2
Yorum
6
Beğeni
5,0
Puan
192
Okunma
ANNELER GÜNÜ💐💕
Ana vardır saçını süpürge eder de gölgeye çekilir ama bilir ki o çatı onun sayesinde ayaktadır. Yaptığı fedakarlıklar ayyuka çıkar . Nedenini biçimini sorgulamaz bile!
“Yuvam “der.”Yavrularım” der.
Onların geleceği kendisine bağlıdır çünkü bunu bilir.
Çekip gitmek , yastık değiştirmek kolaydır ama ya bahtı değiştirmek kolay mı?
“ Öyleyse ! Kendi bahtımı değiştirmek kolay değil’se yavrularımın bahtını güzelleştirmek boynumun borcu “diyebilmeli.
İşte bunun için çırpınır ana!
Kartal gibi kanatlarını açar yuvasının üstüne!
Yavrularının üstüne!
Kendisi için beklentilerini hiçe sayar.
Analık budur!
Yavruların gözlerindeki ümiti söndürmemek, hayata karşı onları güçlü yetiştirmek.
İşte benim anam böylesi kadınlardan biriydi.
“Yokluk neymiş yavrum?
Çalışana herşey var . Kimseye avuç açmak yok.
El alemi kendimize mi bakıdıcık?
Âyip bize!
Kalkın!
İş bizim elimizde parlar.”deyip alın terimizle hayata tutunmayı, umutlarımızı canlı tutmayı öğretti.
“Karnınızı başkasının lokmasına , sırtınızı başkasının hırkasına alıştırmayın!”
“Taşı sıksanız suyu çıkar. Deyin hele Ya Allah !”
İşte böyle bir ananın evladı olarak hayata hazırlandık.
Hiç kimseden beklentiye girmeden. Bu düşünceyi bile aklımıza getirmeden.
Ayıptı.
Herkesin kendine yeter geçimi varken yan gelip yatarak avuç açmak büyük ayıptı!
İsteseydi anacığım işin kolayını seçer bizleri bırakır gider evlenirdi.
Gençti çünkü!
Zoru seçti altı çocuk ve büyük bir borç ile zoru seçti!
Abim on iki yaşındayken onu dövmeye kalkan büyük bir akrabaya eline makas alıp karşı duracak kadar yiğit bir kadın.
Bize eleştiri anlamında laf gönderenlere “ öğünümüzü eksik göndersinler!” diyerek ironi yapan donanımlı kadın.
Demem o ki; o güçlü kadından bize miras, “ yavrularım için çiğ tavuğu bile yerim!”sözü kaldı
Öğretmenlik hayatımın kırkıncı yılı!
Nice öğrenciler gördüm. Kimisi yavrularını bebekken terk etmiş başka biriyle evlenmiş.
Çocuğun gözlerinden hüzün akıyor.
Kimisi analıktan bihaber !
Çocuğun yüzünden gözünden kir akıyor.
Kimi evde yemek yapmaz , kimi dünyayı umuruna takmaz.
Sevgili analar !
Bugün anneler günü!
Güzel anılmak en büyük ödülünüz olmalı!
Ben annemi ne kadar güzel anıyorum. “Nurlarda uyusun “diyorum.
Evlatlarınıza kol kanat gerin, hayat ile mücadeleyi seçin. Kolayı değil zoru seçin ki çocuklarınız da sizleri örnek alsın. Sizler gibi dirayetli, güçlü ama şefkatli olsunlar.
Hiç bir şey için geç değildir.
Değişimi bu günden başlatın.
Hissetsin çoçuklar yüreğinizi ve yüreğinizdeki gücü!
Çünkü analı çocuk her zaman güçlü ve mutludur.
Anneler gününüzü kutluyorum. Tüm fedakar annelere selam olsun
Tülay Sarıcabağlı Şimşek
5.0
100% (1)
Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.