Para, gübre gibi etrafa yayılmazsa işe yaramaz. baco
Dr. Ufuk Bayraktar
Dr. Ufuk Bayraktar

DEMOKRASİ DE LUXE

Yorum

DEMOKRASİ DE LUXE

12

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

869

Okunma

Okuduğunuz yazı 10.2.2008 tarihinde günün yazısı olarak seçilmiştir.

DEMOKRASİ DE LUXE



Türk insanının genel karakteri bağımsızlık üzerine kurulmuştur. Günümüze kadar uzanan tarihsel süreçte; Türk insanının bağımsızlığını korumak ve geliştirmek için savaştığını görüyoruz. Türk bağımsızlığına uzanan her el, yara alarak geri çekilmiştir.

Kurtuluş Savaşı’ndan sonra kurulan yeni Türk Cumhuriyeti, Atatürk ve dava arkadaşlarının ellerinde yükseldi. Yüzyıllık cehaleti artık yok etmek gerekiyordu ve bağımsız Türk Cumhuriyeti yüzünü batıya çevirdi...

Ortaçağ Avrupası o dönemde, iç savaşlarını çoktan geride bırakmış, demokrasi ve laikliği benimsemişti. Kilise ile yapılan düşünsel ve kitlesel savaşta halk galip çıkmıştı... Avrupa insanı, kolay elde etmediği bu değerlere dört elle sarıldı...

Oysa ülkemizde, bütün bu gelişimsel süreç altın tepside sunuldu. Bağımsız Türkiye Cumhuriyeti, demokrasi ve laikliği ilke edinmişti... Elbette buna karşı çıkanlar oldu ve kan döküldü ama bu hiç bir zaman kitlesel bir kaos haline gelmedi, daha da önemlisi devletin beyni bundan yana idi; yani vatandaş büyük ölçüde hazıra kondu...

Cumhuriyetimiz bu yıl 85. yılında... 85 yılda cumhuriyet kazanımlarının korunması ve hatta geliştirilmesi gerekirken, kasıtlı ve sistematik bir şekilde yıpratıldı cumhuriyet kazanımları.

Mesela imam-hatip liseleri... Başlangıçta ’imam’ yetiştirmek üzere bir meslek okulu olarak kuruldu ama sonra kız ve erkek öğrencilerin birlikte devam ettiği bir liseye dönüştü... O okuldan mezun olanlar, doktor, hakim, avukat, öğretmen... olmaya başladılar... Devlet eliyle enjekte edilen islami düşünce, artık devletin bürokrasinin içine girdi... Ağır ağır ilerlediler... Bugün itibarı ile, cumhurbaşkanlığı makamından başlayıp en alta kadar onlar tarafından yönetiliyoruz... Ve laik devletin memurları, kanunda yasak olmasına rağmen, islami simge olan ’türban’ ile mesai yapmaktalar... Bu durum için ’göz yummak’ deyimi çok iyimser kalmaz mı sizce de?

Cumhuriyetin 85. yılında; ’demokrasi amaç değil araçtır’ diyen bir başbakan tarafından yönetiliyoruz. Araç olarak çok iyi kullandığı demokrasinin keskin kılıcı bilendi, artık hedefe gidiyorlar... Ve bunu yaparken bilenmiş demokrasiyi araç olarak kullanmaktan asla vazgeçmiyorlar...

Asıl değinmek istediğim şey; demokrasi nedir? Demokrasi, azınlıkların haklarının korunmasıdır. 10 kişinin 6’sının ’evet’ dediği bir şeyin gerçekleşmesi demokrasi değildir! geriye kalan 4 kişinin mağdur edilmemesidir demokrasi...

Ve demokrasi asla kendi hareket alanını genişletmek değildir... AKP’nin türban serbestisinin önünü açması demokratik açılım olarak tanımlanamaz! En azından ’demokrasi’ ve ’özgürlük’ türbana indirgenemez, temel hak ve özgürlük alanına alsak bile tanımını, orada iş bitmez! ! !


301. maddeyi tartışmıyoruz bu demokratik açılımda...
Etnik kökenleri farklı olan vatandaşlarımızın temel hak ve özgürlüklerini de tartışmıyoruz!

Yüzlerce başörtülü bacımızın, kurallara uyarak üniversite dahil devletin her alanında bulunabildiği ülkemizde; sanki başörtüsü hiç çıkmamacasına zamk ile yapışmış, sanki hareket alanı kalmamış gibi; bunu bir ’temel hak ve özgürlük’ kavgasına dönüştürüyoruz...

Bu durum biraz fazla lüks...


Tartışmamız gereken çok daha önemli konular var. Çözmemiz gereken çok daha önemli sorunlarımız var...



09.02.2008
BİTLİS

Ufuk Bayraktar

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Demokrasi de luxe Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Demokrasi de luxe yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DEMOKRASİ DE LUXE yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Mahzun Prenses...
Mahzun Prenses..., @mahzunprenses---
24.4.2008 10:52:30
Atatürk'çü bir kalem olarak demokrasi adına yığınla endişem var,bu yazınızda belirttikleriniz tabiiki gözle görülenler.Mamafi 21.yy ve hala duvar dibinde-patlamış bir sokak lambası altında ölenler var....soğuktan,aclıktan,adamsızlık-sahipsizlikten.Hala Avrupa da cayır,cayır yakılan vatandaşlarımızın hesabı sorulmuyor.Hala Irak'taki Türkmen kardeşlerimizim katledilmelerine dur denemiyor.NO TÜRKİYER......NO PROBLEM.Yapacak bir şey yoksa bir an no Türkiye diye düşünüp kafamdan atmağa çalışıyorum.Kalemine sağlık.
goody
goody, @goody
11.2.2008 23:41:53
Art niyetli olduğunuzu düşünmedim gerçekten..

Elleriniz dert görmesin..

Çok teşekkür ederim..

Saygılar..
Dr. Ufuk Bayraktar
Dr. Ufuk Bayraktar, @dr-ufuk-bayraktar
11.2.2008 23:11:35
sevgili goody; küçük harfle yazarken kasıt yok, yazımın içeriğinden de bunu anlarsınız...

dikkat ederseniz cümlelere de küçük harfle başladım... sadece bir kere özellikle ''Atatürk'' ve ''Türk Cumhuriyeti'' büyük harflerle yazıldı...

savunma değil, aslında imla kurallarına dikkat etmek gerekiyor... hemen şimdi düzeltiyorum tüm yazıdaki imla hatalarını...
goody
goody, @goody
11.2.2008 21:58:43
Demokrasi adına yerinde bir yazı..

"Türk" gibi özel ve asil bir ismi küçük harf ile yazmanıza üzüldüm.

Türk milleti zaten lüksü çok seviyor ki.. :(

Saygılarımla..
Dr. Ufuk Bayraktar
Dr. Ufuk Bayraktar, @dr-ufuk-bayraktar
11.2.2008 21:44:23
sevgili fadıl oktay; 301'e değinme nedenim, avrupa birliği'nin demokratik açılım olark o maddedeki değişiklik talebine atıf yapmaktır... (madem bu kadar demokratlar, bunu niye yapmıyorlar diye sorgulamak, yapılmasını talep etmek değil)

301'i tartışmak değil amacım... hatta yazdıktan sonra itiraz olur da yazının özü anlaşılmaz diye de korkmuştum... sorunuzla beraber cevaplamak, okuyup aklına takılanları aydınlatmak güzeldi, teşekkür ederim...
Fadıl Oktay
Fadıl Oktay, @fadiloktay
11.2.2008 20:49:52

Son derece yerinde değerlendirmeler.

Kutluyorum ve size katılıyorum.

Sadece 301 konusunda düşüncenizi çözemedim ancak , ben 301in kalmasından hatta 401 in 501 in de eklenmesinden yanayım.)


Kendime hakaret edilmesini pek sevmiyorum ondandır.



berrini4
berrini4, @berrini4
11.2.2008 18:42:15
lüks olur mu efendim şart

''ninnilerle türkülerle uyutayım seni ''için


daha önemli şeyler ya sümen altı ya da halkımız 4 eş ve türban gibi fakir edebiyatı ile uğraşırken el altından nokta vuruşu...

ne denir ki aydınımız aydın değil .cahilimizse cahil...

yeterki okumayalım yeterki kafa yormayalım yılan bana değmezse de yaşadıkça yaşasın

yazınıza katılmamak mümkün değil çok çabuk unutuyoruz ve okumuyoruz sorun biraz da oralarda...

meydansa boş

saygılarımla


berrini4 tarafından 2/11/2008 6:42:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
MENEKŞELER
MENEKŞELER, @menekseler
11.2.2008 13:32:48
Kutluyorum
Okuduğum zaman tam puan vermiştim
Günün yazısı olacağından emindim
ömür
ömür, @omur
11.2.2008 07:48:56
katılıyorum bence de başörtüsü sorunu çok lüks bir konudur o kdar hayati meselelerimiz var ki yolsuzluklar, bor madeni, mafyanın devletin içine karışması gibi ,pkk gibi....neyse..yazınızı kutluyorum saygılar efendim...
kutbo
kutbo, @kutbo
11.2.2008 04:28:17
10 kişinin 6 sı=100 kişilnin 60 ı yani %60
.....
Ahh....Nerdesln azizim
Aziz Nesln...?
...
Yine haklı çıktın.!!!!
....
Tebrikler.
pelin
pelin, @pelin35
10.2.2008 14:04:22
10 puan verdi
10 kişinin 6’sının ’’evet’’ dediği bir şeyin gerçekleşmesi demokrasi değildir! geriye kalan 4 kişinin mağdur edilmemesidir demokrasi...

Hayranlıkla okudum yazınızı... Yürekten katılıyorum bütün yazdıklarınıza ve tebrik ediyorum sizi duyarlılığınız için...

Ellerinize ve yüreğinize sağlık...
Ebru Erten
Ebru Erten, @ebruerten
10.2.2008 00:36:42
1 puan verdi
demokrasi halkın kendi kendisini yönetmesidir, ilkokulda biz böyle ezberlemiştirk...
halk kendini nasıl yönetir, istediği adamları başa geçirerek yönetir...
bu demokrasinin işlyiş biçimidir ve tarafsızdır...
kamuoyu birbirleriyle gizlice anlaşan bir potansiyel değildir, özgür bilincin dışa vurulmasıdır...

genel seçimlerde halk bunu seçti, ve onun alacağı kararlara kefil oldu bir bakıma...

şimdi eğer bu ülke demokratik bir ülke ise iktidarın kararına halktan başka kimse "ölçü" olamaz...

eğer burası askeri bir ülkeyse kararlarını versinler ve anayasa mahkemesi yasayı onaylamasın ve demokratik düzene müdahale etsin..

nedenliği için "bu rejimi koruma adına yapılmış bir önlemdir" derseniz ben gülerim...
çünkü sıfırdan bir çıkmaz bunu da ilkokulda öğrenmiştik...

değersizlikten değer çıkmaz...

özgürlük bu değerin ta kendisidir, demokrasi ise özgürlüğün lakabıdır..
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL