Aptallığın en büyük kanıtı, aynı şeyi defalarca yapıp farklı bir sonuç almayı ummaktır einstein
AYRIKOTU
AYRIKOTU

ANNELER GÜNÜ💐💕

Yorum

ANNELER GÜNÜ💐💕

( 1 kişi )

2

Yorum

6

Beğeni

5,0

Puan

192

Okunma

ANNELER GÜNÜ💐💕

ANNELER GÜNÜ💐💕

Ana vardır saçını süpürge eder de gölgeye çekilir ama bilir ki o çatı onun sayesinde ayaktadır. Yaptığı fedakarlıklar ayyuka çıkar . Nedenini biçimini sorgulamaz bile!
“Yuvam “der.”Yavrularım” der.
Onların geleceği kendisine bağlıdır çünkü bunu bilir.
Çekip gitmek , yastık değiştirmek kolaydır ama ya bahtı değiştirmek kolay mı?
“ Öyleyse ! Kendi bahtımı değiştirmek kolay değil’se yavrularımın bahtını güzelleştirmek boynumun borcu “diyebilmeli.
İşte bunun için çırpınır ana!

Kartal gibi kanatlarını açar yuvasının üstüne!
Yavrularının üstüne!
Kendisi için beklentilerini hiçe sayar.
Analık budur!
Yavruların gözlerindeki ümiti söndürmemek, hayata karşı onları güçlü yetiştirmek.

İşte benim anam böylesi kadınlardan biriydi.

“Yokluk neymiş yavrum?
Çalışana herşey var . Kimseye avuç açmak yok.
El alemi kendimize mi bakıdıcık?
Âyip bize!
Kalkın!
İş bizim elimizde parlar.”deyip alın terimizle hayata tutunmayı, umutlarımızı canlı tutmayı öğretti.
“Karnınızı başkasının lokmasına , sırtınızı başkasının hırkasına alıştırmayın!”

“Taşı sıksanız suyu çıkar. Deyin hele Ya Allah !”

İşte böyle bir ananın evladı olarak hayata hazırlandık.
Hiç kimseden beklentiye girmeden. Bu düşünceyi bile aklımıza getirmeden.
Ayıptı.
Herkesin kendine yeter geçimi varken yan gelip yatarak avuç açmak büyük ayıptı!

İsteseydi anacığım işin kolayını seçer bizleri bırakır gider evlenirdi.
Gençti çünkü!

Zoru seçti altı çocuk ve büyük bir borç ile zoru seçti!
Abim on iki yaşındayken onu dövmeye kalkan büyük bir akrabaya eline makas alıp karşı duracak kadar yiğit bir kadın.

Bize eleştiri anlamında laf gönderenlere “ öğünümüzü eksik göndersinler!” diyerek ironi yapan donanımlı kadın.

Demem o ki; o güçlü kadından bize miras, “ yavrularım için çiğ tavuğu bile yerim!”sözü kaldı

Öğretmenlik hayatımın kırkıncı yılı!

Nice öğrenciler gördüm. Kimisi yavrularını bebekken terk etmiş başka biriyle evlenmiş.
Çocuğun gözlerinden hüzün akıyor.
Kimisi analıktan bihaber !
Çocuğun yüzünden gözünden kir akıyor.
Kimi evde yemek yapmaz , kimi dünyayı umuruna takmaz.

Sevgili analar !
Bugün anneler günü!

Güzel anılmak en büyük ödülünüz olmalı!
Ben annemi ne kadar güzel anıyorum. “Nurlarda uyusun “diyorum.
Evlatlarınıza kol kanat gerin, hayat ile mücadeleyi seçin. Kolayı değil zoru seçin ki çocuklarınız da sizleri örnek alsın. Sizler gibi dirayetli, güçlü ama şefkatli olsunlar.
Hiç bir şey için geç değildir.
Değişimi bu günden başlatın.

Hissetsin çoçuklar yüreğinizi ve yüreğinizdeki gücü!

Çünkü analı çocuk her zaman güçlü ve mutludur.
Anneler gününüzü kutluyorum. Tüm fedakar annelere selam olsun

Tülay Sarıcabağlı Şimşek

Paylaş:
6 Beğeni
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (1)

5.0

100% (1)

Anneler günü💐💕 Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Anneler günü💐💕 yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANNELER GÜNÜ💐💕 yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
superisi77
superisi77, @superisi77
10.5.2026 10:53:24
5 puan verdi
Bazen derim kimi bulamaz kimi bilemez. Değindiğiniz üzere ebeveyn olmayı haketmeyen insanlar var ne yazıkki. Ve bazı sevgiler özellikle ebeveyn ile çocuklarında ki sevgi karşılıksızdır,öyle olmalıdır. Ama maalesef o sevgiyi karşılık haline girenlerde var... Ne diyelim fedakar annelerin fedakar evladı olmakta herkese nasip olmuyor. Anneniz hayatta ise tanımasam da ellerinden öperim. Sizin de anneler gününüz kutlu olsun bu arada.
Selam ve saygılarımla
Etkili Yorum
Celil ÇINKIR
Celil ÇINKIR, @celilcinkir
10.5.2026 09:48:40
🌹 ANNELER GÜNÜ ÜZERİNE… 🌹

Yeryüzünde hemen her sevginin bir karşılığı vardır…
Dostluk karşılık ister,
aşk karşılık ister,
vefa karşılık ister…

Ama annenin evladına olan sevgisinin karşılığı yoktur.

Çünkü anne, karşılık beklemeden sever…

Evladı gülsün diye kendi ağlar,
evladı doysun diye kendi aç kalır,
evladı yaşasın diye ömründen ömür verir.

İşte bu sevginin adı yalnızca sevgi değildir…
Bunun adı şefkattir.

Ve şefkat, aşkın da ötesinde bir duygudur.

Bu yalnızca insan kadınlarında değil;
yaratılmış bütün canlıların dişilerinde böyledir.

Bir kuşun yavrusunu kanadının altına alışında,
bir kedinin yavrusunu ağzında taşıyışında,
bir koyunun kuzusuna bakışında bile aynı sır vardır.

Çünkü annelik, Yaradan’ın canlıların ruhuna vurduğu ilahi bir mühürdür.

Annelik sonradan öğrenilmez…
Annelik doğuştan gelir.

Babalık ise zamanla öğrenilir…
Tabii öğrenebilirse…

Bu yüzden dünyadaki bütün anneler, yalnızca bir günün değil; bir ömrün baş tacıdır.

Hayatta olan annelerimizin ellerinden hürmetle öpüyor,
ahirete irtihal etmiş bütün annelerimizi rahmetle anıyoruz.

🌹 Bütün annelerimizin Anneler Günü kutlu olsun. 🌹

Kalburabastî Efendi der ki:

“Bir annenin duası varsa, insan bu dünyada tamamen yetim sayılmaz…”
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL