Mütavazi olmalıyız. Çünkü gelip geçiçiyiz ve unutulacağız. Hayat başkalarına muvaffakiyetlerimizi anlatmak için geçirilmeyecek kadar kısadır. -- Carnegie
Paylaş
temel kuralı "sanat sanat içindir" diye özetlenebilir. aslında realizmin katı toplumculuğu ve gerçekçiliğine bir karşı çıkıştır. daha çok şiirde kendini gösterir. sanatsal biçim ve sanatsal içerik kaygısı ön plandadır. ölçülü ve nesnel bir anlatım, teknik kusursuzluk ve kesin betimlemeler kullanılır. parnas şiir için "biçimciliği amaçlayan" şiir tanımı da kullanılabilir. parnasizm, bir yönüyle kendisinden sonraki doğalcılığa da kaynaklık yapmıştır. zengin bir dil, zengin bir biçim, zengin ve yoğun bir duygusallık işlenir. 1830'lu yıllarda ortaya çıkmıştır. theophile gautier'in şiirlerini, theodore de banville, leconte de lisle izlemiştir. parnasizm, edebiyat tarihinde leconte de lisle ile özdeşleştirilir. adarını louis xavier de richard ile catulle mendes'in hazırlayıp alphonse lemerre'in bastığı le parnasse contemporain (çağdaş parnasçılık) adlı eserden almıştır.
temel kuralı "sanat sanat içindir" diye özetlenebilir. aslında realizmin katı toplumculuğu ve gerçekçiliğine bir karşı çıkıştır. daha çok şiirde kendini gösterir. sanatsal biçim ve sanatsal içerik kaygısı ön plandadır. ölçülü ve nesnel bir anlatım, teknik kusursuzluk ve kesin betimlemeler kullanılır. parnas şiir için "biçimciliği amaçlayan" şiir tanımı da kullanılabilir. parnasizm, bir yönüyle kendisinden sonraki doğalcılığa da kaynaklık yapmıştır. zengin bir dil, zengin bir biçim, zengin ve yoğun bir duygusallık işlenir. 1830'lu yıllarda ortaya çıkmıştır. theophile gautier'in şiirlerini, theodore de banville, leconte de lisle izlemiştir. parnasizm, edebiyat tarihinde leconte de lisle ile özdeşleştirilir. adarını louis xavier de richard ile catulle mendes'in hazırlayıp alphonse lemerre'in bastığı le parnasse contemporain (çağdaş parnasçılık) adlı eserden almıştır.