının üzerine bir obje ,ki genelde de bu bir vazo olurdu,koyarlar ve öğrencilerden gördüklerini resmetmelerini isterdi.Olay sadece gördüğümüzden ibaret olması gerekirken biz illa ki o nesneyi tamamlamaya gayret ederdik.Çocukça bir saflık!

Sayın Esma da kendi açısından gördüğünü yorumlamış gördüğüm kadarı ile.Elbette edebi metinlerin anlamı değil anlamları vardır.Yani her okuyanda elbette aynı duyguları çağrıştırmasını bekleyemeyiz.Şiirin asıl anlatmak istediği ise yalnızca sahibinin dudaklarında gizlidir.Şimdi kalkıp da şaire ne anlatmak istediğini sormak ise çok abes olur.Zira açıkça yazmak isteseydi bu bir şiir değil düz yazı olurdu.

Peki ben neden yapılan yoruma yazma gereği duydum?


Öncelikle Sayın Esma'nın yaptığı yorumdan bana gelen bildirimden dolayı haberim oldu.Şair ona vereceği cevabı yanlışlıkla benim yorumuma yazdığı için yapılan yorumu okuma fırsatım oldu.Yorumda da bizim şiiri beğenimizin yorum sahibi hemcinsimiz Esma hanımı üzdüğünü gördüm.Buna üzüldüm mü?Elbette üzülmedim.Zira defterde beğeni ve yorum yaparken kimseyi memnun etmek,yahut üzmemek amacıyla yapmıyorum.

Eğer şiirde bu tür kavramların(siz yeterince yazmışsınız)kullanılmasından rahatsız iseniz başlığı ÖN SEVİŞME olan bir şiiri okumamanızı tavsiye ederim.Zira kapak sevişme ise kapağın içi daha yoğun olabilir.

Dediğim gibi bu sadece bir tavsiye.

Dipnot:Eğer kavramlar üzerinden şiirlere yükleneceksek Tekke edebiyatını bir tekrar edin derim.Zira orada da eleştirebileceğiniz pek çok kavram mevcut.

Saygımla...
Şiirin sahibiyaşar/casına , şiirin sahibi
26 Ağustos 2016 Cuma 09:35:00
Nedir gözyaşlarımızın kaynağı
Oluşumunun gerekçeleri nedir

mutluluk ve hüzün duygularını yoğun yaşadığımızda vücudumuzun gösterdiği bir tepkidir
gözyaşlarımız

bir başka bakışta
duygularımızın, vücut kimyamız ile bütünleşmesinin resmidir.

Bu oluşumu (gözyaşı)bir çok şiirde kullanan yazar kardeşlerimiz var

Vücudumuzda,
gözyaşlarımız gibi duygularımızdan etkilenen başka oluşumlarda var
bu oluşumları da karşı cinse duyulan fiziksel özlem arifesinde görmek çok mümkün

hadise,
tamamen enerjinin yönlendirmesi ile ilişkilidir…siz hüzünlenmek isterseniz gözyaşlarınızı kontrol edemezsiniz
sevişmek isterseniz de başka hormonlarınızı.

Siz
Şiirin temasında kadının fiziksel bir obje olduğunu düşünerek eleştirmişsiniz.
Bu düşüncenize saygı duymak mümkün
Cinsel eğilimlerde her iki cinste de farklılıklar görmenin mümkün olduğu gibi.

Ayrıca
Sevi ilişkilerinde ruhun derinliklerine giden yollar, bazen eşlerin bedenlerinden geçebiliyor.


Siz

‘’Keşke sadece bunun için sevseydim seni’’ cümlesinin yazarı camal sürey(y)ayı okumayın bence

elbette saygıyla
Şiirin sahibiyaşar/casına , şiirin sahibi
26 Ağustos 2016 Cuma 08:20:28
“Kırmızı bir kuştur soluğum
Kumral göklerinde saçlarının
Seni kucağıma alıyorum
Tarifsiz uzuyor bacakların

Kırmızı bir at oluyor soluğum
Yüzümün yanmasından anlıyorum
Yoksuluz gecelerimiz çok kısa
Dörtnala sevişmek lazım.”
25 Ağustos 2016 Perşembe 23:56:03
O halde bırak dans etsin kalemin abi :)

Özlemişim kalemini.
Bu yoruma 2 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyaşar/casına , şiirin sahibi
26 Ağustos 2016 Cuma 08:21:06
yanlış oldu özür dilerim yukarıdaki yorum içindi
Şiirin sahibiyaşar/casına , şiirin sahibi
26 Ağustos 2016 Cuma 08:19:24
“Kırmızı bir kuştur soluğum
Kumral göklerinde saçlarının
Seni kucağıma alıyorum
Tarifsiz uzuyor bacakların

Kırmızı bir at oluyor soluğum
Yüzümün yanmasından anlıyorum
Yoksuluz gecelerimiz çok kısa
Dörtnala sevişmek lazım.”
22 Ağustos 2016 Pazartesi 18:47:37


"Osho" güzel demiş..
Güzel çizmiş bir kadını o eşsiz bilgi tuvaline.. Ilk defa okudum bu düşüncesini ve çok beğendim..


Elimdeki kahveden bir yudum daha alıp bu yorgun akşamüstüme bir şiirlik ara vereyim dedim âşk şiirlerinin nadide kalemi ile..
Ki kalemin değerli abim böylesi şiirlere çok yakışıyor..
Dolayisi ile okumak hep güzel dizelerini..


Şiir gözlerinde acısı yuvalanmış bir kâlbin koşar adım yanaklara süzülüşü ve düzülüşü idi harf harf hüzün ve içli damlalarına..

Kırılmasaydı ne olurdu sanki dedim Râbbimin özene bezene yarattığı bu kalpler..
Ne olur du başlanılan her güzel şey hayallerdeki gibi bitseydi..
Aslında..
...
Var olmanın en güzel yanı insan olmaktı.. keza ne kadın ne erkek, sadece insan olmak bir düşünülse..

Ki erkek bir şiiri başlamışsa okumaya dahî yazmaya da başlamış olur aynı zaman da ve kadın gönüllüce bırakır kâlbini harflerin ince sesine tutkuluca..

Ki tutkusu âşk, âşk güven, güven ise sevdanın diğer adıdır lügatında bu duruma sahici bakanların..
Herneyse o işte...

Derin bir okyanusa uçan martının narin kanat çırpınışlarını izlemek gibiydi şiir.

Yorum gerekmezdi ama yazmasam içimde kalacaktı ki kalmasındı.. Zira içim uykulu, karanlık bir kuyu gibi şu sıralar...

Tebrik ediyorum değerli kalemini abi.
Kalemine şiir çok yakışıyor.

Saygı ve selam ile.
Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Şiirin sahibiyaşar/casına , şiirin sahibi
22 Ağustos 2016 Pazartesi 20:14:24
Çok teşekkür ederim güzel yürekli kardeşim
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.