Görselliğin kurgusal anlatımla kitleler üzerinde bıraktığı etki, siyasi çevrelerde bu yeni icadın önemil bir propaganda aracı olabieceği düşüncesini yarattı. Bunun sonucunda sinema, I. Dünya Savaşı öncesi ve sırasında başta Almanya, Fransa, Rusya ve Osmanlı olmak üzere birçok devlet tarafından kurumsallaştırdı.
Bu kitapta, bir konunun ayrıntılı incelenmesinden çok, farklı makalelerin bir..»»
"Gözde", "Topkapı", "Medea", "Gelibolu" ve "İnce Memed" filmlerinin tek ortak noktası batılı sinema yapımcıları tarafından Türkiye`de çekilmiş olmalarıdır. "Batı Sinemasında Türkiye ve Türkler", ilk `naif görüntü avcıları`ndan günümüz sinemasına kadar geçen süre içerisinde, Türkiye`nin değişen görünümünden, film çekimlerinde yaşanan olaylara kadar devam eden bir süreci anlatıyor. Sessiz sinema..»»
Muzaffer Tema`nın Türkiye`de oynadığı filmlerin Amerika`da bir bakkal dükkanında bulunması, Fikret Hakan`ın `kovduğu zaman haysiyetli olup gidecek` bir menajer aramasının nedeni, Öztürk Serengil`in oynadığı 267 filmin esrarı, Ayten Çankaya`yı film çekiminde öpmenin bedelinin 10 Lira olması, Metin Erksan`ın kurduğu `Sinema Çetesi`nin nasıl sona erdiği, sahneye çıkan ilk Türk kadının neden Afife Jal..»»
Daha önce yayımladığımız Türk Sinema Tarihi başlangıcından günümüze Türk sinemasını ele alan önemli bir başvuru kitabı olarak okuyucu-izleyicilerle büyük bir ilgiyle karşılanmıştır.
Fantastik Türk Sineması`nın en önemli özelliği ise en kenarda köşede kalmış, fazla ilgi gösterilmemiş, hep hasıraltı edilmiş karanlık (!) bir döneme ışık tutmasıdır. İki üç günde çekilmiş, dar bütçeli, teknik ..»»
Bu söyleşiler toplamı Türk sinemasının çok yönlü ismi Halit Refiğ`in sinemaya olduğu kadar hayata ilişkin görüşlerini de içermekte. Refiğ`in askerliğini yaptığı Kore`de çektiği belgesellerle başlayan sinema hayatı sinema eleştirmenliğiyle devam etti; Yaşamak Hakkımdır filminde Atıf Yılmaz`a asistanlık yaparak profesyonelliğe adım attı ve günümüze kadar devam etti. Film yapabilmenin maddi koşull..»»
Yeni Türk filmlerinin bize "hayalet evleri" anlattığını söylüyor Asuman Suner. Terk ettiğimiz, kimi zaman zorla boşalttırılmış, içinde hayaletlerin dolaştığı, tekinsiz, ürkütücü evler bunlar. Ama aynı zaman da bir türlü tam olarak geride bırakamadığımız, özlem duyduğumuz, karşısında çocuklaştığımız, döndüğümüzde eskisi gibi bulamadığımız, sürekli "hayaletini kurduğumuz" evler...
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.