Söylediklerinizi duyurmak için kimseyi kolundan tutmayınız ; Zira insanlar sizi dinlemeye arzulu değillerse, onları tutacak yerde çenenizi tutmanız daha hayırlıdır.-- Chesterfield
[Paylaş]
Donat Bayer, bir piyanist. D.H. Lawrence, “Piyano” şiirinde, piyano sesiyle, çocukluğun kaybolmuş siyah beyaz yalınlığını üzüntüyle hatırlar. Donat Bayer, ilk kitabı Kötü Kan’da, Lawrence’ın tersine, çocukluğun yalınlığının ona yetmediği anlarda, karmaşıklığa şiirle ulaşıyor.
“Kötü kan
Bir yaprağın
Ardında gizliyorum
Açtığın yarayı.”
..»»
Eksikten, Oradan zihnin berrak anlarından düşünsel bir mekân kuruyor; ölüme ve çok şeye dair... İsmail Aslan beklenen kitabıyla 160. Kilometre'de.
“zaman daima eksiktir
ses durmadan yol alır uzayda
gerçeklik bir tür uykudur, uyanılmaz
biri ölür ve zaman daima eksiktir.”
»»
Ödenen ilk taksit, şiire malzeme olur mu - olmaz mı? Sosyal medya, chat, mail jargonu şiire “tam gaz” girerse şiir şiirliğinden kaybeder mi? İsmail Aslan, “hayır, kaybetmez” diyen şairlerden.
“anneme internetin faydalarından bahsettim
facebook fobimden, klostrofobimden
beğenenlerden, beğenmeyenlerden
onun fotoğrafını da paylaştığımdan”
..»»
Rıdvan Gecü üçüncü kitabı şeyler ligi’nde 2000’lerde Türkiye’de genç olmanın çarpık filmini naklediyor. Kamera arkası ve silinmiş sahnelerle birlikte.
“üç sonraki adımımı, üç öncekini atmamışken henüz
belirlemiştim
bir sonraki adımımın hiç uyandırmadığı merak;
istikametim
»»
Parçalı Ham., şiirimizin en önemli teknik sıçramalarından biri. Deneysel somut şiirin mihenk taşı. Şimdi, özel baskısıyla 160. Kilometre'de, [ PARÇALI ] [ HAM ] Drülütt.'le bir arada.
Parçalı ham manifesto.
1. Şiiri yaratma, yavaşça ara.
2. İçeride değil, dışarıda - somutta.
3. Beyin kimyana ihanet etmeden bak. Nasılsa seni kimse takmıyor.
4. Gözlemlemediğin, dokunmadığın şeyi şiire sokma..»»
Ömer Şişman, ***göz***ün modern Türkçe şiire geri döndüğü kitabıyla yine karşımızda. Deneysel-gerçekçiliğin milatlarından biri, Bitkiben, 160. Kilometre'de.
***şey ve antişey
kararsızlar parçalanır
bunu sağlayan zayıf etkileşim
bazılarının ömrü çok kısa.***
(Tanıtım Bülteninden)
»»
Efe Murad, en güncel şiirleriyle yine atakta. LeşX, ultra modernliğin kara kutusu, 160. Kilometre'de.
***hayal içinde gezeceksiniz
siz çok zevkli insanlarsınız
ben sizin içinizdeyim sanıyorsunuz
ama benden gayrı yok.***
(Tanıtım Bülteninden)
»»
Selcan Peksan'ın şiiri ayrı zamanları ve zeminleri şairin geniş evreninde yeniden sınayan bir şiir. Sadece gerçeklik değil; metafizik, tarih, mitoloji, anatomi de… kendi oluşlarını terk etmek zorunda kalıyorlar bu evrenin içinde. Kaygan gezegenler, toplu mezarlar, sesler ve sözler, Lagâri Hasan Çelebi ve Bakunin, botanik ve plastik, Mayalar ve Lale Devri Nuh'un yeni gemisiyle bir seyre çıkıyorlar...»»
Ömer Aygün'ün 1994-2001 arasında yazdığı şiirlerden oluşan Taş Gün 2002'de yayımlandı. 90'ların şiir edebiyat politika ortamına doğan Aygün, ***O sıralar Türk şiiri bence feci durumdaydı. En azından ben yazılanlardan feci sıkılıyordum. Bencil, imgeci, salata gibi şeyler, ünlemler aşırı öznel. (...) Rimbaud'nun güzel tabiriyle amacım 'nesnel şiir'di*** diyor. Bu tabiat-yoğun kitabında kendisini ade..»»
Şiir okurunun ilgisini, daha ilk kitabıyla çeken ve şiirde gideceği yolları açık bir şekilde ortaya koyan şairler vardır, Rıdvan Gecü bu şairlerden. Kırmızı Perfect 2013'te yayımlandığından beri gündemden düşmedi, hâlâ okunuyor. Rıdvan Gecü'nün ikinci şiir kitabı Orkestra, Türk modern şiirin dışladığı ***anlatı***yı özgün bir bireşim ile şiirin içine geri sokan cesur bir deney. Kitapta, yaylılar /..»»
***Spontanlığını*** nasıl ***muhafaza*** edersin? Buradaki tersliği anlarsak, Oğuzcan Önver'in şiirine yaklaşmış oluruz. Spontanlık ***anında, içten kendiliğinden gelen*** demek. Muhafaza ise ***olduğu gibi kalmasını sağlama, koruma.*** ***Anla birlikte gelen*** nasıl ***olduğu gibi korunur***? İşin içine düşünce girince o ***spontanlık*** bozulmaz mı? Şiirin bu en eski cehdini kendine yöntem edin..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.