Sitemizde Şiirden Yayıncılık isimli yayınevine ait Toplam 20 kitap bulunuyor.
Digraf Yayıncılık olarak yayın hayatına başlayan yayınevimiz faaliyetlerine Şiirden Yayıncılık olarak devam edecektir, etmektedir.
Şiirden Yayıncılık, şiirle ilgili sorunlara parmak basan, bu sorunları çözmeye çalışan bir yayınevidir.
Bugüne değin 100'den fazla kitap yayımlayan Şiirden Yayıncılık altı sayı yayımladığı Şiirden Dergisi ile etkinliğini arttırarak sürdürmektedir, buna kararlılıkla devam edecektir.
Neden Ad Değiştirdik?
Daha önce, Digraf Yayıncılık olarak yayın hayatına başlamış ve sürdürmüştük.
Digraf şu anlama geliyordu:
Graphie yazı demek. Seslerin işaretlerle gösterilmesi. Di ise iki anlamında Latince bir sözcük. Digraphe ise çizgisel değil ama çok boyutlu yazı demek. Derrida’ya göre ise bu sözcük yapıbozumculuk (déconstruire) anlamına geliyor. Bunu üzerinde kök saldığı metafizik bütünselliği tekrarlayarak yazın üzerinden imler, bunu sorun edinir, çok sağlam gözüken gerçeklikleri (bir kökenin varlığını, Tanrının varlığını, aile gerçeğini, ulus gerçeğini, bir anlam edinen her şeye göre en son gerçekliği vb.) sarsar. Anlamın mutlak bir kökeni yoktur, çünkü her köken bir izle, bir belirtiyle, bir yazı ile karışır. Yani yazı kişinin varlığı ve bilinçsizliğidir (yokluğu). Gösterilen onun varlığının görkeminde parlıyor gözükür, ama bu yalnızca bir temsildir, cümle içinde, metinde sürekli yer değiştireni imler, asla kendisiyle özdeş değildir. Yazı bir çift yazı demektir (L’écriture est un digraphe (latince:dío : fransızca: deux, türkçe çift, iki), dil içinde bir oyun (un jeu dans le langage). Yani öznenin kendini sunduğu neyse onun yazısı, kendinden uzaklaştığı neyse onun yazısı, öyle bir yazı ki asla ideal bir kökene, mutlak bir gösterilene indirgenemez. Kişinin kendini bağlamlar ve konulara göre değişik ve farklı biçimlerde sunmasına olanak sağlar. Vb. vb. Fransa’da aynı adlı bir yayınevi var. Ama o Fransızca yazılıyor (digraphe). Bizimki Türkçe okunuşuyla yazılı. “Çok boyutlu Yazı” adlı bir yayınevi yerine bu adı (Digraf) tercih ettik. “Şiir’den” ise şiir üzerine yayınların marka adı. (Gülümser Çankaya, Etken,Temmuz/Ağustos/Eylül 2005)
Beş yılını çoktan dolduran yayın hayatımız süresince bir marka adı olarak seçtiğimiz Şiirden adının ağır bastığını, Digraf niteminden daha çok kabul gördüğünü ve hızla yaygınlaştığını gözlemleyince, yayınevimizin adını Şiirden Yayıncılık olarak değiştirmenin uygun olduğu kararına vardık. Nitekim bir çok dostumuz da bize aynı öneriyi yapmıştı. Böylece yayınevimizin adını Şiirden Yayıncılık olarak değiştirdik.
HEDEFLERİMİZ
Hedeflerimize gelince, öncelikli hedefimiz şiir konusunda var olan sorunları aşmak. İkincisi kaliteli yayın yapan bir yayınevi olmak. Şiirin yanı sıra şiir üzerine teorik, inceleme ve araştırma kitapları basmak, ülkemizde şiir bilincinin değişip dönüşmesine katkıda bulunmak. Dergilerde şiir üzerine yazarak yaptıklarımızı bu defa yayın dünyasında yaparak yazılanların dergilerde, gazetelerde kısıtlı kalmasını önlemek, daha bir derli toplu (kitap halinde) sunmak ve bunun böylece yaygınlaşmasına da ön ayak olmak. (Mehmet Can Doğan, Sonsuzluk ve Bir Gün, Temmuz-Ağustos 2005)
Dedik ve beş yıl içinde yüze yakın kitapla okur karşısındayız.
Yayınevimizin ve aynı adla yayınlamaya başladığımız derginin logosu sevgili dostumuz, tasarım dehası Savaş Çekiç’in.
Site ise Vedat Kamer ve Akın Demirci’nin eseri.
Nur Çeşmesi Ayşe Nart'ın 4. Boyut ve Ötekiler adlı romanlarından sonra üçüncü romanı. Elbette ilk iki romanın kazandırdığı deneyimin ardından sağlam bir örgü, sürükleyici bir dille yazdığı bir roman olma özelliğine de sahip. Olaylar Danimarka'da geçiyor. Romanda şu yaşadığımız son günlerde hepimizin acıyla tanık olduğu, kimi tarikatlara bağlı cemaatlerden görevlilerce çocuklara yapılan cinsel isti..»»
Elinizdeki kitap, hem Cemal Süreya, hem de İkinci Yeni hakkında yazılmış önemli bir kitap. Cemal Süreya hakkında önemli; çünkü İkinci Yeni dolayımında ve yer yer ondan taşan şiirini ve şiir düşüncesini irdeleyen, Türk şiirinin dünden yarına nasıl büyük bir ırmak gibi aktığını gösteren bir kitap; İkinci Yeni hakkında önemli, çünkü Cemal Süreya'yı merkez alarak İkinci Yeni şiirini irdeleyen, yerli..»»
Kemal Gündüzalp şiirini modern bir söyleyiş, klasik bir kurguyla yazıyor. Şiirin kat ettiği gelişimi şiiri için ölçüt alırken, dilinin tasarımını kimileyin düzyazı dilinin içinden yol alan açık seçiklikten yana kuruyor. Kendi durduğu yerden insana ve sorunlarına özgü sözünü sağlamlığı kesin poetik bu duruştan söylemeyi yeğliyor. Böylece mesajı açık, imgeleri anlaşılır bir şiir dünyası oluşturuyo..»»
Kemal Gündüzalp bu kitabı için şunları söylüyor önsözde: "Bu kitapta asıl vurgu şurada olacak: "1980 Sonrası Şiiri"ni değerlendirmeye kalkanlar, benim aykırı bir yönden gelen karşı çıkışlarıma kulak tıkayıp sessiz kaldılar. Açıkçası yayımlanması sorun olan bu notlarla birlikte, bir yazının serüveni de tarihsel yerini bulmuş olsun istedim. Bazı şeylerin saklanmaması gerektiğini düşünüyorum. Her g..»»
Şiire varlık ve süreklilik kazandıran çağdaş öğe "İmge"dir. İmgelem gizilgücünden ve duyarlığından kaynaklı bir duyusal / düşünsel anafor! Dilin maddileşerek doğrudan kendine yoğunlaşması ve şair / şiir / okur bireşimi içinde müthiş bir olanak... Metin Cengiz, usta şairliğini dış dünyanın nesnel bilgileriyle sunayarak kuragelmiş, şiir - kuramsal alandaki veriminde de epistemolojik, etik ve kuşat..»»
Söz öznel yaşamdan şiirin katına ulaşıyorsa ancak, Arzu Karadağ'ın sözleri şiir dünyamıza bir hiza istikamet tayini demektir. Dizimize bir düzey, bir katkı sağlayan bu şiirlerle Digraf Şiir de hareketlilik kazanmış demektir. Hayatın şiirin içinde algılanmasına birebir örnek Karadağ'ın şiirleri. Aynı zamanda tanrının da çalışan kesimden olduğu, kendi yıkadığı çamaşırları topladığı daha iyi nasıl ..»»
Seçme Şiirler dizisinin diğer bir kitabı da Ahmet Ada'nın Sonsuz Atı. Ahmet Ada, şiirimizde 1970' li yıllardan bu yana iyi bilinen isimlerinden biri. Şiirin süzüle süzüle, kayıp vere vere ve kazana kazana yaşandığı bir sürecin içinden geliyor. Şiirde geçirdiği yaklaşık kırk yılda şiirimizin yaşadığı gelişme, evrilme sürecinin canlı tanıklarından biri. Bu kitapla okuyucu Ahmet Ada şiir serüvenini..»»
Ersan Erçelik'in "Hayat Öpücüğü" yaşamda yaratılan sözcüklerle yazılan şiirler. Katliamlarla, hırslı politikalarla kirlenen bir dünyaya şiirle yapılan bir kalp masajı. İnsana ve dünyaya inançla yaklaşan, ama bu yaklaşımın içinde sorgulamalarla büyüyen şiirler bunlar. "Hayat Öpücüğü"ndeki şiirleri okurken hayatınıza ve gökyüzüne bakın: Orada en özgürleşmiş yüzünüzü göreceksiniz.
(Arka Kapak)
..»»
Polat Onat kendi şiirini şöyle betimlemiş şiirine yazdığı önsöz şiirde:
"Şunu söyleyeyim günümüz şiirinde sıkça kullanılan güvenli
yolda yani belirli bir dizge etrafında imgeselliğe yaslanan
kolaycılığa sapmaktansa risk almayı tercih ederek
alabildiğince basitlik ve yalınlıktan absürtlüğe dahası
zırvalamaya dek açılan yelpaze etrafında sıradanlıklardaki
müthiş çarpıcılığı lirik tonda hisse..»»
Ahmet Ada bu kitapta biraraya getirdiği şiirler belki de kendi tarihinin en lirik, en duru şiirleri. Okumayı bitirdiğinizde bir daha okumak isteyeceksiniz. Şiirlerin verdiği haz içinizde düğümlenecek. Yaşantının, duygu yoğunluğunun bunca sıkışması estetik hazzın doruğunda gezdirecek sizi. Belki de Ahmet Ada'nın yaşamış olduğu rahatsızlık bu şiirlerde yaşama bağlılık, yaşam coşkusu, bilgelik biçi..»»
Metin Cengiz'in bu kitabı şiir, dil ve şiir dili üzerine ülkemizde tartışılmakta olagelen birçok sorunsala cevap veriyor, bu sorunun şiirbilim alanında ele alınması doğrultusunda bizleri uyarıyor. Aynı zamanda modernizm-gelenek tartışmasının özünü ortaya koyuyor ve tartışmanın asıl bu noktada geliştirilmesi gerektiğini gösteriyor.
(Tanıtım Yazısından)
»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.