Râzı.
160 şiiri ve 100 yazısı kayıtlı Takip Et

Din gerekli mi ? dinsizlik suç olabilir mi ? el cevap bla ! bla ! bla !



DİN GEREKLİ Mİ ? DİNSİZLİK SUÇ OLABİLİR Mİ ? el CEVAP BLA ! BLA ! BLA !

Aslında PEHH deyip geçecektim ama yazara ayıp olur bir iki bir şey yazayım dedim. Kim bilir yazıya gidip bir iki alkış tutan bile olur da hayra ! girerim.

“Bütün dinler cehaletin olduğu yerlerde doğmuş ve cehaleti yaymanın ve yaşatmanın dışında hiçbir işe yaramamıştır” (Diyor. Cahillik okuma yazma bilmemek değil verilen akılla ve bilgi ile HAKİKATİ KAVRAYAMAMA ONA ULAŞAMAMA demektir. Haliyle dinin böyle toplumlara gelmesi gerekir. Cehaleti yaymak dışında bir işe yaramamış! demek aklı zafiyet gösterisidir çünkü kız çocuğunu gömene GÖMME demiştir. Ağaca taşa suya nehire ateşe yıldıza tapana TAPMA demiştir. Hırsıza ÇALMA. Zalime ZULMETME vb vb demiştir. Daha binlerce yazarım da neyse görüldüğü üzere dinin cehaleti daha da yaydığını!!! ispatlamış olduk.)

“Bugün bir dine ihtiyaç duymadan gelişmiş toplumlara baktığımızda bu savın gerçeğe çok yakın olduğunu görebiliriz” ( Diyor. Tipik bir Din ve Bilim zıttır algısı. Din madenin enerjiye enerjinin maddeye dönüşebildiğini – Musa’nın asası gibi – Demirin bu dünyaya ait olmadığını Zamanın göreceli olduğunu – Yedi uyuyanlar – Hayvanların dilini anlayabileceğimizi Hz Süleymen kıssaları – vb 1400 yıl önce söylemişken mi !!! vavvv dahiyene bir cümle kurmuş yazarımız )

“Dinin gerekli olmadığı durumu bugün daha iyi anlayabiliyorsak kimsenin kimseyi dinsiz diye suçlamaya hakkı olmadığını da açıkça ortaya koyar” ( Diyor. Dinin anlamı yol demektir Halböyle olunca tüm dinler yoldur din kabul etmeme bir yoldur ya da kendimizin ortaya koyduğu benzer pratikler yoldur Şeytana suya sabuna atalarına yani ölmüş ebene dedene ninene bilumum akrabana tapman ruhlara böceğe ineğe hatta .okuna tapman inanman bir yoldur Bu anlamda kimse yolsuz değilken kimseye dinsiz –yolsuz- suçlaması zaten yapılamaz -yol gerekli değildir gibi deha ürünü bir cümle ile karşı karşıyayız anlamışsınızdır -Yapanlar üzerinden sanki asıl öyleymiş gibi yapmak maskaralığın ilanıdır Tanrıya ihtiyaç kalmadığı … cümlesini TANRI kelimesini idrak edememişliğini gördüğüm için es geçiyorum ama küçük bir cümle koyayım da öyle devam edeyim GÖNÜLDEN BAĞLANDIĞIN HER ŞEY TANRIN OLABİLİR çaktın mı !!!)

“Çünkü birileri çıkıp din adına aracı ve bir güç ve irade olduğunu iddia edebiliyorsa bu yaşanan gerekçe bile buna cevaptır” (Diyor. Cümle kurgusundaki ve üst cümle ile arasında kaypak zemini ki bu yazının hemen her yerinde bolca var görmezden gelerek devam edeyim. Din aracı talep etmez. Dinin tabi ki burada islamı kastediyorum Allah’a yönelimde aracı kabul etmediğini azıcık hatta birkaç ayet okuyan zaten bilir. Çünkü Rab kalbindeyim der. Kalbimde olan ile arama nasıl aracı koyabilirim ki ! Diğer adı din olan yollarda aracısız sistem yoktur nasıl BUDHA olabileceğini BUDHA yı takip ederek öğrenebilirsin diyeceğim ama Budha kişisel kurtuluş vadeder sosyal alanda yaşamak zorunda olan varlığa. Demem o ki kurtulmak istiyorsan Budha’ya bulaşma. - Budizm’i bildiğimi ima ederek puan toplamış mıyımdır acaba :-)
Ama mesele dini yanlış yorumlayanlar üzerinden dinin aslına çakmak olunca insan ancak saçma ve uydurma olanlara sarılmak zorunda kalır çünkü elinde mantık isyan eder )

“Son peygamber bile kendisinden sonra peygamber gelmeyeceğini söylemiştir. Bu şu anlama gelmektedir; görevi sadece tebliğ olan peygamberin bu görevi bitmiş ve buna ihtiyaç kalmamıştır”
(Diyor. Yalanın babası tabi. Peygamberin kendisinden sonra peygamber gelmeyeceğini söyleme nedeni son dinin kıyamete kadar geçerliliğini sürdüreceğini ve diğer dinlerden farklı olarak son dini korumayı da Rabbin üzerine aldığını anlatır. Azıcık Kuran okumadan sözleri kendi cüz i aklı ile değerlendirince sonuç çıkmaz sokak yolcusu olmak tabi )

“İslam dini peygamberin öldüğü gün ölmüş ve ismini din tacirlerine çaldırmış bir din olarak anılacak ne yazık ki. Peygamber’in cenazesi kalkmadan taht kavgası dinin o gün öldüğüne en çarpıcı örnektir” ( Diyor Ebu Bekir Ömer Osman Ali vd.. – Allah onlardan razı olsun – din taciri ha ! En azından Hz Ali’nin kim olduğunu bilse bari –ben be harfinin altındaki noktayım diyen Ali – geçin İslam tarihini ve tefsirini hadisini kelamını ezoterik üç beş kitap okuyan tasavvuf ilminde birazcık bilgisi olan hatta Budizm Hinduizm Konfüçyanizm Kabala vb üç beş kitap okuyan biri bu insanlara
Din taciri derken neye cüret ettiğinin farkında olurdu. İslamın göndericisi kıyamete kadar koruyucusu biziz derken yazarımız anlaşılan Tanrıdan daha iyi bir dün ve yarın bilgisine sahip !!!)

“Böyle Müsluman olmaktansa dini kendi vicdanında yasayıp dinsiz anılmak daha makbul olacaktır.”
(Diyor. Olma zaten çünkü asıl olan Müslüman olmak değil mümin olmaktır aradaki farkı sorarak beni yormamasını diliyorum. Arkasından İHLAS ve İRFAN seviyelerine tırmanmak esas olandır yani ŞERİAT TARİKAT HAKİKAT ve MARİFET şimdi kalkıp da yolun ilk adımlarında takılı kalmış insanların hatalarından günahlarından yanlışlarından örnekler verip yine dinin aslına çakmaya çalışmak hinliği ile karşı karşıyayız )

“Örneğin Halifelik makamı ya da din adına yetki dört ayrı halifeye dinin hangi gerekçesi ile verilmiştir?” ( Diyor. Din adına yetki vermek nedir? Nereden çıkardın ? falan sormayacağım Halife ünvanı yönetme ile ilgilidir. Din adına yetki Hz Muhammed de bile yoktur. Halife FARZlar konusunda takipçidir ve gereğini yaptırıcıdır çünkü mesela ZEKAT gibi farzlar toplumun ihyası huzuru ekonomisi vb ile direk ilgilidir ve tabi ki Halife bunu kontrolden ve devamından sorumludur konu uzun ama anlama ve düzeltme konusunda yeterli sanırım kıvılcım çaktırmaya)

“Mezhepler hangi gerekçeyle dini bölme hakkını kendilerine göre ayrı bir yol tutarak dini biz temsil ediyoruz diyebilmişlerdir?” ( Diyor. Mezhep de yol demektir ve şart değildir. Kendilerine göre bir yol tutmazlar. Yollarını islamın farzları vacipleri sünnetleri haramları çizgisini gözeterek belirlerler. Bazı durumlarda kullandıkları deliller yönünden zıt görüşler olduğunda okuyanlar illa birini seçmek zorunda değildir. ÇARPILMAZSINIZ YANİ  Ayrıca yazara BÖLME kelimesini manipülasyon ve subliminal mesaj anlamında YEMEDİĞİMİZİ de belirtelim ve Mezhep kelimesinin bölücülükle değil kolaylık ile ilgili olduğunu söyleyelim. )

“Bu bölünme yanlış olduğu için bugün tarikat belasını doğurmuştur. O zaman kız çocukları diri diri toprağa gömülüyordu bugün din kursu ve tarilatlarda erkek çocuklarına bademleme adı ile tecavüz ediyorlar. Bu din olabilir mi?” ( Diyor. Sanırsın ki Abdulkadir GEYLANİ .. B. NAKŞİBEND .. İbnul ARABİ ile tanışmış onlar da bademleme yapmayı anlatmış. Allah insana akıl vermişken dini kullanan insanların tuzağına düşüyorsan aklını kullanmayıp gerçek dini öğrenmeyip Kuran ve Hadis okumayıp bademletiyorsan çocuğunun arkasını aramıyorsan karını şıhın ! kollarına üfürsün diye bırakıyorsan vs vs vs suç dinin mi ? Suç Allah’ın mı ? Normal hayatta din ile alakası bile olmayan insanların sapkınlıklarını sapıklıklarını nereye koyacağız ? PKK pisliğinin dağlara kaçırdığı kız çocuklarını falan da yazsaydın. Sosyetede ki akıl almaz istismarları... Parasının hesabını bilmeyenlerin torunu yaşındaki kızlarla ilişkilerini... Bir sürü sanatçının kaç yaşındakilerle aşk !!! yaşadığını falan hani ! Seviye aynı seviye bakış aynı bakış bilgisizlik aynı bilgisizlık saldırı aynı saldırı metot aynı metot insanın suçunu Allah’a atarak Onun dinin karalamaya çalışmak…)

“Din bir sömürge aracı olmaktan çıkacak.” ( Diyor. Aklını kullanmanı defalarca ama defalarca söyleyen bir din nasıl oluyor da sömürü aracı oluyor. Yine aynı mantıksızlık Aklını kullanan kendisini sömürtür mü ? Hayır! E İslam aklını kullanmanı defalarca söylüyorsa nasıl sömürü aracı oluyor !!! Tam burada kusma isteğim depreşti mantıksızlık karşısında belli ki bademlemecilerde takılmış )

“Elinde silah git kardeşini Müslüman değil diye öldür diyen bir din din olabilir mi?” ( Diyor. Nerede demiş ? Ne zaman demiş ? Sormayacağım zira islamı bilenler –ki yazarın bilmediği kesin – islamın CAN MAL NESİL AKIL İNANÇ konularını kutsal kabul edip dokunulmaz kıldığını bilir. Bu orta son sınıf seviyesinde kolay bir bilgidir. Eğer bu alanlarda tehdit edenler olursa İslam SAVAŞ der )

“İslam peygamberi bile bunu başaramamıs din ile devlet işini karıştırdığı ve birlikte yürüttüğü için o gün bugündür kötü bir örnek olarak kendini dinin adına aracı görenlerin artmasına ve dine zarar vererek dinin ortadan kaybolmasının yolunu açmıştır.”( Diyor. Peygamberlerin kendi kararları ile iş yapmayacağını Allah ne derse gönderirse isterse onu yapacağını bilmediği için – ki ayetler açıkça bunu belirtir- bilge yazarımız aslında şunu demiş oluyor farkında değil "Allah bu konuda yanlış yapmış eline yüzüne bulaştırmıştır !!!")

Allah’ım ne boş işlerle uğraşıyorum değil mi ?
Sen varlık veriyorsun kendinden nefesinle
biz böyle şımarıyoruz işte ...

Beğen

Râzı.
Kayıt Tarihi:14 Eylül 2019 Cumartesi 14:29:54

DİN GEREKLİ Mİ ? DİNSİZLİK SUÇ OLABİLİR Mİ ? EL CEVAP BLA ! BLA ! BLA ! YAZISI'NA YORUM YAP
"DİN GEREKLİ Mİ ? DİNSİZLİK SUÇ OLABİLİR Mİ ? el CEVAP BLA ! BLA ! BLA !" başlıklı yazı ile ilgili
düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.


YORUMLAR
homo semioticus
16 Eylül 2019 Pazartesi 20:45:14
Size bir soru soracağım. Cevabınızı merak ediyorum: Bir din yahut öğreti can, mal, nesil, akıl, inanç hususunda tehdit altına girerse - ki islâm peygamberi muhammedin döneminde inancına yönelik tek tehdit yine o lokalizasyonda konumlanmış yakın klan ve kabilelerdi - savaş söyleminin haklılık kazandığını söylüyorsunuz. Pekâlâ, muhammed dönemi ile başlayan ve sonrası hilafet ile devam eden, islâm öğretisini bilmediği gibi tehdit de oluşturmayan toplumlar üzerine fütûhat kavramını - mantıksal genel geçer bir çıkarım olarak sizi bilmeyen dolayısıyla düşmanlık hissi de geliştiremez -nasıl açıklarsınız? Zira islâm tebliği iyilikle bildiriniz der ki istemeyen bir topluma bunu bildirme çabası dahi o toplumun kültürü ve gelenekleri üzerine bir tecavüz, bir haksızlık oluşturmaz mı?

Cevap Yaz
K.KARTALI
16 Eylül 2019 Pazartesi 20:14:02
Güzel ve anlamlı yazınızı okuyup, düşünen, manaya varanlarınız bereketli olsun.
Hayırı ve bereketli günleriniz daim olsun. İnşa Allah.

Cevap Yaz
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Edebiyatdefteri.com'u kullanarak Çerez Politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.