Sanat Dünyamız Sayı: 126

Kolektif
  0,0 / 5 0 kişi · 0 yorum · 95 okunma · 0 tavsiye
Kitap Künye
ISBN:
2789785977940
Sayfa:
0 s.
Yıl:
2014
1974 yılından beri kesintisiz yayımlanmakta olan Sanat Dünyamız sergiler, sanatçılar, sanat kuramları üzerine güncel, derinlikli içeriği ve yüksek kaliteli baskısıyla Türkiye'nin önde gelen dergisi olmayı sürdürüyor.

YKY tarafından yayımlanan Sanat Dünyamız'da sanatın ve hayatın içinden metinler meraklı tüm okurlara hitap etmeye yeni yılın ilk sayısında da devam ediyor.

Rusya doğumlu Bashir Borlakov, 2005 yılından bu yana ürettiği ve "kurgusal gerçeklik" olarak tanımlanan panoramik serilerinde geçmişin uçucu imgelerine odaklanıyor. Sanatçının 22 Kasım-21 Ocak tarihleri arasında Pilot Galeri'da yer alan "Meksika Rüyaları" isimli solo sergisini Süreyyya Evren değerlendirdi.

Efe Murad monokromatik üzerine araştırmaları arasında Soyut dışavurumculuk akımının önemli isimlerinden Barnett Newman'ı (1905-1970) değerlendirdi.

Beden, performans sanatının ana ögesi ve ana kavramı. Rıfat Şahiner, konunun önde gelen düşünürlerinin argümanları ve örnek işler üzerinden bu sanat türünü ve kavramını inceledi.

Bilge Alkor'un yağlıboya eserlerinden ve fotoğraflarından oluşan "Meleklerin ve şeytanların aynalarında-İnsanlığın halleri" adlı sergisi 44a Sanat Galerisi'nde yer aldı. Sanatçının bu yeni sergisini Pelin Özer yorumladı.

Süreyyya Evren çağdaş sanatın el attığı meseleleri politik, felsefi ve sosyolojik bağlamda incelemeyi sürdürüyor. "Güvencesiz SM" başlıklı metninde iş, işçilik, anarşizm ve anarkink arasındaki paslaşmaları gündeme getirdi.

Galeri Non'un yöneticisi Derya Demir'in deneyimleri ve çalışmaları, günümüzde İstanbul'un uluslarası bağlamda güncel sanatla ilişkilerini aktaracak nitelikte. Demir ile söyleşiyi Evrim Altuğ gerçekleştirdi.

Dan Graham Protocinema'daki ilk kişisel sergisi için İstanbul'daydı. Can Altay'la şirket şehirciliğini, dikizciliği (voyeurİsm), peyzaj geleneklerini, tarihsel bir kategori olarak 'az evvel' kavramını, insan ölçeğinin önemini, maket yapmanın ve model üretmenin iki uçlu yapısını, işlev ve anlamın birbirine geçişini ve Graham'in işine dışarıdan bakmaktansa içinde bulunmanın ne kadar gerekli olduğunu konuşmak üzere Cihangir'in arka sokaklarından birindeki kalabalık bir kafede buluştular. İstanbul bu buluşma için sadece bir arka plan değil, aynı zamanda (tıpkı Graham'in pavyonları gibi) konuşmanın akışını belirleyen bir çerçeve-mekân oldu.

Saha Türkiye'de çağdaş sanata artan desteğin somut örneklerinden biri olarak çalışmalarına başladı. Evrim Altuğ'nun SAHA'nın misyonu ve çalışmaları üzerine sorularını, derneğin genel sekreteri Merve Çağlar cevapladı.

Özcan Ağaoğlu'nun "İranabak" adlı fotoğraf projesi kitap olarak yayımlandı. Tophane'deki Depo'de sergisi de açılacak olan projeden küçük bir albüm, 126. sayıda yer aldı.
(Tanıtım Bülteninden)

İnceleme Ekle Alıntı Ekle

Henüz inceleme veya alıntı paylaşılmadı.
Kitaba puan verin.
Puanınız:
Kitabı Kütüphanesine Ekleyenler
Kütüphaneye henüz ekleyen yok.
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.