Son yıllarda, sosyal bilimciler ve tarihçiler arasında "tarihsel değişim sorunu" merkezi bir önem kazanmıştır. Geleneksel değişimlerin ve bunun doğurduğu devinimin tarihsel görüşümüzde yaptığı gelişimi incelemeye yönelik ilgide artma olmuştur. Tarih Yapmak adlı eserinde Alex Callinicos, hem marksist hem de marksist olayan açıdan bakarak tartışmalara yeni bir boyut katmakla kalmamış, başta E. J. Ho..»»
Tarih Vakfı`nın düzenlediği Üçüncü Uluslararası Tarih Kongresi`nin konusu "Tarih Yazımında ve Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar: Küreselleşme ve Yerelleşme" idi.
Bu kitap, bu kongrede tarih yazımı ile ilgili olarak sunulan tebliğleri içeriyor. Tarih yazımındaki yeni yaklaşımları ve bu çerçevede küreselleşme-yerelleşme olgusunu değerlendirirken önemli noktalara dikkat çeken tebliğlerin yalnızca uz..»»
Prof. Dr. Salih Özbaran bu kitabı, "tarih"in işlevi olabileceğine inananlara, geleceğin oluşumunda onu yineleyip katı kalıplar içine oturtmaya kalkışmadan ufkunu genişletmek isteyenlere adıyor. Kitap, tam da Özbaran`ın amaçladığı gibi tarihe yeni yaklaşımları, tarihin yeni boyut ve yöntemlerini sunuyor; tarih öğretiminin karşılaştığı sorunlara eğilip önyargılardan uzak, kendisiyle barışık bir g..»»
Tarihi Yeniden Düşünmek, tarihi ele alırken yöntembilimsel bi yaklaşımı öne çıkarmaktadır. Keith Jenkins, felsefe, edebiyat kuramı, eleştirel kuram ve siyasetbilimdeki gelişmelere dayanarak; tarihin, geçmişle ilgili nesnel hakikat arayışını bir tarafa bırakarak, kendi üretim süreçleriyle hesaplaşması ve uzlaşması gerektiğini ileri sürmektedir. Kısa, kışkırtıcı ve sağlam temellendirilmiş savlara..»»
Collingwood’un başlıca felsefi girişimi olarak gördüğü Tarihin İlkeleri, onun entelektüel birikiminin nihai ürünü olarak değer kazanıyor. Collingwood yapıtında, felsefenin tarihte temellendirilmesi gerektiğini savunur ve buna bağlı olarak yaratıcı çabayı sezgiyle değil tarihsel deneyimle ilişkilendirmeye çalışıyor.»»
Bazı tarihçilerimiz vardır, diyorlar ki mesela, `Osmanlılar Arapça kullanmış, Farsça kullanmış.` Hâlbuki Osmanlı`nın Arapça bileni, bugün bizim İngilizce bilenimiz kadardır.
Bize Türkiye ismini 12. asırda İtalyanlar koymuştur. Ülkenin çoğunluk halkı Türk olduğu için bize Türkiye, Türkü Mania gibi isimler koymuşlar. Ama biz kendimize ısrarla Rum, Romen demeye devam ettik. Çünkü bu Roma impa..»»
Bazı tarihçilerimiz vardır, diyorlar ki mesela, `Osmanlılar Arapça kullanmış, Farsça kullanmış.` Hâlbuki Osmanlı`nın Arapça bileni, bugün bizim İngilizce bilenimiz kadardır.
Bize Türkiye ismini 12. asırda İtalyanlar koymuştur. Ülkenin çoğunluk halkı Türk olduğu için bize Türkiye, Türkü Mania gibi isimler koymuşlar. Ama biz kendimize ısrarla Rum, Romen demeye devam ettik. Çünkü bu Roma impa..»»
Barbarlık, insan hayatının kasıtlı bir biçimde mahvedilmesi, sistemli baskı rejimleri, devasa bir ekonomik zenginliğin bedeli olarak geniş çaplı yoksulluk ve bütün bunların teknolojik ilerlemenin sağladığı araçlarla yapılması açısından, 20. yüzyıl insanlığının gördüğü en felaketli yüzyıldır. Bu yüzyılda en çok hırpalanan ve kötü niyetlerin meşrulaştırılması için en çok kullanılan bilimsel araştırm..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.