Para, gübre gibi etrafa yayılmazsa işe yaramaz. baco
DemAN
DemAN

Namus insanın neresindedir?

Yorum

Namus insanın neresindedir?

19

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

5334

Okunma

Namus insanın neresindedir?

Namus insanın neresindedir?

Ülkemizde, yıllardır tartışmalara, gündeme haberler olarak düşen ve nerdeyse yediden yetmişe herkesin dilinde olan, kadının kılık kıyafetiyle ilgili sorunsallar hala tüm hızıyla sürüp gitmekte…

Ve ne yazık ki bu kıllık kıyafet ilgili tartışmalar kadın giyitleriyle alakalı.
Kadın kapalı mı, açık mı olmalı? Herkes bir kaynağa bakıp, tüm bilinmezliğiyle görüş bildirmekte, bilim adamları gibi ahkâm kesmektedir. Kadın, klasik mi, içgösterir mi, sportif mi, peçeli mi veya çarşaf mı giymeli?

Bu dünya gezegeninde bir bayanlar mı yaşar? Şalvar, don kot giyen adamdan, kimse bahsetmez ama…

Kadın namustur! Öyle ise erkek de namusunu korumakla görevlidir.

Peki, namus insanın neresindedir?

Ülkenin, siyasi, askeri, coğrafi ve demrokasisi… Her şey ama her şey tıkır tıkır yolunda; ekonomi, dünya standart çıtasının en üstünde, savaşsız, kavgasız ve hep üreten, azla tüketen yetinen bir millet olmuşuz! Ne mezhep, ne etnik hiçbir sorunumuz kalmamış… Yaşasın sıfır sorunsuzluk! Herkes kardeş, herkesin bir akraba olduğu tek bir ulusmuşuz gibiyiz.

Yolarımız, altyapılarımız ve parklarımız müthiş derecede iyi… Evlerimiz, okullarımız, hastanelerimiz depremlere dayanıklı. Halk birbirleriyle empati ve sevgiyle bakmaktadır; sağlık ve eğitim sorunlarımız sıfırsızlık içinde.

No stres, No panik, because, we are one number!

Ölenle ölen, gülenle güleniz…
Dünya ülkeleri bize kem gözlerle bakmaktadır, gözleri kör olsun eğer bize nazar ederlerse!

Namus insanın neresindedir?

Yolsuzluk, kayırma, rüşvet, torpil kavramları TDK sözlüklerinden silinmiş bertaraf edilmiş! O kavramlara artık ihtiyaçlarımız kalmamış!

Tek sorun namus! Tek sorun kadınlar, ah kadınlar… Siz olmasaydınız hiçbir sorun olmazdı!

Namus insanın neresindedir?

Erkek kadını iğfal eder, taciz eder; erktir. Kadın zayıf, erkek güçlüdür. Güçlü olan mı hep kazanır veya öyle mi olmalı? Kadın namusunu koruyamadığından asılır, taşlanır! Suçlu erk ise başka bir av(kadın) peşinde gezinir, elini konunu sallayarak…

Açık seçik giyinen erkeklere kadınlar saldırır! Ne yapsın erkek açık giyinmesin mi?
Saçma geldi değil mi? Transparan giyinen bir kadına erkek tacizde bulundu. Eee, açık giyinirse sonu böyle olur! Mazeret mi yani. Namususz kadın var da namusuz erkek yok mudur?

Namus insanın neresindedir?

Türban yasası, çıplaklar yasası derken, aslında en önemli yasa kör ve sağırlar yasası olmalıydı. Namusun ne olduğu ve ne olmadığını öğrenmek ve duymak için.

“Avrupa kıtasından Orta Doğu’ya doğru bir küfür coğrafyası denemesi yapıldığında, Kuzey ve Batı Avrupa’da küfürlerin doğrudan hedef alınan kişiye yönelik olmasına karşılık, Akdeniz’ e inildikçe ve bizim buralara gelindikçe, hakaret edilmek istenen kişinin annesinin, kadın akrabalarının ve karısının hedef alındığı görülür. Yani Batı’da ırz, kadının kendi malı olmuştur. Buralarda ise kadının ırzı hâlâ erkeklerin!
"Türban kadının özgürlüğüdür." Pekâlâ! Ama özgür kadın nerede? Irzını bile daha erkeklerden kurtaramayan kadınların öncelikli, diğer hepsini geride bırakacak kadar öncelikli meselesi ırzının bekçiliğini erkeklerden kurtarmak değil midir? Bu olduğunda namusu konuşabiliriz.” M.Ali Kılıçbay

Sahi, namus insanın neresinde?

Tür fark etmeden bir memurun görevinde yolsuzluk veya rüşvet alması namussuzluktur.
Çıkarı için vatanını satan da…
Dinini, ticarethane gibi işleten de…
Kendi namusunu yedi zincirle bağlayıp koruyan fakat başkasının namusunda gözü olan da namusuzdur.
Kalemini çıkarı için satan, hep varsılların sofrasında palazlanan sözde haberciyim diyen de…
Haramı helalmiş gibi gördürüp adına ticaret deyip plaza’lanan da…

Efendim namus nedir: Bir toplum içinde ahlak kurallarına ve toplumsal değerlere bağlılık, iffet. Dürüstlük, doğruluk…

Demek namus kadınlara has bir şey değilmiş, namus beyin içinde. Aklı bozuk olmak en kötü şeydir.

Bir insanın kanı bozuksa, ne yasa, ne kural çıkarılırsa çıkarılsın boştur. Eğer yasalar bir şeye yarasaydı bu kadar olumsuzluklar olur muydu? Veya yasa vardır ama caydırıcılıktan çok uzaktır. Yoksa yasalar çiğnetilmek, çiğnemek için mi vardır. Ne de olsa yasa koyucular da bir tür insan!


Namus Nedir? Namussuzluk Nedir?

Aşağıdaki anket KAMER’in ’Alışmayacağız: Namus Adına İşlenen Cinayetler 2003 Raporu’nda yer aldı.

Anket KAMER adına Bir Üniversite’den Prof. Dr. Aytekin Sır ve ekibi tarafından yapılan ankettir.

Ankette ’Namus nedir’’ sorusuna çoktan aza doğru şu yanıtlar verildi:

’1-Karım, bacım, annem, ailem;

2-Kadınların iffeti;

3-Kadının cinselliği, bekâreti;

4-Kadınların toplumsal kurallara itaat;

5-Erkeğin şerefi haysiyeti;

6-Kadınların erkeklere itaat;

7-Dinin emrettiği.


’Namussuzluğun ne olduğu’’ sorusuna ise çoktan aza doğru şu karşılıklar alındı:

1-Kadının bekaretini kaybetmesi;

2-Kadının açık gezmesi;

3-Erkeklerle konuşması;

4-Aşık olması;

5-Ailenin istemediği birisi ile evlenmek istemesi;

6-İzinsiz dışarı çıkması;

7-Zina yapması;

8-Dedikoduya sebep olacak davranışlar sergilemesi;

9-Dili uzun olması;

10- Kadının bekaretini kaybetmesi, zina yapması


Deneme yazılarım/ H.R.Y

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Namus insanın neresindedir? Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Namus insanın neresindedir? yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Namus insanın neresindedir? yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Tülay Lal
Tülay Lal, @tulaylal
9.12.2011 10:24:45

'' namus ''

sokak tenlerde unutulmuş

:(

yada türbanlı yada türbansız ne farkeder ki içinde bir gr Allah korkusu yoksa

Vede sevgisi olsa kul düşünür Mahşerinde şerit şerit film şeklinde gösterirlirken bedenin çırpınışını

yada herşeyİN eğer içinde art niyet taşıNIyorsa '' NAMUSUZLUKUR

Ne çok güzel anlatmışsın

duamla vede sevgimle kalbine

çokca tebriğimle ...

Tülay Lal tarafından 12/9/2011 10:27:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
soulmate
soulmate, @de-soulmate
8.12.2011 12:44:13


alkışlı/yorum şair...


teşekkür ederken..


saygı dua ,ile..
İbrahim ERZURUMLU
İbrahim ERZURUMLU, @ibrahimerzurumlu
7.12.2011 15:36:48
Yazı başlığınız olan soruyu şöyle değiştirip yorumu öyle yapmak istiyorum...İnsan namusun neresindedir?

Kavramları kendi menfati için değiştirenler...zamanla nerede durduklarını bilmezler...Kişi namus kavramını kendi uçkuruna göre değerlendiremez...Erkeğe mübah kadına günah olmaz...Bizlerin yanıldığı taraf şu...Toplumun cahil bir kesiminin uyguladığı ve algıladığı namus kavramı tüm bir topluma mal edilemez.Bizleri hakkıyla yaratan Allah bunların kurallarını en ince ayrıntısına kadar bildirmiştir.Onun bunun kafasına göre uyguladğı saçma kurallar manzumesi de İslam'a veya diğer dini kurumlara mal edilemez...

Asıl mesele hakk'a ve hakaniyete hakkıyla uymaktan geçer...
Mehtap Yıldız
Mehtap Yıldız, @mehtaphumeyraguldalli
7.12.2011 15:25:54
ah dünya

sen hep suçluydun bizim nazarımızda
tek günah keçimiz
darbe yemeden tek vurduğumuz
sendin vurabildiğimiz

ondan ya
yüzün bize hep kara
oysa kirleten hep bizleriz

ama tek suçlu sensindir hep tek kurban da yine sen nazarımızda


ya bir de bizim içimiz senin kadar ayan görünse


neler yazılır daha neler neler
insan olmak zor
insan gibi yaşamaksa çok daha başka zor

çoklarız yargılarız asarız
bitti

biz insanız

çok sevgiler...
RA
RABİA ÇİİFTÇİ, @rabiaciiftci
7.12.2011 14:48:31
şu namus dediginiz kadının kısa etek giymesimi sevgili edinmesimi çok merak ediyorum
namus milletin bacısına yan gözle bakıp kendi bacısına gelince ahkam kesmekmi saçma namus dediğin insanın kalbindedir karşındaki insanın namusunu bilemezsiniz kiminin ablasıdır namusu kiminin eşidir namussuz ise bunları yapıp ben namusama laf etmem diyen dir
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA, @erayozgorsarikaya
7.12.2011 14:29:01
çok hemde çok güzel bir yazı konu seçiminiz için ayrıca teşeür ederim ben hep derim namusun kadını erkeği olmaz namus insan içindir kadın yapınca zina olurda erkek yapıncada zinadır dinimizde ayrıca bütün dinlerde namusun dini de yoktur namussuzlık tek çinsellik değildir kadın için namusu söylüyorum varsayalım bir kadın var dedikoducu fesat hırsız herkezi birbirine düşünüyor yalan söylüyor ama kocasına sadık veya eline erkek eli değmedi çok namusludur hadi ordan o kadın en namussuz en ahlaksız kadındır erkek düşünelim adam işinde güzünde çıkarlarına göre hareket etmez görevne sadık çalıp çırpmıyan çalışkan cinsel anlamda karısına sadık ama bir kadın görünce ağının suyunu toplıyamıyor kadınlara laf atıyor açık giyinenleri çok afedersinizorospu gözüyle görüyor bu adam namuslumu çok özür dilerim ama nah namuslu en namussuz adam son sözlerim namusun kadını erkeği yoktur namus insan içindir namusun dinide yoktur her hak dinde namusuzluk tanıımı aynıdır izi tebrik ediyorum çok güzel yazıydı
FARQİN2101
FARQİN2101, @farqin2101
7.12.2011 13:24:41
Namusun tabiki sadece kadınlar olarak algılanmasına ben de karşıyım. Namus insanın en çok beyninde olan bir şeydir. Toplumumuzda dediğiniz gibi daha çok kadın ön plana geliyor. Bunun nedeni de bizim gibi toplumlarda erkek eğemenliğine dayanıyor olmasından kaynaklanıyor. Diğer taraftan ise çoğu erkek diyelim, zaten yaratılıştan kadını korumaya meyillidir. O dediğiniz Avrupada bile bu böyledir kanımca. Evet biz kadını en çok namus timsali olarak görüyoruz. Doğrudur; bu yüzden değer veriyoruz. Tabi ki erkeğin de şerefli olması lazımdir. Bunun kadın ya da erkeği yok çünkü. Ama şu da var küfür edilince sade anneye değil babaya da edilen küfür de aynıdır. Ben bekar olarak da çok ev aradım. İstanbullarda,Ağrılarda,İzmirlerde. Çoğu yerde bu yüzden ev bile vermediler. Çünkü çekindiler. Ama insan şerefsiz olduktan sonra ha evli olmuş, ha bekar bence farketmiyor. Şimdi ben bekarım diye namussuz oldum da mı bana ev vermediler. Dediğiniz gibi sadece kadın ya da erkek değil namussuzluk; rüşvet,sahtecilik vs. olan şeyler de öyledir. Sonuç olarak herkesin özgürleşeceği bir ortam yaratmak gerekiyor. En iyi yol da eğitim olsa gerek ...
Saygılarımla
lacivertiğnedenlik
lacivertiğnedenlik, @lacivertignedenlik
7.12.2011 13:09:54
10 puan verdi
rahat bıraksınlar bizi ,namus insanın içinde olan bir duygudur
öyle namusluzlukları görüyoruz ki içi pislik akıyor


sevgiler
DemAN
DemAN, @deman
7.12.2011 12:54:38
Öncelikle gelen tüm yorumları "Etkili yorum" olarak değerlendiriyorum. Çünkü hepsi doğru tespitlerdi. Buradan herkese selam ve saygılarımı gönderiyorum ve Deneme yazıma zaman bulup değerlendirdikleri ve değerli görüşlerini aktaran herkese teşekkür ediyorum

Saygımdasınız
KEVE
KEVE, @keve
7.12.2011 12:54:08
değerli yoldaşımı bu anlamlı çalışmadan dolayı öncelikle kutluyorum

namus kavramını o kadar daraltmışlar ki .
bayanın/erkeğin bacak arası sınırlarına hapsetmişler.
bunla da kalmayıp erkeğinkini serbest
bayanın ise erkeğin arzusuna bırakmışlar

bu konuya "KARDEŞMİŞİZ" adlı yazımda değinmiştim
ama sizin kaleminizden okumak daha farklıdır.

saygılarımla
Zeynep Süberk
Zeynep Süberk, @zeynepsuberk
7.12.2011 12:14:17
Salı sabahına bir namus cinayeti! haberi ile uyandım. Günün ilk haberlerine bakan on yedi yaşındaki kızım, odasından büyük bir hışımla aşağıya inip: '' Anne; adamın biri on üç yaşındaki kızını sokak ortasında öldürmüş! Böyle baba olur mu? '' diyerek mutfağa daldı. Kahvem boğazıma dizildi, sanki taş yuttum...
Haber namus cinayeti olarak geçiyordu. Irak'lı bir ailenin, baskıya dayanamayıp sosyal sığınma evine yerleşen on üç yaşındaki ÇOCUĞUNUN, altı ay sonra sosyal görevliler eşliğinde ailesi ile buluşturulup, ara bulma ve aileyi bir araya getirme çabalarının ardından öz babası tarafından vuruluşunu yazıyordu. Kendi kızının üzerine altı kurşun sıkan bir adama nasıl baba denilir o da ayrı bir konu.
Beni asıl sarsan, bu konunun namus cinayeti olarak basına yansımasıydı. Cinayetin namusu yoktur, namus cinayeti diye bir şey de hiçbir inanışta yoktur. Alman ebeveynlerin aklının almadığı da, namusun bu konunun neresinde olduğuydu. Kim ki, ölümün içinde namus arar,cinayete kılıf geçirir ve namusun yalnız kadına ait olduğunu düşünür, o kişinin bezelye tanesi kadar beyni yoktur! Cinayet, cinayettir!

Bu yazının noktasına, virgülüne, her harfine imzamı basarım. Gönülden tebrikler. benim içinde kuşkusuz günümün yazısıdır.
semra Eşme
semra Eşme, @semra-esme
7.12.2011 12:02:24
En başta, namus denen mefhumun kadınlığın üstüne kurulmuş olmasıyla, anlıyoruz ki toplumsal düzlemde de bireysel olarak da cinsiyetçi bakış açısı değişmeden, ve hatta körüklenerek yaşatılıyor.
Namusun, etek altına pijama giymekle sağlanacağını, kadının camdan dışarı bile bakmadan namuslu olacağını, erkek için namus kavramı olmayacağını savunan zihniyetin; hangi cahillik ve bilgisizlik boyutunda kaldığına akıl bile erdiremediğim noktadayım şuan.
Namus için kadın - erkek ayırımı yapabilen düşüncedir asıl namussuz olan!
Tüm insanlar için geçerli olan namus kavramında kimsenin ırzına ve hakkına geçmemek yatar…
Tüm canlıların mahremiyetine saygı duymaktır namus!
Çalmadan, dürüstçe, şereflice yaşamaktır namus!
Yaşadığın sürece vicdan ve merhametle hareket etmektir namus!
Kötü düşünce ve davranışlarla kalbini kirletmemektir namus!
Dolayısıyla, etek boyu ve kadının başına örttüğü bir kumaş parçası değildir namus!
Bir de,
Salt erkeklik değildir namus, kadına nasıl baktığın, baktığında neyi gördüğündür!
İşte o ince çizgidedir namuslu ya da namussuz olmak...
Yani kısacası; hayatta durduğun çizgideki davranışında yatar namusun, kıyafetinde değil!
Kaleminize saglık saygılarmla sevgimdesiniz..
Hazal  Karadağ
Hazal Karadağ, @hazal-karadag
7.12.2011 11:01:15
10 puan verdi
Bu problemli bakış açısı malesef toplumun YAZILI OLMAYAN KURALLARIDIR.

açık yaradır yazık ki.

Ailelerin koruyucu gücü olarak kabul edilmiştir.Ve evet namus bu anlamda toplumun sosyal düzenini ayakta tutmaktada olumlu etkilere göstermiştir.

Peki olumsuz ekileri!
Kadınları korumasız ,zayıf ve aciz yaratıklar olarak değerlendirmiştir.

Öyle ki,
Tecavüze uğrayan bir genç kız kurban olarak kabul görmez.KURBAN edilir .Kirlenen namus temizlenir böylelikle.

Bu ataerkil anlayış namus kavramına bakış açısını değiştirmediği müdettçe bu sosyal baskı kanamaya devam edecektir.

Peki Namus düşkünü adamlar değil mi dünyevi zevki uğruna namus kiralayan!

Nedir namus dedikleri

Sahi kalbin namusu var mıdır

Ya da beynin!

Hani diyorum birini suçlamak, iftira atmak bir çeşit namussuzluk değil midir?


okuduğum bir yazıyı paylaşıp gideceğim çözülemeyen bu sorunsalın içinden.

"namus akıl ve kalbin uzlaştığı yerdedir "

Yazara teşekkür ve saygılarımla



feyzi kanra
feyzi kanra, @feyzikanra
7.12.2011 10:52:03
Ne yani senin eşin dizilerdeki gibi önüne gelenle yatarsa namuslu mu sayılır.Dur hemen kızma yazının tamamına katılıyorum,çok önemli bir konu.Güzel de anlatmışsınız.Lakin kadınların da erkeklerin de tesettüre girmesi şarttır,nasıl olacağı ilmuhal kitaplarında yazılıdır.Bu tesettür konusunu hafife alarak yazılmış olmasına itiraz ediyorum.Yoksa dediğim gibi size katılıyorum.Namus yanlız kadınlar için değil,erkek ve dişi alim cahil
tahsilli tahsilsiz herkes için lazımdır.Namus helallere uymak,namussuzluk haramlara bile bile dalmaktır.Bütün samimiyetimle kutlu/yorum.
Fuat Türker
Fuat Türker, @fuatturker
7.12.2011 10:51:50
Namus, ahlak, adalet, güven, sevgi, saygı gibi özlemini duyduğumuz her kavram kalbimizde. Kalple iman edilir ve samimi iman kalpte yaşanır. Allah aşkından kaynaklanan iman ve kazanılacak güzel ahlak, kötülüklere karşı jandarma olur. "Kendi ihtiyacı olsa da yemeğini paylaşmak", "kendisi, eşi, çocuğu aleyhine de olsa adaleti ayakta tutmak" gibi erdemleri her insanın yaşadığını düşünmek bile güzel. Umutluyum. Teşekkürler...
HakanKurtaran
HakanKurtaran, @hakankurtaran
7.12.2011 10:32:29
Tür fark etmeden bir memurun görevinde yolsuzluk veya rüşvet alması namussuzluktur.
*Çıkarı için vatanını satan da…
*Dinini, ticarethane gibi işleten de…
*Kendi namusunu yedi zincirle bağlayıp koruyan fakat başkasının namusunda gözü olan da namusuzdur.
*Kalemini çıkarı için satan, hep varsılların sofrasında palazlanan sözde haberciyim diyen de…
*Haramı helalmiş gibi gördürüp adına ticaret deyip plaza’lanan da…
====

İşte gerçek Namussuzlar bu yukarda saydıklarınızdır.
Tebrik ederim.

inci*
inci*, @inci-
7.12.2011 10:30:03
Her kelimesine katıldığım ve okumaktan mutlu olduğum bir yazı. teşekkür ediyorum.. Ah bir o zihniyeti çözebilsek gerçek namusun , Dürüstlük ve hak gözetmek olduğunu bilsek ve namussuzluğun; hile, hurda ve hakyemek olduğunu, sevgisiz yüreklerin namussuz işler yaptığını bir bilsekkkkkk!!! saygılar o engin yüreğine Değerli Hemşerim.
destina*mltm
destina*mltm, @destinamltm
7.12.2011 10:27:34
10 puan verdi

Daha ne diyelim ki...

"No stres, No panik, because, we are one number!"

Değil mi?

Gerçekten tebrik ediyorum. Öyle güzel değinmişsiniz ki konuya. Keşke bu yazıyı 2-3 hafta önce yazmış olsaydınız. Birilerine vereceğim cevap daha dataylı olabilirdi. Neyse önemli olan
- Evet "Namus." . Ama kime göre, neye göre...

Böyle önemli bir konuya değindiğiniz için teşekkür ederim... Saygılar...

7TEPE
7TEPE, @7tepe
7.12.2011 10:21:37
:) günün yazısı seçtim.

sevgiler Sayın Yazarım.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL