|
|
17 Temmuz 2008 Perşembe 23:32:03
çok içgüdüsel....haddinden fazla...uzun söze gerek yok..UMUTCA söylemiş zaten..
şiir adına üzüldüm....kavram da yok içinde..
|
|
|
|
16 Temmuz 2008 Çarşamba 07:32:47
bakamayacağınız bebelerden ne istediniz hepsi sizin,bizim eserimiz...
Hala oğlan evladı bulmak için 10 kız doğuranı kadından saymayan Oğlan için ikincisini evlenen bir zihniyette, ne denilebilir ki.
Sen yine de bir çocuğa izin ver. Güzeldi...Tebrik eder, selamlar, saygılar sunarım.
|
|
|
|
16 Temmuz 2008 Çarşamba 03:13:36
Sevgili dost. Şunu söylemeliyim ki ne bu şiiri ne de bu düşünceyi tasvip etmem imkansız... ... Şayet bir kızgınlık an'ınıza veya acele gelmemiş ise..... Bu düşünceniz ile....hitlerin üstün ırk düşüncesi arasında hiç fark yok.... Kızmadan,darılmadan konunun üzerine biraz derin düşünürseniz daha iyi analiz olanağı olur... ..... Bu fikir ile yola çıkılırsa.... 1-Afrikadaki aç ve yoksul insanları...bir atom bombasıyla yok edelim... veye dünya nufüsünu -fakir,özürlü,işe yaramaz kesimini-öldürüp..geri kalanlar rahat etsin. 2-Doğudaki terör sorununu-tüm Kürt halkını öldürüp-bertaraf edelim... *********** Kısaca Gerçekten görülen kötü manzara ,vicdanımızı yaraladığı içinse bu düşünce..çaresi vardır. Yok eğer,kendi rahatımızı düşünerek bunları söylüyorsak....bize hitler gerek.
|
| bluecould |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
16.07.2008 15:41:58 |
Anlayışlar görecelidir,herkesin anlayışına göre şiir yazmaz kalemim...demogoji yapmıyorum,sizde konuyu saptırmayınız bence dost...S saygımla... |
| kutbo |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
16.07.2008 05:41:24 |
Şiirinizi ilk defa okuyan birisininin o an aldığı izlenim önemlidir...sizin geçmişinizi araştırmaz. örn...son ekmeğinde çivi çıkan fırının önceki ekmekleri göz önüne alınmaz... .... kaldı ki insanlar ağaç değildir...hadım mı edelim yani.... ... şiirinizi yeniden gözden geçirip düzenlerseniz yoğun duygularınızı belki dizginleştirirsiniz. selamlar.
|
| bluecould |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
16.07.2008 03:32:47 |
Yoruma saygım sonsuz...O halde herkes üç tane beş tane doğursun salsın sokağa...Benim çocuklara olan düşüncelerim,duygularım her zaman bellidir.. demek hiç birini okumamış yada anlamamışsınız...Ben yıllarımı aktif ve fahri olarak onlara adadım dost...Evet bu şiirimide çok yoğun duygu anımda yazdım...Meyvasız ağaç olmaz elbet ama ağacı aşılamak,bakmak gerek ve meyvayıda ham olarak koparmamak gerek.... saygımla... |
|
|
|
16 Temmuz 2008 Çarşamba 00:31:17
sustugumuz şiirler düşündüklerimiz kendini haklı çıkaran dizelere selam olsun
|
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 23:38:32
Taşkın uzel'e sonuna kadar katılıyorum. Aslında bu işin çözümsüzlüğü biraz da eğtimsizlikten kaynaklanıyor. Aile içindeki şiddet ve çocuklara karşı anlayışsızlık da nedenlerden biri. Böylesine duyarlı bir konuyu şiirleştirdiğiniz ve paylaşımınız için teşekkür ederim. kutlarım yüreğinizi. Sevgimle..
|
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 23:19:18
sevgi bit pazarında şimdilerdede rahmet yağmıyor ne yazıkki. utangaç sevgiler yok bu zamanlarda o sevgiye sahip çıkan insanlarda dinazorlar sınıfına girdi sistem kaynaklı sorun bunlar tarihe not düşülmes ve açılması gereken. rahim yada sperm de değilki sorun sistemin işleyişinde. o kadar hızlı bir yolculukki bu yetişmek nafile sıçaramalı geçişler yaşanıyor bu ülkede bundan dolayı sonucuıda bu. cinsel kültürün tabulaştırıldığı bir toplumda görsel medya kanallarıyla cinselliği meta haline getirirseniz sonucunuda toplum olarak katlanmak zorunda kalrtız hiçbir aile istemez evladının bir takım ortak değerlerini yitirmesini ama bilinçli yaPILaN bir eylem teükten üretmeyen emek değerlerine sahip çıkmayan depolitize edilmiş bir yaşam biçimi ki ağa babalarımız rahatca sömürebilsin basit bir soru sorcam mersinde orman yangını oldu üç köy yandı çıkış nedeni ne anız yakmak açıkca söylemek gerekirse her orman yangınıyla birlikte benimde içim yanAR. anızı yakan kim yine aynı köyün insanından biri böylesine girift bir süreci çocuk açısından baktığımız zaman rahim ve sperm olarak görmekde o kadar yanlış sokaktan çocukları ne kadar toplayabi,liriz. yada kendi çocuklarımza sosyal olguların olumsuz etkileşiminden ne kadar koruyabiliriz. sistem ve çark bizden yüz adım önde gidiyor. bundan dolayı cinselliği ve onun etmenlerini sorgulamak yerine sistemi sorgulayıp tavır almak gerekiyor. kim koyuyorsa yasakları din sosyal ahlak, toplumsal kurallar dayatmasında ve sonrada sömürü mekanizmasını bu yasakların içinde çok rahatca işletebiliyorsa önce onları sorgulamak gerekiyor . yoksa rahim bütün dişi canlılareda olan döllenme yatağı spermse döllenme oluşumu k,i tamamıyla hayvani bir içgüdü bütn canlılara özgü olan haz almaksa bunu tüm canlılar alıyor insansa düşünen varlık olarak haz alma duyusunu algılama yetisine yönerme yapıyor. ve bu hayvani iç güdü adına aşk denilenerek öylesine metalaştırılıyorki fahişelik artık potansiyel hale geliyor. evin araban karizman ve daha çok birşeyin varsa bütün insani değerler o metanın altında ezlip kalıyor. sevgide bu yüzden bit pazarında alıcı bekliyor ne kadar bulac aksa. bundan dolayıdırki önce sistemi sorgulamak gerekiyor ve gelişen bu çağda kendimizin ve yarınlarımızn yitip gitmemesi adına alabildiğine mücadele etmek .
|
| bluecould |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
15.07.2008 23:24:02 |
Haklısın ama böyle yazsaydım nesir olurdu arkadaşım...Diğer paylaşımlarımı okuyanlar bu şiirimi daha iyi algılayacaklardır elbete...Bugünkü astığım yazıyı okudunmu... Çok teşekkürler ayrıntılı yorumuna... saygım ve sevgimle... |
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 22:55:27
Toplumun kanayan yarasına parmak basmışın arkadaşım duyarlı şiirini çok beğendim kutlarım saygılar hürmetler...
|
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 22:29:04
nüfusu planlamak ve eğitim şart...çok manidar olmuş,yüreğinize sağlık...
|
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 22:18:59
Trafik kazalarının çokluğu nedeniyle otomibili icat edenlere beddua, Katiller Silahı elle kullandığı için " bütün ellerin kuruması "için beddua, .................. Aynı mantık değil mi?
Şairin alsında bir feverân anına denk gelip bu sözleri şiirleştirdiğini düşünüyorum. Yoksa bunu gönülden istediğini ve düşündüğünü sanmıyorum. Belki sitem..
Aslında, başbakan için içtekilerin dışa vurumunu seyrettik yorumlarda.. Şeriat Devleti bile varmış..
Ben de biraz ironi yapayım.
Keşke, dediğiniz gibi olsa..Çocuk denen illetten kurtulsak da, yıllar sonra aile fotoğrafımızın en mutlu ve şirin köşesinde köpek ya da kedilerimiz yerini alabilse..
|
| bluecould |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
15.07.2008 22:27:25 |
Çocuklar suçlu doğmaz...Sevgiyle büyümeli çocuklarımız ve onlar bizim çiçeklerimiz,güneşimiz elbette...Meyvesiz ağaç neye benzerki...? Sadece aileler bilinçli olsun,toplumumuz daha bilinçli olsun... Ne haddime çocuk doğurmak isteyenleri durdurmak...? Ama sokak mazaraları ve mutsuz gençliği görememek körlük olur kendi adıma...Gönlüm sevgiden yana her daim,paylaşımlarımdan anlaşıldığını sanıyorum...Bu şiirim biraz sivri uçlu olsada çevremizde izlediğimiz manzaralar adınadır ki sizde onu farketmişsiniz... Çok teşekkür ederim yorumunuza... saygımla... |
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 21:12:49
Bence sadece bu şekilde bakmamak gerekir..
Ailenin gecesini gündüz edip, evinden kaçmayı alışkanlık haline getirmiş bebesini zapt edebilmek için ne kadar yırtındıklarına şahit oldum. Aile özürlü olmadıkça çocuğunu sokağa atmak istemez.. Gerçekten sorun olup kaçan başka ki bunlar polis kanalı ile bulunduklarında gerekli yerlere gönderiliyorlar ailelerinden alınıp..
Çok çocuk ve sorumsuzluk.. Çoktur içimizde yanan tünekler.. Ama illaki realite ve çaresizlik..
Allah hiç bir ocağa ateş düşürmesin.. O çocukların da ciğeri yanan bir anaları var..
Böylesinden cümlemizi esirgesin yaratan..
Sevgiler yanan yüreğine...
|
| goody |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
15.07.2008 23:43:24 |
canımsın yorumum asla muhalifdeğil , olamzda.. demek istediğini şiirde çok iyi algıaldım ve haklılığına yürekten katılıyorum.ben sadece okuduktan sonra aklıma gelen yaşadığım bir kaç olayı özetlemek istedim..hepsi bu..
malesef bizde dünyaya getireceğimiz canlıyı neyin iiçine sürükleidğimizin farkında değiliz toplumsal olarak.hadi getirdik sonrası sahiplenme ve koruma sıfır.. bende işim ve yaşantım gereği çok çok acı sahnelere şahit oldum.. Allah cünmlemizin evladını korusun..
Hep diyorum evlilik öncesi eğitim şart.. İnşallah hayallerim gerçek olur da Türkiyemiz evlemeden önce aile ve çocuk bilincini algılayan bireyler ile dolar..
Böylesi hassa bir konuya değindiğin için kutluyorum seni tatlım..
Yüreğinden öptüyorum.... |
| bluecould |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
15.07.2008 21:39:42 |
Canım benim ben o zaptedemiyenlerden bahsetmedim...O durumdakilerde toplumumuzun kanayan yarası elbette...12 sene okulllrda fahri görevlerde bulunduğumu yazmıştım,okuyanlara denk gelmiştir mutlaka...Ve sosyal danışmalıkta yaptım...Hergün bir fiil yeri geldi geceleride çalıştık...Ev ev gezdik...Okadar çok şeye şahit oldumki aklın durur...Elbette bazı eğitimsiz ailelerde şiddet, dayak ve çocukları uzaklaştırma sokağa atma gibi durumlar varken, bazı çocuklarında ailenin üstesinden gelemeyeceği durumlarda var...Hangi ana yüreği dayanabilirki...? Konu çok derin ve yelpazesi çok açık...Ama zorunlu olmadıkça anne baba nekadar eğitimlide olsa bu devirde çok çocuk sahibi olmak biraz riskli...İşte ortam, işte şartlar ortada... Bugünkü yazımdan sonra yeni yazımda beni daha iyi anlayacaksın can... Çok teşekkür ederim güzel yorumlarına...Bende senin o güzel yüreğinden sımsıkı öpüyorum canımsın...sevgimle... |
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 21:02:34
Realite...Ve bu gerçekle yaşamak zorunda kalmak...
Saygılarımla
verda tarafından 7/15/2008 9:02:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
|
|
Okuduğunuz yorum şiirin sahibi tarafından etkili yorum olarak seçilmiştir.
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 20:54:42
Ooooo Can bitanesin ne kadar da güzel yazmışsın... Toplumumuzun en çok kanayan yarasına parmak basmışsın ben seni dostum deyip boşuna sevmemişim harika bir yüreğin var şiirini az önce okudum ve anlatmak istediklerine bende bir gönderme yazarak bir şiirler cevap vermeye çalıştım, sen kanayan yarayı yazmışsın bende o çocuklarımızın dili olup yazdım. Sanırım bu yazdıklarımızla anlatılmaya çalışılanı bütünlemiş olduk ... Diyorum ya hep ; Şiirlerin harikalıklar yaratıyor ve bu harikalıklar aynı şekilde okuyucusuna da yansıyor, bana yansıdığı gibi...Ve sonrada bu güzel mısralar dökülüveriyor kalemimden...Alkışlar bitanem bu sefer tebrik etmiğcem çünkü az gelir... Çünkü bu şiir ayakta alkışlanır...Güzel yüreğine sevgilerimle...Seni seviyorum...
Ekmek Teknesi
Ben henüz doğmadan alınır tüm kararlar... Zevki âlem içinde, bulurum kendimi, Bir kadının teninde... Artık bir amacımdır Araç sa sonrasında gelir... Yavaş yavaşta büyüdükçe, Azar- dayak… Serpilirim yollara…
Sonra ektiklerini biçerim Biçerken; Yine azar- yine dayak-yine küfür Batar içime içime… Korkarım ses çıkaramam Toplarım ürünlerini O küçücük bedenimle.. Akşam olur tutarım evin yolunu İsmen evdir sadece…
Cismen; Orası onlar için bir aşk yuvası Benim gözümde ise Anne- baba sıfatı yüklenilmiş İki yabancı… İyi ki yapışmışım o tene, boşa gitmemişim… Sayemde olmuşum onların, en sadık, Haraç mezat kapısı... Ye… Ye… Bitmeyen… En güzel meyvası…
Serap Sönmez
kardelenim tarafından 7/15/2008 9:28:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
|
| bluecould |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
16.07.2008 01:19:38 |
canım benim etkili yorumu hakediyorsunda o yüzden...Kadıköyde oturmuyorum...Boğaz tarafındayım...Ama uzun zaman önce oradada oturdum...Suadiyede... Pc bir tuhaf deminden beri cam kararıyor yada sayfa donuyor.... sevgimle canımsın... |
| kardelenim |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
15.07.2008 22:43:05 |
| Canım etkin yoruma laik gördüğün için çok tşk ediyorum sağolasın diğer konuysa yaz bitanem harika olur vallahiii, bende çünkü ayni şikayetlerden yakınmaktayım bizim de burada bir doğalgaz çalışmasıdır gidiyor ve ardın da bizim elektrikler gidiyor ve bişi daha dündü sanıyorum bir arkadaşın yorumunda kadıköyden bahsetmişsin sanırım oralısın zaten daha önce bir yorumunda yolladığın iyot kokusularınden anlamıştım bir deniz kentinde oturduğunu ama bu kentin çocukluk yıllarımın bir bölümünün geçtiği kadıköy moda sahillerine yakın olacağını hiç düşünmemiştim...Benim de annnem in kökü İstanbula dayanuyor can yarı hemşehriyiz galiba:)) sevgilerimle her şey için tekrar tşk ler sağolasın var olasın... |
| bluecould |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
15.07.2008 21:44:04 |
canım yine güzel yorumunu esirgememişsin...çok teşekkür ederim...o güzel yüreğinden öpüyorum... sevgimle...Bugün apartmanımızda tadilat yüzünden elektrik kesintileri var...Acaba bu konuylada ilgili şiir ve yazı yazsammı diye düşünüyorum...Çok sinirlendim bugün....:)))) sevgimle gönül dostu...Şiirin her zamanki gibi mükemmel... |
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 19:07:32
Ayse haniiiiim oldumu simdi. Koooossss koca basbakanin dedigini mi yapacagiz yoksa bir sairin mi? Ben karismam cocuk yapacagim. Hemde en az üc. Onlara da hortumlardan gelenlerle gemicikler alacagim. Kurumasin allah askina... Hem allah nafakasinida verir ooooohhhhh... Siz bakmayin Ayse hanima bos zamanlarinizda cocuk yapin. Ne olmus ki sanki tiner cekerler dilenirler, kapkac, uyusturucu, vurgun, tetikci olurlar, mafya ooooooooo ismi yok. Basbakandan iyimi bileceksin Ayse hanim... Vah halimize vah. Kuruyup kalacagiz. Benim tanidigim bir aile dostu var Amcamizin tam 6 cocugu var Biri kapkacci oldu, ikisi cete kurdu haraca kesiyorlar milleti, biri dileniyor, biride yüksek yankesici tek biri bir baltaya sap olamadi o da insaatlada amelelik yapiyor. Hepsini devletimiz vatana millete hayirli adamlar etti. Yapin cocuk yapin. Bu sirada uyusturucu ve beyaz kadin ticareti sektöründe adam acigi varmis... Sevgi ve saygilaimla
Taskin Uzel tarafından 7/15/2008 7:27:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
|
| bluecould |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
15.07.2008 21:45:53 |
Vala beni yine güldürmeyi başardın...:))) ağlanacak hallerimize gülmekten başka elimizden birşey gelmiyor sanırım... sevgimle güzel yürekli kardeşim.... |
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 18:01:32
Yaw şu çocuk sayısı üç değil miydi:) Kurutmuşsun ortalığı yahu.. Bencillik etmesene:) Eğitilsin de öğretilsin de ama kurutma:) Hem tut balık al sen hem de kurusun de:) Sen balık verdikçe daha çook çocuk olur:)) nasılsa balık alan var:)
Sevgilerimle:)
|
| bluecould |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
15.07.2008 21:48:50 |
ehhh sen görürsün enis başkada bişey demiyorum...tamam seni ve ailenide bir gün balık yemeğe davet edeceğim söz ama sen çenemden korkup gelmezsin...:))) sağol can...vala arada böylede tebessüm etmesek kendimize gelemiyoruz...:) sevgimle can... |
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 17:38:39
iyiki cep telefonlarınız var jeton satan çocuklar gittiler umutla başka şehirlere...
Türkiye'de modern kontrol yöntemlerinin tercih oranı Mısır, İran gibi ülkelerin gerisinde bulunuyor. Durum böyle olunca da şiirdeki tablo önümüze çıkıyor.
Yürekten kutlarım, sevgi ve saygı ile Ozan
|
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 17:33:32
Çok harika bir siir okudum kaleminden yine abla.. Saygılar...
|
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 17:24:40
Allahım sen çocuk ısteyenlere çocuk ver.. tebrıkler guzeldı....kımsenın bır seyı kurumasın sadece egıtılsın ana saglık ocagında korunmayı bılsınler yeter.
|
| bluecould |
| Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | |
15.07.2008 21:54:04 |
Teşekkür ederim Aynur hanım...Elbette Allah bakabilecek tüm kadınları anne yapsın ve yavrularını bağışlasın...Çocuk sevgimi anlatabilmem mümkün değil...(her insan gibi) Fakat onlara sevgimi show gibi sunmak yerine bazen böyle çok dolu olup taşıyorum işte... saygım ve sevgimle... |
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 17:23:19
kurusun rahim,sperm sevginin içine ettiniz yarınların geleceğini yok etmek ne haddiniz kırılsın o elleriniz bakamayacağınız bebelerden ne istediniz hepsi sizin,bizim eserimiz...
Kutluyorum güzeldi dizeleriniz. Sayı ve selamlarımla.
|
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 17:17:57
Çok güzel bir şiir okudum kaleminize ve yüreğinizze sağlık. tebrikler efendim saygılarımla.
|
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 17:10:26
kurusun rahim,sperm bir anlık keyif için yakmayın filizleri orman yangınları gibi bir kıvılcımla yok etmeyin düşleri...
....... güzeldi kesinlikle. duyarlıydı şiiriniz. keşke her bireyi bilinçlendirebilsek. en azından bireysel sorumluluğunu bilse herkes. tebrikler.
|
|
|
|
15 Temmuz 2008 Salı 16:44:37
Muhteşem
kim kimin günahı çekiyor evet kalemininz daim olsunmaviler yağsın tüm gönüllere.........................
sevgiler......................yüreğimizin incisine
|
|