"Eğer biri bana, 'Doğru yola yanlış kişiyle çıkmak mı yoksa yanlış yola doğru kişiyle çıkmak mı daha az riskli' diye soracak olsaydı, sanırım ben yanlış yola yanlış kişilerle çıkmanın daha az riskli olduğunu söylerdim. Ne tür bir belanın içinde olduğunun farkında olmak her şeyden daha güvenli. Timsahla dolu bir nehirden geçmek gibi. Timsahlar oradalar ama sanki aranızda gizli bir anlaşma varmışças..»»
“Ruhuma musallat olmuş o uçurumların kenarında yaşayabilmek için aylardır bıkmadan usanmadan çocukluğumun yüzlerini, sokaklarını, ağrılarını yazıyorum. Delirmişçesine, hafızamın kuytu, karanlık, ıssız yerlerine, çocukluğuma, ilk gençliğime, utançlarıma, kavgalarıma bakıyorum bir şeyler bulabilmek için. Ne arıyorum?
Bu kadar öykünün içinde aradığım nedir? Bir kere de mutlu bitsin şu hikâyelerin ..»»
Bir sarı çiçek bulmalı şimdi.Oturup başına bir türkü söylemeli : ‘’Ben bağrımı toprak sandım taş imiş / Meğer taşa tohum ekilmez imiş .‘’
Bir sarı çiçek olmalı şimdi.Başında türkü söyleyen adama dönüp bir şiir okumalı: ‘’Taş taş değildir bağrındır taş senin / Nereni nasıl yaksın söyle bu ateş senin.’’
Adam çiçek kokmalı o an, çiçek türkü yakmalı.Adamın yüzü sararmalı mahcubiyetten, çiçeğin ..»»
‘’Yeni bir devlet, yeni bir ulus ve yeni bir insan inşa etme çabasının zirvede olduğu dönemlerdi.Doğu’ya özgü ne varsa silinmeli, insanlar sadece Batı değerlerine uygun şeyler giymeli, Batılı standartlarda okumalı ve müzik dinlemeliydi.Belki de söz konusu değişimin en önemli göstergesi, müzikti.Bu kapsamda planlamalar yapılmıştı, ülkenin yeni bachlar, Beethovenlar ve Mozartlar çıkarması bekleniyor..»»
Yaşadığımız çağın kilit ifadesi, fark edilmek.
Reality Şovlar, hangi tema üzerine inşa edilirse edilsin, özünde fark edilmeyi bekleyenlerin trajedisini anlatıyor.
Sosyal medyada tam pansiyon kendini teşhir edenlerin derdi de fark edilmek.
Reality şovda yıpranma pahasına kendini sergileyenlerinde acı verici bir şekilde ihmal edildiğini düşünen, görmezden gelinmiş, fark edilmemiş, dışlanmış..»»
‘Sana bu mektubu şiirlerini yazarken tırnaklarını yiyen, şiiri bitirince parmaklarını kütleten o delikanlının yanı başından, yani çok uzaktan yazıyorum.
Sana bu mektubu o Karacaahmet gününün eşsiz göğünden yazıyorum. Dört saat boyunca ölümün yanında dolaşıp da yaşamaktan, birlikte yaşlanmaktan başka hiçbir şeyi kendimize azık etmeden dolaştığımız o günden.
Delikanlı ne vakit bunca yoruldu, n..»»
“John Feinstein ‘günümüz Amerika’sının en iyi spor yazarı’ olarak görülüyor ve bu nefes kesen romanda bunu bir kez daha kanıtlıyor.”
The Boston Globe
Terrell, ülkedeki en iyi lise basketbol oyuncularından biridir. Takımının ülke şampiyonu olması beklenmektedir. Bütün okullar ona burs vermek için sıraya girmiştir ve herkes önünde sonunda NBA’de oynayacağına kesin gözle bakmaktadır. Ancak, ata..»»
‘‘Dilsizler haberini kulaksız dinleyesi dilsiz kulaksız sözün can gerek anlayası…’’
Deneme, araştırma, roman ve senaryo gibi birçok yazı alanında önemli çalışmaları bulunan, özellikle öykü alanında yapmış olduğu çalışmalarla tanınan ve eserlerinin bir kısmı dünya dillerine çevrilen Sadık Yalsızuçanlar, ‘‘Gezgin’’ adli eserinde sözün bitip sükutun başladığı yerle, sessizliğin dile geldiği mekâne..»»
Gençliğe ilk adımlarını atan bir grup öğrencinin arkadaşları ve aileleri arasında geçen bir hikaye.
Gençlik gibi hem neşeli hem hüzünlü, Hem coşkun hem durgun, Hem ders veren hem ders alan,Hem gerçek hem hayal… Meryem ve Yavuz arasındaki mücadele o yıl ikisi için de hayatlarında dönüm noktası oldu.
Hayaller, rüyalar, tuzaklar...
Zorluklar güçlendirir mi yoksa yere mi serer, onlar yaşayara..»»
15 Temmuz askeri FETÖ darbe girişiminin perde arkası ile örgütün TSK içine nasıl sızdığı ilk kez bu kitapta resmi belgelerle kaleme alındı. Daha önce FETÖ ile ilgili “Bermuda / Posta Kutusuna Düşen Darbe Planı” adlı kitabı yazan gazeteci Helin Şahin, bu kitabında da örgütün karanlık kodlarını bir bir deşifre ediyor.
- 15 Temmuz’un planı nerede ve nasıl yapıldı ?
- Darbe girişimini MİT’e kim ..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.