Adalar Müzesi, İstanbulun ilk çağdaş kent müzesi olarak kapılarını ziyaretçilerine açtı. Dünyadaki ve Türkiyedeki kent müzeleri deneyimlerinden beslenerek, çok yetkin uzmanların katkılarıyla geliştirilen müze İstanbul Adalarının geçmişine ışık tutuyor.
Bu katalog Adalar Müzesinin ilk geçici sergilerinden birisinin, Ada Sahillerinde Bekliyorum: Adalarda Günübirlik Gezi sergisinin katalogu.
Se..»»
"Kitabı okurken sayfalar dolusu canlı tanıklıklarda insan yüreklerinin sıcaklığını duyumsayacak, kimi kez buruk bir siteme, kimi kez yakıcı bir yurt özlemine, kimi kez mizahla karışık bir kabullenişe ortaklık edeceksiniz... Bu tanıklıklarda, Büyükada tarihi bir kez daha, günlük yaşam olgularından 1955, 1964 ve 1974'ün acı deneyimleri boyunca bir film şeridi gibi gözlerimizin önünden geçiyor. Yazma..»»
Büyükada’nın 1920-1975 arasındaki 55 yılına tanıklık etmiş, çok renkli bir kişiliği, Arif Ağa’yı, kızı Gülsen Karadoğan yazdı.
Arif Karadoğan, Büyükada’da halen tek toplu ulaşım aracı olan faytonculuğun kurucularından sayılıyor. 1920 yılında, daha 16 yaşındayken, yanında atıyla adım atıyor Büyükada’ya. Bir Rum faytoncunun yanında işe başlıyor. Kısa sürede kendi faytonunun sahibi oluyor ve yılla..»»
Bir dostum, "hep dış politika üzerine yazıyorsun, biraz da Türkiye yaz" tavsiyesinde bulundu. Ben ise pandemide koca koca devletlerin başarısızlığın' ve nedenlerini düşünüyordum. En başarısız ülkelerinden biri ABD idi. Bir anlamda pandemi Trump'ın da maskesini düşürmüştü. ABD seçim sürecini hep birlikte yaşadık. Seçim sonuçlarını kabul etmeyen bir başkana ve kışkırtmalarıyla gerçekleşen kongre bas..»»
Art Nouveau’nun İstanbul’da konut ahşap mimarlığında uygulamalarının toplu olarak bir arada görüldüğü yerlerden biri Büyükada’dır.
Prof. Dr. Nigan Bayazıt tarafından hazırlanan eser, Büyükada’daki Art Nouveau yaklaşımını sergileyen seçilmiş evler ve köşklerle ilgilidir.
Adalar’da 1894 depremi sonrasında birçok yapı yıkılmış ve yerine depreme dayanıklı olduğu düşünülen ahşap binalar yapılmışt..»»
Adı Berç Yetvart Akdeniz.Nam-ı diğer Horoz Reis.1926 yılında, Büyükada’nın Kumsal mevkiinde küçük ahşap bir evde dünyaya gelir.Babası balıkçı Artin. Gözünü adanın denizine, teknesine, balığına açmış da başka hiçbir şey görmez olmuş derler ya öylesine. O deniz ki, Abidin Dino’nun tarifindeki gibidir: Hani “balık akın etti mi, denize basıp İsa gibi dolaşırsınız, balığın kaldırımdan farkı yoktur” ded..»»
Bu koşu; eksiklerle, yetersizliklerle, düşe kalka, kanayarak ve kanatarak gerçekleşecek...
Değerleri sulandırarak, kendi kafa karışıklığını, tereddüt ve yalpalamayı genele mal ederek bir yere varılamaz. Sınıflar mücadelesinin doğası budur. Devrimin gerçekliği budur. Devrim bedel ister. Eşsiz bir ufkun tarifsiz güzelliklerini işaret ederken, ona doğru koşacak öznelerde sızlanmayacak karakterler ..»»
Adalara dalmaya gelenler halen ne kadar çok türün bu sularda barındığını yaratılacak denizer koruma alanlarının neden önemli olduğunu iyi bilirler. Doğru bir deniz koruma ve yönetim planının gerçekleşmesiyle geleceğimize miras bırakacağımız bir denizel yaşamın sürdürülebileceğine inanırlar. Yıllardır bu sularda dalıp halen direnmekte olan canlı yaşamını araştıran bilim insanları, su altının mucize..»»
Akillas Millas’ın, “Büyükada – Adai- Kebir, Prinkipo” kitabından 5 yıl sonra, “Heybeliada, Halki, Dimonisos” adlı dev eseri, yine Adalı Yayınları’ndan çıktı.
Heybeliada’ya tarihi kimliğini veren insanlarını, mahallelerini, sokaklarını, evlerini ve manastırlarını titiz araştırmacı kimliğiyle bir araya getiren Millas’ın eseri, bu küçük ada için temel kaynak niteliğini taşıyor.
Kitap ilk kez, Y..»»
Her canlının aynı evreyi geçiripaydınlığa fırlatılışı,müthiş, inanılması zor ve mucizevi bir olay.Çıkışla başlayıp bize biçilmiş olan finale kadar,tüketilmeye başlayan anlara ve yıllaraMERHABA...»»
İstanbul’da 19. yy ortalarına kadar ulaşımın yükünü kürekli ve yelkenli kayıklar, mavnalar taşımıştı. Sonra ‘’ Dersaadet Sakinleri, 1828 senesinin bir sabahında sahillere üşüşerek yelkenleri, görkemli tekerlekleri.
Olan ve büyük gürültülerle simsiyah dumanlar saçarak sular fışkırtarak boğazda seyreden bir acaip yaratık ile karşılaştılar. Artık istanbul resimlerinin, çiz..»»
Heybeliada’ya gitmişliğiniz vardır ola ki… Ama “Neşet Bey’in gazinosu”nun nerede olduğunu ve “Heybeliada tarihinde en iyi Bozambo söyleyenin kim olduğunu” bilmiyorsanız, demek ki “gerçek bir Adalı” değilsiniz… Adalar’da kaç “gerçek Adalı” kalmıştır bilemeyiz, ama onlardan birinin Heybeliadalı Nejat Gülen olduğu kesin.
O halde, Heybeliada’nın bugün birçoğu yıkılmış, yağm..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.