is ismail karaosmanoğlu
442 şiiri ve 248 yazısı kayıtlı Takip Et

Toplumsal değişme ve cinnet hali 



TOPLUMSAL DEĞİŞME VE CİNNET HALİ 

Evet, evet tam anlamıyla bir cinnet hali yaşıyoruz. Tam bir cinnet bu. Delilik kelimesini hafif bulduğum için böyle söylüyorum. Gerçekten cinnet geçiriyoruz. Toplumca bir cinnet hali yaşıyoruz. Hem de hiç geçmiyor bu. Sürekli artıyor, dozajını artırıyor. 
Gün geçmesin ki bir cinayet haberi yer almasın medyada. Ya karısını çocuğunun gözü önünde bıçaklayan koca, ya karısın yüzüne kezzap atan adam. Yahut anne ya da babasını bıçaklayarak öldüren evlat. Yahut çocuğunu öldürüp intihar eden valide. Veya çocukları için kavga edip ölümlere sebebiyet veren komşular. Veyahut sınır anlaşmazlığı yüzünden cinayete bulaşan köylüler. Üç kuruşluk dünya malı için toplu kıyam yapan köylüler. Bütün bunlar toplu cinnet halinin tezahürü. 
Karısını döven koca, kocasını döven kadın hikâyeleri en vakayı- adiyeden. Eşi ile kızına sırf bir kuşku yüzünden kurşun yağdıran kocalar. Kocasının tehditleri yüzünden koruma talep eden kadınlar, kadınların tehdidi yüzünden koruma talep eden kocalar. Koca dayağı yüzünden kadın sığınma evine müracaat eden kadınlar, kadın dayağı yüzünden sığınma talep eden kocalar. Dahası evden kaçan köprü altlarına sığınan oralarda tinerciliğe başlayan, kapkaç yapan, üç kuruş için adam bıçaklayan zavallılar. Evden kaçıp kötü emelli kişilerin eline düşen genç kızlar, uyuşturucuya alıştırılan çocuklar, satıcılığa zorlanan gençler. Geneleve düşen kadınlar, tele- kızlığa zorlanan kızlar. 
Dahası kumara alıştırılan zavallılar, internette aldatılan yuvaları yıkılan kadınlar, terk edilen çocuklar. Sokağa atılan anne babalar, kimsesizliğe mahkûm edilen yaşlılar. İşte bütün bunlar toplumun ne raddeye geldiğinin açık göstergesi, vahim gidişin işaretleri. 
İş bu noktaya ne zaman nasıl geldi. Biraz onu irdeleyelim içki, kumar, hırsızlık, kapkaç hepsi insanlığın ilk günlerinden beri geçerli olan vakalar. İlk katil Kabil’di ve kardeşi Habil’i öldürdü. Ve sonra ateşe taptı. Ayrıca babasına ve Allah’a asi oldu. Dahası kendi batındaki kız kardeşiyle evlendi. Ensest ilişkinin ilk temsilcisi oldu. 
Nuh As. ın oğlu Kenan iman etmedi. Kavmi isyan etti. Lut(As.) ın karısı iman etmedi ve ihanet etti. Onu genç delikanlılar suretinde ziyarete gelen melekleri kavmine:’ Lut’a genç delikanlılar geldi. Onları size teslim etmesini isteyin diye haber gönderen, sapık kavimle işbirliği yapan karısıydı. Efendimiz(As.) a amcası en büyük düşmandı ve en büyük eziyetleri amcası ve yengesi yaptı. Tebbet yeda Ebi Leheb. Hakkında sure indirdi. 
Bütün bunlar gösteriyor ki bu şerre dönüş insanın yapısında var. Peygamber ailesi de olsa bu insanın Ahsen-i Takvim ile Esfel-i Safilin arasındaki macerası onlar için de geçerli. Meleklerden üstün veya Bel Hüm Edal: en aşağı aşağıların aşağısı hayvandan da aşağı noktaya düşen yine insan. 
Buradan bakınca yazının esas bölümünde bahsettiğimiz olguların olağan oluğu sanılabilir. Ancak bu tam da böyle değil. Efendimizin Risalet’inin ilk yıllarında küçücük kız yavruları toprağa gömen babalar, kölelere zulm eden zenginler talan edilen kabileler, çalınıp satılan köleleştirilen çocuk ve genç kızlar. Bu günü aratmayan tablolar. Küplerle içilen içkiler, kumar ve fal oklarına dayalı bir hayati haksız ticari kazançlar, fakirleri ezen zorba bir düzen. Uygulanan kast sistemi hepsi, hepsi bu günü andıran tablolar. Tersine çevirirsek günümüz cehaleti Cahiliye devrinden geri kalır değil. O gün dengeleri yerine koyacak Peygamber’in gelmesi bekleniyordu. Biz neyi bekleyeceğiz. Mehdi’yi mi?

Ahmet Kemal

Beğen

ismail karaosmanoğlu
Kayıt Tarihi:28 Haziran 2020 Pazar 14:54:39

TOPLUMSAL DEĞİŞME VE CİNNET HALİ  YAZISI'NA YORUM YAP
"TOPLUMSAL DEĞİŞME VE CİNNET HALİ " başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.


YORUMLAR


Henüz yorum yapılmamış.

Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.