Payan Çizioğlu bu romanında yine bir kadın hikayesi ile karşımızda. Bu kez mücadele ettiği konu: değiştirilmeye çalışılan yaşam şekli.Yazar, kızı ile birlikte yeni bir hayat kurmaya çalışan genç bir anneyi anlatıyor. Çocuk yaşlarda karşılaşılan ‘tatlı’ bir sorunla ömür boyu yaşamak durumunda kalınacağının önce kabul edilmesi, sonrasında yaşam tarzının bu doğrultuda şekillendirilmesi üzerine…Gerçek..»»
"Farkındaysan, dedim,Farkındaysan konuşmaların bağlantısızBir jazz parçası gibiHer enstruman kendi doğasında biraz... diyeceksin değil mi?Sonra, bunu sanki daha önce söylemiştim, diyeceksin değil mi? DediBundan başka bir bok bilmez misin sen?
Farkındaysan, dedimKonuşmaların bağlantısızBir jazz parçası gibiHer enstruman kendi doğasında biraz..."»»
"Ellul'un Hıristiyan Marksizme yönelik eleştirilerini okumak bir cerrahı izlemeye benziyor. İncil'e ilişkin kültürel uzlaşmalarımızı tekrar tekrar açıyor ve dilim dilim kesiyor. Bu deşmeleri neden mi kabul etmeliyiz? Çünkü, dünya üzerinde gerçeği söyleyebilen çok az insan var. O ise, kesinlikle tüm cerrahların en..»»
Bir zamanlar Batı tarafından “Bütün zamanların en tehlikeli teröristi” olarak tanımlanan, asıl adı Ilich Ramírez Sánchez olan Venezüellalı 'Çakal Carlos', kendisini “profesyonel devrimci” olarak tanımlıyor. Filistin davasına adadığı yaşamında girdiği her eylemde duruşunu, soğukkanlılığını koruyan bir kişilik sergiliyor. Öyle ki çıktığı duruşmada kendisini gayri ciddi bulan ..»»
Hakkı çınar için yazının her hali ve biçimi bireyliğine ulaşma ve o bireyliğe yaşama yoludur. Ne var ki yol çoğunlukla ya yalnızlığa gider ya da ayrılığı bulur.
Kuşkusuz dünya karşısında yazı ve onun hallerinin en azından bugünde insana ne yapıp yapmadığı sorusu eskiden olduğu gibi tam bir kesinlikle yanıtlanamıyor. Bu da şiir yazanın daha da yazıyla yönelmesi için yeterli bir gerekçedir.
Hakkı..»»
Hakkı Çınar baştan beri kendi bireyliğinin şiirini yazdı. Bir bakıma şiiri o bireyliğe ulaşma yollarından biri olarak kabul etti. Yazdığı her şiiri bunu imkânı olarak gördü. Söz konusu bireylik büyük ölçüde Hakkı Çınar’ın arzularıyla kendini oluşturdu.
Şiirinden Hakkı Çınar’ın arzularını yaşayıp yaşamadıysa..»»
Bu kitapta, çağımızın kötülük sembolü Adolf Hitlerin kendine özgü politik felsefesini (Faşizm) kaleme aldığı KAVGAM kitabının, Japon çizgi roman tarzı olan Manga formunda öyküleştirilmiş uyarlamasını bulacaksınız. Neredeyse orijinal metne sadık kalarak kitabı mangalaştıran Japon yayınevi East Press, amacının; okuyuculara, tarafsız, ..»»
"Bir konuşma yapacak mısın giderken
Yahut bağıracak mısın pencereden son kez
Denizin mavi dalgalarına, martılara doğru
Ulaşırsa sesin dağlara doğru, dağlar var
-Sanmıyorum yorgun ve bitkinim,
Bırakmalı, tüm eşyaları ve paraları
Evi de terk etmeli, benden sonra gelecekler için
Ya da bu kadar düşünmemeli, sadece gitmeli"
(Tanıtım Bülteninden)
»»
"Farkındaysan, dedim,
Farkındaysan konuşmaların bağlantısız
Bir jazz parçası gibi
Her enstruman kendi doğasında biraz... diyeceksin değil mi?
Sonra, bunu sanki daha önce söylemiştim, diyeceksin değil mi? Dedi
Bundan başka bir bok bilmez misin sen?
Farkındaysan, dedim
Konuşmaların bağlantısız
Bir jazz parçası gibi
Her enstruman kendi doğasında biraz..."
(Arka Kapak)
»»
M. Mehmet Tekin'den resim ve şiirlerin iç içe geçerek bütünleştiği bir ilk kitap ***Gelincik ve Rüzgâr***
***hey be ne
hoşmuş
şu hırıltı
nerde kaldı diye
rüzgâr rüzgâr, oynasana benle
benimle oyna büyü ol ama
ne var orda
rüzgâr rüzgâr.***
(Tanıtım Bülteninden)
»»
***Bu ses nerden geliyor
Bu kahverengi ses
Beni vadilere indiriyor
Şeytan değilim, melek de
Ve insan değilim, elbette tanrı da
ben neyim
Bu ses nerden geliyor
Bu kahverengi ses
Beni vadilere indiriyor
Sen zamanın boşluğusun
Ne suretsin, ne mekan, ne de zaman
zira ben O'yum***
(Tanıtım Bülteninden)
»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.