Senaryo yazmak isteyenlerin sorduğu ilk soru: "Nasıl yazılır?"
Her şey bir senaryoyu başlatabilir. Başlama atışını duyan beyin harekete geçer, sahnelerden repliklere, düşsel yüzlerden, ürkütücü imajlara sıçrayarak ilerlemeye koyulur. "Sinapsis", "Film Öyküsü", "Tretman" gibi tuhaf isimleri olan is..»»
Tek tek sanatçılar ve yapıtları üzerinde ayrıntılı bilgi edinmek isteyenler, ansiklopedik bilgiden elden geldiği kadar kaçınılmaya çalışılan bu kitapta aradıklarını bulamayacaklardır. Buna karşılık bilgi toplamakla yetinmeyip, sanat yapıtını "anlamak" isteyenlerin bu yolda bazı ipuçları bulabileceklerini umuyoruz. Günümüzde sanat yapıtların..»»
Perspektif kavramı sizin için kafa karıştıran açıları, tuhaf ölçüm aletlerini ve karmaşık kuramları ifade ediyorsa hoş bir sürprizle karşılaşmaya hazırlanın. Bu kapsamlı rehberde, Phil Metzger, büyüyü bozuyor ve perspektifin gördüklerimizi -uzaktaki bir dağın mavi görünmesi ya da yolun uzaklaştıkça daralması gibi- taklit etmekten ibaret olduğunu gösteriyor. İster natürmorttaki birkaç santim, ister..»»
Yeşilçam'dan Yeni Türk Sinemasına Melodramatik İmgelem başlıklı bu kitap ister bir tür, ister kip isterse imgelem denilsin, melodramın Yeşilçam filmlerinden Yeni Türk sinemasına dek olan evrimini, dönüşümünü, yeni tür ve formatlara eklemlenişini, geçmişini anımsayışını konu ediniyor. Sinema türleri içinde özgün bir yeri olan melodram, gerçekte her türe sızan, eklemlene eklemlendiği yapıyı dönüştür..»»
Işık yüzyıllar boyunca bütün sanatçılar tarafından her zaman etkili bir sekilde kullanılmış ve ortaya koyulan yapıtlarla bize gerçeği çok boyutlu olarak yansıtmıştır. Son yüzyılda kavramların değişmesine sebep olan kültürel ve teknolojik gelişmeler gerçek ile gerçek dışının bir arada olduğu yeni bir dönemi başlatmış, bu anlamda beynimizin yaratıcı kısmını devreye sokmuştur. Görsel sanatlar alanınd..»»
Yaklaşık yüzyıldan bu yana melodramların nasıl olup da tüm dünya seyircisini etkileyebildiği sorusunun açıklaması modern toplumlardan çok ilkellere özgü toplumsal, zihinsel, kültürel ve insani özelliklerde aranıp, bulunabilir. Bu etkileme gücü öykü, oyuncu, diyalog, müzik, yönetimle, vs kısmen ilişkili olsa da asıl yanıt bekleyen soru şudur: Hangi güç seyirciyi beyaz perde veya televizyon ekranlar..»»
Bu kitapta yer alan ve sinema, televizyon, daha genelinde kültürün toplumsal yaşamdaki önemine değinen yazılar özellikle bu alanlara ilgi duyan üniversite öğrencileri ve meraklılara değişik bakış açıları sunarak onları daha da meraklandırıp araştırmaya itmeye çalışmaktadır.
Özellikle ülkemizde dar alanlara hapsedilen bu konuları içine hapsedildikleri yerlerden çıkarıp başka disiplinler eşliğinde ..»»
Barrettin fotoğraflar hakkında eleştirel yargılarda bulurken akılda tutmayı önerdiği kavramsal çerçeveden etkilenmemek elde değil.
Studies in Art Education,
JEROME HAUSMAN
Canlı ve cazip bir kitap bu ve eleştiri pratiği ve işlevinin altında yatan toplumsal ve siyasi varsayımları açıkça ortaya koyuyor.
Caucus on Sacial Theory, NAEA News,
SALLY HAGAMAN
Bu kitap tanımlar, örnekler ve fikirlerle do..»»
Başlangıçta iki ayrı cilt şeklinde yayınlanan Christian Metz'in (1931-1993) sinema üstüne düşünce üretme konusunda temel bir metin olarak nitelendirebilecek Sinemada Anlam Üstüne Denemeler Başlıklı çalışması burada ilk kez tek cilt şeklinde sunulmaktadır.
Christian Metz I.Ciltte (1968) sinema adlı olguya göstergebilimsel bir yön..»»
Sanatı eleştirmek: Günceli Anlamak isimli bu kitap okuyucuları güncel sanatın dünyasına götürmekle kalmayıp onlara sanat hakkında nasıl düşünüleceğini, yazılacağını ve konuşulacağını da gösteriyor. Elinizdeki bu çalışmada, sanat eleştirisinin bütün prensipleri sunulmuş ve Amerikan sanatının güncel biçimlerine uygulanmıştır. Ayrıca bu kitap; sanat ve sanat tarihi öğrencilerine betimleme, yorumlama..»»
Sanat eseri üretmemiş hiç bir toplum yoktur. İnsanlar için tasvir, süsleme, hikaye anlatıcılığı ve müzik, kuşların yuva yapabilmesi kadar doğaldır. Sanatın aldığı biçimler farklı zaman ve mekanlarda, toplumsal ve kültürel şartların etkisiyle kökten bir biçimde değişime uğramıştır. Bu sanatsal çalışmaların kökensel amacı ..»»
Özlemleri anlatan bir şarkı, aşk adına yazılmış bir şiir ya da savaşı anlatan bir resim hepimizi farklı duygu durumlarına sürükler. Sanatın duygusal dünyamızla ile oluşturduğu bağlam aşikârdır. Sanat hakkında düşünmeye başladığımızda farklı bir tür bilgiyi sezme durumunda kalırız. Pek çok duygu durumuna sahip insan düşüncesi en yalıtılmış durumunda bile sanatın güzel, beğeni ve haz kavramlarıyla..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.