Heykeltraş Adolf von Hildebrand ilk baskısı 1893 yılında yapılan bu çalışmasında, Klasik anlayışa bağlı kalarak 19. yüzyıl Almanyası’nın Romantizmine açıkça karşı çıkar.
Hildebrand heykeltraşın amacının biçimin taş kütleden kendini kurtararak ortaya çıkmasını sağlamak olduğunu savunur. Bu açıdan Michelangelo’nun öğrencisidir. Hakikat kendini biçim olarak ortaya koyar. Konu ikincil önemdedir. Bu..»»
Elinizdeki kitapta, mimarlık tarihinin belki de en güçlü yazarlarından biri, mimar Adolf Loos olanca dürüstlüğüyle yaşadığı mesleğini tanıtıyor. Loos’un mimarlık üstüne yazdıklarının büyük bölümünü biraya getiren bu derlemenin önemi ancak okunduktan sonra anlaşılabilecektir.
Bugüne kadar k..»»
Bu kitap kübizm konusundaki ilk metinlerden biri. 1913 yılında yayınlandı.
Dilimizde tükenen ilk baskısından yıllar sonra yayınladığımız bu ikinci basım, resim tarihine ilişkin bir belge olmaktan öte, bir şairin cesaretinin de belgesi. Kübizm ortaya çıktığında nerdeyse tüm sanat eleştirmenleri ve tarihçileri bu akıma karşı çıktı. Apoll..»»
Apaçıklığı İmgelemek Álvaro Siza kendi çizimleri ile kendi projelerini anlatıyor. 1992 “Pritzker Mimarlık Ödülü” sahibi, çağımızın önde gelen mimarlarından Portekizli Álvaro Siza çevremizde “yeni” gibi gelene fazla odaklanmadan gözlem yapmayı öğretiyor. Amacı mimar olarak kendisine verilen alanı, varola..»»
Bu kitap Louis Aragon’un yeni bir anlatım yolu olarak “kolaj” konusunda 1923-1965 yılları arasında kaleme aldığı, bazıları hiç yayınlanmamış yazılarını biraraya getiriyor.
Bu yazılar iki açıdan önemli: İlk olarak, sadece yağlıboya resmi soylu sayan bir anlayışa karşı, “kolaj” denilen yeni bir yordama sahip çıktıkları için; ikinci olarak da, birçok alanda inatla yanlış davranmış olmakla tanınan Lo..»»
Mimarlar Neden Hâlâ Çiziyor? Bu kitapta, sanal üniversite derslerinden oluşan iki metin biraraya getiriliyor. Metinlerden ilki bilinçli çizim, ikincisi de yaratıcı çizim üzerine. Kitabın amacı, Rönesans İtalyası’ndaki 15. yüzyıl stüdyoları (per¬spectiva naturalis’in yerine perspectiva artificialis’in geçt..»»
Mimarlığın Dört Öğesi Ve İki Konferans adını verdiğimiz bu kitap, 19. yüzyıl Alman dilinde mimarlık ve sanat tarihinin en büyük kuramcısı sayılan Gottfried Semper’in mimarlık ve üslup konularını işlediği en önemli çalışmalarını biraraya getiriyor. Düşünceleri çok geniş alanlara yayılan yazarın Mimarlığın Dört Öğesi adlı yaz..»»
Elinizde bulunan kitap günümüzün en önemli mimarının, eleştirmeninin ve entelektüel yazarının en önemli kitabıdır.”
KENNETH FRAMPTON
“Bu kitap, içerik ya da malzeme yönünden değil de soruların ortaya konulmaları açısından birbirinden farklı ama mimari bakış açısını eşit derecede yansıtan simetrik iki bölümden oluşmaktadır.
İlk bölüm mimari söylemdeki güncel gelişmeleri çevreleyen bazı koşulları..»»
Sanat tarihçisi Henri Focillon’un dünya çapında tanınmasını sağlayan Biçimlerin Yaşamı adlı çalışmasını, kısa ama aynı derecede önemli başka bir incelemesi olan El’e Övgü ile birlikte yayınlıyoruz. Biçimlerin Yaşamı ilk yayınlandığında sanatı ve sanat tarihini biçimci anlayışla yorumlama girişimi olarak görüldü..»»
Rönesans İtalyası’nın en etkili Hümanisti olan Leon Battista Alberti’nin her ikisi de sanat tarihinin başvuru kaynağı halini almış “Resim Üzerine” (De Pictura, 1435/1436) ve
“Heykel Üzerine” (De Statua, 1443/?) adlı iki kitabını birarada yayınlıyoruz. Bu derlemeyle, akademik tartışmaların dışında kalan ve eleştirel basım olmaktan uzak dura..»»
Eugène Emmanuel Viollet-le-Duc 19. yüzyılda Rasyonalizmi temel alan kuramsal yazılarıyla modern mimarlığa giden yolu açmıştır.
Bu derlemeye de adını veren 19. Yüzyılda Gotik Üslup Üzerine adlı yazısı Güzel Sanatlar Akademisi ile yaptığı ünlü bir tartışmadır. Mimarlık Ve Üslup başlıklı bölüm, Viollet-le-Duc’un en kapsaml..»»
Bu kitap, Alman idealizminin önemli ismi F. W. J. von Schelling’in sanat, doğa ve güzellik ilişkilerine eğildiği çalışmalarından yapılan bir seçkidir.
“Plastik Sanatlar Ve Doğa Arasındaki İlişki Üzerine” başlıklı ünlü konuşması, System des transzendentalen Idealismus başlıklı çalışmasından bir bölüm ve Jena Üniversit..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.