İletişim, herkesin bildiği ancak çok az kişinin doyurucu biçimde tanımlayabildiği bir olgudur.
İletişim denince hemen, insanların karşılıklı değiş-tokuş ettikleri sözler, televizyon, gazete-dergi, yazı, resim, karikatür, fotoğraf, giyim-kuşam, saç stili, moda ve benzerleri aklımıza gelir. Bunun çok basit bir şey olduğunu düşünürüz. Oysa iletişim, hiç de öyle genelde inanıldığı gibi basit bir oldu..»»
Kitle iletişim araçları ve küreselleşme son yılların en gözde konuları arasında. İkisi arasındaki ilişki dikkat çekici boyutlarda. Kitle iletişim araçları küreselleşmenin en üyük destekçisi. Küreselleşme de kitle iletişim araçlarının etkisini arttırıyor. Aralarında çok sıkı bir işbirliği söz konusu. Türkiye bu gelişmeler arasında ilginç bir yer tutuyor. Bir kere kitle iletişim araçları 19.yüzyılda..»»
Geray bu kitabında, radyo ve televizyon gibi geleneksel iletişim ortamlarıyla bilgisayarlar, internet ve telekomünikasyonun birleşmesiyle ortaya çıkan yeni medyalara yönelik uluslararası politikaların Türkiye bağlamındaki oluşumuna odaklanıyor. Kitap, bu yanıyla uluslararası telekomünikasyon ve medya düzeninin anlaşılması için önemli kaynaklardan birini oluşturuyor. Geray, yeni medya alanında ol..»»
İletişim insana özgü ve insanca bir olgu. İnsanın yaşam serüveninin ta kendisi. İnsanın insanla buluşmasının, kaynaşmasının temel harcı iletişim. İnsanca paylaşımların, topluluk haline gelişlerin, toplumsal yapılara dönüşümlerin, örgütlenişlerin, sistemik yapılara bürünüşlerin en temel tetikleyicisi. Kavgaların, savaşların, paylaşamamaların temelinde de iletişimin, daha doğrusu iletişimsizliğin ..»»
"Mısır yazısı, imparatorluğun yavaş yavaş yükselip, oldukça hızlı çöktüğü süreçte de karmaşık biçimde ve yapıda kalmayı sürdürdü. Bu karmaşıklık, yazıcılara güç ve statü kazandırdı; kendi çıkarlarını koruma noktasında din adamları ile yazıcıları bir araya getirdi; tekelci yönetime özgü ağ, kralların gücünü azalttı ve evrimsel nitelikteki toplumsal değişimleri sınırlandırdı". (Innıs, 1986: 22)
..»»
Her insan, içinde bir ışıkla doğar. Bu ışıltı ve masumiyet bebeklerin her tarafından dışa yansır. Bebeklerin kokusu bile masumiyet kokar. İnsanların içinde doğuştan var olan ışık ne kadar kararsa da asla sönmez. Bu ışık zaman zaman farklı duygularla gölgelense de için için yanar ve hep iyiyi, güzeli arzu eder. İçimizdeki bu ışık hep bir "umut"tur. Eğer isterse, eğer imkân ve fırsat sunulursa içi..»»
Eskiden akılda kalıcı bir slogan, her mükemmel reklamın temel taşıydı, oysa bugün kampanyalar artık statik değil; interaktif, çok platformlu ve sürekli. Dijital devrim, tüketicileri marka hikâyelerinin etkin katılımcıları haline getirdi. Bunun bir sonucu olarak, reklam sanatı ve bilimi, tek yönlü mesajların geliştirilmesinden, kitlelerin karşılıklı konuşmalara katılımını sağlamaya dönüştü. Geçmi..»»
Her ne kadar medya çalışmaları popüler bir akademik disiplin olsa da Marksist bir bakış açısıyla bu konunun analizini yapan kitap sayısı şaşırtıcı derecede azdır. Mike Wayne'in kitabı medya üzerine araştırma yaparken radikal bir siyasal metodolojiye başvurmak isteyenler için idealdir. Yazar bu kitapta kilit Marksist kavramlara erişilebilir bir rehber sunduğu gibi bu kavramların güncel kültür ana..»»
Edebiyatdefteri.com, 2024. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyat -
Şiirler -
Kitap
Sitemizde daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerez kullanılmaktadır.